UYARI:
Tüm hassas denemelerime rağmen, Auto Hold açık iken, düz yolda kerkilmeden baskı-balatayı zorlamadan aracı yürütmeyi başaramadım. En temizi kapatmak. Golf ün debriyajı Polo gibi değil, yarım debriyaj ile hafif yokuşlarda bile hiç kaydırmadan kalkabiliyor ve AutoHold a gerek duymuyorum.
Auto Hold u normalde HEP KAPALI TUTMANIZI ÖNERİRİM. İster Manuel ister DSG.
Auto Hold, elektro-mekanik el frenli, araçta neredeyse zorunluluk, bir opsiyon değil. Klasik el freni yok, tam yüklü yokuşta nasıl kalkacaksınız? Auto Hold gibi bir sistem böyle durumlar için konmak zorunda.
Bu çok istisnai anlar (yılda kaç kez olur?) veya özellikle ayağınızı frenden çekip dinlenmek istediğiniz anlar dışında:
AutoHold tamamıyle kapalı olmalı. Bunun kadar baskı ve balatayı zorlayan bir şey olamaz. Yokuş aşağı bile aracın akmasına izin vermeyecek saçmalıkta. Kaldi ki VW grubunun baskı-balata-Volan grubu zaten aşırı hassas. Eğer sürekli kullanırsanız Baskı-Balata-Volan kısa sürede bozulur ve değiştirmek zorunda kalırsınız.
Değerli Hocam;
Aracınız ister manuel isterse DSG olsun auto hold açıkken devreye sokmadan durmak ve kalkmak mümkün.
"Yarım debriyaj kesinlikle kullanılmasından sakınılmalı" diyor sizin de satır satır incelediğinizi söylediğiniz üreticinin kılavuz kitapçığında Dikkatinizden kaçmış olabilir. (sayfa 171)
İster manuel isterse DSG olsun kavramaya aşırı yük bindiren ve aşırı ısınmasına yol açıp ömrünü erken tamamlamasına ve hatta ömrünü tamamlayamadan arıza vermesine yol açabilecek en tehlikeli hareketlerden biridir.
Zaten Manuel veya DSG araçta kavrama ömrünü uzatmak için kullanılan bir teknolojidir auto hold.
Aracın baskı balatasından zamanla kaçırmasına neden olan ilk neden yarım debriyaj ise ikincisi ayağınızı debriyajda basılı tutmaktır. Bu hareket baskı yaylarına binen gereksiz aşırı yük olarak zamanla sertlikleri sağlayan gerginliklerini kaybetmesi ile sonuçlanacaktır kaçınılmaz olarak.
KAdemeli fren pedalı sayesinde isterseniz devreye sokmadan frenleme yapmak da mümkündür.
Söz gelimi park manevrası tarzı kısa ve hızlı manevralarda kullanılması zaten önerilmez hassasiyetinizi engelleyebileceğinden dolayı ve auto hold kapatılabilir ve hatta kapatılmalı eğer ayağınız kademeli fren pedalının hassasiyetine alışmadıysa.
Auto Hold ancak 10 saniyeden daha kısa sürecek anlık duraklamalar veya tali yoldan ana yola kavşaklarda çıkışlarda tepki süresini arttırmak adına kullanılmazsa makul.. Çünkü bu esnada start stop da devreye girmeyecektir ayak debriyajda veya auto hold kapalıysa.
Golf kullanmaya başlayınca geride bıraktığım en önemli alışkanlığımdır ayağımı debriyajda, elimi vites kolunun üzerinde tutmamak. Sonra da fren geri kazanımı için vites küçülterek frenle birlikte yavaş yavaş değil de bir an önce duracağımız noktaya vararak start stopu da devreye sokacak şekilde ABS'yi devreye sokmadan ve trafiği tehlikeye atmadan bir gözüm hep orta dikizde olmak kaydıyla sert yavaşlamalar yapmak..
Auto Hold 2012 ila 2013 modellerde geç bırakma ve kasılma, gerilme, balata sıyırma gibi problemlerle sıklıkla karşılaştılar. Bunlar garanti kapsamında onarıldı; fakat 2014 model araçlarda yapılan yazılım güncellemesiyle bu sorunlar köklü bir çözüme kavuşarak ortadan kalktı. Benim de aracım 2013 modeldi (Aralık üretimli) ve sonradan yıllık bakım esnasında yapılan güncellemeyi fark ettim derhal.. Önceden manuel olarak devreye aldığınız elektromekanik park freni sadece manuel olarak çözülebilir veya Auto hold açık olması gerekirdi. Ama artık kontak kapandıktan sonra bir kereliğine elektromekanik park freni yeterli çekiş gücü sağlanınca devreden çıkıp aracı serbest bırakıyor.
Auto hold mevcut fren sistemini kullanaır ve araç tam yüklüyken dahi DSG'de bir karış kaydırır, manuelde ise milim kaydırmadan hareket edersiniz. Klasik anlamda El freni; Golf'te elektromekanik park freni ise sadece arka tekerlekleri kavrar sadece. siz söyleyin hangisi daha güvenli? Dört tekerleği kavrayan sistem mi? yoksa iki tekerleği kavrayan mı?
Onca masraf edilerek AR-GE'si yapılmış, araçlarımıza standart olacak kadar denemelerde geçmiş ve bağlı pek çok parçanın ömrünü uzatmaya yönelik bu sistem Alman mühendisliğinin Hill holder'i geliştirmesiyle ulaştığı şimdilik son noktadır.
Auto Hold'u gömmek, tıpkı park sensörlü araçta park sensörüne güvenmeyip; araçtan inip kontrol edip bir daha binip manevra yapıp sonra bir daha inip bir daha yanaşma manevraları yapmaya benziyor. Örneğini çok gördüğümden gelişmeye karşı direnci bir bakışta görüyorum.
Kullanmamak en doğal hakkınız ve kişisel tercihiniz. Yorum yapmak kimsenin haddi değil. Ama iş bunu başkalarına tavsiyeye dönüşünce müdahale etmem zorunlu. Yazı karakterinizi dahi farklı tercih etmenize bakarak karakterin iddiasını tahmin etmek güç değil ve bu yüzden okur musunuz bilmem ama bu konuda detaylı biçimde yazılmış incelemem var:
http://www.golftutkusu.com/teknik-ozellikler-ve-detayli-aciklamalari/auto-hold-ve-elektromekanik-park-freni/msg693/#msg693
Eski alışkanlıklarımızı yeni teknolojilerle güncellemek ve ısrarcı olmamak lazım kanımca. Sizin fikrinizi değiştirmeye en ufak bir gayretim dahi yok, gayretimin nedeni okuyanların yanlış yönlendirilmesini önlemektir; yanlış anlaşılma olmasın. . Ancak kullanıcıları doğru yönlendirmeye dikkat etmeli. Bu nezaket ve olgunluğu forumumuzun seviyesini muhafaza adına rica ediyorum.