https://www.ikinciyeni.com/blog/oto-bellek-detay/gecmisten-bugune-volkswagen-golfun-hikayesi
MK 1 den sonra 8. yılına yürümesi muhtemel kasa MK 7 malumunuz. Ama ortalama kasa değişim tarihlerine baktığımız zaman 5-6 yılda bir kasa değiştirildiğini görebiliyoruz. Kaldı ki tüketici eğilimleri son yıllarda oldukça değişti. Artık insanların gözü çok daha çabuk yoruluyor ve bu da hızlı ve köklü değişimi gerekli kılıyor. Tamam japon araçları gibi bir önceki ile alakası olmayan kasalar görmeyi istemiyor tüketici ama bol bol makyaja başvurmayı da kabullenmiyor. 2 yada 3 makyaj geçirdi hali hazırda. Artık önümüzdeki yıl yeni kasaya geçilir diye düşünüyorum.
Geçmişten Bugüne Volkswagen Golf’ün Hikayesi
Türkiye’de en çok satan araba markalarından birisi kuşku yok ki Volkswagen. Almancadan “halkın arabası” olarak çevirebileceğimiz Volkswagen markasının, bugüne kadar en çok ürettiği model olan Golf’ün hikayesi ise 1974 yılında başlıyor. Volkswagen, 1960’lara “Think Small (Küçük Düşün)” sloganıyla çıkardığı, Bettle modeliyle damga vurdu. Araç dünyanın dört bir yanında satış rekorları kırdı. Volkswagen, Bettle’dan farklı olarak önden motorlu ve çekişli bir araç üretmeye karar vermesiyle 40 yıllık macera başladı. Biz de bu yolculukta Volkswagen Golf’ün yakıt tüketimini, teknik özelliklerini, donanımını ve fiyatlarını inceledik.
Gulf Stream’den Volkswagen Golf’e (1974-1983)
İsmini, Meksika Körfezi’nden başlayarak Kuzey Avrupa kıyılarına ulaşan Körfez Akıntısı Gulf Stream’den alan Golf, adına yakışır bir şekilde kendi segmentine birçok konuda öncülük yapan ikonik bir model. Giorgetoo Giugiaro tarafından tasarlanan Golf, dönemin yuvarlak hat trendinin aksine daha keskin hatlarla tasarlanarak piyasaya sunuluyor ve 1970’lerdeki kriz ortamı nedeniyle ekonomik bir seçenek olmayı öncelik haline getiriyor. Yine de buna rağmen sportif çizgisinden ödün vermiyor. Su soğutmalı ve önden çekişli Golf’ler, 5 kapılı olarak tasarlanan cabrio modelinin dışında GTI ve Sedan versiyonu olan Jetta ile çıkış yapıyor.
Volkswagen Golf 2: Teknolojik devrim (1983-1991)
Golf 2’nin çizgileri, ağabeyiyle neredeyse aynı kalıyor. Alman devi Volkswagen, şapkasındaki tavşanı, donanımdaki yeniliklerle çıkarmaya karar veriyor. Kompakt sınıf olarak adlandırılan Golf 2’de, ilk defa klasmanındaki araçlardan farklı olarak, ABS fren sistemi kullanılıyor. Ayrıca Golf 2’de, iç mekandaki parçalar daha kaliteli hale getiriliyor. Dünya çapında 6 milyon satan Golf 2’nin, GTI seçeneğinde 1.8 litrelik benzinli motorla performans artışı sağlanıyor.
Volkswagen Golf’e güvenin (1991-1997)
Volkswagen Golf, 3. jenerasyonuyla 1991 yılında otomobil tutkunlarının karşısına çıkıyor. Golf, sürekli üst üste ekleyerek ilerleyen çizgisini o günlerden beri sürdürüyor. Eski tasarım ve donanım özelliklerini her zaman ileriye taşımak isteyen Volkswagen, güvenlik ve yakıt tasarrufu ön plana çıkıyor. Golf 3’de, dizel motorla birlikte neredeyse bütün araç içini kaplayan hava yastıkları bulunuyor. 1991 yılında kompakt sınıf otomobillerde pek karşımıza çıkmayan, station vagon model Golf üretiliyor.
Volkswagen Golf 4: Efsane Kasa (1997-2003)
Volkswagen, 1997 yılında Golf 4’ü tanıtıyor. Araç, Hartmut Warkuß’un başında olduğu bir ekip tarafından tasarlanıyor. Yeni tasarımı ile büyük beğeni toplayan araç, Türkiye’de “efsane” olarak anılıyor. Bunu hak etmediğini söylemek yersiz olacaktır. Çünkü aynı segmentteki araçların opsiyon olarak sunduğu bir çok özelliği, standart olarak sunması her zaman bir adım önde olmasının en büyük kanıtı. Golf 4’te ESC ve Xenon far gibi özellikler öne çıkıyor. Model, 6 yılda yaklaşık 5 milyon satıyor. Araç o kadar çok beğeniliyor ki, platformu Audi A3 ve Seat Leon gibi Volkswagen Grubu’nun diğer modellerinde de kullanılıyor. Günümüzde eski bir model olmasına rağmen, sokaklarda Volkswagen 2000 modelini hala görmeniz mümkün.
Volkswagen Golf 5: En az satan (2003-2008)
Çizgi olarak sürekli daha agresif bir hal alan Golf, serinin 5. aracında daha keskin çizgiler kullanarak imajını pekiştiriyor. Volkswagen ilk kez BlueMotion teknolojisini açıklıyor ve yakıt tasarrufundaki iddiasını pekiştiriyor. BlueMotion dışında Golf ile beraber, çok beğenilen çift kavramalı otomatik vites olan DSG teknolojisi geliyor. Ayrıca günümüzde Volkswagen araçlarının neredeyse tamamında bulunan TSI motoru da, Golf 5 ile beraber geliyor. Güvenlik yönündeki iddiası ile tanınan Golf 5, Avrupa’nın en önemli güvenlik testi olan EuroNCAP’ten tam puan alıyor. Tüm bu yönlerine rağmen 3.27 milyonluk satış rakamı ile şaşırtıcı bir biçimde en az satan Golf modeli oluyor.
Volkswagen Golf 6: Kısa sürdü ama güzeldi (2008-2012)
İtalyan tasarımcı Walter De Silva tarafından tasarlanan araç, sadece 4 yıl piyasada kalıyor. Tasarım olarak neredeyse Golf 5’in aynısı olan araçta, teknolojik olarak yenilikler öne çıkıyor. Golf serisinde bir ilk olarak, Start-Stop ve park asistanı gibi sistemler sunuluyor. Araç, 2009’da yılın otomobili seçiliyor.
Volkswagen Golf 7: (2012 - Halen)
Golf 7’ye kadar üretilen modeller yaklaşık olarak 30 milyon civarında satış rakamına ulaşıyor. Volkswagen Golf serisinin 7. üyesi, 2012 yılında Paris Auto Show’da tanıtılıyor. Biliyoruz, otomobil severler Golf 8’i merakla bekliyor. Ancak Volkswagen, Golf 7’den vazgeçeceğe benzemiyor. Volkswagen Golf 2015 ve Golf 2016 modellerine göre Volkswagen Golf 2017’nin ufak makyaj farkları bulunuyor.