Golf 1.0 tsi VS 1.6 tdi


Burada pek çok arkadaşım tutturmuş bir dizelin gürültüsü titreşimi gidiyor ya bizler farklı araçlar kullanıyoruz ya da Golf'ün iç gürültü seviyelerine bakan olmamış hiç. Yıllarca benzinli araç kullandım 2016 yılından bu yana da hem 7 hem de halen facelift 7 dizel kullanıyorum. Evet rolantide dizel oluşu bariz belli oluyor ancak normal hızlarda kesinlikle ve kesinlikle benzinli golften daha sessiz. Yakıt tüketiminde de kullanılan yakıtın doğası gereği dizelin ürettiği kalori fazlalığından mütevellit her zaman daha az yakacaktır. Aradaki yakıt farkının azalmış olması hala dizelin alınabilirliğini ortadan kaldırmış değildir.   
Resimdeki değerler sırasıyla rölanti, 50 km/h, 80 km/h, 100 km/h ve 120 km/h hızlardaki iç gürültü seviyesidir. 

Ekli dosyayı görüntüle 19446


4-5 senedir VAG grubunda 1.6 TDI kullandım ve kullanıyorum. 1.6 TDI en gürültülü ve titreşimli dizel motorlardan birisi. Misal Reno'nun dci'ları çok daha sessiz ve titreşimsiz çalışıyor. Arkadaşımın Rapid 1.2 TSI'ı bile Golf TDI'dan sessiz. Yolda giderken vites oranlarından dolayı motor sesi az yansıyor ama şehiriçinde kafa şişiriyor. Ayrıca benzinlinin sesinden bir keyif alıyorsunuz dizelin sesi traktör. 

 

Dizelin sesinden ziyade kışın kısa ısınmaması sorun, benim gibi şehir içi kısa mesafe kullanan biri icin gideceğim yere varana kadar arabanın içinin ısınmaması demek.

 
1.0 tsi golf 25 bin km kullanım soncum şu ki 1.0 tsi motor çok yeterli 1.4 tsi 125 e göre fark yok üstelik sağlam bir motor, 1.6 tdi la kıyasladığımda 110 km ve üstünde tdi 1 tık az yakıyor. Ama 100 km ve altında 1.0 tsi çok aşırı ekonomik. Bence 1.0 tsi mı 1.6 tdi mı cevap eğer hiç durmadan yüksek hızlarda şehirlerarası yolculuk yapmıyorsanız ( 1 litre tdi az yakar ) kesinlikle 1.0 tsi öneririm. 1.4 125. Ve 1.0 tsi arasında kaldığımda ise 1.0 ın tek dez avantaji arka süspansiyon, eğer ikiside bağımsız olsaydı tercihim yine 1.0 dan yana olurdu. Şuan için bir vw sahibi değilim tarafsız bir yorum yaptım.

 
@Mriya  TDİ ların arka camına

DİKKAT !! (ACHTUNG)

"İçerdeki ses düzeyi sürekli ve kalıcı işitme bozukluklarına neden olabilir"

Yazmayı gerektirecek en ufak bir durum yok bence!

Evet Tsi çok sessiz motor en baştan kabul ama tdi içinde yol alan biri bu araç dizel mi diye sormaz

Dizel sesi dinlemek isteyen Fiat Doblo Ford transit motoru dinlemeli.

Tdi ın tartışılması gereken hususu 1.2 tsi ve 1.0 tsi lara karşı ultra ekonomi sağlayamaması olur ki ,. Birde eşitlenen pompa fiyatları ile  başta verilen dizel farkı hep keder olabilir kullanıcıya??

Bayide ST 

TDİ aracı kaça bırakıyor

1.0 TSI  aracı kaça bırakıyor 

Aradaki makası nereye kadar indiriyor?

Ben şahsen 10 binlik bir farka razıyım ama listede gözüken 23-24 bin lik farklar ?? Sanki tdi şehiriçi 4-4,5 yakıyorda 1.0 tsi 7,5-8 yakıyor hissiyatı uyandırıyor.

Tdi ın 4,5 yaktığı bir güzergahta onu çaktırmadan peşinden izleyen onla durup onla kalkan  1.0 tsi  ın güzergah sonunda yakacağı 5,5 ortalama olur.

 
@Shark-666 Anasini sattiminin arabasinin zorla arka süspansiyonu söktürüp bağımsız taktircam😂1.6 tdi inda torsiyon bu kadar gundemde değil.Kaldiki jettanin bagimsiz di süspansiyonu 1.0 tsi golf daha guzel😂😉

 
@Mriya Veriler yukarıda yazılı üstelik 1.6 tdı facelift golf 7 selefine oranla çok daha sessiz. Değerlendirmeniz tamamen subjektif ve üstelik egzost sesine gelince o tok homurtu, kendını yırtarcasına ses çıkartan 1.0 TSI dan çok daha güzel. Titreşime gelince 3 silindirlerin kalkıştaki titreşimleri kronik sorun oluşturacak nitelikte neredeyse tamamında var olan bir durum.  

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Yorumlari okuyunca acaba ben farkli bir dizel golfmu kullaniyorum diye dusunmedim degil.2016 tdi dsg aracim var,isyerimdeki arkadaslarda volvo d2,megane 4,ford focus var,onlara gore ultra sessiz arac.Traktor gurultusu falan biraz fazla olmus gibi.1.0 ile 1.6 arasindaki fiyat farki,kullanim ozelligine gore(sehir ici-disi,trafik durumu) iki motorda alinabilir.Onemli olan akillica degerlendirmek bana kalirsa

 
Epey yorum birikmiş. Açıkçası bir çok araca göre bende VW'nin yani kullandığımız Golf'ün motor sesini ve yalıtımını seviyorum. Özellikle motor ısındıktan sonra pürüzsüz bir hale geliyor seyri bence.

Dün akşam Kartal Doğuş'ta Golf 1.0 TSI DSG Highline'ı inceledim ve sürdüm. Açıkçası hem güzergahın kalabalık olmasından hem de menzilin kısa olmasından pek bir şey anlayamadım fakat gidişi güzel gibiydi. Özellikle ambiyansını çok beğendim makyajsız modellere göre.

A3 yorumlarında start/stop'un çok gürültülü çalıştığını yazmıştı herkes, bir kaç kez denedim ve cidden öyle. O konuda TDI ile farkı yok diyebilirim. Hatta bir yakınımda A3 TDI kullanmıştım son çıkanlardan,  o araç bile daha sessizdi. Belki makyajlı Golf TDI'lar da öyledir.

Konforu iyi gibiydi. Belki de yeni olduğu için bana öyle geldi bilemiyorum.

Açıkçası pek bir yol gitmediğimiz için ve hızlanamadığımız için bir şey anlamadım ciddi derecede. Ara hızlanmalara vs bakmak isterdim eğer ana yolda kullandırsalardı.

Onun dışında şuanki aracımıza göre gaza daha fazla basmak gerektiğini hissettim, az basılınca pek tepki vermiyor. Arkadaşım dizeldeki tork değerinden sonra 1.0'da o eksikliği yaşarsın tork dan dolayı öyle oluyor demişti.  (ve 1.0 TSI'ı yazılımsız kullanırsan memnun kalmazsın ve yetersiz gelir vs dedi 1.0 TSI motor Seat kullanan arkadaşlarım)

3 silinirden dolayı hırıltılı çalışma olayını da anlamış oldum kullanınca. Tabi ki giderken veya rölantide benzinlinin o sessizliği fark ediyor hemen.

Açıkçası şu aracı bir gün ayarlayıp bol bol kullanmak isterdim. =)

Ben eğer aracımızı değiştirmek istersem, makyajlı Highline modelinin çok şık olması yüzünden olacak motorundan ziyade. Ve az KM yaptığımız için.

Bu yüzden de çevremdekiler; ''aranma aracın güzel kullanmaya bak TDI kolay kolay ölmez'' dediler.

Bende bilemedim açıkçası, ne olur ne biter, kafamda deli sorular devam ediyor. :D

 

arteon incelemesinde tdi ile ilgili söylemi enteresan geldi :)  (bu arada video eski bana yeni denk geldi)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Shark-666 Hocam bildiğim kadarıyla 125bg lerde de bağımsız süspansiyon yok şu an

 
@fanajal Hocam ben de ocak ayında 1.0 Manuel aldım. İlk başlarda çok tedirgindim. şimdi iyi ki 1.0 almışım diyorum.

 
Eğer sürekli tasarruf odaklı bir sürüşüüz varsa benzinli ve dizel arasındaki fark azalıyor. Yok ama ben agresif kullanayım arabanın hakkını vereyim, sürüşten zevk alayım diyorsanız dizel bu konuda belli bir yakıtın üzerine hiç çıkmıyor ama tsi larda bu işin sonu yok . Fark iki katına da çıkabilir bu durumda. 

 
@Slmnyn Valla bende geçen sene haziran ayinda almistim işte dsg 1.0.Catir çatır geziyorum.Sehir içi firt firt cok pratik.Hizanma falan da iyi.Bir depo ile 750 km full şehir içi gezdim bu ay güzel bir değer.İlk bakım dan sonra daha da düşer sanirim.

 
@chemdemir 

Eğer sürekli tasarruf odaklı bir sürüşüüz varsa benzinli ve dizel arasındaki fark azalıyor. Yok ama ben agresif kullanayım arabanın hakkını vereyim, sürüşten zevk alayım diyorsanız dizel bu konuda belli bir yakıtın üzerine hiç çıkmıyor ama tsi larda bu işin sonu yok . Fark iki katına da çıkabilir bu durumda. 
Olayı özetlemişsiniz 1 yıl 1.2 tsi polo kullandım 8 in altına düşmedim ama 90 beygirin 90 ına da bindim.1.0 tsi golf kullanan ve dizelle aynı veya daha az yaktığını savunan arkdaşlar gaz pedalının altında yumurta varmış gibi basınca evet haklısınız ama az basınca benzinin su gibi aktığını görürsünüz .

 


Geri
Üst Alt