Arkadaşlar olayın yanlışlığı 1.0 tsi 1.6 tdi iki farklı yakıt ve hacimdeki motoru karşılaştırarak başlıyor eğer 1.0 ile 1.4 veya 150bg ile karşılaştırsak çıkan verilere göre sağlıklı konuşuruz. Öncelikle 1.0 1.4 farkını anlamıyorum diyen arkadaşlar iyiki 1.0 tsi biniyorsunuz çünkü 1.4 alsanız da zaten 1.0 kadarını kullanacaksınız boşuna para vermemişsiniz
1.0 tsi 1.6 tdi daha iyi diyen arkadaşlar evet devir ekonomi devri sizler ekonomi yapıp dizel yerine hemen hemen aynı yakıt tüketen 1.0 araç aldınız ama bu sizin aracınızın 1.6 tdi ile aynı motora sahip olduğunu göstermez, aracınızın beygirine lütfen kanmayın tdi ile nerdeyse aynı beygir o zaman motor daha teknolojik hangi çağda yaşıyoruz ve üretici bunu düşünemiyor mu ? demişsiniz üretici her şeyden önce ekonomiyi düşünür kaldı ki kusursuz motor ve marka da yoktur bu yazılım çağında 110 luk aracınızı bir saatte 125 yaparlar sonrası malum. fizik prensipleri ise doğanın gerçeği, karşılaştırmaya çalıştığımız iki motora gelecek olursak bir yanda 3 silindir 12 valf 1.0 hacimli 110 bg
5000-5500 dev/dk, max tork olan 200nm
3000-3500 dev/dk aralığında ulaşan diğer yandan 4 silindir 16 valf 1.6 hacimli 110 bg
3200-4000 dev/dk, max tork 250Nm
1500-3000 dev/dk ulaşan turbo artı intercooler olan (intercooler ne olduğunu bilmeyen ilkokul mezunu arkadaş vardır yukarıda bir arkadaş öyle demiş ama küçümserken her sene aracını bakıma sokturduğu ustaların çoğunun ilkokul mezunu olduğunu unutmuş sanırım nese ben bildiğim kadar yazıyım bilinenin aksine intercooler turboyu soğutmaz turbonun motoru beslediği havayı soğutur ve motora verir soğuk hava daha fazla oksijen içerdiği için daha kaliteli yanma ve motor sıcaklığının kontrolü sağlanır) motordan bahsediyorsak benzin kuruş hesabı yapmıyorsak durum budur, ben biniyorsam iyidir fark göremiyorumu bırakalım lütfen matematik her zaman doğruyu söyler.