Golf 1.0 tsi VS 1.6 tdi


@forzaGilles hocam 60.000 de aracıma yapılacak olan işlemlerin kağıdını almıştım , ama bulamadım 

bujiler için hatırladığım 220 tl + işçilikti yani 280 - 300 liraydı diye hatırlıyorum :D  ama dışarıdan ngk buji 150 tl ye aldım parçacıdan 

araç 1.4 tsı act 
Aradan zaman geçip dolar fırlayınca 300+işçilik istiyorlar :)

 

Hocam işte usta ile konuşmamızda biraz sıkıştırınca filtre ya deponun içinde benzn pompasıyla tümleşik (iç içe tek bir parça) oluyor yada deponun yanında çıkışın orda ayrı bir parça dedi.,

Mann 'nın sitesinde yanlış bakmışsınız golf 6 için bakmışsınız.! Golf 7 için bakınca Tüm 1.2-1.4 TSI  veya ACT TSI motorlar için benzin filtresini life time filter olarak gösteriyor., yani yakıt filtresi ile benzin pompası tek bir parça tümleşik anlamına geliyor., Ancak yine de bazı motor kodlarında sizin Citroen C4 örneğinde verdiğiniz gibi yakıt filtresi benzin deposunun yanında çıkışında bir yerde de olduğu olabiliyormuş ki sistemden bakıp söyleyebildiler..!

Açıkçası zaten nerede olduğu, filtre ile pompanın tümleşik bir parça mı yoksa ayrı bir parça mı olduğu çokta önemli değil., kimse en iyi ihtimalle 550lira+işçilik vererek o parçayı değiştirmez zaten tümleşik ise daha feci 900lira artı bide işçilik :wacko:

Bu yeni nesil araçlarda böyle kıl-tüy şeylerinin olması yüzünden bazen gidip bi tane tüp takılmamış W124 200E veya W210 E200 Kompressor alıp kafam rahat keyifle binmeyi düşünmüyor değilim., En azından gerçek bir arabaya binmiş olurum., Kaputu açarsın her şey yerli yerinde neyin ne olduğunu bilirsin antin-kuntin parçalar yok herşey saat gibi tıkır tıkır çalışır., Babamın araba merakı çocukluğumdan beri banada bulaşmıştı 9 yaşından beri sanayiden çıkmadım ve bilirim ki; benzin filtresi de tıp ki diğer filtreler gibi değişmesi gerekir...
Hocam aynen dediğin gibi benim baktığım 6'nın filtresiymiş. Dikkatimden kaçmış.Mesajımı değiştiriyorum ki birini yanlış yönlendirmiş olmayayım.

Ama bu daha kötü.Bir tıkanma sonucu masraf çok daha fazla olacak .. O modeller de çok eski be hocam :)

 
Birde Binerken Hesaplayın derim :)  
Katılıyorum. 

Bir de şöyle bişey var, dizeli alırken pahalı evet ama satarken benzinli fiyatına da satmıyoruz sonuçta. Alırken arada ki fark 20 binse satarken 10 bin olur mesela. O 20bin komple çöpe gidiyor gibi düşünmek yanlış bence. 

Bi de tabi işin psikolojik boyutu var. Benzinli ile gezerken gözüm hep yakıt ibresinde, az yaktırmaya uğraşnaktan aracın keyfini çıkarmaya fırsat kalmazken, dizelde istediğim kadar agresif kullanıyorum, aracı zevk alarak kullanıyorum. Araba kullandığımı anlıyorum. 

Güzel ülkemiz canım Türkiyem de dizel candır, bazı ülkelerde yasaklansa da burada uzun süre daha kullanılmaya devam eder. 

 
Katılıyorum. 

Bir de şöyle bişey var, dizeli alırken pahalı evet ama satarken benzinli fiyatına da satmıyoruz sonuçta. Alırken arada ki fark 20 binse satarken 10 bin olur mesela. O 20bin komple çöpe gidiyor gibi düşünmek yanlış bence. 

Bi de tabi işin psikolojik boyutu var. Benzinli ile gezerken gözüm hep yakıt ibresinde, az yaktırmaya uğraşnaktan aracın keyfini çıkarmaya fırsat kalmazken, dizelde istediğim kadar agresif kullanıyorum, aracı zevk alarak kullanıyorum. Araba kullandığımı anlıyorum. 

Güzel ülkemiz canım Türkiyem de dizel candır, bazı ülkelerde yasaklansa da burada uzun süre daha kullanılmaya devam eder. 
Dediğiniz gibi dizeli satarken daha pahalı satıyorsunuz, ama satarken benzinliyle ilk alım değerindeki makas kapanıyor. 20bin farkla aldığınız dizel satarken benzinliyle göre mesela 15bin farkla gidiyor.

Ama benzinli alırken cebinizde kalan 20bin sabit duruyor ve hatta üzerine mevduat faizi işliyor:) hatta o parayı başka yerde degerlendirseniz, mesela ticaret veya bankacılık ile ugrasiyorsaniz, çok daha fazla getiri bile elde edebilirsiniz.

Psikolojik kısmına eski bir dizel kullanıcısı olarak kesinlikle katılıyorum. 60 litre depo ile bir günde 1400km üzerinde uzun yol yaptığımı hatırlıyorum, tüketime baktığımda yüzümde oluşan tebessümü tahmin edersiniz :)

 
1,4 tsi 122 aracımın 60bin bakımını Ağustos ayında 920 tlye yaptırmıştım. 6 yıldır kendi aracım var. İlk 3 yılı hep dizel arabalarım oldu. Son 3 yıldır, 1,2 tsi ve 1,4 tsi olmak üzere benzinli Golf kullanıyorum, yakıttan yana hiç üzülmedim. Sıfır Golf alacak olsam yine tsi alırım. Uygun fiyata 2.el tdi bulursam tdi alırım

Sent from my LG-D802TR using GolfTutkusu mobile app powered by Tapatalk

 
1.0tsi Golf ile ilk depo olcumunu yaptim : 7.4lt (yol bilgisayari 7.2)

Guzergah istanbul her gun ise gelis gidis orta trafik, hsonu trafiksiz karsiya gidis gelis. Genelde sakin kullanim.

Ayni kullanim ve trafikte 1.6mjet Bravom'la 7.5lt altina dusemiyordum. Kisin kisa mesafede isinmadigi icin 8lt ustu idi.

Yine benimle cok benzer guzergah yapan is arkadasim, octavia 1.6tdi dsg ile 6-6.5 arasi yakiyor.

Sonuc benim gibi sakin arac kullanan icin 1.0tsi gercekten iyi. Fakat agresif kullanimda 9-10lt kolayca gorebilirsiniz.

Yillik 10bin yapiyorum ortalama. TDI 6lt olarak heaplayinca suanki yakit fiyatlari ile yillik 1400tl yakit farkediyor, 600tl mtv farkini cikar, yillik fark toplam 800tl. Deger mi? Yorum sizin.

Bu arada cok farkeder mi bilmiyorum arac henuz 700kmde. Belki ilk bakimdan sonra daha da duser.

Not aracta 17"jant var. Muhtemelen 16liklar bi tik daha az yakacaktir.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
İlk mesajimdaki hesaplamaları güncel yakıt fiyatlarıyla yenilemek gerekiyor, bir ara yeniden hesaplarim. Ayrıca şu an benzin mazot arasındaki fark aslında 9 kuruş diye yazıyor gazeteler, eşel vergi uygulaması nedeniyle hala pompaya yansımadı. Benim hesabıma göre ibre her geçen gün benzinli lehine dönüyor. 

 
ilk mesajdaki bazı verileri son fiyat güncellemesi ile yenileme ihtiyacı hissettim.

yıllık 20bin km için benzin maliyeti 8812 lira, mazot maliyeti 6440 lira. (ankara için geçerli pompa fiyatlarıyla hesapladım yine)

MTV: 1.0tsi mtv 817, 1.6tdi mtv 1423 lira.

benzinli için toplam 9629tl, dizel için 7863tl yıllık ödeme yapmak gerekecek. aradaki fark yıllık 1766 lira (2017 hesabımda bu fark 1944 liraymış)

ilk alımda benzinli tercih edilecekse 20bin lira cepte kalıyor, bu paranın yıllık faizi 3910 lira. (%23 faiz, 0,15 stopaj kesilmiş haliyle net gelir)

yani yılda 20bin km kullanım sonunda benzinlinin gideri dizele göre 1766 lira daha fazla ama 3910 liralık ekstra gelirle bu fark ortadan kalkıyor hatta 3910-1766=2144 liralık bir kar oluyor.

bir ara aynı hesabı yıllık 40bin gibi astronomik değerler için de yapmayı düşünüyorum :rolleyes:

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@asdfg112 

Hocam küçük bir düzeltme yapmak istiyorum. Stopaj oranlarında değişiklik yapılmıştı. 

Screenshot_20181120-202528.jpg

 
@ahmet306 elbette hocam, mtv 4. yıldan itibaren düşüyor. ama güzel ülkemde her yıl gelen mtv zammını da hesaba katmak gerekli, ilk 3 yıl bu fark daha da açılacak doğal olarak. 4. yıla geldiğimizde aynı farkla karşılaşabiliriz :)

ikinci el değerlerini de düşündüm ama araya bir sürü parametre girdi. mesela 5 yıl sonra satmak istediğinizde 100bin km'deki bir dizel araç hala aradaki farkı koruyabilir mi bilemiyorum. daha da öngörülemez bir nokta var, dizel yasakları. avrupada her geçen gün yaygınlaşıyor, birçok firma dizel üretiminden çekilirken bizim ülkemize de yansımaları olacaktır bunların. geçen gün dw'de izlediğim bir haberde almanyadaki dizel araç sahiplerinin araçlarını çok düşük değerlere satmak zorunda kaldığından bahseidyordu, bizde durum o noktaya gelir mi bilmiyorum ama elbette bize de yansıyacaktır uyum yasalarıyla vs.

 
@ognemir hocam ben stopaj kesintisini maksimum olan %15'ten hesapladım bunu düşünerek. yoksa %5'ten hesaplayınca 4370 lira faiz getirisi oluyor.

 
@asdfg112 MTV farkı 2 katına çıktı benzin fiyatları çok değişti yeni bi hesap mı yapsanız? :D

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC

@yunuse19.

Comfort 1.0 manuel 135.400

Comfort 1.6 tdi manuel 159.800

Hesap yapmaya gerek kalmış mı?

Bu 24400 lük  fark normalde 

Eğer olsaydı Atmosferik 1.6 (şehiriçi fabrika verisi net 10 litre olan) bir benzinli golfle,,  1.6 tdi dizel golf arasında olmalı...

1.0 tsi ile 1.6 tdi arasındaki farkta hadi olsun Max. 12000 bin

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC

Geri
Üst Alt