Güncel Bakım Masrafları


@ABDUHAN şu kadarını söyliyeyim; aracın filtreleri Mann, Mahle ve Hengst çıkar., Alman araçları filtrelerde bu 3 markayı kullanır.,

-hava filtresi Mann,

-yağ filtresi Mahle veya Hengst,

-polen filtresi de Mann (karbonlu) valeo beş para etmez

Motor yağı;

-Castrol Edge LL 5W-30 (LL 'nin anlamı LongLife, dexos yazanlar bizim için uygun değil.)

-Motul 8100 X-Clean+ 5W-30

-Mobil 1 ESP Formula 5W-30

-Liqui Moly TopTech 4200 LongLife III 5W-30

Antifiriz; 

-G13 tip kırmızı antifiriz., kırmızı antifiriz diye geçiyor ama bana göre pembe bazıları da mor diyorlar., piyasada satılan her kırmızı antifiriz bizim araçlar uygun değil mutlaka G13 tip olmalı..!

Fren hidroliği;

DOT4 VW 501.14 veya DOT4 (TL 766-Z) standartında olmalı., her yerde bulunan normal dot4 bizim araçlara uygun değil.,

 

@ABDUHAN 

Hocam şehirdışındaydım mesajını yeni gördüm. 

@FırzaGilles hocam sağolsun benim yazacaklarımdan fazlasını yazmış :)

Ben sadece şunu ilave edeyim, polen filtremi Bosch almamın sebebi, Mann ve Hengst'in bu versiyonunu piyasada bulamamış olmamdan dolayıydı. 

Buji olarsk Bosch olabilir. Servis buji için 60000km de değişir dedi ama içime sinmedi. Citroen 2 bakımda bir veya 40000 km de değiştirirdi. Bende muhtemelen 3. bakımda (30-35 bin gibi) değiştiririm... 

 
@ognemir @forzaGilles Haftasonu fren balatalarımı değiştirirken ustamla biraz muhabbet ettik.Bakımları 15 binde değil 10 binde bir yaptır dedi.Açıklama olarak aracın yaşı ilerledikçe bakım aralığını kısaltmak gerek parçalar eskiyor çünkü dedi. Buna katılır mısınız ekstra bir masraf demek çünkü bu.Şuan itibariyle arabam 3 yaşında 2 sene daha kullanmayı düşünüyorum normalde senede 15 bin civarı yapıyorum.   

 
@ognemir @forzaGilles Haftasonu fren balatalarımı değiştirirken ustamla biraz muhabbet ettik.Bakımları 15 binde değil 10 binde bir yaptır dedi.Açıklama olarak aracın yaşı ilerledikçe bakım aralığını kısaltmak gerek parçalar eskiyor çünkü dedi. Buna katılır mısınız ekstra bir masraf demek çünkü bu.Şuan itibariyle arabam 3 yaşında 2 sene daha kullanmayı düşünüyorum normalde senede 15 bin civarı yapıyorum.   
ben yıllık periyodik bakımı yaptırdıktan sonraki 7.500km 'de yağ ve yağ filtresini değiştiriyorum., devamında da periyodik bakıma giriyor araç yani senede 2 kez yağ ve yağ filtresi değiştiriyorum., Ustanızın söylediği mantıklı ama tabi bu tamamen sizin maddi imkanlarınızla alakalı bir durum sayın hocam.,

Araç 3 yaşına geldiyse fren hidroliğini değişmesi gerekli., ilk 3 yılın sonunda ve sonraki her 2 yılda bir fren hidroliği değişimi gerekiyor.,

4. yılda da antifiriz komple boşaltılıp yenisiyle değişmeli (%50 G13 tip antifiriz %50 saf su karışımı) ve bujiler

Bu işlemleri dışarda yaptıracaksanız motor yağını ustanızın önerdiği yağı değil yukarıda yazdığım yağlardan biri ile yaptırmanızı öneririm

 
Bende bugün tekstilkent Avek te yaptırdım bakım, sizden farklı birtek bujiler değişmedi ve iki adet güncelleme yapıldı (Eletronik Fren ve Radio/Navigasyon Güncellemesi) Fotoğraftanda görüleceği gibi Ücret 920 TL...

0ac2361431fba9c4ff42d37db85d39ee.jpg


SM-A310F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bünyamin hocam merhaba., acaba aracı teslim aşamasında size verilen "iş emri" evrağı ve "müşteri istek formuna" bakarak güncellemelerin aksiyon kodunu ve açıklamada ne yazıyor söyleyebilir misiniz rica etsem..? müşteri istek formunda yapılan güncellemelerin aksiyon kodları., iş emrinde de açıklaması yazar., bakıp söyleyebilirseniz çok makbule geçer hocam.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@forzaGilles Hocam 3. bakımda yetkili servis fren hidroliğini değiştirelim dedi ben yaptırmadım. Ustam erken gerek yok dedi benimde işime geldi açıkcası. Çıkan masraflardan dolayı çokta hassas olamıyorum. Ancak diğer yazdıklarınızı not ettim. Bu arada fren balatasını hiç değiştirdiniz mi önleri, Feredo taktırdıysanız memnunmusunuz. Benim Usta Mga getirtti çokta duymadığım bir marka olduğundan eminmisin bak şu markalar felan daha iyi diyorlar dedim. Yalnız azda olsa forumlarda marka hakkında yapılan yorumlar olumlu olunca birde Usta Porsche kullanan müşterisine bile taktıdığını hiç olumsuz geri dönüşüm almadığını belirtince onay verdim. Ses yapmasın tam otursun diye ufak bir işlem yaptılar ses yok. Ben ölçümüyüm bilmiyorum ama frende bir fark göremedim gayet iyi. İşçilik dahil 140 TL ye mal oldu. Bu tip durumlarda çok ucuzcu  değilimdir ama Ustaya da güveniyorum. Biraz tereddütte etmedim değil 1 haftadır kullanıyorum bir sorun yok. Siz nasıl bir yol izliyorsunuz. Aslında en mantıklısı Amazondan  @asdfg112  linkini attığı Feredoları satın almak sanki ama vakit yoktu. 

 
Ben fren balatası daha değiştirmedim daha çok az km 'de benim araç., balata ne kadar önemliyse fren hidroliği de o kadar önemli., değiştirmenizi tavsiye ederim., zaten aracın en ucuz sıvısı fren hidroliğidir., Tamirciler değiştirmeye pek yanaşmaz çünkü maliyeti düşük alacağı işçilik az, zaman kaybı olarak görürler., Yetkili servis "işçilik dahil" 130-150 lira arası değiştiriyor., dışarda yaptırmaya kalksanız vw uyumlu fren hidroliği yağı bulmak biraz zor olduğundan bulsanızda aynı rakamlara geliyor., Yağın mutlaka koşulsuz şartsız DOT4 VW 501.14 veya (VW TL 766-Z) onaylı olması gerekiyor., Abi oda dot4 bu da dot4 yağ derlerse itibar etmeyiniz.,

Açıkçası işçilik dahil 140 lira fren balatası ücreti biraz fazla ucuz geldi., Artık firmalar özel servislere bayilik verdiklerinden tamirciler parçalarıda kendileri satıyor bu sebebten ben güvenmiyorum., Benzer olay bir arkadaşımız için vw uyumlu DOT4 VW 501.14 yağı aramak isterken yaşandı., nereye sorsak bu yağı bulamadık en sonunda Castrol merkezi aradık nereden temin edebiliriz diye bize bir bayilerinin adresini verdikler., gittik bayi dedikleri yer tamirci çıktı ve neyse dedim vw uyumlu Castrol React Dot4 Low Temperature (VW TL 766-Z) fren hidrolik yağı var mı diye sordum., Verdikleri cevap; napıcaksın sen o yağı., doğal olarak arkadaşım sinirlendi sanane kardeşim var mı yok mu onu söyle sana hesap mı vericem vs., çıktık ordan dedim gel servise gidelim servisten alırız yok gitmem falan kazıkçılar., neyse gittik yetkili servisten orjinal yağı litresi 20 liradan aldık çıktık., kendi ustasında değiştirdi toplamda 120 lira gibi bir masrafı oldu., Sordum kendisine değermiydi git-gel birsürü yol yaptın ve aynı rakama yaptırdın., haklıymışsın dedi ama iş işten geçti tabi

 
Selamlar,

Antifreeze, yağ ve fren hidrolik sıvısı konusunda okuduğum kadarıyla kullanıcıların aklında sorular var, aslında yazacaklaımın yeri bu başlığın altı değil ancak kısada olsa sıvılar konusunda bilgi vereyim.

1) VW G13 antifriz: Bu soğutma sıvısı VW tarafından 2013 yılında kullanılmaya başlandı. Rengi pembe - mor arasıdır. G13 antifrizin VW tarafından 2000 yılı ve sonrasında kullanılan pembe renkli G12+ ve 2005 yılından itibaren kullanılan yine pembe renkli, G12++ antifrizden tek farkı Glikol yerine Gliserin bazlı üretilmiş olmasıdır. Gliserin; glikole kıyasla daha çevreci bir maddedir.

G13 antifriz OAT yani organik antifrizlerin aksine eski nesil mavi antifrizler gibi Silikat maddesi içermektedir. Glikol yerine daha çevreciolan gliserin kullanımı glikolün koruyucu etkilerinden eksik kaldığından eski antifrizler gibi silikat katkıları eklenmesi zorunlu olmuştur.

G13 antifriz kimyasal yapısı gereği G12+ yada G12++ ile karışabilir. Ancak kendi fikrim her ne kadar üretici karışabildiğini söylese de farklı özelliklerdeki kimyasalların çok zorunlu kalınmadıkça karıştırılmamasını öneririm.

Sisteme konulduktan sonra antifrizin ömrü en eski mavi tip antifrizler için 2 yada 3 yıldır. Kırmızı, pembe ve mor renkli antifrizler için kullanım ömrü 5 yıldır. Sistemdeki antifrizli su karışımı üzerine eksilmeden dolayı su ilave edilmedikce geçen yıllar ve yapılan kilometreler sonunda donma ısısından hiçbir kayıp vermez. Yani siz -35 derecelik bir karışım hazırlasanız ve bunu 10 yıl yada 200,000 km kullansanız bile süreç sonunda karışım yine -35 derece civarı olacaktır. Antifrizin değiştirilmesinin esas sebebi antifrizin korozyon önleyici ve tortulalşma önleyici yapısıdır. Geçen zaman içinde ve ısınma - soğuma sonrası antifriz korozyon önleyici özelliğini yitiriyor, ve bu nedenle değişimi gerekiyor. Antifrizli soğutma sıvısının sadece derecesine bakarak değişip değişmeyeceğine bu nedenle karar verilemez.

İsterseniz aracınızın soğutma sıvısını yenilerken G13 yerine G12+ yada G12++ yani pembe renkli antifriz kullanabilirsiniz hiçbir sakıncası yoktur.

Ancak VW'nin 1996 yılında kullanıp 2000 yılında bıraktığı G12 kırmızı antifriz ve 1996 öncesi kullandığı G11 mavi antifrizi araçlarınızda kullanamazsınız, aynı zamanda bu antifrizleri G12+, G12++ ve G13 ile karıştıramazsınız.

Antifriz alırken; Mobil, Castrol, Total gibi kalitesiyle kendini ispatlamış yada orjinal ürün almanızı tavsiye ederim. Merdiven altı markaların hem konsantrasyonu düşüktür hemde antifrizin en önemli fonksiyonu olan korozyon önleme özelliği çok düşüktür. Aynı zamanda merdiven altı markalar özelliğini çok çabuk yitirir ve dayanıksızdır.

2) Fren hidroliği: Fren hidoliğinin piyasada 3 tipi var. Bunlar Dot3, Dot4 ve Dot5. Birde Dot4 standartlarında Dot5.1 var, ana standart dışı olduğundan onu konu dışı bırakıyoruım. Dot 3,4 ve 5 arasındaki temel fark kaynama dereceleridir. Piyasada hidrolik yağı olarak adlandırılsada aslında fren hidroliği bir yağ türevi değildir. Fren hidroliği çeşitli alkolleri bünyesinde barındırdığından ve her markanın formülasyonu farklı olduğundan farklı marka hidroliklerin birbiriyle karıştırılmaması gerekir. VW araçlarınızda Dot 4 tipi fren hidroliği bulunmaktadır. Her ne kadar VW araçlarında kullanılacak tüm sıvılarda VW onayını almış olanların kullanılmasını istese de, aracınızda fren hidroliğini yenilerken eski hidroliği sistemden tamamen boşaltmak şartıyla, piyasada satılan Mobil, Castrol, Motul gibi bilindik markaların dot 4 tipi fren hidroliklerinden dilediğinizi kullanabilirsiniz. Ancak burada farkında olunması gereken konu koyduğunuz hidrolik yağının ne olduğunu aracı sattığınız kişiye belirtmenizdir. Aksi halde siz X marka yağı koyarsınız diğer kullanıcı servise gider, servis hidrolik değişimi yaparken sistemi tamamen boşaltmak yerine alttan rekorları açıp, hidrolik dolu basınç makinasını sisteme bağlamak suretiyle üstten yeni yağ verip alttan eski yağı boşaltarak yeni yağın aşağıdan aktığında rekoru sıkmak suretiyle değişim yapar, farklı markalardaki, yağlar birbiriyle karışır.

Üreticiler tarafından fren hidroliğinin 2 yada 3 yıl sonunda değiştirilmesi öngörülmektedir. Fren hidroliğinin değiştirilmesine en büyük sebep, bu sıvının alkollerden oluşan yapısı nedeniyle havadaki nemden etkilenmesidir. Su alkol içinde çözülebildiğinden fren hidroliği bünyesine havadaki nemi alarak su toplar. Bunun sonucunda hidrolik sıvısının kaynama ısısı düşer. Ayrıca hidrolik bünyesinde toplanan su, fren sisteminde korozyonlara neden olur. Aracını özellikle deniz iklimine sahip nemli bölgelerde kullananların fren hidrolik değişiminde üreticinin tavsiye ettiği sürelere uymasını tavsiye ederim. Kara iklimine sahip yerlerde aracını kullananlar yada aracı çok düşük kilometrede olanlar dilerlerse değişim süresini bir yıl daha uzatabilirler.

3) Motor yağı: VW araçlarında iki tip bakım prosedürü uyguluyor. Sabit kilometre bakımı ve uzatılmış koşula bağlı bakım. Sabit kilometre bakım için önerilen yağlar benzinli araçlar için VW502 partikül filtresiz dizeller için VW505. Uzatılmış ve koşula bağlı bakım için ise benzinli araçlar için VW504 ve partikül filtreli dizeller için VW507 yağı öneriyor. Almanya'da VW araçlarında koşula bağlı 30,000 km veya 2 yıl uzatılmış servis prosedürü uygulanıyor ve motor yağı olarak Castrol Edge LONGLIFE III 5w30 kullanıyor. Ülkemizdeyse VW sabit kilometre bakım prosedürü uyguluyor ve bu süre 15.000 km ve 1 yıl. Ancak yağı yine longlife tip Castrol edge kullanıyor. 15.000 km ve 1 yıl bakım prosedürü için o yağ kesinlikle gereksiz ve şart değil. Aracınızda dilerseniz VW'nin 504 ve 507 onayına sahip Mobil 1 ESP Formula 5w30 yağını kullanabilirsiniz ve bu yağ Castrol Edge Longlife eşdeği ve uzun servis aralığına uygun bir yağdır. Zaten VW 504 ve 507 onayını vererek bunu belgelemiştir. Dilerseniz 15.000 km ve 1 yıl içinde değiştirmek şartıyla Castrol Edge C3 (dexos) 5w30 kullanabilirsiniz, hiçbir sakıncası yoktur. Kısacası yurtdışında perakende olarak piyasada Castrol C3 5w30'a kıyasla az bir fiyat farkıyla satılan Castrol Edge Longlife III 5w30 yağ ülkemizde Castrol tarafından sadece VW servislerine 208 litre fıçı ve 1 litrelik (pahalı olsun diye) ambalajlarda verilerek artı servis bünyesinde pazarlanarak o parayı etmeyecek bir yağ için boşuna cebiniz boşaltılıyor.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@mbulur ayrıntılı açıklama için çok teşekkür ederim. Pek anlamam ama ben de servis kitapçığında kendi benzinli aracım için uygun yağın 502 olduğunu okudum. Alternatif olarak 504 de kullanılabilir diye yazıyor ama birçok arkadaş asıl yağın 504 olduğunu söylüyordu, sanırım serviste bu kullanıldığı için. 

Size bir sorum olacak, yağ viskozitesi hakkında ne düşünüyorsunuz? Örneğin bazı yağ markalarında vw 502 koşulunu sağlayan yağ 0w30 olabiliyor. Bu yağı kullanmak yakıt ekonomisi ve kış şartlarında ilk marş sırasındaki aşınma için daha faydalı olmaz mı, özellikle düşük km araçlarda?

 
@asdfg112 Yağ konusu detayına girdiğinizde oldukça derin bir konu. Piyasada öyle 5w30 yağlar varki 40 derecede ve 100 derecedeki akışkanlık oranları nerdeyse 0w20 yağ seviyesinde. Bunlar genellikle FE yani Fuel Economy ibaresine sahip yağlar.

Eğer Erzurum yada Kars gibi kışları çok soğuk olan bölgelerde yaşamıyorsanız ve buralarda  arabanız gece sokakta kalmıyorsa 5w30 yağ işinizi görecektir, çünkü -42 derecede akışkanlığını koruyor. Kısa bir teknik bilgi vermek gerekirse, 5w30 yağ aslında 5 derece yağın içine polimerler eklenerek ısındığında 30 dereceli yağ gibi davranması sağlanmış yağdır. Bu yağ özelliğini yitirmeye başladığında 5 derecesinden uzaklaşmaz, 30 derecesinden uzaklaşır. Yani 5w30 yağ bozuldukça 5 derece yağ gibi davranır, siz 0w30 yağ koyduğunuzda da aynı durum 0 derece yağ davranışına meyleder ve bu derece ince yağ motorunuzda yağlama sıkıntıları yaşamanıza neden olur.

Aracınızda FE yani fuel efficiency özellikli yağ kullanmayın, aşırı derece incedirler. Mesela Mobil'in Super 3000 5w30 yağının iki tipi var, biri Mobil Super 3000 FE 5w30, diğeri Mobil Super 3000 X1 5w30. FE olanı aşırı ince. Aynı durum Motul yağlarda da var.

15.000 kilometrede veya 1 yılda değiştirmek koşuluyla aracınızda VW 502 onaylı yağ kullanabilirsiniz, hiçbir sakıncası yoktur. VW 504 onaylı yağ koşula bağlı uzun servis aralıklı bakımlar için yani 30.000 kilometre veya 2 yıl servis periyodu içindir. Ben kendim Mobil 1 ESP 5w30 kullanıyorum, hem VW 504 onaylı, hem çok kaliteli hemde fiyatı uygun., 4 litresini hepsiburada.com'dan 128 TL'ye kargo dahil aldım.Bugüne kadar tüm araçlarımda Mobil kullandım. Hangi yağ olursa olsun 10.000 kilometrede değiştiriyorum.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bünyamin hocam merhaba., acaba aracı teslim aşamasında size verilen "iş emri" evrağı ve "müşteri istek formuna" bakarak güncellemelerin aksiyon kodunu ve açıklamada ne yazıyor söyleyebilir misiniz rica etsem..? müşteri istek formunda yapılan güncellemelerin aksiyon kodları., iş emrinde de açıklaması yazar., bakıp söyleyebilirseniz çok makbule geçer hocam.
Hocam kusura bakmayın gözümden kaçmış mesajınız. Attığım faturadan başka birşey vermediler bana. Dediginiz şeylere bakmak için verdikleri zarf a baktım tek sayfa fatura var

SM-A310F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
@forzaGilles Fren hidroliği konusunda yetkili servisten almakta haklısınız. Ben 45 bin bakımı yapıldığında sordum yetkili servise 25 tl dedi hiç bir şey değil. Bur da çok tutan işçilik ama benim usta işçilik doğru yapılmazsa yetkili serviste bile değişse sıkıntı dedi. Ben şimdilik değiştirmeyi düşünmüyorum ustaya da güvenecez artık 60 binde değişirim artık.

 

@mbulur Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim.Tam soracaktım ki aşağıda yazmışsınız yağ değişim aralığını.Neden 15 binden 10 bine çektiniz değişim aralığını yazabilir misiniz. 

 

Geri
Üst Alt