Herkese merhabalar.
60 bin bakımı için aracımı dün sabah Maltepe Erel yetkili servisine bıraktım. Sabahın 9’unda sanki bedava altın dağıtıyorlarmışcasına kuyruk vardı, herkes oradan oraya koşturuyordu, gözlerime inanamadım. Bugün 17:00’de aracımı teslim almaya gittiğimde de aynı curcuna devam ediyordu.
Aracım 2017 1.4 TSI
Normal bakımın haricinde bujilerinin değişeceğini biliyordum. Servise gidince fren hidroliğinin de zamanı gelmiş dediler, onu da değiştirin olmuşken tam olsun dedim. ST ön silecekleri de değiştirmeyi teklif etti, kabul etmedim ve bunu servis formunda belirtti. Forumda fren hidroliğinin nemlenmedikçe uzun süre kullanılabileceğini okumuştum ama yarın bir gün frenle alakalı bir sorun yaşarsam, “biz değiştirelim demiştik, sen suçlusun” gibi bir şey duymaktansa değiştirmeyi tercih ettim.
1-2 kez mecburen kullandığım, son seferinde yerine oturup çıkmayan çakmağa da bakılmasını söyledim. Sanırım (nasıl olduysa) elektronik kısmı yanmış ve değiştirilmesi gerekiyormuş. 400 TL dediler, kalsın dedim. Benzer bir sorunu yaşayan olursa bilgi olsun diye paylaşmak istedim.
Seyir halindeyken farklı zamanlarda 2 kez “Aracı P konumunda terk ediniz” uyarısı vermişti. Bunun kontrolleri için araç bir gün serviste kaldı. Sorunun mikroşalter denen bir parçadan kaynaklandığını söylediler. Tam hatırlayamıyorum ama normal fiyatı 300-400 TL arası bir şeymiş; iyi niyet garantisi, zubizu, bayii indirimi vs. kullanarak 64 TL’ye değiştirdiler.
Bu arada hafta başında gelen zamla işçilik tutarı 2,12’den 2,23’e yükselmiş. Toplam bakım maliyeti 1772 TL tuttu. 3. yıl şansıma değişen parçalar bir MTV taksidine mâl oldu. [emoji4]
Tavsiye soranlar için, benim deneyimleyebildiğim kadarıyla, ilk kez gittiğim bir VW servisi Erel’den genel anlamda memnun kaldım.
Yine bilgi olması açısından faturayı paylaşıyorum.
/monthly_2020_07/B4320591-322B-4A77-BFF3-25946FFA35AB.thumb.jpeg.185785912c6e592b79948aad855b56e5.jpeg