Güncel Bakım Masrafları


Stepnw ince stepne var 2016 continental neymiş ince stepne lastikleri ömrü 4 yılmış değiştirseniz iyi olurmuş yangın tüpü yok silecekler sıfır orjinal 4 aylık olmasına rağmen eski dediler bende gelin nasıl eski diye bakalım dedim sıfır ses ve izle sildiği gördü özür dilediler zaten camda seramik var sileceği kullanmaya gerek bile yok
ince stepne lastiği fiyatı o kadar varmıymış? o parayla lastikçi ayağınıza kadar gelir lastiğinizi onarır gerekiyorsa değiştirir geri gider yani o kadar..

Silecekleri daha önce değiştirmediğinizi düşünerek sistem kayıtlarına göre değişme zamanı geldiğini varsayarak kontrol etmeden söylemişlerdir.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Stepneyi nisanda 250 tl ye çıkmacıdan aldım kullanılmamış  2016 dijon çok yer kapladığı için  

1200 lira incecik stepneye verirsek yandık artık

 
Bakım hayırlı olsun. Ancak polen filtresinin kodu JZW ile başlıyor. Bu kod eko serisi parçaya ait. Bu konuda bilgi verdiler mi size?

ANE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Teşekkür ederim. Siz söyleyince farkettim, bundan bahsetmediler. Neyse ki daha mühim bir parça değil. Normalde arar sorar, gerekirse gider değiştirirdim ama polen filtresi için tekrar o kargaşaya giremem. :)  

 
Stepneyi nisanda 250 tl ye çıkmacıdan aldım kullanılmamış  2016 dijon çok yer kapladığı için  

1200 lira incecik stepneye verirsek yandık artık
İş emrine göre sadece lastik

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
2015 1.2 manuel golf için maslak doğuştan fiyat almıştım bugun teyit ettirdim 75000km bakımı 950tl civarı(yag filtreler vs) buna ek fren hidroligi +antfriz değişimi ile birlikte toplam 1200tl civarı fiyat verdiler..(%25 indirm ile) yagı kendım getireyim dedim olmaz dediler kafam halen karışık fren antfrizi serviste değişp diğer işlemleri dışarıda yaptırabilirim..artı V kayısı değişmiyormuydu 75k de hatırlayamadım

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
V kayışı ?

Trafiğe çıkıştan itibaren 

Her 30.000 de bir elle /gözle/fiziksel+gergi kontrolü

Sorun yoksa 180  binde triger değisirken devirdaime de güç ileten bu V kayışı devirdaimle birlikte  değişir

Tdi da 120 bin de  bunlar 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
V kayışı ?

Trafiğe çıkıştan itibaren 

Her 30.000 de bir elle /gözle/fiziksel+gergi kontrolü

Sorun yoksa 180  binde triger değisirken devirdaime de güç ileten bu V kayışı devirdaimle birlikte  değişir

Tdi da 120 bin de  bunlar 
Gözle kontrol V kayışı için riskli opel corsada 45binde bir değişirdim..bir keresinde tatil için bodrumdaydık pazar günü baktım motordan ses geliyor baktık V kayışı kopmak üzere gözle görülmeyecek yerde ses yapmasa oyle devam ederdim ve biryerde kalırdık eminim ama golf de durum biraz daha farklı sanırım

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@reko 

Bir kauçuk alaşımlı kayış  için başka bir ömür / mukavemet yöntemi yok maalesef . .gözle/elle dışında

Triger gibi bir km sınırlaması olmalı diyorsanız?

Vw teknik literatüründe böyle bir xxx km de değişecek/değismeli diye bir bilgi yoktur.

Gelenekler/görenekler tsi icin 180 binde devirdaim +V kayış + triger 3 ü bi arada değişmeli diyor...

Dedigim gibi her 30 binde bir Vw kitapta rutin kontrol diyor? 

Artık gözle yetmiyorsa? (buda mikro çatlak /gergi mukavemet/ elastikiyette kayıp (sertleşme) kontrolü olsa gerek)

Bunun dışında Ne gibi bir teknik vardır bilemedim ... 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Sağ ön amortisör rulmanı geçn yıl değiştirilmiş idi, 1 yılı doldurmadan tekrar arızalandı. Garantiden yeniden değiştirildi.

Ön balatalar ilk kez değişti. Şasi numarasından TRW geldi (5Q0 698 151 H), bu şasi numarası için başka marka elimizde yok dediler.

new doc 2020-07-13 22.00.27_1.jpg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Merhaba arkadaşlar, bakım zamanım yaklaştı 2000 km ya da 31 gün sonra 15000 bakımı var, araç şuan 82000 km de, standart bakım dışında bir şey olur mu? araç 5 yaşında.

Teşekkür ederim.

Düzeltme (27.07.2020) Araç şuan Erel de, 15.000 bakım dışında fren hidrolik yağı ömrünü tamamladığı için değişiyor, devirdaim pompası su kaçırmaya başlamış ve arka fren balataları bitmek üzere olduğu için değişiyor, iyi ki tatil öncesi servise götürmüşüm, devirdaim nedeni ile sorun yaşayabilirdim.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
bugun 1.2 tsi aracımın 75000 bakımını tamamladım..önce serviste fren hidroligini değişirdim (1 hafta önce)...yagı kendım getireyim  servisi siz yapın dedim olmaz dediler(Doğuş maslak) ...bende kızdım yagı liqui moly olarak orjinal sitesinden aldım ...orj parçaları da servisten alıp dışarıda değiştirdim..castrol dedikleri kadar varmış çamur gibi çıktı sanki dizel motor simsiyah..berbat bir yag berbat..yagı değişen arkadaş "abi yag berbat sen 10 bin km de bir değiş dedi ama bu yagda kaliteli bir yaga benziyor  alman malı belki daha iyidir dedi " valla dedim castrolden iyi oldugu kesinde bakalım dedim..servisin orj yagı geröekten berbat  gözümle de gördüm..:)).liqui moly umarım beni şaşırtmaz

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Gerçekten serviste bakımın bence hiç bir kıymeti kalmadı. Araç bakımına indirimli haliyle 1664 TL bayılmak bence günümüz koşullarında pek yenilir yutulur bir durum değil.  

WhatsApp Image 2020-07-23 at 18.18.38.jpeg

 


Geri
Üst Alt