Güncel Bakım Masrafları


Ekli dosyayı görüntüle 57384Yeni konu açmak istemedim. Aracım 1.2 tsi bakımdan bu yana 8.000 olmuş ve görseldeki gibi yağ durumu. Ancak araç 5 saattir falan sabit duruyorken ölçüm yaptım. Hatalı bir verimidir sizce? Ek olarak veri doğru ise bu görselde ne kadar eklemek gerekir?
TSI motorların yağı ne kadar yorduğunun bir kanıtı. Yağ bayağı okside olmuş, yorulmuş gibi. (Elbette lab. analizi ile tespit en doğrusu). Her zaman dediğim gibi uzun dönemde turbo benzinli araçlarla sorun yaşamamak için 7500 km iyi değişim aralığı.
 

@Lycian
Peçete testiyle birlikte destekleyici olur



7 eylül 2020 de motul koyduk 1.2 tsi jettaya ...yapılan km 11 bin

Bayram sonrası 7 mayıs 2022 de yağı degistircez.
20 ay olacak süreç (24 aya kasmıycaz )

Yağ durumuna bakıyorum son 6 aydır. Bana göre ATEŞLE oynamıyoruz. 20 ayda Yapılan az km ilk güvencemiz.
Çıkan yağın bardak görünümü + pecete testlerini koyarım buraya

Ortadakine good oil demiste ? Pecete durumuna da bakmak lazım



Screenshot_2022-04-28-12-12-30-069_com.google.android.youtube.jpg
 
@Lycian
Peçete testiyle birlikte destekleyici olur



7 eylül 2020 de motul koyduk 1.2 tsi jettaya ...yapılan km 11 bin

Bayram sonrası 7 mayıs 2022 de yağı degistircez.
20 ay olacak süreç (24 aya kasmıycaz )

Yağ durumuna bakıyorum son 6 aydır. Bana göre ATEŞLE oynamıyoruz. 20 ayda Yapılan az km ilk güvencemiz.
Çıkan yağın bardak görünümü + pecete testlerini koyarım buraya

Ortadakine good oil demiste ? Pecete durumuna da bakmak lazım



Ekli dosyayı görüntüle 57395
Aynen hocam. Yapılan km ve saat, ayrıca ne kadar sıcak soğuk çevrim geçirdiği, ne kadar kısa mesafe kullanılıp kontak kapatıldığı (nem birikimi) çok önem arz eder. Arabanın garajda 1 ay beklemesi yağı eskitmez ancak özellikle soğuk havalarda kısa mesafe yapılıp kontak kapatılan araba için durum çok çok farklı.
Yağ değişim aralığını belirlemek biraz kullanıcının kontrolünde olması gereken birşey.
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
@Lycian
Peçete testiyle birlikte destekleyici olur



7 eylül 2020 de motul koyduk 1.2 tsi jettaya ...yapılan km 11 bin

Bayram sonrası 7 mayıs 2022 de yağı degistircez.
20 ay olacak süreç (24 aya kasmıycaz )

Yağ durumuna bakıyorum son 6 aydır. Bana göre ATEŞLE oynamıyoruz. 20 ayda Yapılan az km ilk güvencemiz.
Çıkan yağın bardak görünümü + pecete testlerini koyarım buraya

Ortadakine good oil demiste ? Pecete durumuna da bakmak lazım



Ekli dosyayı görüntüle 57395
Başkan iki yilda o yağ vişne reçeli kıvamında olur...
 
Dörr, Nicole & Agocs, Adam & Besser, Charlotte & Ristic, Andjelka & Frauscher, Marcella. (2019) Engine Oils in the Field: A Comprehensive Chemical Assessment of Engine Oil Degradation in a Passenger Car.

Progress-of-sulfation-nitration-and-oxidation-Lines-are-interpolations-of-the-measured_W640.jpgProgress-of-residual-amounts-of-antioxidants-and-oxidation-Lines-are-interpolations-of_W640.jpg
Progress-of-TBN-NN-and-oxidation-Lines-are-interpolations-of-the-measured-data-points_W640.jpg


Yağ analiz sonuçlarına biraz hakim arkadaşlar hemen görecektir zaten. Son grafikte olduğu gibi bana göre 7500 ideal ama 10000 km tam toplam baz numarası (TBN) ile oksidasyonun neredeyse örtüştüğü nokta...
 
Sayın @Lycian

Belli ki bu islere lisans / yüksek lisans düzeyinde alakalı sekilde egitim almış bilgidesiniz.
Almamışda olabilirsiniz
Olay lise düzeyinde kimya egitimine dayanıyor aslında

Aşagıda linkini (wikipedi) verdigim şekilde

Oksidasyon reaksiyonunda
Reaksiyon hızına etkiyen etmenler seklinde cok güzel bir acıklama var

Gelelim motor yağının oksidasyon tepkimelerine

Arac km yapmadan bir motor yagının Karter havuzunda durdugu yerde zamana / aya/ yıla bağlı olarak oksidasyona maruz kalması (karterde karter havalandırma ile hep havaya oksijene temaslı bir sistem var orası sabit)
Yani motor yağının kimyasal yapısı icinde bulunan
Fe (demirin) , demiroksit

Mg (magnezyumun) magnezyum oksit

Pb (kursunun) kurşunoksit
Al (Alüminyumun) alüminyum oksit

Vsvsvsvs.....

Seklinde osidasyonu icin arac yatar sekilde ve normal dıs ortam hava sıcaklıgında (20 derecede) iken

Oksidasyona 1 birim dersek

Arac calışırken , yakıt kaynaklı yanma sonucu motor ici sıcaklığının ve yağ sıcaklığının 90-110 derecelere cıktığı ortamda

Motor yağı oksidasyonu logaritmik artışla 3 birim değil 30 birim olur

+ Reaksiyon basıncı ?
Motor çalışırken Silindir yüzeyi arasındaki motor yağının maruz kaldığı yüksek basınç malulumuz

Yatan aracla yürüyen araç arasında

Motor yağı oksidasyon hızı arasında
Böyle bir fark var sonuçta


Reaksiyon hızına etkiyen etmenler icin
https://tr.wikipedia.org/wiki/Reaksiyon_hızı
 
Sayın @Lycian

Belli ki bu islere lisans / yüksek lisans düzeyinde alakalı sekilde egitim almış bilgidesiniz.
Almamışda olabilirsiniz
Olay lise düzeyinde kimya egitimine dayanıyor aslında

Aşagıda linkini (wikipedi) verdigim şekilde

Oksidasyon reaksiyonunda
Reaksiyon hızına etkiyen etmenler seklinde cok güzel bir acıklama var

Gelelim motor yağının oksidasyon tepkimelerine

Arac km yapmadan bir motor yagının Karter havuzunda durdugu yerde zamana / aya/ yıla bağlı olarak oksidasyona maruz kalması (karterde karter havalandırma ile hep havaya oksijene temaslı bir sistem var orası sabit)
Yani motor yağının kimyasal yapısı icinde bulunan
Fe (demirin) , demiroksit

Mg (magnezyumun) magnezyum oksit

Pb (kursunun) kurşunoksit
Al (Alüminyumun) alüminyum oksit

Vsvsvsvs.....

Seklinde osidasyonu icin arac yatar sekilde ve normal dıs ortam hava sıcaklıgında (20 derecede) iken

Oksidasyona 1 birim dersek

Arac calışırken , yakıt kaynaklı yanma sonucu motor ici sıcaklığının ve yağ sıcaklığının 90-110 derecelere cıktığı ortamda

Motor yağı oksidasyonu logaritmik artışla 3 birim değil 30 birim olur

+ Reaksiyon basıncı ?
Motor çalışırken Silindir yüzeyi arasındaki motor yağının maruz kaldığı yüksek basınç malulumuz

Yatan aracla yürüyen araç arasında

Motor yağı oksidasyon hızı arasında
Böyle bir fark var sonuçta


Reaksiyon hızına etkiyen etmenler icin
https://tr.wikipedia.org/wiki/Reaksiyon_hızı
Sayın @Savatage hocam, aynen oksidasyon elbette durduğu yerde de oluyor ancak sizinde izah ettiğiniz gibi çok çok daha az.
Özellikle merak ettiğim kısa mesafe kullanılan vs uzun mesafe kullanılan araçlarda nasıl bir grafik çıkacağı. Mesleğim direkt bu konu değil bu arada ama temel bilgilerin üstüne merak diyelim 😊
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Arkadaşlar şu noktada yanılıyorsunuz yağın koyu renk olması kötü bir sey değil aslinda tam tersi iyi bişi.Yagin gorevini yaptigini gostergesi.İki araç düşünün ikiside 10 k yapsin yag çubuğunun koyu renk olduğu marka yağ daha iyidir...Ayrica ne olursa olsu yilda bir kmye bakmaksizin yaginizi değiştirin.Maceraya gerek yok.
 
TSI motorların yağı ne kadar yorduğunun bir kanıtı. Yağ bayağı okside olmuş, yorulmuş gibi. (Elbette lab. analizi ile tespit en doğrusu). Her zaman dediğim gibi uzun dönemde turbo benzinli araçlarla sorun yaşamamak için 7500 km iyi değişim aralığı.
Dizeller bu konuda daha kötü,
Sıkıştırma zamanı sonunda benzinli motorlarda silindir içindeki sıcaklık 400-600 derece olurken, dizel motorlarda yüksek sıkıştırma oranı sebebiyle bu sıcaklık 600-900 dereceye çıkmaktadır.
+Dizel araç yanma odasında çok daha fazla kurum yapıyor. Mikron derecedeki kurum piston segmanından sıyrılıp yağa karışıyor. 1000 lerce km de yağ pistona yakın bölgelerde de kısada olsa görev üstleniyor. Bu nedenle yağlar yüksek ısılara maruz kaldıktan sonra tekrar eski formunu yakalaması önemli yağ testlerinde 4-5 kriterden biride bu .. Aşınma - Soğukta. Sıcakta akışkanlık - Buharlaşma vs.. Tam sentetik yağların formülleri öyle kolay değil ..
Sahte yağ veya Sahte Filtrelere denk gelirseniz kötü= Yağ filtresi iyi filtre etmez ise silindiri.. Yakıt iyi filtre etmez ise enjektörü .. Hava filtresi turboyu silindir içine kaçan cisimlere.. vs.. Aracı kullandığınız bölge önemli örnek bu yıl kum fırtınası ..
Kısacası ne kadar erken bakım o kadar uzun ömür ülkemizde alım gücü azaldıkça her şeyin sahtesi kat ve kat arttı.. www.cnnturk.com/action/embedvideo/5efacb625cf3b008042aea31

 
Dün vermiş olduğum 2017 DSG TDI aracımın 49000 km bakımını Bursa Doğuş Oto’da yaptırdım ve aracımı bugün teslim aldım. Bayram öncesi yoğunluk olduğu için 1 gün sürdü. Servis danışmanlarım Hasan ve Can bey de sağolsun aklıma takılan birkaç konuda yardımcı oldu. Bakımda salıncak burçları alt takımdan gelen sesten dolayı yağlandı ve kabin içinde rüzgar/uğuldama sesi için kapı filtrelerinde yağlama yapıldı. Fatura ekte.
 

Ekli dosyalar

  • 97FB7F3A-53F0-44DE-B0D4-492A57CA04A5.jpeg
    97FB7F3A-53F0-44DE-B0D4-492A57CA04A5.jpeg
    62.5 KB · Görüntüleme: 100

Dün vermiş olduğum 2017 DSG TDI aracımın 49000 km bakımını Bursa Doğuş Oto’da yaptırdım ve aracımı bugün teslim aldım. Bayram öncesi yoğunluk olduğu için 1 gün sürdü. Servis danışmanlarım Hasan ve Can bey de sağolsun aklıma takılan birkaç konuda yardımcı oldu. Bakımda salıncak burçları alt takımdan gelen sesten dolayı yağlandı ve kabin içinde rüzgar/uğuldama sesi için kapı filtrelerinde yağlama yapıldı. Fatura ekte.
hocam araçta spor yay coil vs var mı . 2018 araç aldığımda alt takımdan ses gelmiyordu yayları değiştirip 19 jant taktım 🙂 şimdi sağ alt taraftan özellikle direksiyon çevirmede hafif ses yapıyor işin garip tarafı soldan gelmiyor ama sağdan biraz geliyor bende bir salıncak burçlarına yağlama yaptırsam mı acaba sizde fayda sağladı mı
 

Geri
Üst Alt