Güncel Bakım Masrafları


Şimdi be yılda 20 bin yapıyorum.
Hava filtresi 40 bin civarı dayınırmı bilemedim. Polen dayanmaz zatende.
Nasıl olcak yetkili abiiii
 

Şimdi be yılda 20 bin yapıyorum.
Hava filtresi 40 bin civarı dayınırmı bilemedim. Polen dayanmaz zatende.
Nasıl olcak yetkili abiiii
Bu işlerin suyunu çıkartmada ben elebaşıyım sayılır.

Maximum zorlayarak kanırtarak maksimum 20 ay / 18-19 bin km olacak sekilde

Hem yağ hem filtreler icin üstten ben bile sınır koyuyorken

24 ay / 40 bin km hicbir hava filtresi / polen filtresi dayanmaz. (Yağdan zaten hic bahsetmeyelim)

Güncel:
18 ay bitti en son bakımdan bu yana
Yapılan km :13.500

18 ay/13500 km devam ediyorum.

20 ay /14.500 de pit-stopa giricez tabiki

Motul+mann!!!!
 
Bu işlerin suyunu çıkartmada ben elebaşıyım sayılır.

Maximum zorlayarak kanırtarak maksimum 20 ay / 18-19 bin km olacak sekilde

Hem yağ hem filtreler icin üstten ben bile sınır koyuyorken

24 ay / 40 bin km hicbir hava filtresi / polen filtresi dayanmaz. (Yağdan zaten hic bahsetmeyelim)

Güncel:
18 ay bitti en son bakımdan bu yana
Yapılan km :13.500

18 ay/13500 km devam ediyorum.

20 ay /14.500 de pit-stopa giricez tabiki

Motul+mann!!!!
Bence bu bakim aralığı tasarruf değil en azından ulkemiz ekenomsinde...

12 ayda bir bakım yapsanız ortalama cebinizden aynı miktar para çıkar nasıl mı?

Filitreler her 3 ayda bir zamlaniyor yağ deseniz aynı...

12 ayda bir bakım yapsanız atıyorum filitre yağ bakımı vermiş olduğunuz tarihler için ortalama söylüyorum abim

Şu anda 18. Aydasiniz 6 ay önce bakim ücretini 800 tl civarı olacaktı şu anda 1.200tl civarı bekledikçe de artacak yilbaşı geliyor daha artacak...

Maddi olarak pek bir faydası olmadığına inanıyorum detaylı bakılırsa belki 200 300 tl kar gibi görünebilir fakat alınan risk?

Hatta her 2 yilda bırakım yapılacağına sizin durumdan örnek verelim 18 ay önce yedek yağ ve filitre almış olsaydınız 12. Ayda değişim yapsaydınız şu anda hem çok karlı olurdunuz maddi acidan hemde kışı rahat çıkarırsınız taze yağiniz filitreniz olurdu...

Motor yaptırmak şu anda hele hele düzen tutması çok zor maddi manevi yıpratıcı süreç... alına risk inanılmaz... fayda maliyet analizi dahi yapılamaz alınan risk çok büyük...

Tabi belki sizin için risk olmaz ama aracı satarsınız alan kişi den de çıkabilir bu test sonucu....

Sonuçta yarım milyondan daha değerli araçlar şu anda çoğumuzun aracı...

Ben de her 6 ayda bir km max 7 -8 bi km de değsim yaptıriyordum sonradan gereksiz olduğunu düşündüm 12 ay 15 bin km bence ideal 4 mevsim olan ulkede tozu toprağı bol yerlerde...

zaten 10 bin km den sonra yağ gerçekten çok yipraniyor...

İllaki çok araştırdiz bu kararı aldınız fakat önümüz kış sabah ilk çalıştırmada 18 aylık yağ bence büyük çok büyük risk...

Ankarayi çok iyi bilirim ayazini da kışını da yazını da 1 yil km yapamadan dursa motorun içinde bence o yağdan hayır gelmez siz 13 bin km yapmissiz...

Taktir sizindır fakat bu bakim aralığını bence kimse denemesin atı besleyen yemini düşünmesin milyonluk arabalarimiz demeye az kaldı her geçen gün artıyor 12 ayda bir yağı filitreyi çok görmeyelim derim 1 depo yakıt fiyatına bakim çok rahat yapılıyor sonuçta...

( bakim maliyeti acisindan yetkili servis hariç zaten bu süreleri yetkili servis kabul etmez yeni araclari garantiden çıkarır eskiler de gitmiyor artık yetkili servise nadir dir.... )

Yanlış anlama değerli abim evet sen yapıyorsun incelikleri biliyorsun belki ama forumda başka biri denemesin başı ağrımasın die yazdım saygılarımla
 
Son düzenleme:
Bence bu bakim aralığı tasarruf değil en azından ulkemiz ekenomsinde...

12 ayda bir bakım yapsanız ortalama cebinizden aynı miktar para çıkar nasıl mı?

Filitreler her 3 ayda bir zamlaniyor yağ deseniz aynı...

12 ayda bir bakım yapsanız atıyorum filitre yağ bakımı vermiş olduğunuz tarihler için ortalama söylüyorum abim

Şu anda 18. Aydasiniz 6 ay önce bakim ücretini 800 tl civarı olacaktı şu anda 1.200tl civarı bekledikçe de artacak yilbaşı geliyor daha artacak...

Maddi olarak pek bir faydası olmadığına inanıyorum detaylı bakılırsa belki 200 300 tl kar gibi görünebilir fakat alınan risk?

Hatta her 2 yilda bırakım yapılacağına sizin durumdan örnek verelim 18 ay önce yedek yağ ve filitre almış olsaydınız 12. Ayda değişim yapsaydınız şu anda hem çok karlı olurdunuz maddi acidan hemde kışı rahat çıkarırsınız taze yağiniz filitreniz olurdu...

Motor yaptırmak şu anda hele hele düzen tutması çok zor maddi manevi yıpratıcı süreç... alına risk inanılmaz... fayda maliyet analizi dahi yapılamaz alınan risk çok büyük...

Tabi belki sizin için risk olmaz ama aracı satarsınız alan kişi den de çıkabilir bu test sonucu....

Sonuçta yarım milyondan daha değerli araçlar şu anda çoğumuzun aracı...

Ben de her 6 ayda bir km max 7 -8 bi km de değsim yaptıriyordum sonradan gereksiz olduğunu düşündüm 12 ay 15 bin km bence ideal 4 mevsim olan ulkede tozu toprağı bol yerlerde...

zaten 10 bin km den sonra yağ gerçekten çok yipraniyor...

İllaki çok araştırdiz bu kararı aldınız fakat önümüz kış sabah ilk çalıştırmada 18 aylık yağ bence büyük çok büyük risk...

Ankarayi çok iyi bilirim ayazini da kışını da yazını da 1 yil km yapamadan dursa motorun içinde bence o yağdan hayır gelmez siz 13 bin km yapmissiz...

Taktir sizindır fakat bu bakim aralığını bence kimse denemesin atı besleyen yemini düşünmesin milyonluk arabalarimiz demeye az kaldı her geçen gün artıyor 12 ayda bir yağı filitreyi çok görmeyelim derim 1 depo yakıt fiyatına bakim çok rahat yapılıyor sonuçta...

( bakim maliyeti acisindan yetkili servis hariç zaten bu süreleri yetkili servis kabul etmez yeni araclari garantiden çıkarır eskiler de gitmiyor artık yetkili servise nadir dir.... )

Yanlış anlama değerli abim evet sen yapıyorsun incelikleri biliyorsun belki ama forumda başka biri denemesin başı ağrımasın die yazdım saygılarımla
Bakım aralığı kısmını geçecek olursak hesaplama hatalı Hocam. 12 ayda bir bakımlar 16-18 ayda bir yapılan bakım ne kadar enflasyonist ortam da olsa maliyet anlamınfa 16-18 ay daha hesaplı olacaktır. Olayı uzun vadeli düşündüğünüz takdirde dediğim durum gerçekleşecektir. Örneğin 12 ayda bir bakım ve tutarı 1000₺ olsun enflasyonda her yıl için %50 kabul edelim

12 ayda bir bakım olduğu için 3 defa bakım yapacaktır

1. Bakım 1000₺
2. Bakım 1500₺
3. Bakım 2250₺
Toplam 3 yıl sonunda 4750₺ yapar.

Gelelim 18 ayda bir bakım yapana. 3 yılda 2 defa bakım yapacaktır.

1. Bakım 1000₺
2. Bakım 18 ay sonra olacagı ilk yıl yüzde 50 ikinci yılında yarısında bakıma geleceği için tam yüzde 50 kabul etmek olmaz %30 civarı kabuletmeliyiz ama yinede kabul edelim.
2250₺ w. Bakım tutarı
3 yıl için toplam 3250₺ ödemiş olduk.


Maliyet kısmı bu şekilde
Bakım Aralık zamanı kısmı size kalmış.
 
@Mmt0634

@celikomerfaruk un dediği gibi
Enflasyonist hesab yanlış oluyor.

Düzenli 12 ayda bir bakıma giden araca göre

12-24-36 aylar sürecinde

36 ay sonunda net sekilde 24 üncü aydaki bakım bedava geliyor. (Ya da daha dogru sekilde ben 24. Ayda masraf etmiyorum)

Birinde 3 bakım
Digerinde 2 bakım var.

Bu heapları ben?

Ben daha aracı almadan 1 önce yaptım

Manuel vites rahatlıgıyla

1-Yetkilye posta koymak
2-Bakımları 18 aya göre ayarlamak.

Düzenli sekilde Dsg aracını 12 ayda bir yetkili servis garaj ictimasına çıkartmak zorunda olana göre

Küçük Pimpirik hesaplarımın ne kadar kayda deger meblağlara ulaştığı hesap etmeye gerek yok sanırım.

Evet Ben manuelciyim .

Verin bana legal bozulmama garantisi 8 yıl olan stronic yeni a3 advance sedan

Niye otomatik vag araç kullanmayım?

Ben düzenli 12 ayda bir servise para döküyorsam

Bana yok iyi niyet icin almanyanın tweet atmasını bekliyoruz.
Yok hesap 48 bin ama düzgün eşgaliniz ve efendi iyi hal durumunuzdan dolayı şu kadar inicez bu kadar düsücez hikayeleri benim başımı ağrıtır.
 
Selamlar, 15bin bakımını araç şuan 13bin kmdeyken yaptırmak 15bini beklemekten mantıklı mıdır ? Hem kış öncesi bakım açısından hem de maliyet açısından yaptırsam diye düşünüyorum ama karar veremedim.
erken bakım yaptırmaktan zarar gelmez hatta ne kadar erken o kadar az bakım ücreti. malum günü gününe tutmuyor artık fiyatların.
 
@Mmt0634 hocam?

Bu arada ? Hani şu her koyun kendi bacağından.... muhabbeti yaptım yukardaki mesajlarda

BenimBirader manuel 2012 sıfırdan beridir kullandığı passat b7 aracını
2012 den 2019 a 220.000 kmye kadar yetkili ye götürdü.

2019 da işleri biraz bozuldu da maliyet anlamında mecbur yetkiliye veda etti.

Ana baba bir
Bir evlat 12 ayda bir düzenli yetkilici (araç manuel oldugu halde)
Digeri
13 ocak 2018 trafiğe çıkardığı aracını 6 ayda 15.000km ye getirip yetkiliye nezaketen ilk bakıma gittikten sonra
12. Ayda 30.000 e geldiğinde (daha legal garantinin bitmesine 1 yıl daha varken) sanayiye götürüp legal garantiyi yakmış

Her koyun .....hikayesi......
 
@Mmt0634

@celikomerfaruk un dediği gibi
Enflasyonist hesab yanlış oluyor.

Düzenli 12 ayda bir bakıma giden araca göre

12-24-36 aylar sürecinde

36 ay sonunda net sekilde 24 üncü aydaki bakım bedava geliyor. (Ya da daha dogru sekilde ben 24. Ayda masraf etmiyorum)

Birinde 3 bakım
Digerinde 2 bakım var.

Bu heapları ben?

Ben daha aracı almadan 1 önce yaptım

Manuel vites rahatlıgıyla

1-Yetkilye posta koymak
2-Bakımları 18 aya göre ayarlamak.

Düzenli sekilde Dsg aracını 12 ayda bir yetkili servis garaj ictimasına çıkartmak zorunda olana göre

Küçük Pimpirik hesaplarımın ne kadar kayda deger meblağlara ulaştığı hesap etmeye gerek yok sanırım.

Evet Ben manuelciyim .

Verin bana legal bozulmama garantisi 8 yıl olan stronic yeni a3 advance sedan

Niye otomatik vag araç kullanmayım?

Ben düzenli 12 ayda bir servise para döküyorsam

Bana yok iyi niyet icin almanyanın tweet atmasını bekliyoruz.
Yok hesap 48 bin ama düzgün eşgaliniz ve efendi iyi hal durumunuzdan dolayı şu kadar inicez bu kadar düsücez hikayeleri benim başımı ağrıtır.
Baya karda siniz abim...

Siz den ricam aracı satarken araç 18 ayda bir bakıma girmiştir die belirtmeniz...

Çünkü bana demediler çok masraf yapmistim 2012 tarihinde...

Hesaplamalar uzar kimi yetkilide yapar kimi benim gibi 3 takım alır orjinal ekipmanları dilediği zaman değiştirir...

enflasyon olayı da zaten masalarda az buçuk artıyor reel olarak evet karda olunuyor 18 ay da fakat o kar benden uzak dursun gerekirse 1 yılda 1 depo az harcarım arabamın pistonlari rahat eder taze yağ olur içinde...

Değerli abim tdi araciniz tam bilmiyorum kaç model hangi donanım fakat minumum 500 bin tl dır...


BURASI ÖNEMLİ ; demek istediğim yarım milyonluk araç parçası pahalı sizce bu riske değer mi ?

Ülkemin hava koşulları ortada 4 mevsim değil de 6 mevsim çevirir bişey olmaz demek bana gore cok buyuk risk...

Herşey gonluzce olsun umarım araca zarar vermez siz de ve sizden sonra kullanacak kişi sağlıcakla kullanır...

Keşke bakim aralığı daha uzun olsa benim de işime gelir fakat uzun vade de yol şu elektirik olarak geri dönecektir...

430 bin km de motoru hiç açılmamış golf 4 sahibi komşum her 5 bin de bir değiştiriyor bunun gibi örnekler çok uzatmaya da gerek yok zaten...

Taktir sizindır....
 
@Mmt0634

Hocam bende detaylara baktım

Araca videonun başında

Fırat/dicle nehir gecişi yaptırdılar.

Araç direk şirket aracı

Tamam önce şirket patronu kullanmış
Sonra oğlu
Sonra patron yardımcısı falan.



11 yılda 1,1 milyon km yapmış araç
Yılda 100 bin yapıyor

İş amaclı şehirlerarası zamanla yarışılan Bu kadar anası ağlatılan araca her 10 bini gectim her 6 binde bile yağ değişimi normaldir.

Usta bi ara ? Fren disklerini (balata degil) 2000 km de bir değistirdigimiz zamanlar oldu dedi ?

Buda vur kırbacı eşşege full gaz sonra full frenlemeler sonucu çıkarıyor.

Gecmiş zamanda @SCC ye
Madem dağ komando stil nemrut tan inip süphana tırmanıyorsun , yıl icerisinde 3-5 kez tekrarlayarak toz toprak patika keçi yolu zirvelere tırmanıyorsun golf tdi aracınla ? Aman deyim bakımlarını zamanında yap hatta 10.000 e cek demisimdir.

Ben ?

Şükürler olsun
Bu sehrin pek muhterem bir belediye başkanı vardı . Her yere kaymak f1 standartında yollar yaptı

Birde sehrin güneyi çankaya/dikmen kuzeyi keçiören tırmanmalı zirve semtlerine yolum isim hiç düsmüyorsa
Ki öyle!
1402 ankara savasının yapıldığı ankara ovasında rölanti devir akarak kayarak süzülerek yol alıyoruz 5 yıldır.

Ankara yı bilenler icin söyleyim

Her gün cinnah + deniz kuvvetlerinden dikmen keklige 8,8 km tırmanma seridinden ev-iş-ev yapın
(Öyle kaptırdım basar çıkarım 5. vites yok tabi.....14 lambaya ve full trafige takılıyorsun dur kalklı bu tırmanmada)

Bu güzergahlarda araç kullansam 18 ay motor yagı değisimini 7 aya cekerdim evet.
 
@Mmt0634 hocam?

Bu arada ? Hani şu her koyun kendi bacağından.... muhabbeti yaptım yukardaki mesajlarda

BenimBirader manuel 2012 sıfırdan beridir kullandığı passat b7 aracını
2012 den 2019 a 220.000 kmye kadar yetkili ye götürdü.

2019 da işleri biraz bozuldu da maliyet anlamında mecbur yetkiliye veda etti.

Ana baba bir
Bir evlat 12 ayda bir düzenli yetkilici (araç manuel oldugu halde)
Digeri
13 ocak 2018 trafiğe çıkardığı aracını 6 ayda 15.000km ye getirip yetkiliye nezaketen ilk bakıma gittikten sonra
12. Ayda 30.000 e geldiğinde (daha legal garantinin bitmesine 1 yıl daha varken) sanayiye götürüp legal garantiyi yakmış

Her koyun .....hikayesi......
Hocam bu dsg konusunu çok kafanıza takmanıza gerek yok aslında servis dışında da çoğu servisten daha kaliteli hizmet alabileceğiniz birçok yer var artık. Dsg konusu kanımca çözüldü artık
 
Ankara
Yazlık kışlık lastik +balans degisim tarifesi

Sanayi lastikcilerinde 180
Sosyetik,, marka lastik showrrom satış dükkanlarında 250 olmuş

Benim kıslıklar hazır replika jantlı sök tak 5 dakkalık işi var. sanayideki ustama götürdüm . 50 lira atıcam isin sonunda.

Eee altı üstü bijonları sök tak
Usta isini gücünü bırakıp benim ise bakacak degil

2 genç çırak el birligiyle el attı işe

Araç başında Dikkatle izliyorum .

Bijonlar söküldü

4 yazlık söküp 4 kışlık yerine takılacak


Ön sol tamam , arka sağ tamam

Ön sağ,, arka sol ????

Yer değistirmesi lazım!!

Niye?? rotation (lastik diş yönü) ters oldu onlarda çünkü

Dedim çırağa bunları birbirirlyle degistir.

Hani deniyor ya ?

Yetkili servisler herseyi biliyor
Sanayide aynı bilgi beceri yok.

Bilgi / uyanıklık / farkındalık bende
Havalı bijon tabancası onlarda

İş bölümü !!!
aklıma 307 min 2008 de sanayide değiştirttiğim balataları geldi

beyimiz 5tane 10 12 yaşında çırak almış

al arkadaşlarınıda şu balataları değiştirin dedi

5 çocuk o jantlı lastği hep beraber söktü taktı ama ne eksik

güç

havalı tabanca olmayınca çocuklar hangi güçle sıkacak o lastiğin bijonlarını

neyse ordan çıkınca ilk lastikçide bijonları havalı tabanca ile sıkılaştırmıştım

dikkat etmesem o çocuklara güvensem kesin biryerlerde bijonlar atacaktı daha büyük masraf açacaktı
 
İyi günler arkadaşlar 2015 1.2 golf aracım için fredo marka arka fren balatası almak istiyorum ses konusunda problem yaşamak istemem bu markayı kullanan oldumu tecrübesi olan varsa yazabilir mi teşekkürler kolay gelsin
 


Geri
Üst Alt