Güncel Bakım Masrafları


"golf 7de v kayisina bagli devir daim pompasi mi var?"
soruma cevap vermediniz, cidden soruyorum.
Tdi serisinde devirdaim doğrudan triger kayışı ile çalışıyor. Klapeli sistem araç ısındığında klape açılarak sistemdeki sıvı çevrimi yapılıyor.
Sıvı pas korozyon yapmışsa zamanında değişmemişse klape sıkışıyor.. Fazla ısınan motor ciddi masraflar açar.. + Benzinli dizel farketmez yedek elektronik pompa var sizi kısa süreli servise kadar götürmesi açısından konulan resim ekliyorum.. Yeterliliğinden şüpheliyim akvaryum pompası gibi basit plastik parça motor sıvısı 90/100 derecelere çıkıyor..
Devirdaim gibi yüksek ısılara uzun süreli dayanamayabilir.
Tsi serisinde 2 tip devirdaim var. Biri V kayışı ile dönen solda Golf 5/6 da çıkıyor. /
Diğeri akü tarafında kayışlı üstünde termostatı bulunan Golf 7 resimleri ekliyorum.. Genelde Oring ve termostat bozuluyor.

Sorunuzun cevabı: Triger kasnağı dönüşünden yararlanarak küçük bir kayışla pompanın çalışması sağlanmış oluyor.

Cay dizel motorlarda sık görülen çürüme korozyon G12 sıvı konularak yıllarca değiştirmeden kullanılması. G12 2 yıl..!
 

Ekli dosyalar

  • dsa.jpg
    dsa.jpg
    35.5 KB · Görüntüleme: 3
  • indir (1).jpg
    indir (1).jpg
    6.6 KB · Görüntüleme: 3
  • dsadsa.jpg
    dsadsa.jpg
    133.2 KB · Görüntüleme: 3
Son düzenleme:

Tdi serisinde devirdaim doğrudan triger kayışı ile çalışıyor. Klapeli sistem araç ısındığında klape açılarak sistemdeki sıvı çevrimi yapılıyor.
sonuc olarak, v kayisi ile ilgisi yok (olmasi gerektigi gibi).
yani v kayisi kopmasi durumunda ciddi masraf acacak bir durumda yok.
 
sonuc olarak, v kayisi ile ilgisi yok (olmasi gerektigi gibi).
yani v kayisi kopmasi durumunda ciddi masraf acacak bir durumda yok.
Tamam siz v kayışını değiştirmezsiniz, motor yaptırırkende bu mesajlarınızı hatırlarsınız.
 
1679745604296.png
V kayışı sadece şarj dinamosu ve klima kompresörünü çevirir. Koparsa araç şarjı keser, en fazla yolda kalırız servise veya bir tamirciye 200-300 km mesafemiz varsa.
Resim 1.2 tsi ea211 motorun
 
bos konusmayin, aciklayabiliyorsaniz nedenini aciklay
Önce tavrınızı düzeltin. Bilmediğiniz konularda ahkam kesmeyin.

V kayışı koptuğunda akü şarj dinamosu artık çalışmaz, akü artık şarj etmez. Akü ikaz kırmızı ışık yanar. Devir daim pompası artık çalışmadığı için önce hararet sarı ışık, sonrada kırmızı ışık yanar. Israrla araç sürülmeye devam ederse hararet sonucu, üst kapak conta yanması ile başlayan süreç, bloka çatlamasına, piston kol çıkarmasına vb. Arızalara yol açabilir. Açabilir diyorum çünkü çünkü aracın ne kadar süre bu şekilde kullanıldığına bağlıdır. Sizin dediğiniz gibi 100km de. Servis bulunur ama otobandaysanız o kadarda şanlı değilsiniz demektir. Umarım aydınlanmışsınızdır.
 
Önce tavrınızı düzeltin. Bilmediğiniz konularda ahkam kesmeyin.

V kayışı koptuğunda akü şarj dinamosu artık çalışmaz, akü artık şarj etmez. Akü ikaz kırmızı ışık yanar. Devir daim pompası artık çalışmadığı için önce hararet sarı ışık, sonrada kırmızı ışık yanar. Israrla araç sürülmeye devam ederse hararet sonucu, üst kapak conta yanması ile başlayan süreç, bloka çatlamasına, piston kol çıkarmasına vb. Arızalara yol açabilir. Açabilir diyorum çünkü çünkü aracın ne kadar süre bu şekilde kullanıldığına bağlıdır. Sizin dediğiniz gibi 100km de. Servis bulunur ama otobandaysanız o kadarda şanlı değilsiniz demektir. Umarım aydınlanmışsınızdır.
garip garip tavirlara giren, bilip bilmeden ahkam kesen sizsiniz.
hala yanlis bilgi veriyorsunuz, devir daim pompasi triger kayisindan ya da diger taraftan egzantirik milinden ayrica tahrikli.
elektrikli pompanin calismamasi onemli degil, aracta elektrik olmazsa arac zaten calismaz.
sonuc olarak v kayisinin sogutma sistemi ile alakasi yok.
v kayisi kopan arac akusu bitene kadar yoluna devam eder, ondan sonrada stop edip kalir. elektrik olmadan modern araclarin hic biri bir kac saniyeden fazla calisamaz.
akusu sarj edilip kayisi degisti mi hic birsey olmamis gibi yoluna devam eder.
en fazla kayis koptugu anda etrafa dagilan parcalar cevredeki plastiklere zarar verir, hic bir sekilde bastan beri iddia ettiginiz gibi tahmin edilemeyecek masraf acmaz.
siz zaten yanlis bildiklerinizle yazdiginizi ispatladiniz, bu konuyla ilgili daha fazla bir sey yazmayacagim.

genel not: spesifik olarak benim bildigim bir model olmasa da sayet v kayisindan tahrikli devir daim motoruna sahip bir arac varsa o arac ozelinde v kayisinin kopmasi hararet ile sonuclanabilir tabii ki, ancak en bastan dedigim gibi bu durum en azindan golf 7 icin mumkun degildir.
 
Son düzenleme:
Herkese iyi günler hayırlı ramazanlar
aracım 39 binde ön ve arka balataların resmini zar zor çektim sizce beni daha kaç km götürür.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20230324_065956.jpg
    IMG_20230324_065956.jpg
    66.7 KB · Görüntüleme: 44
  • IMG_20230324_070020.jpg
    IMG_20230324_070020.jpg
    77.7 KB · Görüntüleme: 46
  • IMG_20230324_070108.jpg
    IMG_20230324_070108.jpg
    81.3 KB · Görüntüleme: 45
  • IMG_20230324_070221.jpg
    IMG_20230324_070221.jpg
    62.6 KB · Görüntüleme: 46
  • IMG_20230324_070420.jpg
    IMG_20230324_070420.jpg
    90.1 KB · Görüntüleme: 46
Herkese iyi günler hayırlı ramazanlar
aracım 39 binde ön ve arka balataların resmini zar zor çektim sizce beni daha kaç km götürür.
hic degismedini varsayarak cok olan rahatca 30 daha gider, az olan da 5 civari gider.
 
hic degismedini varsayarak cok olan rahatca 30 daha gider, az olan da 5 civari gider.
Araç 2017 model hiç değişmedi fabrikanın taktığı, çok olan önler diğer zor görünen arkalar 2 ay önce bi ustaya kontrol ettirdim önler 2 bin km daha götürür arkalar tamamen bitik dedi. bide bu önler balatayı çapraz yemesi normalmi. Yani frenlerken balatanın hep üst kısmı temas etmiş gibi
 
2 ay önce bi ustaya kontrol ettirdim önler 2 bin km daha götürür arkalar tamamen bitik dedi.
gozle gormek daha iyi tabii bir sey diyemem. Ancak 2. ve 3. fotograftaki balatalar daha yari omrunu yeni gecmis bana gore.
ekleme: kullanima da cok bagli tabii ki, yani sifir balatayi 20000de bitiren surucu de olur, 100000 kullanan da.
bide bu önler balatayı çapraz yemesi normalmi. Yani frenlerken balatanın hep üst kısmı temas etmiş gibi
balatanin normal sekli oyle, capraz kisim bittiginde balata bitti diye dusunebilirsiniz. tabii o durumda da kullanima gore 1-2 bin gider.
1679796730849.png
 
gozle gormek daha iyi tabii bir sey diyemem. Ancak 2. ve 3. fotograftaki balatalar daha yari omrunu yeni gecmis bana gore.
ekleme: kullanima da cok bagli tabii ki, yani sifir balatayi 20000de bitiren surucu de olur, 100000 kullanan da.

balatanin normal sekli oyle, capraz kisim bittiginde balata bitti diye dusunebilirsiniz. tabii o durumda da kullanima gore 1-2 bin gider.
Ekli dosyayı görüntüle 65095
İşaretli pahlı/eğimli kısımlar bitene kadar aracınızı gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz. Dibe yaklaşmışsa ve şehir dışına çıkacaksanız önerilen marka balataları satın alıp yanınızda bulundurmak, gideceğiniz yerde herhangi bir ustaya değiştirmek (garanti-servis sorunu yoksa) sizi rahat hissettirecektir.
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_2023-03-26-05-37-38-1~2.png
    Screenshot_2023-03-26-05-37-38-1~2.png
    586.3 KB · Görüntüleme: 9
İşaretli pahlı/eğimli kısımlar bitene kadar aracınızı gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz. Dibe yaklaşmışsa ve şehir dışına çıkacaksanız önerilen marka balataları satın alıp yanınızda bulundurmak, gideceğiniz yerde herhangi bir ustaya değiştirmek (garanti-servis sorunu yoksa) sizi rahat hissettirecektir.
Örnek resimde trw marka balata vw nin orjinal tedarikçisi gibi gösterilmiş. trw balatalar servisteki fiyatın nerdeyse 3 te biri kadar. Yani ucuz. Acaba bunlar orjinal değilmidir dışardan trw marka balata almak mantıklımı.
 

Balata markası roadhouse öneririm. Ses ve ötme problemi yok golf 7 1.2 tsi için almıştım
 

Geri
Üst Alt