Güncel Bakım Masrafları


Arkadaşlar benim araç 2016 tdi 78b de
Rutin bakımı + kime sorduysam yaştan dolayı triger setinin değişmesi gerektiğini söylediler (hem özel hem yetkili servisler.)
3 özel 3 yetkili den fiyat aldım.
2 tane özel 16k fiyat verdi devir daim fren Hidroliği de dahil. Triger seti markası bana bağlı fiyat değişmiyor ina conti veya bosch yağ castrol filtreler man
1 özel servis geçen sene bakım yaptırdığım ümraniyede ismi gruplarda bilindik 19.7 k fiyat verdi. Triger seti conti yağ motul Specific filtreler man triger işçilik 5k imiş.

Yekililer doğuş maslak Devirdaim hariç 24k full bakım hidrolik. Vs
Avek Ümraniye 24k devirdaim dahil full yine
Özön çekmeköy 22k devirdaim full bakım fiyatı verdi aklınıza ne gelirse var v kayışı ve tertibatı vb gibi.

Özön den randevu aldım kararım yetkiliden yana oldu çok düşündüm işin içinde triger olduğu için 2 yıl garanti + taksit olayı da olduğu için. (özel servisin birisi çok tecrübeli olmasına rağmen çok fark yok ise yetkili de yaptırmanın daha garantili olacağını söyledi)
1 hafta sonra götüreceğim bakalım ekstra bişey çıkacak mı buradan paylaşacağım faturayı.
Aracınızın yaşı ve km erken triger ve v kayış bakımları için. Aracınızda su eksiltme vs yoksa erken bu işlemler için.

Servisten 4-5 litre saf G12 evo antifriz alın yarı yarıya saf su ile karıştırın dışarda bir yerde aracın soğutma suyu değişimini gerçekleştirip cihaz ile havasını aldırın. 2 sene daha rahatlıkla binin...
 

Arkadaşlar benim araç 2016 tdi 78b de
Rutin bakımı + kime sorduysam yaştan dolayı triger setinin değişmesi gerektiğini söylediler (hem özel hem yetkili servisler.)
3 özel 3 yetkili den fiyat aldım.
2 tane özel 16k fiyat verdi devir daim fren Hidroliği de dahil. Triger seti markası bana bağlı fiyat değişmiyor ina conti veya bosch yağ castrol filtreler man
1 özel servis geçen sene bakım yaptırdığım ümraniyede ismi gruplarda bilindik 19.7 k fiyat verdi. Triger seti conti yağ motul Specific filtreler man triger işçilik 5k imiş.

Yekililer doğuş maslak Devirdaim hariç 24k full bakım hidrolik. Vs
Avek Ümraniye 24k devirdaim dahil full yine
Özön çekmeköy 22k devirdaim full bakım fiyatı verdi aklınıza ne gelirse var v kayışı ve tertibatı vb gibi.

Özön den randevu aldım kararım yetkiliden yana oldu çok düşündüm işin içinde triger olduğu için 2 yıl garanti + taksit olayı da olduğu için. (özel servisin birisi çok tecrübeli olmasına rağmen çok fark yok ise yetkili de yaptırmanın daha garantili olacağını söyledi)
1 hafta sonra götüreceğim bakalım ekstra bişey çıkacak mı buradan paylaşacağım faturayı.

Hocam yıl ve km olarak benzer araçlara sahibiz (benimki 1.2 tsi)

Geçen hafta Avek Ümraniye'den şu kalemler için teklif istedim;

  1. Periyodik bakım (yağ, yağ filtresi, hava filtresi ve polen filtresi)
  2. Ön salıncak burçları 4 adet
  3. Ön arka amortisör takımı
  4. Triger seti
  5. Ön iki disk ve balata
Bir hafta olmasına rağmen herhangi bir dönüş yapmadılar. Sizin Trigeri ve fiyatı görünce biraz aydınlanmış oldum, teşekkür ederim paylaşımınız için.
 
Aracınızın yaşı ve km erken triger ve v kayış bakımları için. Aracınızda su eksiltme vs yoksa erken bu işlemler için.

Servisten 4-5 litre saf G12 evo antifriz alın yarı yarıya saf su ile karıştırın dışarda bir yerde aracın soğutma suyu değişimini gerçekleştirip cihaz ile havasını aldırın. 2 sene daha rahatlıkla binin...
Hocam triger kısmından hafif bir Kayış sesi geliyor aracı alırken de expertiz tarcanlar kontrol ettirmem için özellikle not düşmüştü riske girmek istemiyorum. Bende eminim fabrikasyon Kayış çok iyi durumdadır yüksek ihtimal ama ya değilse diye bir soru işareti girince kafaya sürekli pimpirikleniyor insan. Triger de sorun olur ise 100-150 binlerden bahsediyorlar. En azından kafam rahat olur.
 
@HU50

Tyt ?

Trigerde yaşa takılanlar / tezgaha gelenler

3 yetkili + 3 özel servis toplanmıslar

6 lı masa da bu triger değisecek dediler öylemi? (Km 78 bin??)

6 lı masa vatandaşı kandırıyor.

İnanmayın.

Bazen icimden diyorum
Birinin bi trigeri sebebsiz düsük km lerde kopsada (benimki kopsun kabul)

Yetkili servislerin önüne gidip ,
Bin pişman sekilde yüce servislere ömür boyu biat/kulluk/bağlılılık yemini etsek
 
Hocam triger kısmından hafif bir Kayış sesi geliyor aracı alırken de expertiz tarcanlar kontrol ettirmem için özellikle not düşmüştü riske girmek istemiyorum. Bende eminim fabrikasyon Kayış çok iyi durumdadır yüksek ihtimal ama ya değilse diye bir soru işareti girince kafaya sürekli pimpirikleniyor insan. Triger de sorun olur ise 100-150 binlerden bahsediyorlar. En azından kafam rahat olur.
Anladım hocam ses var bilyalardan veya v kayış gergisinden olabilir. İçiniz rahat etsin diyorsanız siz bilirsiniz tabi. Bana kalırsa bu işlemler için servis. Periyodik bakımı parçaları alıp dışarda yaptırabilirsiniz. Periyodik bakım için servis fiyatları biraz tuzlu..
 
Hocam yıl ve km olarak benzer araçlara sahibiz (benimki 1.2 tsi)

Geçen hafta Avek Ümraniye'den şu kalemler için teklif istedim;

  1. Periyodik bakım (yağ, yağ filtresi, hava filtresi ve polen filtresi)
  2. Ön salıncak burçları 4 adet
  3. Ön arka amortisör takımı
  4. Triger seti
  5. Ön iki disk ve balata
Bir hafta olmasına rağmen herhangi bir dönüş yapmadılar. Sizin Trigeri ve fiyatı görünce biraz aydınlanmış oldum, teşekkür ederim paylaşımınız için.
Hocam sizin araç benzinli benzer bir teklifi başka bir grupda birisi almış geçen hafta resmi ekledim size fikir verebilir
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_20240420_161918_Facebook.jpg
    Screenshot_20240420_161918_Facebook.jpg
    88.3 KB · Görüntüleme: 74
Peder beyde , bayiden sıfır alınma
22 ocak 2010 trafiğe cıkıslı chevy cruze araç var.

Güncel km 68 bin

Araç kullanma kılavuzu ne güzel yazmış

Triger degisim periyodunu

Tr ye gelen 1.6 benzinli cruze lar LDE motor kodlu ve triger icin degisim periyodu bu

150.000 km / ya da 10 yıl

Eeee simdi bizim peder beyin arac

68 bin km de 14 yıl+3 aylık

Triger hic degismedi!!!

Eeee neyi bekliyor peder bey??

Benden talimat bekliyor!!! Değisim icin.

Talimat niye gecikiyor.

Yan gelip yatan , dişli /kasnaklı triger sisteminde sürtünmeye maruz kalmayan , ısınmayan , gerilmeyen
Triger perişan olmaz.

10 yıl da 150.000 km yapan aracın trigeri tamam yeter artık beni degistir derken

14 yılda 68.000 km yapan aracın trigeri orantısal olarak halen yola devam edebilecek mukavemettedir.

Yıl/zaman tek başına trigeri mefta etmez.

Km ile birlikte senkronize aşımlar tehlikelidir


*** Vw kitapta triger icin yıl+km degisim frekansı gören oldumu?

Yıl yok ??
Olsa eyvallah ederdik
IMG_20240421_163956.jpg
 
Arkadaşlar benim araç 2016 tdi 78b de
Rutin bakımı + kime sorduysam yaştan dolayı triger setinin değişmesi gerektiğini söylediler (hem özel hem yetkili servisler.)
3 özel 3 yetkili den fiyat aldım.
2 tane özel 16k fiyat verdi devir daim fren Hidroliği de dahil. Triger seti markası bana bağlı fiyat değişmiyor ina conti veya bosch yağ castrol filtreler man
1 özel servis geçen sene bakım yaptırdığım ümraniyede ismi gruplarda bilindik 19.7 k fiyat verdi. Triger seti conti yağ motul Specific filtreler man triger işçilik 5k imiş.

Yekililer doğuş maslak Devirdaim hariç 24k full bakım hidrolik. Vs
Avek Ümraniye 24k devirdaim dahil full yine
Özön çekmeköy 22k devirdaim full bakım fiyatı verdi aklınıza ne gelirse var v kayışı ve tertibatı vb gibi.

Özön den randevu aldım kararım yetkiliden yana oldu çok düşündüm işin içinde triger olduğu için 2 yıl garanti + taksit olayı da olduğu için. (özel servisin birisi çok tecrübeli olmasına rağmen çok fark yok ise yetkili de yaptırmanın daha garantili olacağını söyledi)
1 hafta sonra götüreceğim bakalım ekstra bişey çıkacak mı buradan paylaşacağım faturayı.
Ben km’den dolayı 3 hafta önce triger setini değiştirmiştim, bir önceki sayfadaki paylaşımım:

Ekli dosyayı görüntüle 74964

Bayramdan önceki hafta Gaziantep Şahintaş’ta 120 bin bakımı yaptırdım. Öğle arası dahil 5 saatte teslim ettiler. Son 3 senedir olduğu gibi yine kendi yağımı (Liqui Moly) götürdüm. Ayrıca 2 bakımda bir saçmalığı yüzünden hava ve polen filtresini Mann distribütöründen temin edip kendim değiştirmiştim, onun parça ücreti ve işçiliği de bakımdan çıkmış oldu. %25 iskonto ve kdv dahil 16.162₺ tuttu. Bir sonraki bakıma neler değişir bilinmez ama yetkili servise son gidişim olmuş olabilir…

2017 model 122 bin’de TSI aracımdan çıkan triger ve V kayışlarının durumu belki fikir verebilir:

IMG_3788.jpeg
 
Arkadaşlar benim araç 2016 tdi 78b de
Rutin bakımı + kime sorduysam yaştan dolayı triger setinin değişmesi gerektiğini söylediler (hem özel hem yetkili servisler.)
3 özel 3 yetkili den fiyat aldım.
2 tane özel 16k fiyat verdi devir daim fren Hidroliği de dahil. Triger seti markası bana bağlı fiyat değişmiyor ina conti veya bosch yağ castrol filtreler man
1 özel servis geçen sene bakım yaptırdığım ümraniyede ismi gruplarda bilindik 19.7 k fiyat verdi. Triger seti conti yağ motul Specific filtreler man triger işçilik 5k imiş.

Yekililer doğuş maslak Devirdaim hariç 24k full bakım hidrolik. Vs
Avek Ümraniye 24k devirdaim dahil full yine
Özön çekmeköy 22k devirdaim full bakım fiyatı verdi aklınıza ne gelirse var v kayışı ve tertibatı vb gibi.

Özön den randevu aldım kararım yetkiliden yana oldu çok düşündüm işin içinde triger olduğu için 2 yıl garanti + taksit olayı da olduğu için. (özel servisin birisi çok tecrübeli olmasına rağmen çok fark yok ise yetkili de yaptırmanın daha garantili olacağını söyledi)
1 hafta sonra götüreceğim bakalım ekstra bişey çıkacak mı buradan paylaşacağım faturayı.
78 bin km’deki aracın triger seti ve devirdaim değişimine (eğer araçta chip, yazılım, beygir yükseltme vb.) şeyler yoksa gerek yoktur,

VW ‘de TDI motor için triger seti değişim periyodu (10 yıl veya 120.000 km ‘de) değişim öneriyordu,

Firma 2021 yılında değişikliğe giderek TDI motor için 120.000 km sınırını kaldırdı, ve TDI motorda her 10 yıl da bir triger seti değişmesi gerektiğini söyledi,

Şimdi buradan yola çıkarak 2021 yılından önce 120 bin km yapmış TDI araçların trigeri eskimiş veya koptu mu..? Cevap: Hayır

2021 yılından sonra 10 yaşını doldurmuş ama daha 60-70 bin deki bir aracın trigerine ne olacak..? Triger madem her 10 yıl da bir değişecekti, neden 120 bin km sınırı koydun sonra neden bu sınırı kaldırdın.?

Peki madem öyle 10 yaş kuralı getirdin ama km sınırını kaldırdın, Servisin mantığına göre 5 yaşında 180-200 bin km’deki aracın trigeri değişmiyecek ama 10 yaşında 70 bin km’deki aracın trigeri mutlaka değişmesi gerekmiş miş öyle mi.?

Bu mantıkla yani yetkili servislerin lafıyla konuşursak örneğin benim aracım olan 2016 model 1.6 TDI aracım daha 40 bin km’de (full yetkili servis bakımlı aracım) ve 2 sene sonrası en fazla 6-7 bin km yaparım ama servise göre daha 50 bin km olmamış aracın trigeri değişmesi gerekiyor öyle mi.?

Aracınızın en az 2 sene daha triger değişimine gerek yoktur, 2 sene sonrası değişim zamanı geldiğinde triger seti +devirdaim ile birlikte değişim yaptırmanızı öneririm, Çünkü bazı yetkili servisler devidaim pompası değişimine gerek yok derler ve değiştirmezler, Ancak VW araçlarda devirdaim pompası kronik sıkıntılı bir parça olduğu için triger değişimlerinde değiştirmek sizin yararınıza olur, Servisin lafına uyup değiştirmezseniz ilerde tekrardan devidaimi değiştirmek için geçmişte ödediğiniz triger değişim işçilik ücretini 2.ci kez ödemek zorunda kalırsınız.

Diğer konu V kayışı değişimi, servisler nedense genelde V kayışını değişim zamanı geldiğinde, V kayışının gergi rulmanını değiştirmez, Arkadaş kayışı değiştiriyorsan gergi rulmanını da değiştirmek zorundasın, hareketli bir parçanın birini değiştirip, diğer hareketli parçayı değiştirmemek saçmalıktan öteye gitmez., V kayışı değişecekse (V kayışı gergi rulmanı nı da) değiştirmeniz yarınıza olur,

Diğer konu madem bu kadar ağır bakım masrafına gireceksiniz, araçta triger değişirken soğutma suyu antifrizi de değişecek zaten, bunu size de söylemişler, Ancak antfirizi değiştirirken mutlaka (antfiriz genleşme kabınızı da) mutlaka değiştiriniz..!! Peki neden çünkü 2018 yılına kadar üretilen VW grubu araçların genleşme kablarının içinde (silikat poşeti) bulunur, Aracımın genleşme kabında silikat poşeti var mı yok mu nasıl anlarım, kaputu açıp genleşme kabının yazılarının olduğu bölgede (mit silikat) yazıyorsa genleşme kabınız silikat içeriyordur, Bu silikat poşeti antfrizin zamanla azalan silikat takviyesi sağlar, Ancak bir süre sonra görüldü ki bu silikat poşeti yıpranıp aşınarak patlıyor ve aracın tüm soğutma sistemine dağılıyor, Bunun neticesinde çok yüksek maliyetli onarım masraflarına sebebiyet veriyor, Avrupa’da bu konudan müzdarip olan kullanıcıların şikayeti üzerine VW yeni tip genleşme kapları geliştirdi ve bu silikat poşetini kaldırdı. Merak etmeyin pahalı bir parça değildir ama değişmemesi durumunda çok ciddi masraflar açıyor.!! Aklınızda olsun.
 
Ben km’den dolayı 3 hafta önce triger setini değiştirmiştim, bir önceki sayfadaki paylaşımım:



2017 model 122 bin’de TSI aracımdan çıkan triger ve V kayışlarının durumu belki fikir verebilir:

Ekli dosyayı görüntüle 75171
En ufak eskime emaresi göremiyorum. Bu demek değildir elbette 100 bin daha gitsin ama tekrar tekrar değindiğimiz üzere araç üzerindeki orijinal parçaları çıkarıp atarken birkaç defa düşünmek tam olarak görevlerini yapmadan çöpe atmak sadece yazık. Üretici bilgilerini de çekseydiniz çok güzel olurdu.
 
@forzaGilles

Bu silikat posetini iptal eden /kap icinden çıkarıp atan olursa

Araca artık G13 degil

G12 Evo koyma zorunlulugu /durumuna bakıcaz ilerde.
 
@forzaGilles

Bu silikat posetini iptal eden /kap icinden çıkarıp atan olursa

Araca artık G13 degil

G12 Evo koyma zorunlulugu /durumuna bakıcaz ilerde.
İki sıvı hakkında bulabildiğim bütün kaynakları taramıştım. Yenisinde silikat oranı daha fazla ayrıca G13'de bulunmayan fosfat eklendi ki bunlar özellikle hassas Al soğutucu ve radyatörleri koruma iyileştirmesi için (intake manifold, yağ soğutucu, kalorifer vs gibi)
Genelde VW antifrizlerini üreten BASF firmasının G12 Evo linkini paylaşıyorum.

https://www.glysantin.com/global/en/product-finder/glysantin-g65-concentrate.html
 
İki sıvı hakkında bulabildiğim bütün kaynakları taramıştım. Yenisinde silikat oranı daha fazla ayrıca G13'de bulunmayan fosfat eklendi ki bunlar özellikle hassas Al soğutucu ve radyatörleri koruma iyileştirmesi için (intake manifold, yağ soğutucu, kalorifer vs gibi)
Genelde VW antifrizlerini üreten BASF firmasının G12 Evo linkini paylaşıyorum.

https://www.glysantin.com/global/en/product-finder/glysantin-g65-concentrate.html

97k km deyim.

Yılda rutin 8500 km ye düstüm

Triger icin 120.000 kitap (tdi)

Ben 135k ? 140k? En geç 145 k da degistirecegime göre

Var bi 5 yılımız daha
 
Değerli arkadaşlar merhaba,
1.5 sene evvel 2013 golf araç aldım. Aracın belli dönem bakımları ( özellikle ağır olanlar) yetkili serviste yapılmış.
Bu vesile ile 3 sorum olacak. Vakit ayırdığınız için teşekkür ediyorum.
1.olarak aracımın kavraması 100k, triger ise 120k de yetkili serviste değişmiş. Parça kodlarına bakınca sadece volan olarak görüyorum. Baskı balata değişmemiş olabilir mi ekte size resim gönderiyorum. Bu bakımı nasıl yorumlayabiliriz ?
2. Olarak triger kayışı parça kodunu girince set halinde gözüküyor, özellikle devirdaim için ayrıca bir parça belirtmemişler. Bu bakımı da set halinde değiştirmişler diyebilir miyiz?
3. Olarak v kayışı ile ilgili bir ibare göremedim. V kayışı ve gergi aparatları kaç bin kmde değiştirilmesi uygundur. Bunlar için bir periyot varmı?
Saygılarımla
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_20240422_193326_Drive.jpg
    Screenshot_20240422_193326_Drive.jpg
    63.8 KB · Görüntüleme: 30
  • Screenshot_20240422_193315_Drive.jpg
    Screenshot_20240422_193315_Drive.jpg
    123.5 KB · Görüntüleme: 30

Triger degisimi dizel demi 120km de degisir? Benim arac benzinli ve 120km ye geldi degismelimiyim, ozel 5500tl fiyat verdi ina markaymis, marka hakkinda bilgisi olan var mi?
 

Geri
Üst Alt