Arkadaşlar benim araç 2016 tdi 78b de
Rutin bakımı + kime sorduysam yaştan dolayı triger setinin değişmesi gerektiğini söylediler (hem özel hem yetkili servisler.)
3 özel 3 yetkili den fiyat aldım.
2 tane özel 16k fiyat verdi devir daim fren Hidroliği de dahil. Triger seti markası bana bağlı fiyat değişmiyor ina conti veya bosch yağ castrol filtreler man
1 özel servis geçen sene bakım yaptırdığım ümraniyede ismi gruplarda bilindik 19.7 k fiyat verdi. Triger seti conti yağ motul Specific filtreler man triger işçilik 5k imiş.
Yekililer doğuş maslak Devirdaim hariç 24k full bakım hidrolik. Vs
Avek Ümraniye 24k devirdaim dahil full yine
Özön çekmeköy 22k devirdaim full bakım fiyatı verdi aklınıza ne gelirse var v kayışı ve tertibatı vb gibi.
Özön den randevu aldım kararım yetkiliden yana oldu çok düşündüm işin içinde triger olduğu için 2 yıl garanti + taksit olayı da olduğu için. (özel servisin birisi çok tecrübeli olmasına rağmen çok fark yok ise yetkili de yaptırmanın daha garantili olacağını söyledi)
1 hafta sonra götüreceğim bakalım ekstra bişey çıkacak mı buradan paylaşacağım faturayı.
78 bin km’deki aracın triger seti ve devirdaim değişimine (eğer araçta chip, yazılım, beygir yükseltme vb.) şeyler yoksa gerek yoktur,
VW ‘de TDI motor için triger seti değişim periyodu (10 yıl veya 120.000 km ‘de) değişim öneriyordu,
Firma 2021 yılında değişikliğe giderek TDI motor için 120.000 km sınırını kaldırdı, ve TDI motorda her 10 yıl da bir triger seti değişmesi gerektiğini söyledi,
Şimdi buradan yola çıkarak 2021 yılından önce 120 bin km yapmış TDI araçların trigeri eskimiş veya koptu mu..? Cevap: Hayır
2021 yılından sonra 10 yaşını doldurmuş ama daha 60-70 bin deki bir aracın trigerine ne olacak..? Triger madem her 10 yıl da bir değişecekti, neden 120 bin km sınırı koydun sonra neden bu sınırı kaldırdın.?
Peki madem öyle 10 yaş kuralı getirdin ama km sınırını kaldırdın, Servisin mantığına göre 5 yaşında 180-200 bin km’deki aracın trigeri değişmiyecek ama 10 yaşında 70 bin km’deki aracın trigeri mutlaka değişmesi gerekmiş miş öyle mi.?
Bu mantıkla yani yetkili servislerin lafıyla konuşursak örneğin benim aracım olan 2016 model 1.6 TDI aracım daha 40 bin km’de (full yetkili servis bakımlı aracım) ve 2 sene sonrası en fazla 6-7 bin km yaparım ama servise göre daha 50 bin km olmamış aracın trigeri değişmesi gerekiyor öyle mi.?
Aracınızın en az 2 sene daha triger değişimine gerek yoktur, 2 sene sonrası değişim zamanı geldiğinde triger seti +devirdaim ile birlikte değişim yaptırmanızı öneririm, Çünkü bazı yetkili servisler devidaim pompası değişimine gerek yok derler ve değiştirmezler, Ancak VW araçlarda devirdaim pompası kronik sıkıntılı bir parça olduğu için triger değişimlerinde değiştirmek sizin yararınıza olur, Servisin lafına uyup değiştirmezseniz ilerde tekrardan devidaimi değiştirmek için geçmişte ödediğiniz triger değişim işçilik ücretini 2.ci kez ödemek zorunda kalırsınız.
Diğer konu V kayışı değişimi, servisler nedense genelde V kayışını değişim zamanı geldiğinde, V kayışının gergi rulmanını değiştirmez, Arkadaş kayışı değiştiriyorsan gergi rulmanını da değiştirmek zorundasın, hareketli bir parçanın birini değiştirip, diğer hareketli parçayı değiştirmemek saçmalıktan öteye gitmez., V kayışı değişecekse (V kayışı gergi rulmanı nı da) değiştirmeniz yarınıza olur,
Diğer konu madem bu kadar ağır bakım masrafına gireceksiniz, araçta triger değişirken soğutma suyu antifrizi de değişecek zaten, bunu size de söylemişler, Ancak antfirizi değiştirirken mutlaka (antfiriz genleşme kabınızı da) mutlaka değiştiriniz..!! Peki neden çünkü 2018 yılına kadar üretilen VW grubu araçların genleşme kablarının içinde (silikat poşeti) bulunur, Aracımın genleşme kabında silikat poşeti var mı yok mu nasıl anlarım, kaputu açıp genleşme kabının yazılarının olduğu bölgede (mit silikat) yazıyorsa genleşme kabınız silikat içeriyordur, Bu silikat poşeti antfrizin zamanla azalan silikat takviyesi sağlar, Ancak bir süre sonra görüldü ki bu silikat poşeti yıpranıp aşınarak patlıyor ve aracın tüm soğutma sistemine dağılıyor, Bunun neticesinde çok yüksek maliyetli onarım masraflarına sebebiyet veriyor, Avrupa’da bu konudan müzdarip olan kullanıcıların şikayeti üzerine VW yeni tip genleşme kapları geliştirdi ve bu silikat poşetini kaldırdı. Merak etmeyin pahalı bir parça değildir ama değişmemesi durumunda çok ciddi masraflar açıyor.!! Aklınızda olsun.