Güncel Bakım Masrafları


@ABDUHAN  aşağıdaki konuda da aynı şeyi konuşmuştuk. orada bir arkadaş vw bayisinde çalıştığını söyledi ve vw in bu konudaki elindeki bilgilendirme yazısını paylaştı. tekrar buraya da paylaşayım aynı şeyi. Bu durumda değiştirmeyi düşünmüyorum, ama v kayışını arada bir kontrol ettirmekte fayda var  :)  triger ve baskı balata değişimi aynı zamana gelenler arabayı satar heralde fiyatlar acayip.



/monthly_2018_04/5acdbb6822d5a_Adsz.jpg.052fd8314f095c9297b64adf74c8932c.jpg

 

@Erkin Yücel @ABDUHAN @ZITIPAŞA @bunyamin81

Erkin bey paylaştığınız bilgilendirme yazısı önemli olmakla birlikte bu konu hakkında düşüncelerimi paylaşmak isterim; Evet böyle bir yazı vardır., Ancak şunu söylemeliyim ki VW 'de devirdaim su pompası arızası model yılından bağımsız olarak kronik arıza olarak halaa devam etmektedir., ve Triger seti değişimi esnasında devirdaim pompasının da değiştirilmesi gerekmektedir., Hatta son 8-10 ay içinde 2013-2014-2015 model Golf sahibi arkadaşlarımız devirdaim pompası arızasından araçları hararet yaparak devirdaim pompası arızasından sıkıntı çektiler.!

Triger seti ve gergi rulmanı değişimi esnasında devirdaim pompasını değiştirmezseniz., ilerki zamanda devirdaim pompası arızalandığında (%80-90 arıza vermesi muhtemel kaçış yok) boşu boşuna tekrardan triger ve v kayışı sökülecek, tekrardan yüksek işçilik masrafı ile 2. kez karşı karşıya kalınacaktır., Bu olayın şakası yoktur..! motor için en zararlı şeylerin başında hararet gelir

1 hafta öncesi forumda daha yeni olay bir arkadaşımızın devirdaim pompası yüzünden araç hararet yaparak ucuz kurtuldu eğer araç üst kapak conta arızası verseydi şuan vereceğiniz işçilik ücretinin 4-5 katı fazla ücret + motorda kalıcı hasar, hepsini karşılasanız bile araçta değer kaybı vs. bu işin şakası yoktur., V kayışı, gergi rulmanı, Triger seti ve devirdaim pompası komple değiştirmek gerekiyor.,

Ayrıca triger değişimi için 2.000 lira masraf yapıpta, 76 liralık V kayışını değiştirmemek nedir sayın hocam.? V kayışı koparsa elbet araca bi zararı olmak ancak tekrardan işçilik ödemeye değer mi..?

Buyrun ilgili konuyu buradan okuyabilirsiniz;




 
Passat 1.6 dsg dizel 60bin bakım 970 tl.

 
Özön Çekmeköy de 39.000 km 1.4 tsi aracımı 3.yıl bakımını yaptırdım .Bakıma ek olarak fren hidroliği ve bujiler değişti, hiç güncelleme yoktu.Toplamda 1190 tl ödedim içime oturdu inanın. Malzeme olarak 500 tl olsa geri kalanı işçilik . Abi bu nedir resmen soygun 

 
@forzaGilles 

Söylediklerinize harfiyen katılıyorum. Sıcak yerlerde yaşayan veya arabayı sıkıştıran arkadaşların daha da dikkali olması gerekiyor bence. Bozulmaları ciddi masrafa yol açacaktır. Vw nin devirdaim için neden böyle bir karar aldığını anlamak da zor. Umarım amaçları sizin de dediğiniz gibi 2 kere işçilik bedeli almak değildir. Ayrıca zincir değil de kayış olan trigerin 180bin de değişmesi de bir garip geldi bana. Dizel de 120bin olması da ayrı garip. Ne farkı var acaba? 

Paylaşılan yazıdan benim üstüme alındığım ve şuan tek sevindiğim nokta 60bin km olan 2013 Golf'umde sadece yıl geldiği için bu bakımı yapmayacak olmam.  Daha önceki polo aracımda 120bin km de triger, tüm gergi parçaları, v kayışı, baskı balata ve devirdaim i değiştirmiştim. Baya bir masraf oluyor haliyle böyle bakımlar.

Araçta 180bin km yi zaten görmem ama olurda görürsem tüm kayış, gergi parçaları ve devirdaimi mutlaka değiştirirdim. Belki daha bile önce değiştiririm. Bu arada V kayışı el ile kontrolü her bakımda mevcut sanırım vw de. Dışarıda da bakım yapılırken kontrol ettirilmeli ve herhangi bir yıpranma vs  varsa onun da değişimini aksatmamak gerekli. Zaten onun işçiliği ve malzemesi diğerlerinin yanında devede kulak.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Özön Çekmeköy de 39.000 km 1.4 tsi aracımı 3.yıl bakımını yaptırdım .Bakıma ek olarak fren hidroliği ve bujiler değişti, hiç güncelleme yoktu.Toplamda 1190 tl ödedim içime oturdu inanın. Malzeme olarak 500 tl olsa geri kalanı işçilik . Abi bu nedir resmen soygun 
Bende bugün tekstilkent Avek te yaptırdım bakım, sizden farklı birtek bujiler değişmedi ve iki adet güncelleme yapıldı (Eletronik Fren ve Radio/Navigasyon Güncellemesi) Fotoğraftanda görüleceği gibi Ücret 920 TL...
0ac2361431fba9c4ff42d37db85d39ee.jpg


SM-A310F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
@forzaGilles 

Söylediklerinize harfiyen katılıyorum. Sıcak yerlerde yaşayan veya arabayı sıkıştıran arkadaşların daha da dikkali olması gerekiyor bence. Bozulmaları ciddi masrafa yol açacaktır. Vw nin devirdaim için neden böyle bir karar aldığını anlamak da zor. Umarım amaçları sizin de dediğiniz gibi 2 kere işçilik bedeli almak değildir. Ayrıca zincir değil de kayış olan trigerin 180bin de değişmesi de bir garip geldi bana. Dizel de 120bin olması da ayrı garip. Ne farkı var acaba? 

Paylaşılan yazıdan benim üstüme alındığım ve şuan tek sevindiğim nokta 60bin km olan 2013 Golf'umde sadece yıl geldiği için bu bakımı yapmayacak olmam.  Daha önceki polo aracımda 120bin km de triger, tüm gergi parçaları, v kayışı, baskı balata ve devirdaim i değiştirmiştim. Baya bir masraf oluyor haliyle böyle bakımlar.

Araçta 180bin km yi zaten görmem ama olurda görürsem tüm kayış, gergi parçaları ve devirdaimi mutlaka değiştirirdim. Belki daha bile önce değiştiririm. Bu arada V kayışı el ile kontrolü her bakımda mevcut sanırım vw de. Dışarıda da bakım yapılırken kontrol ettirilmeli ve herhangi bir yıpranma vs  varsa onun da değişimini aksatmamak gerekli. Zaten onun işçiliği ve malzemesi diğerlerinin yanında devede kulak.
Hocam olayı basite indirgersek triger 180bin km dayanmaz dayanmayacaktır., hadi bu kadar uzun km boyunca dayandı bu seferde devirdaim pompası su koy vercektir., Araç yaz-kış kapalı garajda muhafaza edilir, sadece tek şöför tarafından kullanılır, kar kış kıyamette kapalı ortamda durur belki o zaman deriz ki triger yaşlanmaz ama öyle olsa bile bu seferde triger de çatlamalar oluşuyor., bu yazıda söylenilenler işin kimyasına aykırı bişey., Örneğin yazıya istinaden bunu referans kabul eden benzinli araç ile senede ortalama 15bin km yapan bir araç sahibi trigeri 12 yıl sonra değiştirmesi gerekiyor ki bu mümkün değil ya triger kopar yada devirdaim pompası sizlere ömür.,

Özetle (araçta zincir yoksa) triger kayış ise; her 90-120.000 km 'de bir veya 5 yılda bir (önce hangisi dolarsa) Triger seti, V kayışı, gergi rulmanı ve devirdaim pompası değişmesi gerekiyor., İşimiz servisin söylediğine kalacak ise; bunda 4-5 yıl önce servislerin antifirizin ömürlük olduğunu söylerlerdi., Ama adama sorarlar antifiriz ömürlük ise elin Almanı neden sıfır-kapalı kutu antifirize son kullanım tarihi yazıyor :) Düşünün bir tarafta motorun içinde sürekli ısınan-soğuyan bir sıvının ömürlük olduğunu iddaa ediliyor., diğer tarafta antifirizi üreten firma kutunun üzerine son kullanım tarihi basıyor.. Siz hangisine inanırdınız..? Tencerinin doğurduğuna mı yoksa öldüğüne mi :D

 
@forzaGilles değerli hocam bu konuyu okuduktan sonra bakım faturasını inceledim ve motor yağı olarak shell helix ultra kullanıldığını gördüm. Üreticinin tavsiyesi castrol diye biliyorum, yetkili servis istediği yağı kullanabilir mi? Aynı zamanda miktar olarak 4.6 litre yazılmış acaba motor yağını fazla koymuş olabilirler mi?  

 
@forzaGilles ekleme yapayım benim aracım makyajlı kasa diğer arkadaşların ikinci-üçüncü bakımı olduğunu gözününde bulundurarak makyajsız kasa diye tahmin ediyorum. acaba makyajlı kasada değişen motor daha fazla motor yağı alıyor olabilir mi?

 
@forzaGilles değerli hocam bu konuyu okuduktan sonra bakım faturasını inceledim ve motor yağı olarak shell helix ultra kullanıldığını gördüm. Üreticinin tavsiyesi castrol diye biliyorum, yetkili servis istediği yağı kullanabilir mi? Aynı zamanda miktar olarak 4.6 litre yazılmış acaba motor yağını fazla koymuş olabilirler mi?  


@forzaGilles ekleme yapayım benim aracım makyajlı kasa diğer arkadaşların ikinci-üçüncü bakımı olduğunu gözününde bulundurarak makyajsız kasa diye tahmin ediyorum. acaba makyajlı kasada değişen motor daha fazla motor yağı alıyor olabilir mi?
Hocam arkadaşın aracı TSI benzili araç ve TSI motor 4 litre yağ alır., TDI ise (makyajlı-makyasız farketmeksizin) 4,6 litre yağ alır.,

Shell Helix olayı ise; bazi servisler insiyatif kullanarark üreticinin tavsiyesine uymayarak başka marka yağ kullanıyorlar., Sebebi ise maliyeti düşürerek çok daha ucuza başka firmalarla anlaşması diyebiliriz., Örnek; VW Mez Florya ve Uzay Oto

VW Almanya 4-5 sene öncesi her servisin farklı yağ firması ile anlaşması neticesinde motorlarda ki arızaların artması ve yağ yakma problemleri neticesinde avrupa'daki tüm servislerin Castrol kullanmasını istiyor.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Hocam arkadaşın aracı TSI benzili araç ve TSI motor 4 litre yağ alır., TDI ise (makyajlı-makyasız farketmeksizin) 4,6 litre yağ alır.,

Shell Helix olayı ise; bazi servisler insiyatif kullanarark üreticinin tavsiyesine uymayarak başka marka yağ kullanıyorlar., Sebebi ise maliyeti düşürerek çok daha ucuza başka firmalarla anlaşması diyebiliriz., Örnek; VW Mez Florya ve Uzay Oto

VW Almanya 4-5 sene öncesi her servisin farklı yağ firması ile anlaşması neticesinde motorlarda ki arızaların artması ve yağ yakma problemleri neticesinde avrupa'daki tüm servislerin Castrol kullanmasını istiyor.
benzinli dizel ayrımını hesaba katmamıştım haklısınız hocam. ben eve yakın diye altur otoda yaptırdım ancak bir dahaki bakıma avek'i tercih edeceğim gibi gözüküyor. 

 
.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
3. yıl bakımını yaptım bugün , 692 tl  :'(

 
3. yıl bakımını yaptım bugün , 692 tl  :'(
güzel fiyata  yaptırmışsınız indirim falan almışsınız sanırım., faturayı paylaşırsanız diğer arkadaşlara da yararlı olacaktır

 

güzel fiyata  yaptırmışsınız indirim falan almışsınız sanırım., faturayı paylaşırsanız diğer arkadaşlara da yararlı olacaktır
internetten randevu aldım sadece , yapılan işlemler üstteki fatura ile aynı . yanımda değil fatura yarın yüklerim hocam ben de merak ettim fark hangi kalemde.

 

Geri
Üst Alt