@forzaGilles
Söylediklerinize harfiyen katılıyorum. Sıcak yerlerde yaşayan veya arabayı sıkıştıran arkadaşların daha da dikkali olması gerekiyor bence. Bozulmaları ciddi masrafa yol açacaktır. Vw nin devirdaim için neden böyle bir karar aldığını anlamak da zor. Umarım amaçları sizin de dediğiniz gibi 2 kere işçilik bedeli almak değildir. Ayrıca zincir değil de kayış olan trigerin 180bin de değişmesi de bir garip geldi bana. Dizel de 120bin olması da ayrı garip. Ne farkı var acaba?
Paylaşılan yazıdan benim üstüme alındığım ve şuan tek sevindiğim nokta 60bin km olan 2013 Golf'umde sadece yıl geldiği için bu bakımı yapmayacak olmam. Daha önceki polo aracımda 120bin km de triger, tüm gergi parçaları, v kayışı, baskı balata ve devirdaim i değiştirmiştim. Baya bir masraf oluyor haliyle böyle bakımlar.
Araçta 180bin km yi zaten görmem ama olurda görürsem tüm kayış, gergi parçaları ve devirdaimi mutlaka değiştirirdim. Belki daha bile önce değiştiririm. Bu arada V kayışı el ile kontrolü her bakımda mevcut sanırım vw de. Dışarıda da bakım yapılırken kontrol ettirilmeli ve herhangi bir yıpranma vs varsa onun da değişimini aksatmamak gerekli. Zaten onun işçiliği ve malzemesi diğerlerinin yanında devede kulak.