forzaGilles
Moderatör
- Katılım
- 26 Kas 2015
- Mesajlar
- 6,231
- Tepkime puanı
- 8,606
- Konum
- İstanbul
- İsim
- Ali
- Araç
- Golf Mk7 1.6 TDI 110ps Highline /Tungsten Silver Metallic
Led ampüller şuan emekleme aşamasındalar ve teknik olarak geliştirilmesi gereken pek çok sıkıntıları var., Bu sebebten Xenon yani gaz deşarjlı ampüller halaa en iyi aydınlatmayı sağlıyor., Xenon dünyada ilk kez 1991 model E32 7 serisinde kullanıldı ve 7 serisinde bile o zaman opsiyonel olarak çok yüksek ücretler ödenerek alınabiliyordu., düşünün 7 serisinden bahsediyoruz ama opsiyonel donanımdı., 27 sene önceki teknoloji xenon 'un sadece kısa farlarda kullanılmasına imkan veriyordu., Peki o zaman Xenon daha iyi aydınlatma sağlıyorsa neden Led farlara geçtiler derseniz., Xenon 'un üretim masrafları pahalı olduğu için ve günümüz yakıt eknomisi devri olduğu için led 'ler daha az enerji tükettiklerinden (tartışma konusu içerir) üreticiler Led farlara geçtiler.,Sanırım led ne kadar kuvvetli olursa olsun gaz deşarjlı ampül kadar iyi ışık veremiyor, daha önce led aydınlatmalı araç kullanmadım ama halojenden adaptif bixenon a geçince farkı çok net anladım, diğer aracim fabia3 halojen mercek şuanda ona binince resmen kör gidiyorum , yani işin özeti xenon candır
Eee Xenon bu kadar maliyeti yüksek olan bir teknoloji ise neden Laser far teknolojisi var derseniz., Laser 'in şuan için hem maliyeti çok yüksek hem bir kaza anında çevreye yaydığı radyasyonu tam olarak engelleyemediler., Tamirat sırasında ekstra önlemler alınmadan değişimi yapılması sıkıntı yaratabilme ihtmali mevcut., Bu sebebten sadece milyon dolarlık araçların yalnızca uzun farlarında kullanıyor