Yeni Golf 1.0 tsi mi yoksa 2015 model golf 1.2 comfortline mi almalıyım?



Ben bi tavsiye vereyim sana ikisinide alma reis bi kere manuel vites ikisinide ele yani 75-80 binlira para veriyorsun manuel + benzin araça binme derim alacaksan kesinlikle 3-5 daha fazla ver DSG al inan bana sonra cok pişman olursun zamanında bende 61 binlira 2013 1.2 TSİ comfort manuel almıştım 1 ay ya kunllandım ya kunllanmadım satıp 2014 DSG Aldım sarruflu şuan tadını öyle bi cıkartıyorumki anlatamam manuel 2 elde her zaman daha cok ağır gider bunuda unutma :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@yusufacs yaşadığım şehir erzurum ve otomatiğin çokta önemli olmadığı bir şehir bence. bu sebeple çok düşünmüyorum açıkçası birde garantisi bitmiş bir golf otomatik dsg alarak kendimi riske atmak istemiyorum esasen

 
@yusufacs yaşadığım şehir erzurum ve otomatiğin çokta önemli olmadığı bir şehir bence. bu sebeple çok düşünmüyorum açıkçası birde garantisi bitmiş bir golf otomatik dsg alarak kendimi riske atmak istemiyorum esasen
Benim araçında garantisi biteli seneler oldu DSG Bikere arıza yaptı Mekatronik değiştirdiler normalde 8-9 bin cıkardı ama servis iyi niyetten 600 tl yazdı :)  alacağın araç servis bakımlı olmasına dikkat et 

 
@Sefa Gökçe ben şöyle düşündüm hocam, iki araç arasında 4500 lira fiyat farkı var, eski olan 1.2 düşük ihtimal size sorun çıkarmış olsa düz vites olduğundan 5bin civarı anca sorun çıkarabilir, iki araç arasındaki fiyat farkı kadar yani. 2yıllık kasko ve trafik sig.parası kadar.

1.0 da 1yıl garanti kalmış uzatmak isteseniz 1500 lira fiyat çekerler.

Tsi motorlardaki yağ eksiltme 1.0 larda da devam ediyormuş geçen ay servise gittiğimde sormuştum, yani bu açıdan bir artısı yok. Performans olarakta uçuk kaçık fark yok iki motor arasında çok yakınlar.

Geri kalanı donanım, daha büyük jant daha güzel koltuklar sis farı v.s.

45bin km düz vites araç için yüksek değil.

Ben midline sahibiyim, 4yıl önce sipariş verdikten sonra comfortline'a çevirmek istedim 1.5 bekleme süreme artı 2 ay daha beklersiniz dedikten sonra beklemeyip midline almıştım. Genel olarak memnunum ama halen acaba beklesemiydim diyorum bazen. Nacizane fikrim tabi, sizin gönlünüzden geçen en doğrusudur.

 
Ben bi tavsiye vereyim sana ikisinide alma reis bi kere manuel vites ikisinide ele yani 75-80 binlira para veriyorsun manuel + benzin araça binme derim alacaksan kesinlikle 3-5 daha fazla ver DSG al inan bana sonra cok pişman olursun zamanında bende 61 binlira 2013 1.2 TSİ comfort manuel almıştım 1 ay ya kunllandım ya kunllanmadım satıp 2014 DSG Aldım sarruflu şuan tadını öyle bi cıkartıyorumki anlatamam manuel 2 elde her zaman daha cok ağır gider bunuda unutma :)
Erzurum gibi bir yerde otomatik vitesin dsg 'nin ne anlamı var., hadi bunu bir kenera bırakalım dsg veya başka bir otomatik şanzıman kullanınca araba mı beni kullanıyor ben mi onu kullanıyorum belli değil., arabaya benim hükmetmem herşey benim kontrolümde olmalı, ben ne istersem onu yapmalı., bu kişiden kişiye değişiebilen bir konu ancak..,

Peki o zaman ben size şöyle bir soru sorayım;

DSG 'nin en pahalı arızası mekatronik arızasıdır ve 2. elde araç bakan bir insan mekatronik değişimi yapılmış araca daha mı sıcak bakacak peki?

Sizin kıstaslarınıza göre konuşucak olursak mekatroniği değişmiş dsg aracın, manuele göre daha mı kolay satılacağını düşünüyorsunuz..? Teoride 2. elde DSG daha kolay alıcı bulacağı doğru olsa da bunun bir de pratiği var bunu unutmamak gerek., iş pratiğe gelince o teori  la fontaine'den masallar olur.,

@Sefa Gökçe

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Büyük şehirlerde DSG şart ama küçük şehirlerde özellikle 2.elde kesinlikle uzak durulmalı. İyi niyet garantisinin garantisi yok. Birçok kişi 8000 TL gibi astronomik rakamlarla otomatik tamiri yaptırdı. Yapılınca sorun çıkarmama garantisi yine yok 50-60k km sonra yine aynı riskle karşı karşıyasınız. DSG gerçeğini kimse küçümsemesin. Benim başıma gelmedi bahane olamaz. 7 ileri kuru kavramada yapısı gereği 60-90k km aralığında sorun yaşanma olasılığı çok yüksek.

 
2016  model 1.2 vardı,şimdi 2017 1.0 tsi var.1.0 daha seri,sesi  daha hoş.Hem makyajlı kasa olması da avantaj ama 1.0 midline ise 1.2 tsi al.

 
Büyük şehirlerde DSG şart ama küçük şehirlerde özellikle 2.elde kesinlikle uzak durulmalı. İyi niyet garantisinin garantisi yok. Birçok kişi 8000 TL gibi astronomik rakamlarla otomatik tamiri yaptırdı. Yapılınca sorun çıkarmama garantisi yine yok 50-60k km sonra yine aynı riskle karşı karşıyasınız. DSG gerçeğini kimse küçümsemesin. Benim başıma gelmedi bahane olamaz. 7 ileri kuru kavramada yapısı gereği 60-90k km aralığında sorun yaşanma olasılığı çok yüksek.
Aslında şöyle bir şey de var 2016 sonrası modellerde yapılan iyileştirmelerle dsg biraz daha iyi bir hale geldi., kullanıcılar her 45bin km'de bir DSG şanzıman filtresi, şanzıman yağı ve mekatronik yağını değiştirse bu sorunun yaşanması diğer markalarda ne kadar düşük ise dsg 'de de o kadar az olur ama kimse bunu pek bilmiyor ve düşünmüyor veya haberdar değil., Ne zaman şanzıman bozuluyor o zaman bu sıvılar değişiyor eee işte o zamanda zaten bi anlamı kalmıyor., ister dsg olsun ister tork konvertörlü otomotaik şanzıman bu tip şanzımanlarda belli bir süre sonra şanzıman yağının ve filtresinin değişmesi şart., özellikle kuru kavramalı dsg 'lerde yağ zaten az bu yağda sürekli ısınıp-soğumadan ve vites değişiminlerindeki aşınmalardan oluşan metal talaşları yağ bir süre sonra işini yapamaz kıvama geliyor

 
Ben kesinlikle araçta donanım arayanlardanım. Ne park sensörü ne hız sabitleyici hiç birşey olmayan araçlara para vermeyi saçma buluyorum. 2 3 yaşında bir 1.2 golf size öyle korkulacakta bir problem çıkarmayacaktır. Şahsen ben kendi golfumu aldığımda 0 1.0 bomboş golfu 84.000 tl ye bulmuştum 74.000 tlye 2015 model 35.000 kmde hatta 4.000 tl hasar kayıtlı ama cam tavan + sürüş konfor + ışık paketi + anahtarsız giriş çalıştırma + 5 jant madrid bir araç aldım. Ve inanılmazda memnunum. Araç keyif veriyor. Hız sabitlemeyi kullanıyorum. Kararan dikiz aynası ayrı konfor. Anahtarsız giriş çok hoşuma gidiyor. Jantlarım ayrı güzel. Sensörler vs herşey var. Ve aracı aldığımda avekten sorgulamıştım daha 1.000 km önce bakımı yapılmıştı. 1 lira dahi masraf etmedim henüz. Çok pimpirikli olmaya gerek yok. Eğer dsg araç almıyorsan ikinci eldede öyle aşırı masraf çıkmaz benzinli araç için.

 

1.2 tsi comf kullanıyorum, aracım 52 bin kmde. 2014 Ocak ayında aldım. Şu anda, 1.0 tsi midline 0km aracı, başa baş takas edelim deseler dahi, kendi aracımı vermem. Ben de bu şekilde anlatayım. Seçim sizin.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 

Geri
Üst Alt