Yeni Golf 1.0 tsi mi yoksa 2015 model golf 1.2 comfortline mi almalıyım?



@Sefa Gökçe merhaba arkadaşlar,

Yeni golfteki 1lt tsi motorla ilgili naçizane bilgilerimi paylaşmak istiyorum: 1lt tsi 3 silindirli motorlar bence aracı ucuzlatabilmek ve hafifleştirebilmek için yapılan motorlardır. 1.2tsi lara göre 1 silindir eksiktir. 1.2 tsi larda krank milinin her 180derece dönüşünde motor enerji üretir. 1 litre motorda bu değer 240 derecededir. Yani her iki motor aynı devir aralığındayken 1lt de enerji üreten piston çalışma sayısı daha azdır. Motor bu açığı kapatmak ve motor gücünü yükseltmek için ateşlemeyi daha güçlü yapar. Akabinde de motorda sarsıntı ve titreşim baş gösterir. Bunu da dengeleyebilmek ve sarsıntıyı azaltmak için daha büyük ve hantal bir volan kullanılır. Küçük bir motorda büyük bir volan kullanılmasının sonucunda da ilk hızlanmalarda ve düşük devirlerde araç hantallaşır. Alt devirlerden üst devirlere çıkarken zorlanır. 1lt tsi motorlar maksimum torqunu 2000rpm ile 3500rpm arası verebilirken,1.2tsi motorlar maksimum torqunu daha 1550 devirden itibaren vermeye başlar ve 4100rpm ye kadar da sabit kalır. Bu yeni motorların 1.2tsi ya göre vergi avantajı da yoktur. Bana göre avantajı olmayan konfor sağlamayan bir motordur. Bu bahsettiklerim tamamen teoriktir. Kullanan arkadaşların yorumlarına baktığımda fena değil diyorlar. Ama bende 1lt motora karşı bir antipati var açıkcası 😁

 
@madmax50 Ben de bunu anlamıyorum.  Etrafta o kadar dsgli araç var bir tanesi arıza yapınca oooo. Bu sayının fazla ölmesinden kaynaklı bunu önce anlamak lazım bana göre. Ikincisi dsg aşırı rahatlık. Ben arızalı dsgme 2 yıl bineyim keyifle memnun kalırım. Ayrıca şehir falan farketmez küçük büyük her türlü otomatik tercih etmelisiniz.

 
@madmax50 otomatik her yerde her zaman fazla tutuluyor ayriyeten :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@SerkanG manuel ve dsg aynı fiyat olsa ya da bütçe her ikisinede yetiyor olsa dsg tercih sebebi olabilir ama bu iki durum ortadan kalkınca en mantıklısı manuel bence 

 
@madmax50 Ayrıca şehir falan farketmez küçük büyük her türlü otomatik tercih etmelisiniz.
her türlü demek yanlış olur.! bu kişiden kişiye değişebilecek bişey., bana göre de manuel değişilmezdir., ama sizin söylediğiniz gibi başkası için bunu söylemek yanlış olur., siz mavi tercih edersiniz başkası kırmızı tercih eder., bir başkası için siyah vazgeçilmezdir..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@madmax50 Ben de bunu anlamıyorum.  Etrafta o kadar dsgli araç var bir tanesi arıza yapınca oooo. Bu sayının fazla ölmesinden kaynaklı bunu önce anlamak lazım bana göre. Ikincisi dsg aşırı rahatlık. Ben arızalı dsgme 2 yıl bineyim keyifle memnun kalırım. Ayrıca şehir falan farketmez küçük büyük her türlü otomatik tercih etmelisiniz.
Çevremde 10'dan fazla DSG'li araç sahibinden yarısından fazlası sorun yaşadı. Kimisi iyi niyet garantisi ile halletti kimisi 2.el aldığı için cebinden çok yüksek rakamlar ödedi. Bu benim çevremdeki araçlarda %50'den fazla arıza oranını gösterir.  Forumdaki konuya bakıyorum yine ciddi bir arıza oranı var. Sahibinden ilanlarına bakıyorum 100.000km'ye gelmeden birçok aracın kavraması garantiden değişmiş. 

Gelelim benim deneyimime. 2013 1.4 140'lık golf 7 aracım 2016 yılında 65.000km'de kavrama iyi niyetten değişti. Şimdi 95.000km'de ve yine şanzımanda anormal durumlar oluyor. Bir an önce değiştireceğim. Özel servise götürdüm clutch'larla ilgili sorun var sesi bunlar yapıyor dedi ve söküp revizyon için 2000 TL masraftan bahsetti.

Benim kızdığım nokta DSG şanzımanın kronik problemini sorun yaşamayan araç sahiplerinin kabullenmemesi. Dünyada 7DSG sorunu ayyuka çıktı Çin ve Amerikada DSG garantileri 10 yıl 160.000 km'ye uzatıldı. Biz halen 2 yıl garantiye razı olup iyi niyet garantisi için servislerde yüksek bakım ücretleri ödemeye mahkum ediliyoruz. Doğuş bu kafa yapımız yüzünden asla bize değer vermeyecek.

Saygılar.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
her türlü demek yanlış olur.! bu kişiden kişiye değişebilecek bişey., bana göre de manuel değişilmezdir., ama sizin söylediğiniz gibi başkası için bunu söylemek yanlış olur., siz mavi tercih edersiniz başkası kırmızı tercih eder., bir başkası için siyah vazgeçilmezdir..
Bir sonraki tercihim manüel bmw 320i olacak ozaman :) renk tercihi gibi bir şey değil bu yani. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Çevremde 10'dan fazla DSG'li araç sahibinden yarısından fazlası sorun yaşadı. Kimisi iyi niyet garantisi ile halletti kimisi 2.el aldığı için cebinden çok yüksek rakamlar ödedi. Bu benim çevremdeki araçlarda %50'den fazla arıza oranını gösterir.  Forumdaki konuya bakıyorum yine ciddi bir arıza oranı var. Sahibinden ilanlarına bakıyorum 100.000km'ye gelmeden birçok aracın kavraması garantiden değişmiş. 

Gelelim benim deneyimime. 2013 1.4 140'lık golf 7 aracım 2016 yılında 65.000km'de kavrama iyi niyetten değişti. Şimdi 95.000km'de ve yine şanzımanda anormal durumlar oluyor. Bir an önce değiştireceğim. Özel servise götürdüm clutch'larla ilgili sorun var sesi bunlar yapıyor dedi ve söküp revizyon için 2000 TL masraftan bahsetti.

Benim kızdığım nokta DSG şanzımanın kronik problemini sorun yaşamayan araç sahiplerinin kabullenmemesi. Dünyada 7DSG sorunu ayyuka çıktı Çin ve Amerikada DSG garantileri 10 yıl 160.000 km'ye uzatıldı. Biz halen 2 yıl garantiye razı olup iyi niyet garantisi için servislerde yüksek bakım ücretleri ödemeye mahkum ediliyoruz. Doğuş bu kafa yapımız yüzünden asla bize değer vermeyecek.

Saygılar.
hocam kesinlikle katılıyorum,her zaman olduğu gibi sömürülmeye devam ediyoruz :S 

 
1.2 tsi kullanıyorum memnunum açıkcası. 1. Çok sessiz bir araç bazen çalışıp çalışmadığını anlayamıyorsun. Bakımları çokda pahalı değil 70 binde benimki daha bir problem yaşamadım çok şükür. Comfortline gerçekten çok iyi heleki sürüş paketiniz var bu güzel özellik bende sadece koltuk ısıtma masaj falan var ama o bile yeri geldi mi insana iyi geliyor
işin birde kodlama kısmı var gerçekten fazlasıyla tadını çıkarırsınız.

Sent from my SM-G955F using GolfTutkusu mobile app powered by Tapatalk

 
Bir sonraki tercihim manüel bmw 320i olacak ozaman :) renk tercihi gibi bir şey değil bu yani. 
Bmw ‘de olay tersine dönüyor., şuan isteseniz de manuel bmw alamazsınız borusan getirmiyor., Ha isterseniz özel siparişle 2-3 ay beklerseniz getirirler., dediğim gibi bmw ‘de olay tersine dönüyor manuel bir bmw ilelebet elinizde kalır o aracın son kullanıcısı olursunuz

 
Bmw ‘de olay tersine dönüyor., şuan isteseniz de manuel bmw alamazsınız borusan getirmiyor., Ha isterseniz özel siparişle 2-3 ay beklerseniz getirirler., dediğim gibi bmw ‘de olay tersine dönüyor manuel bir bmw ilelebet elinizde kalır o aracın son kullanıcısı olursunuz
Ben de bundan bahsediyorum ve vw için de geçerli sadece ülkemiz için değil her insan artık otomatik tercih ediyor. Yavas yavas dönüşümün de sebebi bu çok daha az manuel araç bulunabiliyor. Erkek adam otomatik mi kullanır yeaa klisesi de kırılmış çoktan ülkemizde de :)

 
tabi şurada tezatlık var , haftada 6-7 gün günde 12 saat hatta 16 saat debriyaja basan hele ki  istanbuldaki taksi esnafından hiçbir gün sol ayağım ağrıdı  vites atmaktan sağ elim uyuştu diyeneni hiç görmedim. rastlamadım.

yada sol ayağında kısmı felç teşhisiyle malülen emekli olanı da hiç olmamıştır.

ben tabi manuel hastası olarak yorum yapıyorum. belki çocukluktan kalma takıntı , ne zaman belediye otobüsüne dolmuşa minibüse binsem çocukluk yıllarımda o vitese keşke bi dokunabilsem keşke bi kere izin verilsede ben atabilsem derdim. hep seyrettik tabi şoförleri imrenerek!

eline tencere kapağı alıp bedensel turbo dizel motor seslendirme eşliğinde sağ elimizdeki tahta değnek  sanal vitesle  ne rampalar tırmandık!!  , vitesi en çokda  pendik-kadıköy mavi minibüs şöförleri edasında atmak ? (bir dolmuşçu klasiği olan vitese tesbih geçirme yapmadım tabi hiç))

 

@Oqur merhaba hocam 1.0 dsg kullanma fırsatınız oldumu acaba ?

 

Geri
Üst Alt