Stockholm'den Sevgiler


Herkese yeniden merhaba, 

Dün 1 Kasım itibari ile kışlıklara geçiş yaptım. Her ne kadar hava 6-7 derece civarında gezsede 1 Aralıkta zorunlu geçiş var ve öncesinden randevu alarak lastik değişimini yaptırdığım için son dakikaya kalmasını istemedim. 

Jant Değişimi + Otel Ücreti ve Jant-Lastik takımının temizlenmesi sezonluk(bir sonraki yazlık geçişine kadar - 6 ay ) 990 SEK = 590 TL 

Burada kimse lastiklerini Janttan söktürüp yeniden balans yaptırıp vb. kullanmıyor. Çoğunluk kışlık için ayrı al. jant+lastik seti, yada kara jant + lastik seti şeklinde. 

Lastik değişimi 5 dk sürdü. 4 kişi aynı anda sök tak yapıp, tork ayarlı anahtar ile aracı yere indirdikten sonra son sıkımlarını yaptılar. 

Lastikler Goodyear Ultragrip Ice Arctic Çivili 195/65 r15

Jantlar VW orj yedek parça - fabrikadan lastikler ile beraber geldiler. Model ismini bilmiyorum ama bence fena durmadılar. 

Değişim sonrası hem çivilerden dolayı hemde 11 mm lik diş kalınlığından dolayı uğultu mevcut. Michelin Primacy 4 lere geçeceğim bahar aylarını iple çekmeye şimdiden başladım.

Birkaç fotoğraf gelsin.

WhatsApp Image 2018-11-01 at 18.46.12.jpeg

WhatsApp Image 2018-11-01 at 19.38.16.jpeg

WhatsApp Image 2018-11-01 at 18.46.12-2.jpeg

WhatsApp Image 2018-11-01 at 18.46.01.jpeg

 

@windshear bizim burda olsa çivili lastik takınca asfalt bozuluyo diye asfalt ötvsi eklerler ama fikir güzel dur bimere yazıyım😁

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@bf417 Burada da şehir merkezinde bazı yollarda çivili lastik kullanımı yasak. 

Öte yandan normal yoldaki asfalt Türkiye dekinden çok farklı. Sürtünme katsayısı yüksek tırtıklı yollar, ıslakta ve kışın tutunmayı arttırmaya yönelik. Tr deki gibi kaymak asfalt yok. 

Ancak kaymak asfalt olsa dediğiniz gibi 3 ay içinde yollar berbat olur :)

 
Yeni yilin ilk yikamasini yaptim. 

Kullanilan Malzemeler ve Yikama Surecinden bahsedeyim. Burada benzinliklerin altinda(bazilarinda) självtvätt  yani self wash, kendin pisir kendin ye tadinda yikama alanlari mevcut. Evime yakin olan benzinlikte öncelikle fis aliyorsunuz kasadan ve bu fiste 4 haneli bir kod bulunuyor. Yikama bölgesine gidip kapida bu numarayi giriyorsunuz ve kapi aciliyor. Iceride 10 adet peron, her peronda basincli yikama makinasi ve sicak su mevcut. Yikama sonrasi tekrar yukari kasaya cikip iceride bulundugunuz her dk icin 2.5 kron, yani 1.5 lira öduyorsunuz. Kurulama haric ben yaklasik icerde genelde 35-45 dk arasi duruyorum. 

Cift kova Gyeon Bathe+ ile yikama ve Sonax jant temizleyici ile jantlari temizliyorum. Ardindan arabayi disari alip Gyeon Silk Dryer ile kurulama, Sonax Interior Clean ile ic aksam plastik temizligi ve en son Sonax BSD ile boyali yuzeye ekstra koruma tabakasi uyguluyorum. Malum tuz, solisyon eksik olmuyor yerlerde. Lastikler icin Chemical Guys VRP Dressing uygulayip islemleri bitiriyorum. 

Son yikamada dikkatimi ön kapilardaki zift lekeleri cekti. Sanirim civili lastikten dolayi asfalti sökuyoruz yollardan haliyle heryer zift olmus. Onlarla ilgilenmem gerekecek :/

Bir kac sonuc fotografi ekleyelim. Bir sonraki yikamaya, daha detayli fotograflar eklemek uzere. Herkesin yeni yili kutlu olsun Golf tutkunlari.

5320482E-D50D-498E-AC58-5A4EDCAE813C.jpeg

F462E501-C131-4D80-B030-8F27DE42EAF6.jpeg

333B8F58-1991-43B3-8DCE-230A5F53581C.jpeg

B9652BB8-F4AC-4C74-BC39-18C19C822FF0.jpeg

Bunlarda gece yagan yagmur sonrasi donan damlaciklarimiz 👌CCA92400-269E-463C-B48C-1E6F928B8AD6.jpeg

 
Maşallah Hocam.
Keşke ülkemizde de bu tarz yerler olsa da insanlarımız keyifle kendi araçlarını yıkayıp hoş zamanlar geçirebilse.

SM-G950F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
@Ender 

Evet keske olsa. Cok zor degil aslinda kurmak ancak buldugun gibi birak felsefesi olmadigi icin uzun vadeli olmaz kesin bi hinligini dusunuruz maalesef :(

 
Merak ettim bu park ısıtıcı işini araştırdım Tiguan da 12-13 bine ekleniyor Passat da 17-18 bin arası değişiyor bu fiyatlara böyle bir konfor paketi Tr için çok çok uçuk bir lüks olmuş olacak

 
Merak ettim bu park ısıtıcı işini araştırdım Tiguan da 12-13 bine ekleniyor Passat da 17-18 bin arası değişiyor bu fiyatlara böyle bir konfor paketi Tr için çok çok uçuk bir lüks olmuş olacak
Ankara ve dogusunda kesinlikle deger 👍 Tavsiye ederim. Hergun camdan buz kazimak zorunda olmamak ve sicak bi sekilde ise gitmek paha bicilmez. 

Gerci isin ilginci ben 18000 sek karsiligi eklettim 9 bin lira gibi bisi yapiyor. Vergisiyle fln tr icin normal fiyat :)

 
Kis modu devam ediyoruz Iskandinavya da :) Arabayi en son 20gun önce yikamistim, ancak yollar hala karli oldugundan(yollari temizleme diye birsey yok kar ile yasamaya alismak zorunda herkes) bu hafta sonunu pas gectim, haftaya kaldi. Söz verdigim gibi yikama kismini ve asamalarini paylasacagim. 

Simdilik Stockholm manzaralari...

EEF23F62-8B76-4383-BD58-A6170C42C254.jpeg

E262B5A5-5911-4C39-AF0D-3F7BF39AE413.jpeg

2779CAC0-65D6-4C98-80C9-25E54C7E2E7D.jpeg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
21500km km sonra adblue uyari verdi son 2400km seklinde. Min 5.75lt maks 10L diyordu bende 10L lik Adblue takviyedi yaptim.

Ilk Servise 8500km var daha.

Dolum yaparken surekli hava yaptigi icin bidonu  yukari asagi oynatmaniz gerekiyor. 3-4 dk da islem tamam. Su anda 12500km adblue mesafesi gösteriyor ancak sanirim gene 20bin km civari gidecektir.

2F06A66E-20BF-4362-A53D-088E9B321E19.jpeg

 
Merhaba,

Bilgilendirmeler ve harika İsveç manzaraları için teşekkürler.

AddBlue ne kadar gitmiş öğrenmiş olduk.

Kullanım şartlarınızı söyleyebilir misiniz? Günde kaç km yol yapıyorsunuz hafta içi?

DPF rejenerasyonu ne sıklıkta oluyor?

Bir de oradaki Motorin çeşitleri neler ve biyodizel veya alkol içeriyor mu?

Teşekkürler, cennet İsveç e selamlar :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

@calik 

Gunluk kullanim cok degisiyor. Genelde sabah 10km aksam 10km, ancak is cikisi yada hafta sonlari gunluk 100-120km leride bulabiliyor.

21500km nin yakit ortalamasi 4,84lt/100km 

Cok fazla sehir ici sikisik trafige girmiyorum. Genelde hiz limitleri 50-70 civarindaki yollardan gidiyoruz, hafta sonlari 100-110 yollari. 

DPF rejenerasyonu yaklasik her 500km de bir oluyor. Zaman zaman degisiyor, eger uzun yolda denk gelirse pek hissettirmeden bitiyor. 

Tek tip dizel var burada, avrupada, saniyorum Turkiye de dahil B7 statusunde standart dizeller olmak zorunda Ekim 2018 itibariyle. Ben genelde Shell ya da Shell in alt markasi olan St1 kullaniyorum

Biodizel olarak cok nadir ve daha cok kamyonlarin ugradigi bölgelerde HVO100 mevcut. 

Calistigim sirketteki VW Transporter lar gunluk ortalama 200km yapiyor ve hep HVO100 kullaniyorlar, sikinti yasamamislar. Ancak HVO100, B7 dizel e göre daha pahali ve araclarin yakit tuketimi %5-10 aradinda daha fazla imis. Amac cevreyi korumak vb. Argumanlar ile HVO yayginlastirilmaya calisiliyor ancak uzun dönemde zaten dizeller yavas yavas en azindan binek araclarda azalacak gibi duruyor. ISVEC Dizel araclardan daha fazla vergi aliyor. 1.6 TDI icin yillik vergisi 2874 SEK, 2.0 TDI 7710 SEK, 2.0TSI 3300SEK civarinda. Bir sonraki aracimi Passat Alltrack TDI 4Motion yada Tiguan TDI 4Motion dusunuyordum ancak sanirim dizeldeki ekstra vergiler yuzunden vazgececegim. 

Benzinde ise 95 ve 98 oktan mevcut. Birde E85(ethanol) mevcut, VW de multifuel motorlarinda kullanilabiliyor. 

 

Geri
Üst Alt