O hızda aracı boşa almak daha büyük felaketler doğurabilir ve pek güvenli değil Hocam. Kontrolü kaybetseniz mazallah yani.Hocam debriyaja bassanızda olur vites düşürmeye gerek yok
Hocam ben ayağım frendeyken viteste düşürüyorumda . Özellikle fındık motor tsiların kompresyonu çok düşük benim 1.0 da motor freni çok zayıftı . Basit fizik olarak düşünürsek düz yol için ayağınız gazdayken +x yönünde gidiyorsunuz +x yönünde ivmeniz var +x yönünde hareket ediyorsunuz frene bastığınızda gazdan ayağınızı çektiğiniz için +x yönündeki ivmeniz gidiyor ve fren sayesinde -x yönünde ivme kazanıyorsunuz bu sırada motor freni yaparsanız -x yönünde ivme kazanırsınız evet yavaşlamanızı hızlandırır . Ama boşa alsanız felaket doğrucak birşey olmaz aksine manuel araç için söylüyorum sert frende aracı devirsiz bırakıp stop ettirebilirsiniz bu büyük bir tehlikeye yol açar. Onun için ani fren durumunda vites düşüremiyorsanız debriyaja basmak mantıklı olucaktır.O hızda aracı boşa almak daha büyük felaketler doğurabilir ve pek güvenli değil Hocam. Kontrolü kaybetseniz mazallah yani.
SM-G950F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Hocam dsg kendini veya arabayı zarara sokucak birşey yapmaz .( Trafikte sürekli 1-2 2-1 yapması dışında ) Eğer motorunuz ideal yağ sıcaklığına geldiyse istediğiniz kadar devir çevirebilirsiniz kesiciye sokmadığınız sürece bir sıkıntı olmaz . Dik yokuşları inerken motor frenini kullanmak doğrudur .@mbonat Hocam tecrubenize dayanarak sormak istedim bugun Bursa Mudanya ya gittim giderken rampa cikiyoruz sonra bayaa bir rampa aşağı yol yani araci boşa atsaniz 140 lari asarsiniz...Bendeki 1.0 dsg 4.vitese kadar düşürdü kompresörde indim 70 80 sabit hiz hiç frene basmadan.Acaba bir sikinti olurmu Dsg acisindan.Saygilar.
Açıklama doğru lakin biraz eksik geldi bana hocam Ileri sürüş eğitimi almış birisi dahil Anı durumlarda frenleme yaparak durmak isteyen bir Manüel araç kullanıcısı kimse sırayla vites düşürmez o kadar zaman geçirmez dolayısıyla ilk yapacağı sonuna kadar debriyaja basarak aracı boşa almak olur ve sonuna kadar gayrı ihtiyari frene basacaktır. Allah yaşatmasın lakin bunu yaşayan 10 kişiden 9 u bunu yamistir ve çoğunlukla o anları korkarak anlatırlar. Demem o ki Manüel araç ile Otomatik aracı kıyaslamak ayrı şey Fizik kuralları ve Yaşanan tecrübeler ayrı şey. Son olarak Şunu ifade edebilirim ki bu sadece otomobiller için geçerli bir durum değil araç olarak ticari ve ağır vasıtalarda dahil olmak üzere genel bir Pencereden bakmakta fayda var konuya . Keyifli Forumlar Dilerim.Hocam ben ayağım frendeyken viteste düşürüyorumda . Özellikle fındık motor tsiların kompresyonu çok düşük benim 1.0 da motor freni çok zayıftı . Basit fizik olarak düşünürsek düz yol için ayağınız gazdayken +x yönünde gidiyorsunuz +x yönünde ivmeniz var +x yönünde hareket ediyorsunuz frene bastığınızda gazdan ayağınızı çektiğiniz için +x yönündeki ivmeniz gidiyor ve fren sayesinde -x yönünde ivme kazanıyorsunuz bu sırada motor freni yaparsanız -x yönünde ivme kazanırsınız evet yavaşlamanızı hızlandırır . Ama boşa alsanız felaket doğrucak birşey olmaz aksine manuel araç için söylüyorum sert frende aracı devirsiz bırakıp stop ettirebilirsiniz bu büyük bir tehlikeye yol açar. Onun için ani fren durumunda vites düşüremiyorsanız debriyaja basmak mantıklı olucaktır.
Sorunuz kimin Içın? @Golf835 Etiketlerseniz daha sağlıklı olacaktırEvet ani frenlemede nasil vites dusurebiliosun ? Teoride ok de pratikte ?
Vites dusuruyorum diyen arkadasa sorum Gercekten yapabilio mu yapiosa amac ne die merak ettim.Sorunuz kimin Içın? @Golf835 Etiketlerseniz daha sağlıklı olacaktır
SM-G950F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Hocam katılmakla beraber ani frenin ne kadar uzun sürdüğü ilede değiştiğini söylemek isterim . Frene bastınız aracınız durmuyor ve gitmeye devam ediyorsunuz o arada vites düşürebilirsiniz fakat ani frende kısa mesafede durdunuz o zaman zaten vites düşürecek vaktiniz olmaz.Açıklama doğru lakin biraz eksik geldi bana hocam Ileri sürüş eğitimi almış birisi dahil Anı durumlarda frenleme yaparak durmak isteyen bir Manüel araç kullanıcısı kimse sırayla vites düşürmez o kadar zaman geçirmez dolayısıyla ilk yapacağı sonuna kadar debriyaja basarak aracı boşa almak olur ve sonuna kadar gayrı ihtiyari frene basacaktır. Allah yaşatmasın lakin bunu yaşayan 10 kişiden 9 u bunu yamistir ve çoğunlukla o anları korkarak anlatırlar. Demem o ki Manüel araç ile Otomatik aracı kıyaslamak ayrı şey Fizik kuralları ve Yaşanan tecrübeler ayrı şey. Son olarak Şunu ifade edebilirim ki bu sadece otomobiller için geçerli bir durum değil araç olarak ticari ve ağır vasıtalarda dahil olmak üzere genel bir Pencereden bakmakta fayda var konuya . Keyifli Forumlar Dilerim.
SM-G950F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bir gün Sakarya'ya yolunuz düşerse gezdiriyim sizi ...Vites dusuruyorum diyen arkadasa sorum Gercekten yapabilio mu yapiosa amac ne die merak ettim.
Cunku kendisi powershiftci bir uyemiz
Abs panik durumda direksiyonu hareket ettirebilmenizi sağlar . Fren mesafesini kısaltmaz aksine uzatır. Bu forumda 2-3 ay önceki bir yazımda bahsetmiştim golf abs devreye girdiğinde fren mesafesini uzatıyor abs devreye sokmadan fren yaptığınızda daha kısa mesafede duruyor demiştim . Bir süre sonra zaten nerde abs devreye girceğini anlıyorsunuz ona göre fren yapıyorsunuz.Evet ani frenlemede nasil vites dusurebiliosun ? Teoride ok de pratikte ?
Ayrica retarder taksalar Golf e ne guzel olur.. Panik ani bitince yavaslama sonlaninca negzel vitesi istenen devire dusurur devam ederiz.
Ayrica ABS ninz varsa ani durumlarda debriyaja ve frene asilirsiniz; bas cek gibi gereksiz seyler yapmazsiniz .. Boyle bi anda vites dusursem nolcak ki