Arkadaşlar söz konusu frenleme performansı ise yanlış sularda yüzüyorsunuz aracın frenlemesi lastiğin yola uyguladığı sürtünme katsayısıyla ilgili halk arasında ani frenlemede ilk önce frene basın sonra debriyaja, motor freni uygulayın gibi uydurmalar ağır vasıta sürüş profilinin binek araçlara uyarlanmasıyla oluşmuş şehir efsaneleri.
@mbonat Normal frenlemede arkada 10 ton demir yüklü ise elbette ilk önce frene basılmalı boşa alıp aracın yerçekimiyle ivmelenmesini bekleyip sonra frene basılmamalı ancak acil frenleme denilen durumda yapılması gereken şey saniyenin yüzde birinin bile etkilediği durum; frene erken basmak, iyi bir lastik, disk ve balata seçimi. Vites düşürme prensibi pistlerde virajdan çıkınca aracın yüksek torkla hızlanmasını sağlamak ve diskleri yormamak amacıyla vites hazırlama işidir, günlük yaşamda bir geçerliliği yoktur. Son olarak abs fren mesafesini az da olsa kısaltır ama amacı bu değildir amacı sizinde bildiğiniz gibi aracınızın ani frende istenmeyen yönelimlerini önlemektir. Abs nin fren mesafesini uzattığını söyleyenlere tek lafım evet refüjden çıkıp tarlaya girdiğinizde asfaltta daha az yol alırsınız ve fren mesafeniz kısalır
@fanajal @Golf835