Golf 7 (CZCA motor) Rölantide titreme ve sarsıntı


CZCA rölantide titreme ve sarsıntı:
Konuyu baştan sona okudum, bu konu hakkında görüşlerimi belirtmek istiyorum.

Rölantide tekleme sorunu konu içerisinde birçok arkadaşın belirttiği aşağıdaki sebeplerden biri veya birden fazlası yüzünden olabilir

Kurum birikmesi (kurum temizliği-wallnut blasting)
Buji ve bobinler gerekiyorsa değişim
Kompresyon kaybı (Kompresyon testi yapılır)

Mevcut durumda kontrol yapılıp, eğer herhangi bir sorun tespit edilemiyorsa malesef ki sorun yakıt kaynaklı oluyor. Araçların orjinal yazılımı minimum tüketim maksimum verimi almak üzerine tasarlandığı için, rölantide timing değeriyle devamlı oynuyor. Yaptığı oynamaları biz sarsıntı olarak hissediyoruz devamlı ayar yaptığı için bazen vuruntuda oluşabiliyor. İyi kalitede yakıtla bu sorun çözülebiliyor. Ama malesef kesin çözüm olabilecek kalitede pompa yakıtı bulmak çok zor. %5 oranında ethanol deneyerek sorunun çözüldüğünü görebilirsiniz. Yukarıda belirttiğim diğer sorunlar zaten mevcutsa %5 ethanol katkısıda sorunu çözmeye yetmeyebilir çünkü yukarıdaki tüm sorunlar zaten yine ateşleme ile ilgili verimliliği düşüren sorunlar.
 

@reko çok bir titreme yok bana test ettirdikleri araçlar daha fazla titriyordu hatta kimi araç sahibi önemsiyor kimi önemsemiyor ama bu araçlarda normal değil bu durum normal diyorlar...dikkat etmezseniz titremeyi anlamazsınız dahi sonçta motor çalışıyor der geçersiniz... @yally 1.4 tsi 125 lik 1.0 ve 1.2 motor farketmiyor tsi motorsa karakteristik özelliği böyleymiş :)
Ancak dikkat edince fark ediliyor ise az bir titreme. Bırakın titresin kurcalamayın motoru:) Çalışsın güzel güzel.
 
Merhaba arkadaşlar 1.6tdi dsg 125binde ki aracımda bu sorunu yaşıyorum. Araç bazen titriyor bazen kesiliyor bu titremeyi 1,2 ustaya sordum biri enjektör den dedi diğeri ise volta dan dolayı yapar dedi. Yanı sıra aracım kontağı 1,2 saniye geç alıyor bununla alakası olabilir mi ?
 
2013 Golf 1.4tsi 122hp
Aracım yaklaşık 1 aydır bu şekilde çalışıyor. Motor sıcak bile olsa durduğumda sarsıntı devam ediyor. Sarsıntıyı içerde otururken hissediyorum. Hatta ara ara vuruntu yapıyor. Devir saatinde az da olsa dalgalanma var ve rolanti bana biraz düşük geldi. Özel serviste cihazla bakıldı hiç bir hata kodu yok. Arıza lambası yakmıyor.
Sizce nedeni ne olabilir?
Çok kafaya takar oldum bu durumu? Şüphelendiğim tek şey, hiç gitmediğim bir BP den yakıt aldım ve sorun bundan bir kaç gün sonra başladı.
1. si yakıtın oktanı düşük olduğu için sıkıştırma tam gerçekleşmeden (buji ateşlemeden) kendiliğinden tutuşuyor olabilir mi?
2. si yakıt kalitesi kötü olabilir mi?
Selamlar, Aynı sorunu ben de yaşamaya başladım, CMBA kodlu 122 hp olan motora sahibim, araç 92.xxx km'de; bugüne kadar Doğuş bakımlı. Bujilerim 64000'de değişti. Bujilerin güncel durumunu ve rölantideki devir dalgalanmasına ait videoyu paylaşıyorum. Kompresyon ya da PCV ile alakalı olabileceğini düşünüyorum problemimin, ''Oil Seperatör'' ''04E103495 AH'' kodlu parçadan sıkıntı yaşayan ve çözen arkadaşlar da var yurtdışı forumlarda. Bujileri de tekrar değişebilirim fakat sanayiye gittiğimde her ustanın artık abi hemen bobinleri değişelim; buji set alalım değişelim demesinden ötürü artık bunalmış vaziyetteyim.

Yakıtı aynı 2 istasyondan alıyorum Ankara'da; Shell ve BP olarak, retard değerleri iyi; kullandığımız diğer araçlarda da memnunuz yakıttan kaynaklı olmadığını varsayıyorum.

Diyagnoz cihazı üzerinde herhangi bir arıza kodu yok 2 hafta önce serviste tekrar kontrol edildi bobinlere ya da misfire'a dair ya da başka pasif-aktif arıza kodu gözükmüyor; fakat misfire test ya da Vagcom üzerinden alınabilecek başka bir aksiyon önerisi olan varsa çok çok mutlu olurum. Doğuş'ta son bakımda anormal hiçbir şey olmadığı belirtildi fakat benim fazlasıyla sinirimi bozuyor. Bir anda motor 2 saniye dalgalanıyor ve normal olarak çalışmaya devam ediyor. Son serviste egzozda fazla kurum olduğunu söylemişti danışman ona ait fotoğrafı da ekliyorum; aracın yağ seperatörü ya da PCV düzgün çalışmadığında çiğ benzin kokusu, sert çalışma ve bu rölanti hadisesi olduğundan alakalı olabileceğini düşündüm. Şimdiden teşekkürler.

Devir Dalgalanması Video -


1673053276862.jpeg

1673053394041.jpeg
 
Son düzenleme:

Dostlar konunun bir takipçisi olarak aynı şeyleri ben de yaşıyorum bir sürü şey denedik aynı kaderi paylaştığımız bir çok arkadaşalarımız var burada biraz konuyu toparlamak adına titremenin başlıca sebeplerini bir araya getirelim istedim. Keşke ülkemizde bu sorunları şak diye çözebilecek ustalar olsa benim bulunduğum bölgede malesef yok. Hatta üzerine laf yersiniz takıntılı diye! Sizi bu sorun için normal derler gönderirler. Çözülmesi için para harcarsınız çözülmez. Rölantide artık siz titremeye başlarsınız.. Yukarıdaki video bir örneğidir :)

  • Volant
  • Bujiler & Bobinler ve bağlantıları
  • Yağ değişimi
  • Motor kulakları (takozları)
  • Kurumlama (subaplar kurum birikimi)
  • Enjektörlerin tıkalı olma durumu
 
Son düzenleme:
Sorunları çözen oldumu arkadaşlar ? Sonradan bir gelişme olup paylaşamadığınız birşey var ise lütfen yazın
 
Bu konuda bir çözüme ulaşan olmadı herhalde
 
Selamlar, Aynı sorunu ben de yaşamaya başladım, CMBA kodlu 122 hp olan motora sahibim, araç 92.xxx km'de; bugüne kadar Doğuş bakımlı. Bujilerim 64000'de değişti. Bujilerin güncel durumunu ve rölantideki devir dalgalanmasına ait videoyu paylaşıyorum. Kompresyon ya da PCV ile alakalı olabileceğini düşünüyorum problemimin, ''Oil Seperatör'' ''04E103495 AH'' kodlu parçadan sıkıntı yaşayan ve çözen arkadaşlar da var yurtdışı forumlarda. Bujileri de tekrar değişebilirim fakat sanayiye gittiğimde her ustanın artık abi hemen bobinleri değişelim; buji set alalım değişelim demesinden ötürü artık bunalmış vaziyetteyim.

Yakıtı aynı 2 istasyondan alıyorum Ankara'da; Shell ve BP olarak, retard değerleri iyi; kullandığımız diğer araçlarda da memnunuz yakıttan kaynaklı olmadığını varsayıyorum.

Diyagnoz cihazı üzerinde herhangi bir arıza kodu yok 2 hafta önce serviste tekrar kontrol edildi bobinlere ya da misfire'a dair ya da başka pasif-aktif arıza kodu gözükmüyor; fakat misfire test ya da Vagcom üzerinden alınabilecek başka bir aksiyon önerisi olan varsa çok çok mutlu olurum. Doğuş'ta son bakımda anormal hiçbir şey olmadığı belirtildi fakat benim fazlasıyla sinirimi bozuyor. Bir anda motor 2 saniye dalgalanıyor ve normal olarak çalışmaya devam ediyor. Son serviste egzozda fazla kurum olduğunu söylemişti danışman ona ait fotoğrafı da ekliyorum; aracın yağ seperatörü ya da PCV düzgün çalışmadığında çiğ benzin kokusu, sert çalışma ve bu rölanti hadisesi olduğundan alakalı olabileceğini düşündüm. Şimdiden teşekkürler.

Devir Dalgalanması Video -


Ekli dosyayı görüntüle 62760

Ekli dosyayı görüntüle 62761
Hocam merhabalar birebir aynı sorunu yaşıyorum sizin aracınızdaki son durum nedir sorunu çözebildiniz mi ?
 
Merhaba arkadaşlar en son map-maf sensörlerini ve oksijen 1 ve 2 sensörlerini izopropil alkol ile temizledim. Ancak bir ilerleme katedemedim. Konu arızaya düşmediğinden dolayı aklımda sadece mekanik bir sorun olduğunu düşünüyorum. Burdada motor kulakları (takozları) var bakmadığım. Araç çalışırken belli olmuyor fiziki olarak baktığımda titreme sayılacak bir durum gözükmüyor ama şunu duydum dsg şanzımanlar manuellere göre daha ağır yük bindiğinden dolayı kulaklarda zamanla boşluk-yıpranma olabileceğini söyleniyor. Yani motor kulaklarından olma ihtimali de yüksek. Bilginize sunarım.

Not: Titremenin volanttan kaynaklanabilmesi için dsg lerde vitesi D ye aldığınızda titremenin kesilmesi gerekiyor bunu da bir kontrol edebilirsiniz.
 
Merhaba arkadaşlar sorunu çözdüm çok şükür. uzun bir uğraş sonucu... sorun şanzıman takozu (kulağı) kauçuklar zamanla yıpranmış. düzensiz çalışma ve titreme gitti. Onca masraf yapmadan sizlerde de aynı sorun var ise ateşleme sisteminizde de sorun yok ise (enjektörler ve bujilerde) ve aracınız kurum bağlamamış ise ilk değiştireceğiniz motor kulakları olsun. Ben sadece şanzımanttakozunu değiştirdim. Üstte kalan hem motor takozunu hem de şanzıman takozunuzu değiştirin sorun çözülecektir. Yeni ile eskiyi kıyasladım mevcuttaki kauçuklar arasında bariz fark vardı. zamanla yıpranıyor. 8 sene içinde bunu yapmış.
 
Merhabalar bir yıldır bu sorunu yaşayan biri olarak artık bir çözüm arayışına girdim birkaç ustaya sorduğumda volan diyor ama sorun şanzıman takozundan olduğu forumca tespit edilmiş gibi görünüyor.Youtubeda adanalı bir ustanın bu işi eski takoza silikon sürerek çözdüğünü de gördüm. Ankara da şanzıman takozunu nerede değişebileceğim konusunda tavsiyenize ihtiyacım var.Şimdiden teşekkürler
 
Merhabalar bir yıldır bu sorunu yaşayan biri olarak artık bir çözüm arayışına girdim birkaç ustaya sorduğumda volan diyor ama sorun şanzıman takozundan olduğu forumca tespit edilmiş gibi görünüyor.Youtubeda adanalı bir ustanın bu işi eski takoza silikon sürerek çözdüğünü de gördüm. Ankara da şanzıman takozunu nerede değişebileceğim konusunda tavsiyenize ihtiyacım var.Şimdiden teşekkürler
Hocam silikonu falan boşverin. OEM üreten bilindik markalar var onların hem şanzıman tarafındaki hem de diğer motor kulağını alın. İyi bildiğiniz bir ustaya değiştirmeniz yeterlidir.
 

Hocam silikonu falan boşverin. OEM üreten bilindik markalar var onların hem şanzıman tarafındaki hem de diğer motor kulağını alın. İyi bildiğiniz bir ustaya değiştirmeniz yeterlidir.
Bende silikonla çözme taraftarı değilim yenilemek istiyorum ama oem bilindik markalar hangileridir bilemiyorum lemforder markalı ürün dışında bir ürün göremedim. Bu marka hakkında fikriniz var mı? Birde sorunlardan biride iyi bildiğim bir ustanın olmaması birkaçını arayıp sorduğumda ısrarla volan değişimine yönlendiriyor. Bana ankara'da bu işi hakkıyla yapabilecek bir usta önerisi gerekli. Birde hem motor hem şanzıman kulağını değiştirin demişsiniz. Açıkcası şanzıman kulağı değişimi çözüm için yeterliyse ekstra masraf yapmak istemiyorum. Motor kulağı değişimi de gerekli mi ?
 

Geri
Üst Alt