1.0 tsi mi 1.4 tsi mi ?


Haklısınız . İlk mesajımı tekrar okudum ,öyle anlaşılıyor. 1.0 tsi için tek endişem araç yüklüyken yokuş performansı olduğu için öyle yazmıştım. Örneğin ,4 kişiyle Eskişehir - Antalya yolunu yokuşlarda 80 km/s altına düşmeden tamamlayabileceğimi bilsem 1.0 tsi için tereddütüm kalmayacak.  Senede 2 kez olsa da araçtakilere rezil olmak istemiyorum açıkçası :) o yüzden bazen 1.4 çağırıyor :)
1.0 sizi üzmez öyleyse hocam. Çok da başarılı kendini ispatlamış bir motor. 
ilk mesajımda belirttiğim gibi tork aralığı 1.4 e göre daha kısa ve 600 d/dak fark var. Bu da söylediğiniz gibi yokuşlarda sizi üzmez. 
keşke fırsatınız olsa da her iki aracı da kullanıp deneyimleseniz.

1.0 3 silindir motor sesi ve salınımı 1.4 e göre daha fazla. Full performans isteğinizde de 1.4 bağımsız süspansiyon oluşundan ve torku daha alt devirlerde verdiğinden daha verimli. 
1.0 alıp bir de cam tavan+highline kombinasyonu olursa sizi memnun edecektir.  (y)

 

Sakin kullanıyoruz hocam ,ben de eşim de. 120 üzerine yol çok ama çok boşsa çıkarız.  Full performans talebimiz olmaz yani.

Deneyimlemek için araç kiralama baktım ama hiç 1.0 tsi bulamadım. Satın alacağım kişiden kısa bir test rica etmeyi düşünüyorum şimdilik.

 
  • Beğen
Tepkiler: Nfk
1.0 4 kisi full bagaj İstanbul cesme arasi hicbir sekilde üzmedi...aralarda 200 e bile rahat cikti ....ara hizlanmalada da sorun yok...yillarca 90 100 bg arasi turbosuz 1.4 1.6  araclari kullandik. Bu arac turbo oldugu icin tork egrisi de asagida basliyor ve 110 bg iyi bir rakam...bence 1.0 sizi bukadar endiselendirmemeli benim fikrim...

 
Hem 1.4 tsi (kisa süreligine) hem de 2 tane 1.0 tsi  sahibi olmus birisi olarak 1.0 tsi 1.4 tsi'dan daha iyi motor, performansta bir fark yok  ama tüketimde 1.0 tsi ile arasinda 100kmde 1.5 lt fark var, ayrica mtv ve düsük bakim masraflari da göz ardi edilmemeli

*1.4 tsi 150  ACT haric

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
1.2 tsi sonrası 1.0 tsi motora geçtim performans yönünden daha memnunum. 200 tork bana rampalarda fazlasıyla yetiyor. Aynı model için hem daha uygun fiyatı, yakıtı ve yıllık vergisi de olacaktır.

 
1.0 golf 7.5 kardeşimde var, 1.4 a4 (150hp) bende vardı. 1.0 bence gayet yeterli full yüklü yol yapmadım ama 2 kişi+valiz Ankara-İstanbul 132 sabit sorunsuz gittim. Performans konusunda sorun yaşayacağımı zaten düşünmemiştim ama aynı zamanda A4ten az yakması şaşırttı.

 
her  zaman  1.4 -1.5 HİGLİNE ABİ 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Ayhana Hocam hangisini alırsanız alın, mutlaka donanımlısını almaya çalışın. Mümkünse highline, değilse dolu comfortline önceliğiniz olsun.  

 
@Akif Nalca 1.0 ve 1.2 arasında nasıl bir fark var hocam? 1.2 kullanıyorum dalar 1.0 ı merak ediyorum

 
@Ayhana yeni nesil atmosferik motorlar bile o yolda 80 nin altina düşmez biraz bağırır sadece kaldı ki 1.0 tsi kullanıcısı olarak 80 degil 110 120 ile bile çıkar zaten 0 100 verisi bile 9.9 sn hantal olsa 13 14 den asagi olmazdı verisi ben genel olarak 2 kisi seyahat ediyorum dizelden geçmiş biri olarak yokuş performansından gayet memnunum 1.0tsi den

 
@Skyline hocam 1.0 tsi çekiş olarak daha başarılı, yakıt olarak  sakin sabit hızlarda bir tık daha az yakıyor ama sehir içinde çok bir fark göremedim. 3 silindir olduğu icin rolanti bir tık yukarıda kaldığından (1.0 950rpm 1.2 700rpm civarı çalışıyor) ve maksimum torkunu 2bin devirden itibaren verdiğinden sanırım 1.2 tsi ile tüketim eşitleniyor. Yine 3 silindir olması sebebiyle daha titreşimli ve sesli çalışan bir motor var ama bunu içeride sadece marş esnasında soğuk motorda hissediyorsunuz. Motor ısındığında benim 1.2 tsi içeride daha fazla ara ara sarsıntı yapıyordu. 1.0 ve 1.5 tsi motorlar daha güncel motorlar ve gözlemlediğim kadarıyla 1.2 ve 1.4 tsi motorlara göre sıkca şikayet konusu olan yağ eksiltme konusunda daha başarılılar. Bu motorlara fabrikadan 0/20 yağ ile geliyor. 1.0 tsi motora özellikle hacminden dolayı 50binde biter 100bin kmyi asla görmez gibi  yorumlar yüzünden ön yargı ile yaklaşırdı. 5 yıldır yollarda olan bu motorla ilgili kronik diyebileceğimiz bir arızası çok sükür ortaya çıkmadı ve bu algının artık kırıldığını düşünüyorum. Rakip markalardaki eş değer hacimli motorların hepsinden daha başarılı sorunsuz ekonomik bir motor. Aklıma gelenler bunlar hocam🙂

 
@Akif Nalca tekrar hocam, yüksek hızlarda fark var mı peki?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Akif Nalca tekrar hocam, yüksek hızlarda fark var mı peki?
1.2 110 hp 175 nw tork (1400/4000 d/dak) (105 hp de var yıldan ötürü)

1.0 115 hp 200 nw tork (2000/3500 d/dak) (110 hp var yıldan ötürü)

1.2 nin tork daha az ama daha uzun.

1.0 ın tork daha fazla ama daha kısa.

sürat olarakta yüksek hızlarda hp farkından dolayı bi tık daha hızlı 1.0

 
1.2 110 hp 175 nw tork (1400/4000 d/dak) (105 hp de var yıldan ötürü)

1.0 115 hp 200 nw tork (2000/3500 d/dak) (110 hp var yıldan ötürü)

1.2 nin tork daha az ama daha uzun.

1.0 ın tork daha fazla ama daha kısa.

sürat olarakta yüksek hızlarda hp farkından dolayı bi tık daha hızlı 1.0
aslında bu bilgi yanıltıcı olmuş. 1.0tsi maksimum torkunu 2000 devirde veriyor doğru,  fakat  daha 1500devirlerde 1.2tsin maksimum torkundan fazla vermeye başlıyor. hatta 4500 devire kadar 1.2tsi maksimum torku kadar verebiliyor. yani hem torku daha fazla hem de uzun.

bkz: aşağıdaki düz mavi grafik.

38313_2014_246_Fig9_HTML.png

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Yorumlarınızı ve tecrübelerinizi paylaştığınız için sağolun. 1.0 tsi işimi görecek gibi .

1.0 highline için bütçe yetişmiyor. Azami 220 bin tl bütçe ile iki seçeneğim var:

Birincisi 2018 model,30 bin km,comfortline ,110 bg.

İkincisi 2020 model, sıfır veya 5bin km, midline ,115 bg.

Bizimki eski kafa :) yeni ve az kullanılmış olduğu için ikinci seçeneğe gidiyor. Ama sizin yorumlarınızdan birinci seçeneğe yönelmem gerektiğini anlıyorum. Şu an halen 82 bg getz kullanıcısı olduğumdan ikisi de bana 'comfort' :)

 
  • Beğen
Tepkiler: Nfk

Geri
Üst Alt