Golf 7 Dizel - Sabah Geç Alma Sorunu


ademerzurum

Yeni Üye
Katılım
13 May 2019
Mesajlar
23
Tepkime puanı
3
İsim
adem123
arkadaslar merhaba sayfada yenıyım golf 7 aldım arac 75 bın km de araç sabahları ılk calıstırmada gec alıyor gun boyu kullanımda sıkıntı yok lakın sabahları gec alıyor 6 7 sanıyede alıyor cıhaza baglattım dtum ölcumlerı herseyıne baktılar bırsey cıkmadı acaba akü olabılır mı bu sorunla karsılasan oldumu
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Merhaba arkadaşlar. Anlattığınız sorun kronik maalesef. Sıcak yada ılık havalarda araç beyni kızdırma bujilerini marş esnasında yeterli süre açmıyor. Hatta bazen hiç açmıyor. Buna karar verirken de sıcaklığı tabiki bir sensörden okuyor. 

Bende de aynı sorun vardı. Çok araştırdım. Yabancı forum sitelerine baktım. Adamlar kızdırma bujilerinin açık kalma süresini 1-2 sn. uzatarak sorunu çözmüşler. 

Sorununuz bu mu değil mi en net şöyle anlayabilirsiniz: Kış soğuklarında motor soğukken, mesala sabah ilk çalıştırma için  marşa bastığınızda araç 3-4 sn sessizce bekledikten sonra marş motorunu devreye alır almaz hemen çalışıyorsa sorununuz bundan kaynaklanıyor. 3-4 saniye sessiz beklenen süre kızdırma bujilerinin açık kaldığı süre. Bunu gösterge den de görebilirsiniz. Yay gibi bir işareti var. 

Yazın yada ılık havalarda böyle bir bekleme yapmıyor. Marşa basar basmaz hemen marş motorunu devreye alıp motoru çalıştırmaya gayret ediyor araç beyni. Yani kızdırma bujilerini ya hiç açmıyor yada çok kısa açıyor. 

Dizel motorun çalışması için eğer motor soğuksa yazın dahi kızdırma bujisinin açılması gerek. Kızdırma bujisi ilk çalışmada piston içindeki havayı ısıtarak yakıtın kolay yanmasını sağlıyor. Yani aslında 1 yada 2 sn açık kalması bile yeter ama vw mühendisleri öyle uygun görmüş. Kızdırma bujisi açmadan yazın dahi dizel motorun marş alması zor diyen uzmanlar var.

Bazı arkadaşlar marş yapmadan 2-3 defa kontak açıp kapamayı önermişler. Aracın kızdırma bujilerini açtığı durumlarda işe yarar. Ama açmıyorsa hiçbir işe yaramaz.

Ben olsam önce kızdırma bujileri arızalı mı diye baktırırdım. Ömrü bitmiş olabilir. Kablolarında sorun vardır. Sonra akü, yüksek basınç yakıt pompası, enjektör, depo pompası, marş motoru derken motor kompresyonu ölçmeye kadar yolu var.

Bazıları motorun sıcaklığını okuyan sensörü devre dışı bırakarak yani araç beyninin motoru hep soğuk görmesini sağlayarak bunu test ediyor. Bu yöntem riskli tabi. Araç beynine müdahale edip kızdırma bujilerinin açık kalma süresini değiştirmekte riskli. Hiçbirini önermiyorum. Yapanın kendi bileceği iş. Yani sorumluluk kabul etmem. Zira kızdırma bujileri 2 sn içinde nar gibi kızarıyor, ampul gibi ışık saçıyor. 

 
Upvote 0
@aozbas Kış soğuklarında motor soğukken, mesala sabah ilk çalıştırma için  marşa bastığınızda araç 3-4 sn sessizce bekledikten sonra 
 Bu dediğinizi anlayamadım daha basit yazabilir misiniz ?

 
Upvote 0
Olayın en kolay çözümü şudur çok soğuk havada kontağı ışıklar yanıp söndükten sonra kapatın birdaha açın öyle marş basın .Böylelimle kızdırma bujilerini 2 kere isitmis oluyorsunuz 2. Tavsiyem ise kontağı açtıktan sonra tüm ışıkların sönmesini bekleyin ondan sonra marşa basın çünkü o sırada ısıtma olayı gerçekleşiyor bilginize.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Bende aynı sorundan muzdaribim daha önce 2015 170 bin km deki golf de hiç bir sorun yoktu ozaman bu sorunu dile getiriyorlardı şimdi 2013 115 km var kızdırma bujilerinden biri patladı 4 nü de değiştirdim ama havalar yine soğudu geç almaya başladı ve kızdırma buji ışığı çok kısa süre 1 saniye yanıyor sonra sönüyor 

 
Upvote 0
@aozbas Kış soğuklarında motor soğukken, mesala sabah ilk çalıştırma için  marşa bastığınızda araç 3-4 sn sessizce bekledikten sonra 
 Bu dediğinizi anlayamadım daha basit yazabilir misiniz ?
Kızdırma (yada ısıtma) bujilerinin asıl görevi soğuk motorda ilk çalıştırma sırasında piston içindeki havayı ısıtmaktır. Böylece enjektör piston içine yakıtı püskürtünce yakıt daha kolay tutuşur. 

Golf 7 TDİ'nin motor beyni motor soğukken şoför marşa tam bassa da hemen marş motorunu devreye sokmaz. Önce kızdırma bujilerinin piston içini ısıtmasını bekler. Isıtma bujisi görevini yapınca marş motorunu devreye sokar ve motoru çalıştırır.

Kış mevsiminde motor soğukken, mesela sabah ilk çalıştırma sırasında tam marşa bassanızda marş motorunun hemen devreye girmeyip 3-4 sn beklemesinin sebebi budur. 

Bazı araçlar bunu otomatik yapmadığı için şöförler önce yarım marş yapar, yani kontağı yarım çevirir, göstergedeki kızdırma bujisi ışığının sönmesini bekler. Sonra kontağı tam çevirir, yani tam marş yapar. Ama golf 7 de buna gerek yok. Zaten kızdırma bujisinin ışığının sönmesini kendi otomatik olarak bekliyor. Bunu en net şekilde kışın sabah motoru ilk çalıştırma sırasında görürsünüz. 

 
Upvote 0
Merhaba. Aynı sorun bende de mevcut (2014 Golf 1.6tdi DSG 105 bin km'de)sorunu çözebildiniz mi?
İnternette araştırırken şöyle bir videoya denk geldim. Videoda 2.0tdi için çözüm bulmuş. 1.6tdi için çözüm olurmu bilemem.
Video biraz uzun ama özet olarak egzantrik yağ kontrol valfinden(camshaft vvt valve ) sorun olduğunu tespit etmiş ve bunu değiştirdikten sonra sorun çözülmüş.

 
Upvote 0
@okan_balci 105 bg 1.6 dtilerin hepsinde böyle sorun oluğunu düşünüyorum aküyü değiştirdik ama boşuna değiştirdik, benim araç şuan 97 km de sorun hala devam ediyor
 
Upvote 0
Bugün aüyü kontrol edeyim dedim cuma akşam bıraktığım aracı pazartesi sabah hava 10 derece kontağa anahtar takmadan aküyü multimetreyle ölçtüm 12.3v gösterdi. Multimetre takılıyken yarım kontak yaptım 10.5v civarlarına kadar düştü ardından 11.7v lara geri çıktı ardından marşa basınca anında çalıştı bu esnada 10v leri gördüm. Araç starstopa nadiren devreye giriyor girdiğinde de 15-20sn de kendi kendine geri çalışıyor araç enerji ihtiyacı yüksek yazıyor bu esnada.
Şimdi buraya sanırım yazardım da akü bildiğin ölmüş :D ilginç tarafı marşı anında aldı. ( akü üretim tarihi 2015 temmuz ilk aküsü)
Araç sıcakken normalde yazın falan direk 780 devirde çalışırdı rolantide. Sogukken 820 devirde falan çalışıyor ısındıktan sonra otomatik 780e düşmüyor. Kontak kapayıp açınca 780e düşüyor ve aracı kullanırken 820 devire göre yakıt tüketimi baya düşüyor. Araç niye soğuk çalışma zengin karışımı otomatik iptal etmiyor bilgisi olan var mı bu konuda
 
Upvote 0
Bugün aüyü kontrol edeyim dedim cuma akşam bıraktığım aracı pazartesi sabah hava 10 derece kontağa anahtar takmadan aküyü multimetreyle ölçtüm 12.3v gösterdi. Multimetre takılıyken yarım kontak yaptım 10.5v civarlarına kadar düştü ardından 11.7v lara geri çıktı ardından marşa basınca anında çalıştı bu esnada 10v leri gördüm. Araç starstopa nadiren devreye giriyor girdiğinde de 15-20sn de kendi kendine geri çalışıyor araç enerji ihtiyacı yüksek yazıyor bu esnada.
Şimdi buraya sanırım yazardım da akü bildiğin ölmüş :D ilginç tarafı marşı anında aldı. ( akü üretim tarihi 2015 temmuz ilk aküsü)
Araç sıcakken normalde yazın falan direk 780 devirde çalışırdı rolantide. Sogukken 820 devirde falan çalışıyor ısındıktan sonra otomatik 780e düşmüyor. Kontak kapayıp açınca 780e düşüyor ve aracı kullanırken 820 devire göre yakıt tüketimi baya düşüyor. Araç niye soğuk çalışma zengin karışımı otomatik iptal etmiyor bilgisi olan var mı bu konuda
Aküyü yüklemek için ya da kullanılan başka bir donanım için veya yeterli çalışma sıcaklığına ulaşmak için devri yüksek tutuyordur.
 
Upvote 0
Aküyü yüklemek için ya da kullanılan başka bir donanım için veya yeterli çalışma sıcaklığına ulaşmak için devri yüksek tutuyordur.
Kontağı kapatıp açınca klima falan açmadıkça kesinlikle 780 devirden yukarı çalışmıyor. sıcaklık 90 derece olalı 20 dk falan olduktan sonra dahi 820 devir devam ediyor. Kontak aç kapa yaptıktan sonra klima hariç bütün tüketicileri açınca devir 780 sabit ama anlık yakıt tüketimi 0.6 dan 0.7 e çıkıyor ve bütün tüketiciler kapalıyken akü şarj ihtiyacı yok starstop çalışır vaziyetteyken 0.5 litre gösteriyor rolantide. benim gözlemlerim bu şekilde başka bir sebebi yada herkes de bu böyle olabilir araç 1.6tdi clh motor bu arada.
 
Upvote 0
Kontağı kapatıp açınca klima falan açmadıkça kesinlikle 780 devirden yukarı çalışmıyor. sıcaklık 90 derece olalı 20 dk falan olduktan sonra dahi 820 devir devam ediyor. Kontak aç kapa yaptıktan sonra klima hariç bütün tüketicileri açınca devir 780 sabit ama anlık yakıt tüketimi 0.6 dan 0.7 e çıkıyor ve bütün tüketiciler kapalıyken akü şarj ihtiyacı yok starstop çalışır vaziyetteyken 0.5 litre gösteriyor rolantide. benim gözlemlerim bu şekilde başka bir sebebi yada herkes de bu böyle olabilir araç 1.6tdi clh motor bu arada.
Tam olarak net şu diyemiyorum. Elbette ben de olasılıklar üzerine birseyler eklemek istedim.
Bir diğer düşüncem de akü eskimiş olduğundan şarj tutması azalmış, ilk çalıştırma öncesi voltaj okuduğunda düşük, sonraki çalıştırmalarda voltaj yüksek kaldığı için alternatörü motora yük etmeyi , aküyü de şarj etmeye çalışmayı azaltma olarak yapıyor olabilir.
Bunu voltaj olarak da kıyaslayın. Yani ilk marş voltajını yukarıda yazmışsınız. Bir de ikinci marş voltajlarına bakın.

Sağlıklı ve şarjı yerinde olan akü, hava koşulları uygun ise ilk çalıştırmada motora yük olmamak için alternatörü bir de aküyü şarj etmek için hemen kullanmaya başlamaz
Eğer ki akü yetersiz kalıyor ve kalacağını gözlemliyorsa ilk marşta aküyü önemli kılarak hemen şarja başlıyor.

Yani yakıt verimliliği için alternatörün devreye girme çıkma durumları olabilir.

Tabii ki bunlardan bağımsız olarak bulunduğu coğrafi koşullara bağlı hava sıcaklığı buna ek kullanım tarzı da etki edecektir.
Kullanım tarzından kasıt, her gün çalışıp belli bir kilometre yapan bir araç ile kısa süreli sürüşler yapan bir aracın alternatörünün aracı şarj etmeye başlaması değişkenlik gösterebilir. Uzun yol yapanda nasıl olsa yolda şarj ederim der, kısa sürüş yapanda, yine kısa sürüş yapıyor hemen şarjımı yapayım der.

Benim de gözlemlerim bunlar.
 
Upvote 0
Tam olarak net şu diyemiyorum. Elbette ben de olasılıklar üzerine birseyler eklemek istedim.
Bir diğer düşüncem de akü eskimiş olduğundan şarj tutması azalmış, ilk çalıştırma öncesi voltaj okuduğunda düşük, sonraki çalıştırmalarda voltaj yüksek kaldığı için alternatörü motora yük etmeyi , aküyü de şarj etmeye çalışmayı azaltma olarak yapıyor olabilir.
Bunu voltaj olarak da kıyaslayın. Yani ilk marş voltajını yukarıda yazmışsınız. Bir de ikinci marş voltajlarına bakın.

Sağlıklı ve şarjı yerinde olan akü, hava koşulları uygun ise ilk çalıştırmada motora yük olmamak için alternatörü bir de aküyü şarj etmek için hemen kullanmaya başlamaz
Eğer ki akü yetersiz kalıyor ve kalacağını gözlemliyorsa ilk marşta aküyü önemli kılarak hemen şarja başlıyor.

Yani yakıt verimliliği için alternatörün devreye girme çıkma durumları olabilir.

Tabii ki bunlardan bağımsız olarak bulunduğu coğrafi koşullara bağlı hava sıcaklığı buna ek kullanım tarzı da etki edecektir.
Kullanım tarzından kasıt, her gün çalışıp belli bir kilometre yapan bir araç ile kısa süreli sürüşler yapan bir aracın alternatörünün aracı şarj etmeye başlaması değişkenlik gösterebilir. Uzun yol yapanda nasıl olsa yolda şarj ederim der, kısa sürüş yapanda, yine kısa sürüş yapıyor hemen şarjımı yapayım der.

Benim de gözlemlerim bunlar.
durumlar aynen dediğiniz gibi katılıyorum arabada akıllı akü yönetimi var. Akü fiyatları da baya pahalanmış varta agm 2000tl yazmışlar :/
 
Upvote 0
Dizel geç çalışma problemini çözen oldumu veya neden kaynaklandığını bilen sabahları felan veya gün içinde uzun beklemeden kaynaklı geç çalışma problemi var ısıtma bujisi felan iyi durumda araç 104 binde bu sorun var. Kafayı yiyeceğim
Aynı sorun bendede vardı hocam akü dedim sıfır aldım geçmedi ama ben sorunu buldum .Aracın el fireni
Dizel geç çalışma problemini çözen oldumu veya neden kaynaklandığını bilen sabahları felan veya gün içinde uzun beklemeden kaynaklı geç çalışma problemi var ısıtma bujisi felan iyi durumda araç 104 binde bu sorun var. Kafayı yiyeceğim
 
Upvote 0
Dizel geç çalışma problemini çözen oldumu veya neden kaynaklandığını bilen sabahları felan veya gün içinde uzun beklemeden kaynaklı geç çalışma problemi var ısıtma bujisi felan iyi durumda araç 104 binde bu sorun var. Kafayı yiyeceğim
Hocam sorunu buldum ben 3 aydır deniyorum sıkıntı yok aracın el fireni çekik bırakmayın ben vites de bırakınca hemen çalışıyor ama el freni çekik bırakınca 3-4 saniye hırlayıp çalışıyor.
 
Upvote 0

Aracım 2013 1.6 TDI 177 bınde soğuk havalarda sabahları ilk marşı geç alıyordu,
2 defa kontağı aç kapatıp, 3 defa frene basıyorum, hemen çalışıyor sıkıntı kalmadı. sizde deneyin
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt