Vcds ile ACC kalibrasyonu yapmak

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan yusuf
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Odis cihazı ile kalibrasyon ya da montaj ayarının detayını bilen var mı ? Benim araçtaki acc sürekli bağlantı kesiyor. Özellikle soğuk havada daha sık oluyor. Aracı stop edip tekrar çalıştırınca devreye giriyor.
 

Elimde odis olmadığı için bozulan kalibrasyonu vcds ile yapmayı başardım.

Elimden geldiğince nasıl yaptığımdan bahsedeceğim.

Ekli dosyayı görüntüle 21345

13 içinde advanced values kısmı var. O kısımda resimdeki 2 değeri kontrol ediyoruz. Bu değerler üstteki için 2 ile -2 arasında olmalı.

Alttaki için -0.5 ile 4.5 arasında olmalı.

Bu değerler radarın Sol üst ile sağ alt köşesindeki vidalar ile ayarlanıyor. 3mm lokma lazım çevirmek için. Değer bunların arasında değilse bu vidalardan birini çevirip basic settings de Kalibrasyon seçeneğini saçip run edin. Devamında tekrar bu 2 değere bakın. Değerler düzgün olana kadar işleme devam edin. Değerler düzgün hale geldiği zaman hataları temizleyip yola devam edin 👍Ekli dosyayı görüntüle 21346
Yusuf Bey Merhaba, aranıza yeni katıldım Adım Metehan, Bu işlemi bende uygulaycağım bana bunun için kablo tavsiyeniz olur mu?
2016 model passat ya da yanınıza gelsem hem tecrübe edinsem hemde kablo tavsiyelerinizi alsam olur mu?
 
Acc nin özellikle frenleme için kalibrasyonu var mı? Bazen geç tepki vermesi hissiyatı oluştu gibi.

Yetkili servis de ona göre göstereceğim. Acc sürüş modunda tutarsızlık var gibi.
 
Acc nin özellikle frenleme için kalibrasyonu var mı? Bazen geç tepki vermesi hissiyatı oluştu gibi.

Yetkili servis de ona göre göstereceğim. Acc sürüş modunda tutarsızlık var gibi.
dostum ACC modunu SPORT moda alırsan araç hızlanma ve durma gibi aksiyonları adı üzerinde daha hızlı yapacaktır.
ECO modda ise hızlanmayı daha yavaş,durmayı ise COMFORT moduna göre biraz daha yavaş fren( bu frenleme kaza yapacak gibi yavaş olarak anlaşılmasın sürücü bu geç hissiyatı asla anlayamaz.ECU buna karar veriyor.) yapar.
bu seçim tamamen sürücüye kalmış, siz aracım frenlemeden sonra hızlanmayı çabuk yapsın frenlemeyi daha kararlı yapsın isterseniz NORMAL mod yada SPORT mod işinizi görecektir.
ama aracımın hızlanması benim için çokta farketmiyor biraz daha yakıt tasarruflu sürüş olsun derseniz ECO mod veya bu modun bir tık daha üstü COMFORT mod daha iyi işinize yarayacaktır.

kısacası daha agresif sürüş için SPORT veya bir alt modu NORMAL olarak kabul edelim
daha ekonomik sürüş olsun aracı her şartta yormadan kullanayım daha sakin bir sürüş profili istiyor isek bu sürüş modunun en alt modu ECO bununda çok az farklı modu ise COMFORT modudur.

benim aracım 90 PS lik manuel 1.6 TDİ
aracımda ben ACC modunu ECO moduna aldığımda,ACC nin diğer parametresi olan öndeki araç ile takip mesafesini otoban sürüşünde en uzun olan 5.çizgiyi seçerek kullanıyorum.Şehir içi trafiğinde ise 3.çizgiyi kullanıyorum.
aynı araçta ACC modunu SPORT moduna aldığımda şehiriçi yada dışı yollardayken mesafe takip çizgisini 3.çizgiyi seçerek kullanıyorum.
bu seçimlerle sürüş yaptığımda ACC ile herhangi kötü bir durumla çok şükür karşılaşmadım.

not: aracımda ACC'nin bir üstü PACC( şerit takip kamerası ve navigasyon desteklisi olan ) donanım var.
bu donanım için söyleyeceğim bir diğer en önemli konu ise multimedyadan sürüş asistanları menüsü içinde olan ''yoldaki virajları dikkate al'' '' hız tabelasını dikkate al'' seçeneklerinin seçili olup olmadığına dikkat ederek kullanın.
''yoldaki virajları dikkate al''seçeneğini tiklerseniz navigasyonda görünen viraj,kavşaklar vs.. aracınızın sabit hızı ne olursa olsun aracınızı güvenli bir şekilde seyahat etmesi için bu bölgelere yaklaştığınızda aracınızı yavaşlatır, bu bölgeleri geçtiğinizde tekrardan sabitlediğiniz hıza geri gelir.
'' hız tabelasını dikkate al'' bu seçeneği tiklerseniz, yolda seyir halinde ilerlerken ön camdaki şerit takip kamerası tabelalardaki hız sınırlarını okuyarak seçtiğiniz hız eğer yüksek ise tabeladaki hıza düşürür.Bir diğer hız tabelasını okuyuncaya kadar gördüğü hızda ilerletir.( radarın olduğunu düşündüğünüz yollarda bu seçeneği seçerseniz ceza yemezsiniz çok işinize yarar.)

Ama gelgelelim bu her iki seçeneği seçtiğinizde aracı PACC ile kullandığınızda arkanızdaki araçların varlığını unutmayarak seçin.
çünkü diyelimki aracı 100km/h değerine aldınız ve seyir halinde bu hız ile ilerlediğinizde arkanızdaki araç siz kavşaklara virajlara yaklaştığınızda ve tabela okuma açık ise tabeladaki hıza hızınız birden düşeceği için çarpışma riski doğar.
arka trafik kaza durumları için bunu dikkate alın.
 
Son düzenleme:
dostum ACC modunu SPORT moda alırsan araç hızlanma ve durma gibi aksiyonları adı üzerinde daha hızlı yapacaktır.
ECO modda ise hızlanmayı daha yavaş,durmayı ise COMFORT moduna göre biraz daha yavaş fren( bu frenleme kaza yapacak gibi yavaş olarak anlaşılmasın sürücü bu geç hissiyatı asla anlayamaz.ECU buna karar veriyor.) yapar.
bu seçim tamamen sürücüye kalmış, siz aracım frenlemeden sonra hızlanmayı çabuk yapsın frenlemeyi daha kararlı yapsın isterseniz NORMAL mod yada SPORT mod işinizi görecektir.
ama aracımın hızlanması benim için çokta farketmiyor biraz daha yakıt tasarruflu sürüş olsun derseniz ECO mod veya bu modun bir tık daha üstü COMFORT mod daha iyi işinize yarayacaktır.

kısacası daha agresif sürüş için SPORT veya bir alt modu NORMAL olarak kabul edelim
daha ekonomik sürüş olsun aracı her şartta yormadan kullanayım daha sakin bir sürüş profili istiyor isek bu sürüş modunun en alt modu ECO bununda çok az farklı modu ise COMFORT modudur.

benim aracım 90 PS lik manuel 1.6 TDİ
aracımda ben ACC modunu ECO moduna aldığımda,ACC nin diğer parametresi olan öndeki araç ile takip mesafesini otoban sürüşünde en uzun olan 5.çizgiyi seçerek kullanıyorum.Şehir içi trafiğinde ise 3.çizgiyi kullanıyorum.
aynı araçta ACC modunu SPORT moduna aldığımda şehiriçi yada dışı yollardayken mesafe takip çizgisini 3.çizgiyi seçerek kullanıyorum.
bu seçimlerle sürüş yaptığımda ACC ile herhangi kötü bir durumla çok şükür karşılaşmadım.

not: aracımda ACC'nin bir üstü PACC( şerit takip kamerası ve navigasyon desteklisi olan ) donanım var.
bu donanım için söyleyeceğim bir diğer en önemli konu ise multimedyadan sürüş asistanları menüsü içinde olan ''yoldaki virajları dikkate al'' '' hız tabelasını dikkate al'' seçeneklerinin seçili olup olmadığına dikkat ederek kullanın.
''yoldaki virajları dikkate al''seçeneğini tiklerseniz navigasyonda görünen viraj,kavşaklar vs.. aracınızın sabit hızı ne olursa olsun aracınızı güvenli bir şekilde seyahat etmesi için bu bölgelere yaklaştığınızda aracınızı yavaşlatır, bu bölgeleri geçtiğinizde tekrardan sabitlediğiniz hıza geri gelir.
'' hız tabelasını dikkate al'' bu seçeneği tiklerseniz, yolda seyir halinde ilerlerken ön camdaki şerit takip kamerası tabelalardaki hız sınırlarını okuyarak seçtiğiniz hız eğer yüksek ise tabeladaki hıza düşürür.Bir diğer hız tabelasını okuyuncaya kadar gördüğü hızda ilerletir.( radarın olduğunu düşündüğünüz yollarda bu seçeneği seçerseniz ceza yemezsiniz çok işinize yarar.)

Ama gelgelelim bu her iki seçeneği seçtiğinizde aracı PACC ile kullandığınızda arkanızdaki araçların varlığını unutmayarak seçin.
çünkü diyelimki aracı 100km/h değerine aldınız ve seyir halinde bu hız ile ilerlediğinizde arkanızdaki araç siz kavşaklara virajlara yaklaştığınızda ve tabela okuma açık ise tabeladaki hıza hızınız birden düşeceği için çarpışma riski doğar.
arka trafik kaza durumları için bunu dikkate alın.
Merhaba, benim araç 2013 model ACC mod ayarını nereden yapıyoruz? Benim araçta da var mıdır acaba ?
 
merhaba
aracın fabrikasyon orjinal ise ACC opsiyonu yoktur, ACC donanımı sonradan araca takılıyor.
Yanlış anladınız. ACC yi sonradan taktırdım ben. Mod ayarları var mıdır benim araçtada :) Varsa nereden ayarlanıyor ?
 
Yanlış anladınız. ACC yi sonradan taktırdım ben. Mod ayarları var mıdır benim araçtada :) Varsa nereden ayarlanıyor ?
multimedya ekranından sürüş asistanı ayarları sayfa içerisindeki ACC menüsünün hemen altında ilk sırada ''sürüş programı'' içinde ECO,COMFORT,NORMAL ve SPORT modları var.Oradan değiştirebiliyorsun.
 
dostum ACC modunu SPORT moda alırsan araç hızlanma ve durma gibi aksiyonları adı üzerinde daha hızlı yapacaktır.
ECO modda ise hızlanmayı daha yavaş,durmayı ise COMFORT moduna göre biraz daha yavaş fren( bu frenleme kaza yapacak gibi yavaş olarak anlaşılmasın sürücü bu geç hissiyatı asla anlayamaz.ECU buna karar veriyor.) yapar.
bu seçim tamamen sürücüye kalmış, siz aracım frenlemeden sonra hızlanmayı çabuk yapsın frenlemeyi daha kararlı yapsın isterseniz NORMAL mod yada SPORT mod işinizi görecektir.
ama aracımın hızlanması benim için çokta farketmiyor biraz daha yakıt tasarruflu sürüş olsun derseniz ECO mod veya bu modun bir tık daha üstü COMFORT mod daha iyi işinize yarayacaktır.

kısacası daha agresif sürüş için SPORT veya bir alt modu NORMAL olarak kabul edelim
daha ekonomik sürüş olsun aracı her şartta yormadan kullanayım daha sakin bir sürüş profili istiyor isek bu sürüş modunun en alt modu ECO bununda çok az farklı modu ise COMFORT modudur.

benim aracım 90 PS lik manuel 1.6 TDİ
aracımda ben ACC modunu ECO moduna aldığımda,ACC nin diğer parametresi olan öndeki araç ile takip mesafesini otoban sürüşünde en uzun olan 5.çizgiyi seçerek kullanıyorum.Şehir içi trafiğinde ise 3.çizgiyi kullanıyorum.
aynı araçta ACC modunu SPORT moduna aldığımda şehiriçi yada dışı yollardayken mesafe takip çizgisini 3.çizgiyi seçerek kullanıyorum.
bu seçimlerle sürüş yaptığımda ACC ile herhangi kötü bir durumla çok şükür karşılaşmadım.

not: aracımda ACC'nin bir üstü PACC( şerit takip kamerası ve navigasyon desteklisi olan ) donanım var.
bu donanım için söyleyeceğim bir diğer en önemli konu ise multimedyadan sürüş asistanları menüsü içinde olan ''yoldaki virajları dikkate al'' '' hız tabelasını dikkate al'' seçeneklerinin seçili olup olmadığına dikkat ederek kullanın.
''yoldaki virajları dikkate al''seçeneğini tiklerseniz navigasyonda görünen viraj,kavşaklar vs.. aracınızın sabit hızı ne olursa olsun aracınızı güvenli bir şekilde seyahat etmesi için bu bölgelere yaklaştığınızda aracınızı yavaşlatır, bu bölgeleri geçtiğinizde tekrardan sabitlediğiniz hıza geri gelir.
'' hız tabelasını dikkate al'' bu seçeneği tiklerseniz, yolda seyir halinde ilerlerken ön camdaki şerit takip kamerası tabelalardaki hız sınırlarını okuyarak seçtiğiniz hız eğer yüksek ise tabeladaki hıza düşürür.Bir diğer hız tabelasını okuyuncaya kadar gördüğü hızda ilerletir.( radarın olduğunu düşündüğünüz yollarda bu seçeneği seçerseniz ceza yemezsiniz çok işinize yarar.)

Ama gelgelelim bu her iki seçeneği seçtiğinizde aracı PACC ile kullandığınızda arkanızdaki araçların varlığını unutmayarak seçin.
çünkü diyelimki aracı 100km/h değerine aldınız ve seyir halinde bu hız ile ilerlediğinizde arkanızdaki araç siz kavşaklara virajlara yaklaştığınızda ve tabela okuma açık ise tabeladaki hıza hızınız birden düşeceği için çarpışma riski doğar.
arka trafik kaza durumları için bunu dikkate alın.
Çok detaylı bilgiler açıklamalar için teşekkür ederim. Tam istediğim gibi, bilgi eksikliğimi giderdi.

Comfort veya Normal modu bana daha uygun gibi geldi. Sport modda çok gaza bastığından ileride ki araç bir sert fren yapsa bizim araç da doğal olarak sert fren yapıyor. Yolcuların sarsılmasını istemiyorum.
 

Geri
Üst