@tiesay Erinç hocam hak veriyorum size aynı motor konfigürasyonunda neden kuru-ıslak farkı olsun. Araç kütleleri golf 7.5 tsi 1400 kg passat 1500 kg. 100 kg için büyük haksızlık golfe bence kuru kavrama kalması.
Hocam bir kaç ihtimal var,
1) Kuru kavramayı ürün gamında çıkartacaklar, ancak eldeki stoğu bitirmeden bir anda bu aksiyonu alamazlar. Sırasıyla önce Tiguan, sonra Passat şeklinde gidiyor.
2) Ağırlık faktörü nedenli sadece golf, polo, troc da kullanıma devam edecekler.
3) Kuru tip üretimde dar boğaz yaşadılar, ıslak kavramayı üst segmentlere geçici veriyorlar. (özellikle otomotiv sektöründe şanzımanlar ve media cihazları hep Çin de üretilmekte. Covid salgını yüzünden firmalar şanzıman açığı yaşadığı için böyle bir çözüme gitmiş olabilirler.)
4) Başka pazarlar için bu araçlar ıslak kavrama olarak üretildi ancak covid nedeniyle satılamadı ve Türkiye ye kanalize edildi. (şuan opel, Peugeot markalarından exstra donanımlar ile gelen araçlar hep avrupa, israil vb. yerler için üretildi ancak salgın sonrası talep durduğu ve Türkiye de muazzam talep devam ettiği için buraya yönlendirildi.)
5) Kuru kavramada 250NM sınırı nedeniyle (teknik olarak daha yüksek ancak kullanım ömrü için 250nm sınırlandırılmış olabilir) motorları çok sınırlıyor. Örneğin aynı sınıftaki dizel araçlar hep 300-320nm civarı tork verirken, 1.6 tdi, 1.5tsi gibi motorlar hep 250nm sınırlandırılmış durumda. İleriye yönelik emisyon ve tüketim baskısı nedeniyle downsizing endişesi varken, diğer yandan rakiplerin daha yüksek torklu motorlar çıkarması ancak vw nin kuru şanzımanlarda 250nm motorlar ile sınırlanması ileriye yönelik bir tehdit oluşturmuş olabilir.