1.2 TSI Manuel rekor Tüketim ( Uzun Mesafe )


Kullanım kitapçığında şöyle bir yazı var :

İlk 1500 km içinde kullanılan sürüş tarzı, motor kalitesini

de etkileyecektir. Bu aşamadan sonra dahi,

özellikle de motor soğukken - motorun aşınmasını

azaltmak ve ömrünü uzatmak için orta seviyedeki

motor devirlerinde sürüş yapılmalıdır. Çok düşük

motor devirlerinde sürüş yapmayın. Motor „düzgün“

şekilde çalışmıyorsa, vitesi küçültün. 1000 kilometreye

kadar:

● Gaza tamamen basmayın.

● Aracı maksimum motor devrinin 2/3'ünden daha

yüksek bir devirde sürmeyin.

● Römorkla sürüş yapmayın.

1000 ila 1500 km arasında sürüş performansını

yavaş yavaş maksimum hıza ve maksimum motor

devrine yükseltin.

 

CMasteR dedi:
Ne bileyim abi ilk sıfır aracım bu :D Kitapçıkda rodaj ile ilgili birşeyler yazıyormu servis ne öneriyor bu konu hakkında ?
Rodaj ile ilgili klavuzda keskin bilgi yok,yeni lastiklerin performansını göstermesi ortalama 600 km,aynı şekilde fren balatalarıda belli bir km istiyor,ortalama olarak devrin ve hızın 3 te 2 sini 1000 km kadar geçmemek ortalama bir bilgidir...3000 devri fazla geçmeden ,gaza fazla köklemeden,ani fren yapmadan 1000 km yi devirdikten sonra yavaş yavaş devirlenebilirsiniz,aklımdaki bilgiler bunlar.

Uyarı: Siz iletinizi yazarken yeni bir ileti daha gönderildi. Gönderilen iletiyi incelemeniz önerilir.

ne yapayım okadar yazdım gönderiyorum valla :D

 
CMasteR dedi:
Kullanım kitapçığında şöyle bir yazı var :

İlk 1500 km içinde kullanılan sürüş tarzı, motor kalitesini

de etkileyecektir. Bu aşamadan sonra dahi,

özellikle de motor soğukken - motorun aşınmasını

azaltmak ve ömrünü uzatmak için orta seviyedeki

motor devirlerinde sürüş yapılmalıdır. Çok düşük

motor devirlerinde sürüş yapmayın. Motor „düzgün“

şekilde çalışmıyorsa, vitesi küçültün. 1000 kilometreye

kadar:

● Gaza tamamen basmayın.

● Aracı maksimum motor devrinin 2/3'ünden daha

yüksek bir devirde sürmeyin.

● Römorkla sürüş yapmayın.

1000 ila 1500 km arasında sürüş performansını

yavaş yavaş maksimum hıza ve maksimum motor

devrine yükseltin.
şu an araç 1410 km'de

%80-90 1400-2000 devir arası kullandım

gaza tamamen bastım (bu niye kötüyse?)

max 5000-5500 deviri gördüm

römork kullanmadım :D

1000-1500 arası biraz daha sık yüksek devirlere çıktım ve son olarak bugün 190 gördüm

hayırlısı... olmuştur umarım

 
maniax dedi:
Kullanım kitapçığında şöyle bir yazı var :

İlk 1500 km içinde kullanılan sürüş tarzı, motor kalitesini

de etkileyecektir. Bu aşamadan sonra dahi,

özellikle de motor soğukken - motorun aşınmasını

azaltmak ve ömrünü uzatmak için orta seviyedeki

motor devirlerinde sürüş yapılmalıdır. Çok düşük

motor devirlerinde sürüş yapmayın. Motor „düzgün“

şekilde çalışmıyorsa, vitesi küçültün. 1000 kilometreye

kadar:

● Gaza tamamen basmayın.

● Aracı maksimum motor devrinin 2/3'ünden daha

yüksek bir devirde sürmeyin.

● Römorkla sürüş yapmayın.

1000 ila 1500 km arasında sürüş performansını

yavaş yavaş maksimum hıza ve maksimum motor

devrine yükseltin.
şu an araç 1410 km'de

%80-90 1400-2000 devir arası kullandım

gaza tamamen bastım (bu niye kötüyse?)

max 5000-5500 deviri gördüm

römork kullanmadım :D

1000-1500 arası biraz daha sık yüksek devirlere çıktım ve son olarak bugün 190 gördüm

hayırlısı... olmuştur umarım
@maniax    gaza tamamen bastım (bu niye kötüyse?)

Mesela 4 sn de 5000 devire çıkmak varken gazı kökleyip 2 sn de 5000 devire çıkmanın yaratacağı aşınma farkı olsa gerek...(rodaj süresince)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Umut dedi:
Kullanım kitapçığında şöyle bir yazı var :

İlk 1500 km içinde kullanılan sürüş tarzı, motor kalitesini

de etkileyecektir. Bu aşamadan sonra dahi,

özellikle de motor soğukken - motorun aşınmasını

azaltmak ve ömrünü uzatmak için orta seviyedeki

motor devirlerinde sürüş yapılmalıdır. Çok düşük

motor devirlerinde sürüş yapmayın. Motor „düzgün“

şekilde çalışmıyorsa, vitesi küçültün. 1000 kilometreye

kadar:

● Gaza tamamen basmayın.

● Aracı maksimum motor devrinin 2/3'ünden daha

yüksek bir devirde sürmeyin.

● Römorkla sürüş yapmayın.

1000 ila 1500 km arasında sürüş performansını

yavaş yavaş maksimum hıza ve maksimum motor

devrine yükseltin.
şu an araç 1410 km'de

%80-90 1400-2000 devir arası kullandım

gaza tamamen bastım (bu niye kötüyse?)

max 5000-5500 deviri gördüm

römork kullanmadım :D

1000-1500 arası biraz daha sık yüksek devirlere çıktım ve son olarak bugün 190 gördüm

hayırlısı... olmuştur umarım
@maniax    gaza tamamen bastım (bu niye kötüyse?)

Mesela 4 sn de 5000 devire çıkmak varken gazı kökleyip 2 sn de 5000 devire çıkmanın yaratacağı aşınma farkı olsa gerek...(rodaj süresince)
hmm onu kastediyo olabilir. ama trafikte bi kaç yerde sıkışıklık ve teklikeden çıkmak için 80'le giderken mesela 6'dan 3'e çekip kick-down gibi bastığım oldu. valla 0-100 hızlanma gibi olmasa da 2.viteste 30-90 gibi hızlandım bi kaç defa napiim sabredemedim ya. arkadaş anlıyorum rodaj falan ama adamın canı çekiyo  8D

 
maniax dedi:
Kullanım kitapçığında şöyle bir yazı var :

İlk 1500 km içinde kullanılan sürüş tarzı, motor kalitesini

de etkileyecektir. Bu aşamadan sonra dahi,

özellikle de motor soğukken - motorun aşınmasını

azaltmak ve ömrünü uzatmak için orta seviyedeki

motor devirlerinde sürüş yapılmalıdır. Çok düşük

motor devirlerinde sürüş yapmayın. Motor „düzgün“

şekilde çalışmıyorsa, vitesi küçültün. 1000 kilometreye

kadar:

● Gaza tamamen basmayın.

● Aracı maksimum motor devrinin 2/3'ünden daha

yüksek bir devirde sürmeyin.

● Römorkla sürüş yapmayın.

1000 ila 1500 km arasında sürüş performansını

yavaş yavaş maksimum hıza ve maksimum motor

devrine yükseltin.
şu an araç 1410 km'de

%80-90 1400-2000 devir arası kullandım

gaza tamamen bastım (bu niye kötüyse?)

max 5000-5500 deviri gördüm

römork kullanmadım :D

1000-1500 arası biraz daha sık yüksek devirlere çıktım ve son olarak bugün 190 gördüm

hayırlısı... olmuştur umarım
@maniax    gaza tamamen bastım (bu niye kötüyse?)

Mesela 4 sn de 5000 devire çıkmak varken gazı kökleyip 2 sn de 5000 devire çıkmanın yaratacağı aşınma farkı olsa gerek...(rodaj süresince)
hmm onu kastediyo olabilir. ama trafikte bi kaç yerde sıkışıklık ve teklikeden çıkmak için 80'le giderken mesela 6'dan 3'e çekip kick-down gibi bastığım oldu. valla 0-100 hızlanma gibi olmasa da 2.viteste 30-90 gibi hızlandım bi kaç defa napiim sabredemedim ya. arkadaş anlıyorum rodaj falan ama adamın canı çekiyo  8D
Evet valla benim de canım çekmişti ben de birkaç basmıştım 8D

O değilde bu kadar teknoloji içinde madem rodaj gerçeği var ozaman koy bi mod, yazı ,engelleme, rodaj boyunca belli bir devir,hız vesaire geçilemesin,engellesene kardeşim.Ha tabakhaneye yetişmem lazım diyenler içinde asr kapatma gibi düğmeden veya ekrandan iptal etsin  yemişim rodajı desin bassın gitsin :D   Üstüne basarak dillendirilen bir durum olmadığına göre rodajı belkide biz abartıyoruz...

 
@Umut

Rodaj olsa motor ömrü daha uzun olacak ama bunun etkisini ilk sahibinin görmesi çok zor :) olmasa da olur ama aracını seven için şart ;)

 
@Umut @yusuf

çoğu kişiye göre iyi bi rodaj dönemi geçirdiğimi düşünüyorum. burada aracın alımı öncesi, sonrası herşeyden haberdar olup aldık aracımızı. bi kaç kaçamak oldu artık napalım.

bugün su gibi terledim arabanın içinde 15 dk şu sesi bulmaya çalıştım bızt bızt gelen. klima cam da kapattım.  :D

elime geçen tek şey arka sağda otururken bu ses gelmiyo.  s=s20

 
@maniax

Hocam emniyet kemerinin metal bölümünü yukarı yerinde olduğuna emin olun ve koltukları katlayıp geri sabitleyin iyice tekrar. Tam oturmamış oluyor bazen.

 
yusuf dedi:
@maniax

Hocam emniyet kemerinin metal bölümünü yukarı yerinde olduğuna emin olun ve koltukları katlayıp geri sabitleyin iyice tekrar. Tam oturmamış oluyor bazen.
koltukları açıp kapattım, emniyet kemerini de dinledim ordan değil gibi. metal bölümler aşağıda sallanıyo. bi tek arka tekerleğin üzerini kaplayan koltuk yanındaki plastikteki işçilik çok iyi değil oynuyo gibi. bi o olabilir.

yarın sabah erkenden devam edicem. bugün gelen geçen komşu baktı zaten, bu adam neden arabaya girip, arabadan çıkıp tüm koltuklara ayrı ayrı oturuyo diye.  :D

 
maniax dedi:
@maniax

Hocam emniyet kemerinin metal bölümünü yukarı yerinde olduğuna emin olun ve koltukları katlayıp geri sabitleyin iyice tekrar. Tam oturmamış oluyor bazen.
koltukları açıp kapattım, emniyet kemerini de dinledim ordan değil gibi. metal bölümler aşağıda sallanıyo. bi tek arka tekerleğin üzerini kaplayan koltuk yanındaki plastikteki işçilik çok iyi değil oynuyo gibi. bi o olabilir.

yarın sabah erkenden devam edicem. bugün gelen geçen komşu baktı zaten, bu adam neden arabaya girip, arabadan çıkıp tüm koltuklara ayrı ayrı oturuyo diye.  :D
Baş dayama kısmından olabilir mi Hocam, metal ayakları ses yapıyor olabilir belki

 
maniax dedi:
@maniax

Hocam emniyet kemerinin metal bölümünü yukarı yerinde olduğuna emin olun ve koltukları katlayıp geri sabitleyin iyice tekrar. Tam oturmamış oluyor bazen.
koltukları açıp kapattım, emniyet kemerini de dinledim ordan değil gibi. metal bölümler aşağıda sallanıyo. bi tek arka tekerleğin üzerini kaplayan koltuk yanındaki plastikteki işçilik çok iyi değil oynuyo gibi. bi o olabilir.

yarın sabah erkenden devam edicem. bugün gelen geçen komşu baktı zaten, bu adam neden arabaya girip, arabadan çıkıp tüm koltuklara ayrı ayrı oturuyo diye.  :D
Ya belki komik gelecek ama ses kayıt cihazı veya telefonla ses kaydederek aracın her bölgesinden ses kaydı yapıp evde dinleseniz belki işe yarar.

 

@fcsrn bas dayamalarla da oynadım. bi ihtimal bagaj pandizotundan olabilir.

@Umut sanırım o raddeye gelmeden vazgeçebilirim :D

 

Geri
Üst Alt