forzaGilles
Moderatör
- Katılım
- 26 Kas 2015
- Mesajlar
- 6,327
- Tepkime puanı
- 8,795
- Konum
- İstanbul
- İsim
- Ali
- Araç
- Golf Mk7 1.6 TDI 110ps Highline /Tungsten Silver Metallic
Eskiden bu hiç olmazdı dizellerde sadece agm akü olurdu (dizel çalışma anında daha fazla güce ihtiyaç duyar)@forzaGilles hocam araç benzinli ise efb akü takılır demişsinde benim araç dizel efb akü takılı üzerinde
2016 Haziran sonrası üretilen araçlarda ve Mk7,5 kasa ile birlikte maliyeti düşürmek adına bu sebang dedikleri kore malı akü takmaya başladılar.. Tabii biraz da şans işi bütün makyajlı kasalarda hepsi sebang gelmiyor.. Tamamen şans işi.. Üzerinde EFB+ yazıyor EFB’ye göre “nispeten” daha iyidir.. Servise gittiğinizde Varta istiyorum dediğinizde hayır diyeceklerini zannetmiyorum, Olasılıklar Varta, Moll, Exide bu üç markadan birini takarlar.. Kardeşimin Polo da Exide marka EFB vardı yeni takılan Varta EFB oldu..
Araç kaç model? Golf mü Tiguan mı?
O aküyü kore malı falan diye kötülüyoruz ama eskiden dizel araçların tamamında Varta AGM 68ah 680A (CCA/soğuk marş gücü) akü olurdu (ben dahil pek çoğumuzun araçlarında olan akü)., Evet size takılan Sebang EFB+ akünüz kore malı falan ama yalnız dikkat ederseniz amper değeri 70ah, marş basma gücü 700A (CCA)., yani değerleri dikkate aldığımızda Varta AGM ‘den az biraz güçlü., tabi varta’nın agm olması daha uzun ömürlü olması demek buda ayrı konu.,
Varta istiyorum diye söyleyiniz., onlar için fark etmiyor ne olduğu., nasıl olsa garantiden aynı ücreti alacaklar., Şase numarasına göre araca uygun aküye bakacaklar neyse onu takacaklar., Yani size Varta AGM akü takmaları biraz zor çünkü Varta’nın AGM aküsü 68ah ama sizin akü 70ah sistem doğru olan neyse onu verecek., Belki (orjinal yedek parça) olarak Varta AGM 70ah akü takılmış araç vardır ama ben golf’lerde rastlamadım.,
Bir de akü takıldıktan sonra akünün eski (-) kutbu üzerine üretim tarihi kazınmıştır., servisten çıkmadan kontrol ediniz., serviste kolay kolay bayat akü olmaz ama siz yine (-) kutup başına bakın..