Biraz uzun yazacağım, affola.
Vw nin yıllardır eleştirilen ancak sadece kullanıcıları tarafından sevilen muhafazakar yaklaşımı belli, makyaj veya kasa değişiminde en minimal markadır.
MK8 de ise durum:
Elektrikli otomobil çağına ayak uyduracağım diye biraz muhafazakar çizgimizin dışına çıkalım demişler ancak eklenen arka yolcu ambiyans aydınlatmalar, ön ve arka kapı içi ceplerde aynı renk ambiyans aydınlatmalar, büyük ekran gibi elektronik oyuncaklar gelirken,
Ergonomi tarafında ise kaput demiri, kilitli ve kumaş kaplı torpido, koltuk altı saklama gözü, far anahtarı altı saklama gözü, gözlük gözü, bardaklık sürgüsü gibi kullanışlı detaylar gitti. (Maalesef mk7.5 son üretimlerinde koltuk altı saklama gözü ve torpido kilidi çoktan gitmişti!) Dış tasarım konusuna değinmiyorum henüz, zira işin bu tarafı göreceli.. Şahsım olarak düşüncem, golf başarısız. Bir zahmet Peugeot ya baksın vw baş tasarımcısı, eski kasa 3008 mpv sınıftan den devşirme aracı yeni 3008 de resmen Fransız devrimi SUV yaptılar, ilk yılında sınıfının yaratıcısı ve lideri Qashqai yi satış rakamlarında geçti.
Neyse dağıtmayalım, konumuza dönersek:
Şimdi golf kullanıcı kitlesine sorulduğunda 20-30 yaş arası belki elektronik oyuncakları tercih edebilir ancak 30 yaş ve üstü (sanıyorum dünyada da ana kullanıcı grubu bu yaş aralığıdır) kullanıcısına ne kadar hitap edeceği biraz muamma.
Tüm bunların ötesinde bir diğer husus ise, aracın kendi içerisindeki en marjinal kasa yenilemesine rağmen halen bir önceki kasadan devam eden ve audi, seat ortak platform MQB üzerine kurulu. Revizyon edildi diyorlar ancak kapı koruma barları gitmiş, arkada bir kaç noktaya güçlendirilmiş çelik gelmiş lakin nihayetinde kasa makyajındaki muhafazakar tutum, platform revizyonunda da benzer şekilde ilerlemiş gibi görünüyor. (belki de mk8 çarpışma testinde kapının açılmasının da sorumlusu bu koruma barlarının gitmesidir???) Bir diğer kafa kurcalayan husus, km77 geyik testlerinde golf ün rakipleri arasında ne kadar geride kaldığı aşikar. Aracın amortisör, süspansiyon geometrisi, aerodinamiği yanında en büyük etken aracın mevcut platformu değil mi? Focus u bir kenara bırakalım, milletin beğenmediği 308 testlerde sanıyorum sınıfında halen lider.
Motora gelecek olursak 1.5tsi zaten 2 yıldır mk7.5da mevcuttu. mk8 de komple yeni gelen bir motor da yok, elektrik versiyonu saymazsak. Sadece 1.5 de 130 beygire downgrade edilmiş bir versiyonu var.
Nihayetinde herşeyi toplarsak:
-MK8 dış tasarım olarak benim halen alışmadığım, mk7 ilk çıktığında bende uyandırdığı heyecanı uyandırmamış bir kasa.
-MK8 iç tasarım ve ergonomide de pek çok maliyet kalemi gözetilerek kırpılmış bir kasa.
- MK8 motor ve platform olarak da bir yenilik getirmemiş bir kasa.
-MK8 teknolojik olarak da rakipleriyle kıyasla güvenlik, eğlence, konularında yenilik getirmiş görünmüyor.
Ee bu kasa şimdi neden yenilendi?
Resmen MK7 den ekmeği bol bulmuş, yeni kasaya da liderlik sarhoşluğu ile hazırlanmış.
Bu tutumun aynısını yıllardır SUV sınıfta yapan Nissan ın halini görüyorsunuz, peugeot paramparça etti. Bir de karşısına opel i satın alıp teknoloji, yeni motor ve eat8 şanzıman ile doldurduğu grandland X koydu... Diğer taraftan aynı grupta sayılabilecek Citroën de C5 aircross ile çok başarılı bir araç koydu. Nissan ne yaptı? Renault da 15000km de periyodik bakıma giren birebir aynı motoru qashqai de 10000 km ye bakım aralığı koydu, milleti yılda 2 defa serviste öpülmeye mahkum etti. Üstüne yetmezmiş gibi Renault da yapılan periyodik bakımın birebir aynısını 2 kata yakın fiyatla faturalandırdı. Yani bir yılda neredeyse toplamda 3 katı maliyete kullanıcısını periyodik bakıma mahkum etti . Kullanıcısı da tabi forumlarda, şikayet varda isyan üstüne isyan etti, etmediği lafı bırakmadı. Sonra yıl oldu 2016 ve yeni 3008 bir geldi, bütün sınıfı baştan aşağı değiştirdi. Üstelik sınıfının en pahalısı! Yakında qashqai satış rakamlarında ilk 3 e dahi giremezse bu rakiplerinin başarısı kadar kendi başarısızlığı olacak.
Tüm bu laf salatasından sonra aşağıdaki soruyu sormak meşru değil mi?
Şimdi liderliği bırakma sırası Golf e neden gelmesin?