1.2 TSI DSG


Bahsettiğim bu işte anlık çok iyi performans yakalanabilir ama bu gerçekçi değildir. Sabiha Gökcen havaalanı Pendik merkez arası

@silvershadow @yusuf

1826_8b93cf60506707c7918ae7ff4fd479cf621ec224.jpeg

 

@axi2934

Aslında bir de şöyle bir gerçek var : TSI motor verdiği performansdan ötürü sürekli gaza basmaya tahrik ediyor insanı. Atmosferik motorlu araçlarda 'nasıl olsa bassam da gitmeyecek araba, devrini bulana kadar zaten yavaşlamam gerekecek' mantığıyla gaza basmıyorsunuz. TSI da tam tersi.  8D

Diğer aracım 1.2TSI Jetta, düz vites.. Sanki onda biraz daha iyi durumda veriler ancak onun sürüş zevki DSG gibi değil, vitesle boğuşmaktan, gaza daha az basıyor olabilirim. ;)

Herşey bir tarafa, TSI'dan sonra turbosuz araba alınmaz.. Binilmez..

 
bulento dedi:
Merhaba,

1.2TSI DSG (110BG) aracım henüz 300km de.  Hemen hemen sadece iş-ev kullandım bugüne kadar. Ataşehir-Bostancı arası. 15-20 dakikalık bir yol genelde, yoğun trafik de yok. Daha motor tam ısınmadan kontak kapatıyorum diyebilirim. Sürekli D modunda kullanıyorum. Ortalamam 11 lt civarında!. Nerdeyse benim eski emektar 1.6 atmosferik motorlu yakıt canavarı Avensis kadar tüketiyor bu rotada.

Haftasonu Gebze'ye gittim geldim, çoğunluk otoban, 110-130 değişken hızda, trafik yok denebilir.. 6.4 litre. Avensisden çok daha iyi.

Hayırlısı bakalım... :(
Hocam güzergah ile alakalı sorun oluyor. Eğer yolda yokuşlu bir yolsa. Park etme ve park yerinden çıkma da işin içine girince kısa güzergah değeri yüksek oluyor. Ama genel olarak o yolda dizel araçta yüksek çıkacaktır.

 
Buda benim değerim arkadaşlar.Denizliden aldım arabayı orada depoyu doldurdum.Henüz şehiriçi değerim yok daha kullanmadım çünkü  :)

o8dojQ.jpg


 
RockandRage dedi:
Buda benim değerim arkadaşlar.Denizliden aldım arabayı orada depoyu doldurdum.Henüz şehiriçi değerim yok daha kullanmadım çünkü  :)

o8dojQ.jpg
Benim 1.6 tdi şehir içi verisi 6.1. Önünüzde saygı ile egiliyorum hocam. Tebrikler. :)

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Bazen araba muhabbeti geçtiğinde en az yakan benzinli araçlar VW de derim,motor teknik verilerden bahsederim karşı taraf yok abi ya hepsi hikaye der..Yooooo hikaye değil,onca insan verilerini paylaşıyor hepsi mi yalan gir golftutkusu.com a bak biraz anlarsın derim.Ayrıca uzağa gitme ben de 300 beygirle 6 lt lerle gidebiliyorum(aşırı sabır ister tabi 8D ) deyince bi susuyorlar.... 8D

 
mandufla dedi:
Buda benim değerim arkadaşlar.Denizliden aldım arabayı orada depoyu doldurdum.Henüz şehiriçi değerim yok daha kullanmadım çünkü  :)

o8dojQ.jpg
Benim 1.6 tdi şehir içi verisi 6.1. Önünüzde saygı ile egiliyorum hocam. Tebrikler. :)

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Rica ederim hocam saygı bizden.Şehir içi değerlerimiz ne olacak bilmiyorum ama hadi 6 lt olsun diyorum.Zaman gösterecek artık.

SAYGILARLA

 
1.2 TSİ DSG araç  dizel araç sahibini kıskandıracak kadar az yakıyor. Nokta  ;)

Şöyle ki; Acımadan kullanıyorum bastıkça basıyorum rodaj bittiği için... Ben izmir full  sehiriçi  her seferinde 6 ile 6,3 lt. arasında değişiyor.  Şehir içi normal kullanınca 6 litre bile yakmıyor !  Vallaha maşallah süper tutumlu motor !

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Arkadaşlar bu verileri nasıl yakalıyorsunuz bilmiyorum ama bana biraz afaki geliyor. Yada bizim arabada bi anormallik var neden derseniz benim aracim 1.2 105 bg dsg ben aracı alali 3 ay oldu 9000 km de almıştım şu an 110000 km de ortalanan 8.7 'nin altına dusmedi şu an 8.9 da uzun yolda 6.4 e ancak dusebildim. Ankarad ki arkadaşların bu verileri yakalaması normal çünkü ankara içi uzun yol gibi

 
Arkadaşlar bu verileri nasıl yakalıyorsunuz bilmiyorum ama bana biraz afaki geliyor. Yada bizim arabada bi anormallik var neden derseniz benim aracim 1.2 105 bg dsg ben aracı alali 3 ay oldu 9000 km de almıştım şu an 110000 km de ortalanan 8.7 'nin altına dusmedi şu an 8.9 da uzun yolda 6.4 e ancak dusebildim. Ankarad ki arkadaşların bu verileri yakalaması normal çünkü ankara içi uzun yol gibi
Hocam tamamen guzergah ile alakali. Burada herkes paylasabilir ama en guvenli paylasim yontemi ayni guzergahta ayni saatlerde yola cikacak araclar oyle karsilastirma yapabilirsiniz.

Arkadas fabia aldi 1.2 tsi 110 luk dsg ve golften hafif bir araba bastığı zaman 12 litre bile görüyor bizim guzergahlarda. Uzun yolda 5.5 litre de görüyor kasarak.

Yakit tüketimi karsilastirmak icin cok fazla degisken olduğunu düşününce ve bunlari biz ne kadar anlatsak da ayni kosullari yakalamak zor. Urfadaki-konyadaki trafik le istanbuldaki ankaradaki trafik bir olmaz. Arkadaslar arasinda biz su yontemi kullanirdik "mola vermeden belirli bir km'yi ne kadar surede gidebildiginiz" çünki 2 arkadasta trafigin yogun oldugunu iddia edebilir, 2 side 10 km gitmisse biri 1.5 saatte biri 40 dk da almis olabilir. Aradaki zaman farkina bakarak hangisinin daha yogun trafige girdigi anlasilabilir bir nebze. Ankarada olup hic trafige girmeden cevre yolundan giden de vardir istanbuldada keza oyle. Veyahut Balikesirde 2 isiga takilip trafige giriyorum diyen de olur. O yuzden kullandiginiz guzergahta bir arkadasinizla deneyin, en reel sonuc boyle alinabilir. O yuzden kendi testinizi yapin ve aracin keyfini surun bence.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
konu güzergah ve trafikle alakalı.....      soğuk havada sıkışık trafikte dur kalk yaparsan 10 litre bile  yakar;) ama normal yolda 7 litreyi geçemezsin ;)

 
Arkadaşlar dedikleriniz son derece doğru ama ben çorumda yaşıyorum burda öyle ahım sahim bi trafik yok. Zaten gideceğiniz en uzak yer 5-6 km. Zira aracın fabrika verisi 5.5 lt. Aracimdan çok memnunum fakat Neredeyse iki katı yakıt biraz fazla geliyor eğer bizim araçlar bu kadar yakiyorsa honda, opel vs aracı olanların vay haline. Geçen ay Ankarada aracı denedim ortada 6.4ü gordum.

 
Arkadaşlar dedikleriniz son derece doğru ama ben çorumda yaşıyorum burda öyle ahım sahim bi trafik yok. Zaten gideceğiniz en uzak yer 5-6 km. Zira aracın fabrika verisi 5.5 lt. Aracimdan çok memnunum fakat Neredeyse iki katı yakıt biraz fazla geliyor eğer bizim araçlar bu kadar yakiyorsa honda, opel vs aracı olanların vay haline. Geçen ay Ankarada aracı denedim ortada 6.4ü gordum.
Mesafe çok kısa. Başka araçlar ile karşılastirin içiniz rahatlar ;)

 

Buraya uzun süre tüketim değeri görseli paylaşamayacağım herhalde. Zira, ev-iş arası 4 km ve bol ışıklı (motor soğuk olduğundan S&S da olmuyor) aracım da 300 km'de olduğundan daha vakti var diye düşünüyorum. Fakat @bulentogibi de değil. Ortalama 8,5-9 civarında tüketimim ortalama hızım da 17 - 20 km aralığında. 

Rodaj dönemim ve İstanbul içi gezilerim artınca paylaşımda bulunacağım. Sizlere derlediğim bir alıntı paylaşmak istedim. Özellikle yüksek tüketimi olanlara yönelik, hepimizin aslında bilmekle beraber tekrar okuyup gözden geçirmek, belleğimize tekrar kayıt etmemiz faydalı olur diye düşündüm.

[SIZE=10pt]AZ YAKIT TÜKETMENIN PÜF NOKTALARI [/SIZE][SIZE=10pt][/SIZE]

[SIZE=10pt]Yakıt tüketimini minimuma indirmek elinizde. [/SIZE]

[SIZE=10pt]Eğer otomobiliniz son günlerde fazla yakıt tüketmeye başlamışsa vakit geçirmeden servisinizin yolunu tutun. [/SIZE]

[SIZE=10pt]Çünkü birkaç küçük önlemle yakıt tüketimini kontrol altında tutabilirsiniz. [/SIZE]

[SIZE=10pt]Tedbirinizi almadan önce otomobilinizdeki onarılması gereken yerler hakkında teşhisinizi doğru koyun. [/SIZE]

[SIZE=10pt]Bazı basit onarım teknikleri ile aşırı yakıt tüketiminde tasarrufu kolaylıkla sağlayabilirsiniz. [/SIZE]

[SIZE=10pt]Bütün is bunun yöntemini iyi bilmekte yatıyor. [/SIZE]

[SIZE=10pt]Aracınız fazla yakıt harcıyor mu? [/SIZE]

[SIZE=10pt]Otomobilin konforu, çekisi, aksesuarlarının nasıl olduğundan önce, belki de ilk sorulan soru bu. [/SIZE]

[SIZE=10pt]Çoğumuz, süper ama kilometre basına fazlaca yakıt tüketen bir otomobille dolamsak istemez. [/SIZE]

[SIZE=10pt]Lüksünün yanında, yakıt tüketimi de otomobillerin tercih edilirliğini arttırıyor. [/SIZE]

[SIZE=10pt]Öte yandan hep merak edilen konular, aracın ne kadar benzin veya LPG yaktığı, eğer fazla yakıyorsa bunun nedenleri ve yakıt tüketimini en aza indirmenin yolları oluyor. [/SIZE]

[SIZE=10pt]Örneğin aşağıdaki belirtileri hissettiğinizde, aracınızın fazla yakıt yaktığını anlarsınız. [/SIZE]

[SIZE=10pt][/SIZE]

[SIZE=10pt]Nasıl anlayacaksınız? [/SIZE][SIZE=10pt][/SIZE]

[SIZE=10pt][/SIZE]

[SIZE=10pt]• Motorun çekişinde azalma olur. [/SIZE]

[SIZE=10pt]• Egzoz gazi siyah, göz yaşartıcıdır, benzin veya LPG kokar. [/SIZE]

[SIZE=10pt]• Egzoz kuyruk borusu içinde karbon isi oluşur. [/SIZE]

[SIZE=10pt]• Egzozda patırtılı sesler olur [/SIZE]

[SIZE=10pt]• Motor soğukken kolay, sıcakken güç çalışır. [/SIZE]

[SIZE=10pt]• Bilinen miktarda benzinle veya LPG ile yapılan kilometrede azalma olur. [/SIZE]

[SIZE=10pt][/SIZE]

[SIZE=10pt]Teşhisi doğru koyun [/SIZE][SIZE=10pt][/SIZE]

[SIZE=10pt]Yakıt tüketimi hesaplamasında sıkça yapılan hata kilometre basına parasal bir değer bulmaya çalışmaktır. [/SIZE]

[SIZE=10pt]Akaryakıta sık sık zam geldiği için Km basına TL olarak hesaplama yapmak yanıltıcı olmaktadır. [/SIZE]

[SIZE=10pt]Bu nedenle aracınızın fazla yakıt yakıp yakmadığının tespitini yapmak için, bir litre benzin veya LPG ile kaç kilometre yol gittiğinizi bulmanız gerekiyor. [/SIZE]

[SIZE=10pt]Bunun için yakıt deponuzu, tabanca otomatik olarak yakıtı kesinceye kadar doldurun. [/SIZE]

[SIZE=10pt]Bu sırada kilometre saatinizi okuyun, kilometrenizi bir yere not edin. İkinci kez ikmal için ayni istasyonda ve ayni tabancadan deponuzu tekrar otomatik olarak yakıt kesilinceye kadar doldurun. [/SIZE]

[SIZE=10pt]Kaç litre yakıt aldığınızı not âlin. [/SIZE]

[SIZE=10pt]Kilometre saatinizi tekrar okuyup, daha önceki yapmış olduğunuz kilometreden çıkarın. [/SIZE]

[SIZE=10pt]Diyelim ki; 500 km yol yapmışsınız ve 50 Litre yakıt adliniz. [/SIZE]

[SIZE=10pt]Yaptığınız Kilometreyi aldığınız yakıta böldüğünüzde aracınızın bir litre yakıtla kaç km gittiği bulunmuş olur.(Örneğimizde 500/50= 10 Km) [/SIZE]

[SIZE=10pt]Her defasında Bir araçta yakıt tasarrufundan bahsetmeden önce, fazla yakıt harcamasının nedenlerini açıklamak yerinde olur. [/SIZE]

[SIZE=10pt]Aracın fazla yakıt harcamasının nedenlerini iki grupta toplamak mümkündür. [/SIZE]

[SIZE=10pt]Birincisi araçtan kaynaklanan kusurlar, ikincisi ise sürücüden kaynaklanan kusurlar. [/SIZE]

[SIZE=10pt][/SIZE]

[SIZE=10pt]Araçtan kaynaklanan kusurlar: [/SIZE][SIZE=10pt][/SIZE]

[SIZE=10pt]Aşağıdaki tavsiyelerin bir kimsi bakim teknisyeni tarafından yapılabilir. [/SIZE]

[SIZE=10pt]Ama sizin tarafınızdan yapılabilecek basit onarım ve bakımlar da vardır. [/SIZE]

[SIZE=10pt]Bu bakımlar kesinlikle rastgele bir tamirciye değil uzman ve yetkili bir servise yaptırılmalı. Bu bakim ve kontroller: [/SIZE]

[SIZE=10pt][/SIZE]

[SIZE=10pt]1. Motorunuzun ayar ve bakımlarını (En fazla 10.000 km.de) ve uzman kişilere yaptırın. (Bu bizim için 15k ideal olduğunu düşünüyorum)[/SIZE]

[SIZE=10pt]Bu ayar ve bakımlarda; [/SIZE]

[SIZE=10pt]A- Hava filtresinin temizliğine dikkat edin. Tıkanmış hava filtresi yakıt tüketimini arttırır. [/SIZE]

[SIZE=10pt]B- Hava filtresini yaz veya kıs durumuna göre takın. [/SIZE]

[SIZE=10pt]C- Distribütör platin ayarını katalog değerine ayarlatın. Değerinde olmaması yakıt tüketimini arttırır. [/SIZE]

[SIZE=10pt]D- Akümülatör ve bağlantı kablolarının bozukluğu motor verimini düşürür. Değerinde olmaması yakıt tüketimini arttırır. [/SIZE]

[SIZE=10pt]E- Bujilerin arizalı ve ayarsız olması yakıt tüketimini yüzde 10 arttırır. [/SIZE]

[SIZE=10pt]F- Karbüratörün bakimin yaptırın. [/SIZE]

[SIZE=10pt]G- Rölanti devri katalog değerinde olmalı. Yüksek devir yakıt tüketimini arttırır. [/SIZE]

[SIZE=10pt]H- Bakim teknisyeninizin, rölanti devri ayarını gaz analiz cihazı ile yapılmalı. Siki ve tutukluk yapan bir gaz pedalı yakıt tüketimini artırır. [/SIZE]

[SIZE=10pt][/SIZE]

[SIZE=10pt]2. Fren balataları ayarsız ve siki ise tekerlek donuşu zorlanır. Yakıt tüketimi artar. [/SIZE]

[SIZE=10pt][/SIZE]

[SIZE=10pt]3. Debriyajın kaydırması yakıt tüketimini arttırır. [/SIZE]

[SIZE=10pt][/SIZE]

[SIZE=10pt]4. On düzen ayarlarını her 10.000 km.de bir kontrol ettiren. [/SIZE]

[SIZE=10pt][/SIZE]

[SIZE=10pt]5. Lastik havaları uygun basınçta olmalıdır. Havası az olan lastikte yuvarlanma güç olduğundan yakıt tüketimi artar. [/SIZE]

[SIZE=10pt][/SIZE]

[SIZE=10pt]Sürücüden kaynaklanan kusurlar: [/SIZE]

[SIZE=10pt]Sürücü aracı kullanırken aşağıdaki hususlara dikkat ettiğinde daha az yakıtla daha çok kilometre yapabilir. [/SIZE]

[SIZE=10pt]Öncelikle az yakıtla çok kilometre gitmenin yolu sabırdan geçer sözünü unutmayalım. (bu sözü yaşam biçimi haline getirenler ne rekorlar kırıyor görüyoruz, bakınız; @silvershadow Hocam [/SIZE] :mad: [SIZE=10pt] )[/SIZE]

[SIZE=10pt][/SIZE]

[SIZE=10pt]Eğer ekonomi sizin için ön plandaysa aşağıdaki önerilerimizi dikkatlice uygulayın. [/SIZE][SIZE=10pt][/SIZE]

[SIZE=10pt][/SIZE]

[SIZE=10pt]1. Önünüzdeki aracı çok yakından takip etmeyin. Zira devamlı olarak aracınızı frenler ve gazlarsınız. [/SIZE]

[SIZE=10pt]Bu durum ilave yakıt tüketimine neden olur. Ani fren ve ardından gaz basmak yakıt tüketimini yüzde 5 arttırır. [/SIZE]

[SIZE=10pt][/SIZE]

[SIZE=10pt]2. Şehirlerarası yolda en verimli hız 80-90 km. arasındadır. 90 km.nin üstünde her kilometre yakıt tüketimini yüzde 1 arttırır. [/SIZE]

[SIZE=10pt]Son vitesteki 90 km.lik hız yaklaşık 3.000-3.300 motor devrine eşittir. Diğer viteslerde de motorunuzu 2.750-3.000 devirler arasında çalıştırın. (Bunun için takometreden faydalanın). [/SIZE]

[SIZE=10pt][/SIZE]

[SIZE=10pt]3. Motorunuzun harareti (ısısı) yakıt tüketimini etkiler. [/SIZE]

[SIZE=10pt]A- İlk hareketten önce motorun ısınması için en fazla 30 saniye bekleyin. Fazla ısınmasını beklemek yakıt tüketimini arttırır. [/SIZE]

[SIZE=10pt]B- Ancak şehirlerarası yola çıkarken, hareket göstergesinin normale yaklaşmasını bekleyin. [/SIZE]

[SIZE=10pt]C- Kisin motorunuzun çok soğumaması için radyatör onunu gazete kâğıdı ya da benzeri bir şeyle kapatın. [/SIZE]

[SIZE=10pt]D- Soğuk motorda yakıt sarfiyatı fazladır. Motor tam ısınmadan yapılan yolculuklardan (özellikle kısa mesafelerden) kaçının. [/SIZE]

[SIZE=10pt]Böyle durumlarda aracınız yüzde 25 daha fazla yakıt harcar. [/SIZE]

[SIZE=10pt][/SIZE]

[SIZE=10pt]4. Yakıt deponuzun hatalı doldurulması yakıt tüketimini arttırır. Deponuzu doldururken aşağıdaki noktalara dikkat edin. [/SIZE]

[SIZE=10pt]A- Deponuzu mümkünse pompanın yavaş hızı ile doldurun. [/SIZE]

[SIZE=10pt]B- Depo hiçbir zaman ağzına kadar doldurulmamalı. [/SIZE]

[SIZE=10pt]C- İmkânınız varsa sabah veya aksamın geç saatlerinde deponuzu doldurun. [/SIZE]

[SIZE=10pt]F- Bir istasyonun pompasına yanaştığınızda pompanın para kimsinin bilhassa sıfırlanmasına dikkat edin [/SIZE]

[SIZE=10pt][/SIZE]

[SIZE=13.3333px]Sabırla bu yazıyı okuduysanız, siz de potansiyel var, biraz da özenle dikkat ederseniz tasarruf elde etmememiz mümkün değil.[/SIZE] :'(

 

Geri
Üst Alt