@forzaGilles aracın kendi üzerinde Varta 12V 68Ah vardı, Yenisi Varta AGM E39
70Ah
Bu konuyu özellikle sordum.,
Şimdi söyle; aracınızdaki eski (fabrikanın taktığı) akü 68ah 680A CCA (soğuk marş basma gücüne) sahipken.,
Yeni takılan akü 70ah 760A CCA (soğuk marş basma gücüne) sahip
Şuan yeni akü kodlaması yapılmadığı için aracınız o aküyü eski aküsü gibi zannediyor sanki eski akü halaa taklı gibi eski akünün değerlerine göre şarj ediyor..!!
Sıkıntı burada başlıyor yeni akü "tam dolulukta" şarj edilmediği için zamanla aküyü etkiliyerek normalden daha çabuk ömrünü dolduracaktır.!!
Varta Türkiye distribütörü olan Karat Güç'ü arayarak., size verilen garanti kartı üzerinde akünün 14 haneli Seri No'su yazar., bu bilgileri kendilerine söylediğinizde size akü kodlaması için bir Code verecekler., bu code ile akünün kodlamasını yaptırıyorsunuz..
http://www.karatguc.com/index.php/tr/iletisim
Ayrıca aldığınız akünün üretim tarihini öğrenmek isterseniz (yeni tarihli akü mü yoksa bayat akü mü) satmışlar., garanti kartı üzerinde yazan 14 haneli seri no ile şuradan sorgulama yapabilirsiniz;
http://karatguc.com/index.php/tr/seri-no-sorgulama
Ayrıca telefonla aradığınızda size akünün gün/ay/yıl olarak tam tarihi de söylüyorlar.,
Umarım bayat veya rafta beklemiş akü satmamışlardır., Aküler hiç kullanılmamış olsalar bile rafta çok beklemeyi sevmeyen yapıları vardır., Siteden sorgulamada sadece şu şekilde görebilirsiniz;
Q1(Ocak-Şubat-Mart)
Q2 Nisan-Mayıs-Haziran)
Q3 (Temmuz-Ağustos-Eylül)
Q4 (Ekim-Kasım-Aralık)
Edit: Ayrıca
@bf417 arkadaşımızın dediği gibi çok yakın zamanda sizin aldığınız aynı aküden alan
@Golftdi dostumuzun sıfır aküsü ne yaptıysa start-stop çalışmadı., sonrasında hatalı üretim kaynaklı değişti..!!