2. El araçta ayıplı ürün


Piyasa yüksek bulamadım doğru düzgün. Bunu düzgün sandım ama olmadı. Fiyatı sorma sebebiniz bu masraftan dolayı düşük fiyata satmış olma ihtimalimi, yoksa öylesine mi?

 

@Kysr038 varta akü burda sanayide 1500 dediler. İnternette baktım 1000₺ işçilik hariç. Araç servis bakımlı hep120 bin bakımı var
Akü değişimi işçilik gerektirecek zor bir iş değil kendiniz bile değişebilirsiniz. En son 500-550 civarında idi varta akü 5 ay önce taktım kendi aracıma.

Avukatla görüşebilirsiniz ancak bunlar kullanıma bağlı eskimeye müsait parçalar vb olduğu için boşuna kürek çekmek olabilir. Bir de üstüne avukata verdiğiniz paraya üzülürsünüz 

Arkadaşların dediği gibi almadan önce detaylı test edecektiniz. 

4 sene önce dacia sandero aracımı satarken Alıcı kişi 0-100 hızlanmaktan tutun ani fren de aracın kaymasına kadar, toprak yoldan parke yola kadar, düşük devirde yüksek devirde yolda giderken 80 90 km hızlarda boşa aldı öyle gittik bi 15 20 sn neymiş tekerlek bilyası bozulması en rahat öyle duyulurmuş (motor sesi yokken) her türlü kullanımda test etti, hatta tüpünü koydu çevreyola çıktık 50 km git gel yaptık, geniş bir alanda direksiyonu tam sağ tam sol yaparak ileri geri manevralar yaptı, aracın içindeki bütün düğmeleri tek tek kontrol etti,  çıktı dışına farları sinyalleri kontrol etti, emniyet kemerlerini dahi sert çekip bıraktı, olmadı ertesi sabah arabanın başında bekliyor idi soğuk motor çalışmasına bakacakmış, eğilip altına bile bakmış, komşular söyledi sonradan. Yağ kaçağı var mı diye kontrol etti sanırım. Sonra Notere gidiyoruz eşimle çocuklar da gelsin dedi, ben sürücü koltuğundayım, arkaya oturdular bir süre de öyle test etmiş oldu notere giderken, arkadan ses gelmediğine emin oldu.

Böyle araç almaya gitmek lazım. İnce eleyip sık dokuyarak acele etmemek lazım. 

Km yaş vb nin getirdiği getirebileceği masrafları önceden düşünüp sorgulamak lazım.

Bir de eksperler dış boyaya bakar geçer, süspansiyon testi motor son hız testi fren testi bunları yapıyorlar.

Arabanın içine dışına geçip tek tek herşeyin çalışıp çalışmadığına bakmazlar. Ya da sessiz bir yola çıkıp can kulağıyla arabayı dinlemezler. Duysalar bile sorunları, aracı sürekli kullanmadıkları için bilemezler normal sanırlar duydukları sesi. Bizim sürekli kullandığımız araçta en ufak ses değişikliğini farkedip sorunu anlamamız kolay oluyor çünkü. 

İkinci el Araca bakmaya giderken bir check list yapıp öyle kontrol etmekte fayda var. Çoğu zaman bu kısmı aceleden atlıyoruz. Hatta aynı araçtan kullanan bir kişi çok daha iyi bulur kusurları. 

Mesela bagajın içine baktınız mı stepne kısmı su almış mı ıslanmış mı? Ben golf alacak olsam ilk oraya bakarım bazıları haberi olmuyor küf bile yapıyor orası. 

 
@forzaGilles evet akü mantıklı değil. Ampülü orjinal buldum siparişte verdim 550₺ ye taktırıcam kendim sanayide. Ama diğer masrafları araştırıcam biraz daha. Avukatlara danışacağım tekrar

 
@forzaGilles evet akü mantıklı değil. Ampülü orjinal buldum siparişte verdim 550₺ ye taktırıcam kendim sanayide. Ama diğer masrafları araştırıcam biraz daha. Avukatlara danışacağım tekrar
Aldığınız ampül ne marka..?

@Kysr038 hocam dizel araçların aküsü AGM tip olduğu için pahalı oluyor., Şuan dışarda Varta AGM akü 950-1000 arası.. servis 1150 istemiş dışardan almaya değmez..

 
Bence uzatmaya gerek olmayan bir durum, gerek yaşından ötürü, gerekse bizim araçlaorın durduk yere ciddi sorunlar yaratması. Ben şimdi satan arkadaşın yerine koydum kendimi. 2 hafta önce su pompası arıza yapmış, hiç haberim bile olmadı. Servis değişmemi tavsiye etti. 2800 fiyat girdi. Bu aracı satmış olsaydım, bu benim sorunum mu olacaktı. 

Bazı şeyler kısmet pek zorlamamak lazım. Güle güle kullanın...

 
Umarım istediğiniz sonucu alırsınız. Hevesle aldığınız araçta sorun çıkması can sıkıcı bir durum ancak olan sorunlar aracın zamanla yıpranmasından kaynaklı sorunlar yani aracı o haliyle kullanmak kişiden kişiye değişecek bir durum aracı satan kişi aracın durumunu tam olarak belirtse daha şık olurmuş. ( km ile oynama,kaza durumu vs gibi bir durum olsa eliniz daha güçlü olurdu ) satıcıyla orta yol bulmak daha mantıklı gibi duruyor.

 
Dizel alıcam diye patlak arabaları alıyorsunuz. 2 ay önce 1.2tsi 57bin km olan aracımı 87bin tl ye arkadaşıma sattım. aracın tek kusuru sol arka kapısı boyalıydı onuda ben boyatmıştım zaten.

Gelelim masraflarına ben ocak ayında bosch agm aküyü 600tl ye almıştım hangi ara 1500 oldu uçmuş resmen. Fiyatlar çok abartı servis olduğu için ama yapacak bir şey yok.

Diğer husus ise bu kadar verip fazla km li bir aracı neden serviste eksper yaptırmadınız. orada bütün masraflar çıkacaktı. geçenlerde bir arkadaşı da aynı şekilde aracını sattı aracta bir çok sorun vardı dsg ön takım ve motorda bir çok sıkıntı vardı. alacak olan adam servise götürmemiş baktırmak için ekspere götürdü hiç bir şeyi çıkmadı bozuk arabayı 110 bin civarına sattılar. oda dizel higline dı. dizel olunca bütün yelkenleri suya indiriyorsunuz. biraz gözünüzü açık olsun. satan adama dava açsanız da elinize bir şey geçeceğini sanmıyorum. tek çareniz aracı yaptırıp binmeniz yada satmanız. ayrıca 120 bin bakımında tiriger kayışıda değişiyor olması lazım yanlış hatırlamıyorsam. 

ben hep düşük km araç alıyorum ve modeli yüksek tutmaya çalışıyorum. servisten geçmişini sorgulatıp arabayı biraz kullanıp içime sinerse ekspere götürüyorum. km si yüksek model düşükse içimede sinmezse servise götürüyorum. açıkçası ben 113 bin tl versem gider 1.2tsi dsg cam tavanlı bir araç alırdım. yapacak bir şey yok geçmiş olsun.

 
Hocam herkesin söylediği gibi kullanımla olan eskime ve bozulmaları ve bunlardan dolayı ileride oluşacak sorunların risklerini malesef arabayı satın alırken almış oluyorsunuz. Araç kazalı olsa ve saklansa ya da km düşürülmüş gibi gösterilse bu gibi sorunlar mahkemeye taşındığında çözülür belki ama kullanılarak eskiyen şeylerin 2. el alımda mahkemeye taşınmasından sonuç çıkmaz. Nihayetinde 0 araba almıyorsunuz. Ben de yakın zamanda aracımı değiştirmiştim. Tekerleri bitik vaziyetteydi, 1800TL, bakımı gelmişti, 890TL, hidrolik ve antifriz yılı dolmuştu, 400TL masraf oldu. Üstüne saklama gözünün oradaki metalik kaplaması soyulmuştu, aldıktan sonra fark ettim. Yakında balatalar da biter. Bunları aracı 6 ay 1 yıl önce alsaydım da şimdi olacaktı ve yine ben ödeyecektim. 

 
Merhaba. Geçen hafta cuma(06.12.2019) izmirden bir araç aldım. Ben balıkesirde oturuyorum. Telefonda herşeyi konuşarak gittim. Bir arızası eskiği varmı diye sordum yok dedi. 2013 model 1.6 tdi highline araç-114.000 km de. Boyaları içindeki sigara yanığını, yanlarda çizikler vardı bunları bilerek gittim. Ekspertize soktum çiğli otorapor da yaptırdım. Bana direk başlangıç paketini yaptırmanız yeterli olur dedi. Ben bir gün önce arayıpta test sürüşü yapılmasını da istemiştim. Detaylı alt takımlar bakılsın demiştim. Başlangıç paketini seçtik yapıldı herşey. Test sürüşüne gittik yine sorun yok. Devir için notere giderken aldığım kişi üstüne haciz olduğu için aracı kız arkadaşının üstüne devretmiş, o da geldi. Yanlarında başka bir arkadaşı daha vardı. Parayı plakayı yazarak 3. kişinin hesabına gönderdim. Buraya kadar bir sorun yok. Aracı teslim aldıktan 1 saat sonra ışıkların auto konumda olmadığını farkettim ve düğmeyi çevirdiğimde sağ kısa farı kontrol edin diye uyarı çıktı. Satıcıya mesaj attım o an bilgi verdim, bendeyken çalışıyordu dedi. Neyse devam ettim. Aynı gün klima altındaki saklama gözü piano black kapağın açılışta sıkınlı olduğunu fatkettim  Bunu sordum yayı sorunlu abi onun dedi. Yine aynı gün start-stop un ışıklarda devreye girdiğini ve hareket edecekken araç çalışmadı. Ayrıca çalışırken aracın marş almadığını farkettim sonra ve s&s için araçta yeterli enerji olmadığı uyarısı verdi ( akü bitik, orjinal 6 yıllık akü). Bunu da sordum eksperde çıkmadı bu böyle birşey yok dedi sonra kıvırdı, araç 3 haftadır kullanmıyorum öyle olabilir dedi. Sonra kalkışta sağdan uğultu duyuyordum. Ayrıca direksiyonu sağa sola tam çevirip gaza basınca tık tık tık diye uzun ses geliyor, demir bilyeleri birbirine vuruyor gibi(sorun dış aks başlar değişecek) Başka seslerde geliyordu bozuk yolda (4 lü salıncak burcu değişecek)Dün de arka cam düğmesi tırnakları kırılmış herhalde döşemeye sabit değil oynuyor sürekli. Masraflar şu şekilde;

Akü: 1150₺

Aks başı ve salıncaklar: 4900₺

Ön göz kapağı: 270₺

arka cam düğmesi:70 ₺

Ampüller ikisi değişecekmiş: 1500₺
 

bunları söyledim satıcıya en son pazartesi konuştuk. Eksperde çıkmadı bunlar, benlik birşey yok eksper ile hallet diyor. Zorlayınca akü masrafını karşılarım dedi. Aracını gel al o da olur dedim, borçlarım vardı para yok o kadar dedi. 2 gündür açmıyor telefonu, şikayet edeceğim diyorum uzlaşalım diyorum cevap yok.

Bu arada bugun servise götürüp arıza tespiti istedim, masrafları çıkarmalarını istedim. Bu bilgiler onlardan. Evrakta aldım. Ben yaptırıp tüketici hakem heyetine yada asliye hukuk mahkemesine başvurmak istiyorum. Masrafları talep edeceğim. Aracı yaptıracağım çünkü araca düzgün bir şekilde binmek istiyorum, her bindiğimde sesleri duymak istemiyorum. Aküyle ampülü mecbur değiştiricem zaten

Sizlerden ricam Avukat arkadaşlar varsa bana yol gösterebilir mi? Başkalarının da başına gelebilir bunları bilmekte fayda var diye düşünüyorum
Okuduğuma göre eleman size bu sıkıntıları bile bile satmış ve size eksik bilgi vermiş. bi kişi araçtaki sıkıntıları bilmez mi. bence bu işi mahkeme çözer ama sizi de belli bir süre bu aracı bu şekilde böyle kullanmaya mecbur eder. veya yaptırır kullanırsınız dava sonucuna göre paranızı alırsınız diyeceğim de. sanırım adamda da metelik yok, nasıl alacaksınız o da ayrı bir muamma. satıcı ile konuşup ortak bi masrafta buluşun derim. şu da var, aracı piyasa değerinde mi yoksa daha düşük fiyata mı aldınız.

 
@Erhan_tanr Araç yetkili servis bakımlıysa iyi niyet garantisi devam ediyordur zaten garantiden yaptırmaya çalışın bence, klimanın altındaki kapağı söküp bakmak lazım bazen düzgün takılmayınca randımanlı olmuyor değişmeye gerek kalmayabilir, aküyü eko akü olarak taktırın zaten 2 yıl garantisi oluyor, farları dışardan alıp taktırırsınız, geriye aks bilyaları ve salıncaklar kalıyor onları da iyi niyete girmezse dışarda yarı fiyatına yaptırabilirsiniz, 6 yaşında bu km de araçta olabilecek durumlar bunlar, zaten aracı 10-15 bin ucuza almışsınız bu masraflar 5 bin tutsa yine 5-10 bin kârdasınız, bence dua edin adam parayı harcamış yoksa gelip verdiğiniz parayı avucunuza saysa siz o parayla o arabanın midline plus olanını bile zor alırsınız bu ara.

 
hocam yaklaşık 1 aydır ben de kendime akü bakıyorum. Sanayide bir kaç yere sordum, servisler de hemen hemen yakın fiyatlar veriyor. Orjinal bayisinde bile 1100 liradan aşağı fiyat veren olmadı. Varta agm silver dynamic olan akü en ucuz eski aküyü alınca 800 TL'ye düştü. Bulabildiğim en ucuz akü buydu. Eğer karşı taraf ödemeyi kabul etmezse bana fiyat veren firmanın bilgilerini paylaşabilirim. Boşu boşuna 300 TL daha çıkmasın cebinizden.

 
Herkese teşekkür ederim cevaplarınız için. Aslında burdaki benim itiraz etme sebebim bu araçtaki sorunlar elbette kullandıkça ortaya çıkan sorunlar. Ama uzun süredir de var olan durumlar. Aracı masrafını bildiği halde böyle satıyorsa bunun cezasınında çekmeli. Bunu satıcı da farketmeyebilir ama bu masrafı kabullenmeyeceği göstermez bana göre. Ben tüketici hakem heyetine başvuracağım yine de fiyatı 5600 tl nin altında bırakarak orayı deneyeceğim

 
o değilde muhtemelen aracı bi al satçıdan aldınız, kardeşimin üzerine aldım numarası klasiktir kendi üzerine araç al sat sınırı olduğu için böyle şeyler yapar çakallar. bence dua edin daha ciddi bir şey olmamış.

hatalarını yaptırın ve arkanıza bile bakmayın.

 

öncelikle geçmiş olsun. noter de satış yapılırken, satış sözleşmesine "aracı,  görüp beğenerek" aldığınıza dair imza atıyorsunuz.bundan ötürü  ,herhangi bir şey iddaa edemeyeceğinizi düşünüyorum. 

 

Geri
Üst Alt