WP ticaret grubumuzda İtalya otomobil sektörünün görüşü paylaşıldı. TR de aynı yönde beklenti olduğu belirtilmektedir.
Dün de bir Oyder Webinar günüydü. Covid-19'un İtalya'ya ve İtalyan otomotiv sektörüne getirdiği sorunları, şimdiyi ve geleceği kıymetli arkadaşım Çınar Noyan'ın moderatörlüğünde Doç. Dr. Leonardo Buzzavo'dan dinledik. Kısaca özetleyecek olursak:
1 - Sıfır denecek sayıda yeni araç satışı mümkün oldu Mart ve Nisan aylarında.
2 - Sıfır araç satışları kısa sürede toparlanacak gibi değil. İnsanların önceliği sıfır araç almaktan çok uzakta. Öncelikle hayatta kalmaya çalışıyorlar. Şirketler de öyle.
3 - Yetkili satıcılar uygun fiyatlı ikinci el araç satışına, yedek parça ve servis hizmetlerine yönelmek zorunda.
4 - Yeni müşteri elde etmeye çalışmak yerine eldeki eskileri iyi değerlendirmek, onlarla bağlılığı artıracak ürün ve hizmetler geliştirilmeli, uygun fiyatla akü - lastik değişimi, periyodik bakım paketleri hazırlanmalı.
5- Yetkili satıcıların maddi yapıları kuvvetli olanları bu krize daha dayanıklı olabilir ama bir kısmı kapanacaktır maalesef.
6 - Gelecek eskisi gibi olmayacak. Artık dijital her anlamda hayatımızın içinde daha çok olacak. Tanıtımda eski sistemler de yaşayacak (fuar, teşhir, deneme sürüşü) ama dijital tanıtım sistemleri ile birlikte.
7 - Post virüs döneminde toplu taşıma çok da cazip olmayacak, işlerine şahsi araçlarıyla gitmek isteyenler sıfır olmasa da makul fiyatlı bir otomobil almak isteyeceklerdir. İkinci elde bu anlamda hazır olmalı bayiler.
8 - Premium markalar bayi adetlerini azaltacaktır.
Bütün bunlar İtalya'dan yansımalar ama bence tüm dünyada geçerli olacak şekilde net anlatıldı. @Oyder'e ve sayın Buzzavo'ya teşekkürler...