1.2 Tsi Manuel baskı balata değişimi ve sonrası


Golfmk7

Üye
Katılım
29 Mar 2018
Mesajlar
229
Tepkime puanı
89
İsim
Erdem
Herkese iyi akşamlar dilerim. 2015 model 65 bin km deki aracımla memleketten dönerken, mola verdikten sonra tekrar yola koyuldum. 1. Vites te kasisten geçtim, 2. Vitese attım tam yola bağlanıcam gaza yüklendim ki, bi baktım boş viteste gaz verir gibi devir çeviriyor ama araç gitmiyor. Debriyaj pedalı bomboş yumuşamış gibi. Mecburen 200 km kadar kullanmak zorunda kaldım. İstanbula gelince hemen yetkili servise gittim. Dağları biz yaptık hesabı havalar cıvalar. Parça 10 gün sonra gelir diyince çıktım uğraşmadım. 

Daha sonra tsi toledo kullanıcısı dayımın yalvar yakar tavsiyeleri ile 50 yıldan fazla sadece vw tecrübesi olan ve çevremde ve nette iyi dönüşler almış özel bir servise gittim. Aracı test ettiler baskı balatanın bittiğini, değişmesi gerektiğini söylediler. Aracı ertesi sabah götürdüm, söküldü gerçekten gitmiş baskı. Sachs marka yeni debriyaj seti takıldı. İlgi, bilgi alaka gerçekten iyiydi. Ufak bi yer samimiyet var. Bundan sonra da burayı tercih ederim diye düşünüyorum.

Aracı teslim aldım. Bu zamana kadar eşşeğe biniyormuş gibi geldi, pedal yumuşacık anında kavrıyor ses falan yok. Geçişler rahatlamış. Buraya kadar herşey güzel.

Gelelim şuan ki problemime. Araç baskı balata değiştikten sonra, rölantide sarsıntılı çalışıyor. Bariz belli, koltukta ve pedalların oradan çok net belli oluyor. Aracı yaptırdığım yeri aradım. Bobin yada buji gibi ihtimalden bahsetti, debriyaj ile bir alakası olmadığını söyledi. Bende açıkçası debriyaj ile bir alakası olmadığını düşünüyorum ama sizlerin görüşleri ve tecrübelerini bekliyorum. Araç şuan 65 bin km de, eylül ayında bir başka özel serviste 60 bin kmde yağ bakımı yapıldı ve bujide değişti. Mahle filtreler, Liqui moly high tec 5w30 , Ngk bujiler kullanıldı. Bu kadar kısa sürede ve km de, eğer olduysa bobin veya buji arızası vermesi normalmidir ? Aracımın karakterini getçekten iyi biliyorum. Daha önceden böyle değildi. Motor soğuk veya sıcakken en ufak bi sallanma sarsıntı yoktu. Şuan ise tam tersi. Yolda yapsam motor sıcakta olsa sallantılı rölantide 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Boş vites yani Rölantideyken olan fazladan titreşim 

Mesela araç 4. Viteste 50-60 la giderken vites topuzunda kendini hissettiren aynı tarz bir titreşime neden oluyormu? Yada viteste sabit hız giderken extra ses varmı araçta eskiye göre

Yani şunu demek istiyorum !

Debriyaj /şanzuman araç rölantideyken (boş vitesteyken) tamamen motordan ayrılan bir sistem ! Yani baskı balata değişiminden kaynaklanan bir işçilik hatası araç sadece viteste hareket halindeyken kendini gösterir .

Titreşim şanzuman kaynaklı değil başlı başına motor kaynaklı !!gözüküyor

 
Hocam geçmiş olsun. Sorundan ziyade bir sey sormak isterim. Araç nerde kullanılıyor genellikle? İstanbul gibi ya da trafiğin cok sıkısık oldugu yerlerde mi? Baskı balata değişimi için 65bin km erken değil mi? 

 
@Savatage Teşekkürler hocam yorumlarınız için. Vites topuzunda herhangi bir hangi viteste olursa olsun bir titreme yok. Bana da dediğiniz gibi motor kaynaklı geliyor.

 
@Yigit3735 Saolun hocam teşekkür ederim. Genelde istabul sakarya arası kullanılıyor. Bana da erken geldi zaman olarak ama bitti. Bu arızadan önce ki gün baya bi sıkıştırmıştım rolling tarzı gibi. Tuzu biberi oldu diyebilirim. Muhakkak daha iyi yorumlamalarınız olur ancak 

Eğer ki debriyajınız yukarı da kavramaya başladıysa aklınızın bi köşesinde bulunmakta fayda var. 

 
Hocam geçmiş olsun. Sorundan ziyade bir sey sormak isterim. Araç nerde kullanılıyor genellikle? İstanbul gibi ya da trafiğin cok sıkısık oldugu yerlerde mi? Baskı balata değişimi için 65bin km erken değil mi? 
Erken değil hocam benimki de 60 bin km civarı değişti. Bayırda zorlama vb şeyler birkaç defa olsun yeter ki çok çabuk yıpranabiliyor. Hatta şikayetvar a girin bakın 20 bin 30 bin lerde bitenler de var. Tabi ki kullanıcı kaynaklı olabilir daha erken bitmesi ancak, dur kalklı trafikte, bayır yukarı ileri ya da özellikle geri manevra yaparken daha çabuk bitmesi normal. uzun yol yapan araçlarda daha çok km yapacağı aşikar.

Benim araç 4 sene Ankara'da 3 sene Kayseri de çoğunlukla şehir içinde trafikte kullanıldı. toplasan 5 - 6 bin km uzun yol yapmıştır. Geri kalan 55 bin km şehir içi. Aracı abim ben ve eşim kullandık. Auto hold aktif kullandık hep bazen aracı bırakmadığı oluyordu , gaza daha çok basmak gerekiyordu, birkaç yorumda olumsuz bahsedildiği için , baskı balata değiştikten sonra auto holdu kapattık.

Lastikçi olsun , vale olsun , yıkamacı olsun kimseye emanet etmiyorum, ödünç isteyen arkadaş olursa da bahane buluyorum, kaskosu yok kusura bakma, diyorum. kıllandım iyice bu tarz mevzulardan 😁 

Ha şu da var şirket aracı Citroen c elysee kullandım sıfır dan 63 bin km kadar. 14 il gezdim trafikte de kullanıldı kötü ilçe yollarında da , Baskı balatasında gram kaçırma yoktu, filo kiralamaya iade ettikten sonra adamlar takdir etti çok temiz kullanmışsın diye. Bence Golf ler de nasıl dsg hassas bir şanzıman ise manuelin de baskı balatası öyle. Çok dikkat etmek gerekiyor en ufak bir zorlanmaya bile uğramaması lazım.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Benim araç 80 bin oldu baskı balata değişmedi hala, içime kurt düşürdünüz arkadaşlar:) 90 bin bakımına kadar dayansa bari 

 
112.000 km de bende değişmedim henüz. Herhangi bir bitme belirtisi de yok şuan. 

 
Bahsettiginiz titresim arac rölantideyken bosta bile olsa debriyaja basinca geciyor mu? 

Volant baski birlesiminden kaynaklnabilir. 

Test edin. Arac duz bir zeminde rölantide calisirken ve arac bostayken debriyaja basin cekin basin ve dinleyin, hissedin.

 
Herkese iyi akşamlar dilerim. 2015 model 65 bin km deki aracımla memleketten dönerken, mola verdikten sonra tekrar yola koyuldum. 1. Vites te kasisten geçtim, 2. Vitese attım tam yola bağlanıcam gaza yüklendim ki, bi baktım boş viteste gaz verir gibi devir çeviriyor ama araç gitmiyor. Debriyaj pedalı bomboş yumuşamış gibi. Mecburen 200 km kadar kullanmak zorunda kaldım. İstanbula gelince hemen yetkili servise gittim. Dağları biz yaptık hesabı havalar cıvalar. Parça 10 gün sonra gelir diyince çıktım uğraşmadım. 

Daha sonra tsi toledo kullanıcısı dayımın yalvar yakar tavsiyeleri ile 50 yıldan fazla sadece vw tecrübesi olan ve çevremde ve nette iyi dönüşler almış özel bir servise gittim. Aracı test ettiler baskı balatanın bittiğini, değişmesi gerektiğini söylediler. Aracı ertesi sabah götürdüm, söküldü gerçekten gitmiş baskı. Sachs marka yeni debriyaj seti takıldı. İlgi, bilgi alaka gerçekten iyiydi. Ufak bi yer samimiyet var. Bundan sonra da burayı tercih ederim diye düşünüyorum.

Aracı teslim aldım. Bu zamana kadar eşşeğe biniyormuş gibi geldi, pedal yumuşacık anında kavrıyor ses falan yok. Geçişler rahatlamış. Buraya kadar herşey güzel.

Gelelim şuan ki problemime. Araç baskı balata değiştikten sonra, rölantide sarsıntılı çalışıyor. Bariz belli, koltukta ve pedalların oradan çok net belli oluyor. Aracı yaptırdığım yeri aradım. Bobin yada buji gibi ihtimalden bahsetti, debriyaj ile bir alakası olmadığını söyledi. Bende açıkçası debriyaj ile bir alakası olmadığını düşünüyorum ama sizlerin görüşleri ve tecrübelerini bekliyorum. Araç şuan 65 bin km de, eylül ayında bir başka özel serviste 60 bin kmde yağ bakımı yapıldı ve bujide değişti. Mahle filtreler, Liqui moly high tec 5w30 , Ngk bujiler kullanıldı. Bu kadar kısa sürede ve km de, eğer olduysa bobin veya buji arızası vermesi normalmidir ? Aracımın karakterini getçekten iyi biliyorum. Daha önceden böyle değildi. Motor soğuk veya sıcakken en ufak bi sallanma sarsıntı yoktu. Şuan ise tam tersi. Yolda yapsam motor sıcakta olsa sallantılı rölantide 
Bu iş serviste yapılmalı bu tip sorunlarda gerekirse yeniden değişim yaptırılabilir, sanayi esnafına laf anlatmaya çalışmaktansa, lafta her biri işinin en iyisi ve hatasız, baskı balata değiştikten sonra demişsiniz ben iddia ediyorum balata ya da volantla ilgili ama kabul ettirmezsiniz işiniz zor tekrardan geçmiş olsun.

 
@windshear Hocam boştayken bile debriyaja basınca değişen bir durum yok. Düz zeminde, örneğin avm otoparkında boştayken rölantide, debriyaja ister bas ister basma, sarsıntı devam ediyor. 

 

@bf417 Çok sağolun hocam. Yetkili servis muhakkak dediğiniz gibi, ancak 1 hafta sonrasına randevu demeleri, gerekli parçaların stok ta yok demeleri beni direk uzaklaştırdı. Koskoca serviste debriyaj seti olmayacakmı Allah aşkına?

Valla hocam umarım sizin düşündüğünüz gibi debriyaj volan la alakalı bi sorun çıkmasın. Eğer çıkarsa işimiz gerçekten zor. Ha gittiğim yer, sizin tahmin ettiğiniz gibi profilde bir yer değil ama, hepimiz tabikide araçlarımıza değer veriyoruz. Bakalım ne olacak 

 

Geri
Üst Alt