1.2 Tsi Manuel baskı balata değişimi ve sonrası


Güncel..

Arkadaşlar. Kaç kez bilgisayara bağlandı, geçmiş de olsa en ufak bi hata arıza yok diyorlar. Araç rölantide bariz şekilde sallantılı ve sarsıntılı çalışıyor. Vuruntu sensörleri bujiler ateşleme falan hiç bir problem yok. Delirmek üzereyim. 

 

Değerli yorumlar için çok teşekkür ederim. İşten güçten fırsat bulamadım. Sarsıntı devam ediyor rölantide. Muhtemelen yarın baktırabilirim. Bu arada baskı balata değişti değişeli en ufak bi eğimde kalkışta veya sıkışık trafikte fena bi koku yapıyor.
Kokuyu dert etmeyin. değiştikten sonra 2-3 bin km boyu bariz, sonraları azalarak devam ediyor. Aspest olmayışı ciddi manada etkiliyor artık baskı balatayı. Ben de değiştirmiştim vakti zamanında baskı balata ve volanı (pırıl pırılken). Servis 3500 TL kastırmıştı. Değiştirdim, koku devam etti cümlemin başında bahsettiğim gibi. Sonra yavaş yavaş geçti. İnanın birkaç usta çıkan parçaları gördü, çıkma olarak satın almak istedi. Diyeceğim o ki, kokuyu kafanıza takıp arabayı açtırıp durmayın. Mekanik olarak bir sorun yoksa ilerlemesinde koku geçiyor emin olun.

Rölantideki sallama sürekli mi yoksa 20 saniyede bir ufak birkaç vuruntu şeklinde mi? 

 
@serology55 Hocam teşekkürler değerli yorumlariniz için. 20 sn de falan değil 

Rölanti devrinde hiç bir problem yok. Sadece sürekli bir şekilde sarsıntı var. Dediğim gibi en ufak bi arıza yok. Yukarıda hocamın da dediği gibi motor kulakları ? Birde bende volan değişmedi

 Hani bi ihtimal?

 
@Golfmk7 Kurumlanma olabilir. Önce bir videoskop/boroskop gibi bir kamera ile emme kanalı supap ve yanma odalarına bakılıp kurumlanma ihtimali gözden geçirilmeli. 

 
@calik Hocam muhakkak bir ihtimal. Lâkin araç benzinli ve genelde yüksek devir kullanırım. Isınmadan devir çevirmem. Stop etmeden önce biraz beklerim. Keza genel olarak uzun yol yaparım ve dediğim gibi devirli kullanıyorum. Kurum bağlaması bana göre ihtimallerin en sonuncusu ama belli de olmaz. Bu problemin baskı değişimi sonrası ortaya çıktığını yineliyorum. 

 
@calik Hocam muhakkak bir ihtimal. Lâkin araç benzinli ve genelde yüksek devir kullanırım. Isınmadan devir çevirmem. Stop etmeden önce biraz beklerim. Keza genel olarak uzun yol yaparım ve dediğim gibi devirli kullanıyorum. Kurum bağlaması bana göre ihtimallerin en sonuncusu ama belli de olmaz. Bu problemin baskı değişimi sonrası ortaya çıktığını yineliyorum. 
Ya motor kulağını yerine tam oturtamadılar., motor kulağının toleransı çok azdır..!! ya volant yüzünden., yada montajı yaparken birşeyi hatalı yaptılar

 
@forzaGilles Hocam iyi akşamlar. Artık bende motor kulağından olmaya inanmaya başladım. Bizim golflerde kaç tane motor kulağı var ? Debriyaj değişirken kaçı sökülüyor ? Yetkili servise gitmeyi düşünüyorum. Sizler ne tavsiye edersiniz?  

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@serology55 Hocam teşekkürler değerli yorumlariniz için. 20 sn de falan değil 

Rölanti devrinde hiç bir problem yok. Sadece sürekli bir şekilde sarsıntı var. Dediğim gibi en ufak bi arıza yok. Yukarıda hocamın da dediği gibi motor kulakları ? Birde bende volan değişmedi

 Hani bi ihtimal?
 Bir arkadaşımız 2-3 sene önce aracın motor bölgesinden yakıt kaçağı şikayetiyle servise gitmişti., tamir gerçekleşirken triger kayışı da yakıt bulaştığı için motor kulağı sökülüp triger değişimi olmuştu., o zaman konusu geçmişti., motor kulağını takarken tolerans en fazla 1mm olmalı diyee., motor kulağını yeniden söküp yeniden motoru calaska ya alıp kulağı olması getektiği gibi taktılar diyee bahsediyordu @tuncidag 

Konu burada 13.cü mesajda bu motor kulağının hatalı takılmasından bahsediyor., ama kendileri hemen fark ettikleri için araç servisten çıkmadan hemen fark etmişler; 




 
@forzaGilles Çok haklısın değerli hocam.

@Golfmk7 1mm tolerans olan yerde 2-3mm civarı çarpıtma varsa sarsıntı boyutu da artar düşüncesindeyim değerli hocam.

 

Geri
Üst Alt