1.2 Tsi Manuel baskı balata değişimi ve sonrası



Şanzıman sökülüp gözle kontrol edilmedikçe bişey söylememiz zor.. Sadece şunu söyleyebilirim; 

1) Baskı-Balata değişecekse Volan da değişmesi gerek.! Baskıyı değiştir ama onun karşılığı olan volanı değiştirme bu olmaz.! İyi bir usta bilir ki baskı-balata değişirken volan da değişmesi gerekir.! Efendim volan da bişey yoksa ne gerek var..?? Eee o kadar şanzıman aşşağı inecek, bi dünya işçilik ödenecek ama volanı değiştirmicen., volan da bişey olmayabilir ama yeni baskı seti sonrası bir sorun olduğunda tekrardan mı şanzımanı indiricen..?? Bir şey yapılacaksa yarım yamalak iş olmaz., Ayrıca volanı değişmeyen aracın debriyajı sert olur.. Bizim sanayi ustaları volanı da değiştirirsek maliyet artar müşteri kaçar korkusunda., bazıları da bozulsun bir daha masraf çıkarsın mantınğında.., 

2) Şanzıman yağı değişmiş mi bilmiyoruz., değiştiyse kafalarına göre bir yağ mı koydular yada hiç değiştirmediler mi buna da bilmiyoruz.. 

3) Sachs taktık diyee yan sanayi ucuz bişey mi taktılar bilmiyoruz., 

Özetle bu şartlar altında şundan dolayı sıkıntı vardır diye yorum yapmak çok zor.. 

Bir araca bakım yapıldığında veya arıza yapıp tamirhaneye gittiğinde müşteri ne bekler., bakım veya onarım yapılır eski haline geri dönmesini bekleriz değil mi..? Bizim iş ahlakımızda bunu düşünmüyoruz yaptık mı yaptık, çalışıyor mu evet çalışıyor., o zaman işlem tamam paracıkları sökül., Efendi yaptında herşey eskisi gibi tıkır tıkır çalışıyor mu..?? Bir şeyi tamir ederken başka bir şeyi bozmadan yapabiliyor mısun.? 

Geçen sene bir video da görmüştüm adam baskı-balatayı değiştirmiş şanzımanı monte ediyor ama ne ile ediyor biliyormusunuz jantı sökerken kullanılan havalı tabanca ile ciuvv ciuvv diye her bir vidayı havalı bijon tabancasıyla sıkıyor., O usta denilen adamı bir güzel sopaya yatırsan yine adam olmaz neden çünkü ona bu işi öğreten sivri zekalı ona böyle öğretmiş..

 
@forzaGilles Hocam çok güzel yorumladınız sağolun. Şimdi gelelim mevzumuza. Gelen baskı sachstı.Dediğiniz gibi çakma parça da olabilir buraya kadar tamam. Bizim 1.2 tsi larda volan sabitmiş, baya uzun bir süre gittiğini söylediler. Şanzıman indikten sonra aracın altına eğildiğim de volanı da gördüm. Dedikleri gibi sabit. 

Bu konu hakkında pek bilgi sahibi değilim. Fakat mantıken ve çevremde bu zamana kadar duyduklarım, bi aracın baskısı biter. Yeni debriyaj seti takılır. Volan duymadım desem yeridir. Hocam cidden sıkılmaya başladım. Aracın altına indiğimde volanın fotoğrafını almıştım ekliyorum. 

IMG-20200102-WA0019.jpeg

 
Bana nolur volan demeyin hocam :/

Volanın yüzeyini ellediğimde, nasıl desem sıfır fren diski gibi değilde kimi yeri yüksek kimi yeri alçak, hafif dalgalı bi yüzeyi vardı. 

 
@Golfmk7 bu resimden bişey söylemek zor ÇÜNKÜ volanın yüzeyini “net” görebilmek için balata spreyi ile temizleyip öyle bakmak gerek.. resimde yüzey alacalı-bulacalı

 
@forzaGilles hocam muhakkak sıfır parça gibi değildir. 

Peki elektriksel olarak, bujiler bobinler gibi bi durum olamazmi? 

Ali hocam birde araç bittikten sonra, motorun içine fısfıs şeklinde mazot sıkıp sildiler gayet de güzel oldu. Fakat aracı çalıştırdıktan sonra fanı açınca içeriye böyle mazot mu desem, leş bi koku geliyor kısa bi süre. Polen filtrem 60 binde değişti ama dandik bi markaydı. Bu kokuyu gidermek için Ne yapabilirim. 

 
Bana nolur volan demeyin hocam :/

Volanın yüzeyini ellediğimde, nasıl desem sıfır fren diski gibi değilde kimi yeri yüksek kimi yeri alçak, hafif dalgalı bi yüzeyi vardı. 
Hocam çok da endişe etmeyin yapacak birşey yok artık. Ya tekrar işçilik+volant değişimi yapacaksınız. Ya da bekleyip sorun çıkarınca baskı balata + volant + işçilik ödeyeceksiniz.

Benim de volanın değişmesine gerek var mı diye sorduğumda gerek yok bunlar sabit volant deyip geçtiler. Üzerini ince zımpara ile temizlediler sadece. Çok hafif titreşim rölantide ben de hissediyorum.

Çok kafaya takmaya gerek yok gittiği yere kadar artık diyorum. eğer yolda giderken gaza bastığınızda ivmelenmesinde sorun yoksa yani kaçırma yoksa performansı iyiyse kullanmaya devam edin. ha volantın değişmesi gerekiyorsa ve bunu yapmadığımız için zaten baskı balatayı bitirecektir bir süre sonra. bir dahaki sefere baskı balata ile volant komple değişilir içiniz rahat olur. 

Bir de takılan yeni baskı balatanın fotoğrafı var mı üzerindeki kodları merak ettim.bendeki fotoğrafları da yükleyeyim. Karşılaştıralım parça kodlarını. 

Aracım 2013 1.2 tsi midline manuel 105 beygir olan

Screenshot_2020-01-08-23-23-30-95.png

Screenshot_2020-01-08-23-24-10-21.png

Screenshot_2020-01-08-23-23-48-63.png

Screenshot_2020-01-08-23-23-41-84.png

 
@forzaGilles Hocam çok güzel yorumladınız sağolun. Şimdi gelelim mevzumuza. Gelen baskı sachstı.Dediğiniz gibi çakma parça da olabilir buraya kadar tamam. Bizim 1.2 tsi larda volan sabitmiş, baya uzun bir süre gittiğini söylediler. Şanzıman indikten sonra aracın altına eğildiğim de volanı da gördüm. Dedikleri gibi sabit. 

Bu konu hakkında pek bilgi sahibi değilim. Fakat mantıken ve çevremde bu zamana kadar duyduklarım, bi aracın baskısı biter. Yeni debriyaj seti takılır. Volan duymadım desem yeridir. Hocam cidden sıkılmaya başladım. Aracın altına indiğimde volanın fotoğrafını almıştım ekliyorum. 
Değerli dostum çevrenizde duyduklarınızı bilmiyorum fakat baskı-balata değişiminde volanın da değişmesi gerektiği sadece ben söylemiyorum, Yıllar önce Ferrari servis müdürlüğü yapmış bir abim dahil söylediği kelime bire-bir aynıdır.!! (İnanmayana ispatlaya bilirim hemen..)

Şimdi şöyle düşünün günlük giydiğiniz bir kundura ayakkabınız var bunların iç astarı eskidi ve tabanının köselesi delindi., naparsınız gider kunduracıya iç astar değişir ve tabanın köselesi değişir., bir güzelde boyatırsınız değil mi..? Ama gidipte iç astarı değiştirmezseniz yürürken rahat edebilir misiniz..? 

Olay aynı mantık baskı aşınmış yenisini takıyorsunuz ama onun karşılığı olan volanı değiştirmiyorsunuz neden diyee sorarım o ustaya..? Derse ki volan uzun ömürlü bir parça 2 balata eskitir., 

Madem öyle o zaman o ustaya şunu sorarım yeni balata yeni baskıya temas edicek ama balatanın tam karşılığı olan volana (daha doğrusu volant) temas eden yüzeyi ne olucak...??? 

Bu parçalar birbiriyle koordineli çalışır.!!

Her şeye rağmen ben bu şikayet edilen durumun volant kaynaklı demem yanlış olur.. 2 tane resme bakarak arıza bundan dolayı diye teşhis koymak çok yanlış bir yaklaşım olur..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Değerli dostum çevrenizde duyduklarınızı bilmiyorum fakat baskı-balata değişiminde volanın da değişmesi gerektiği sadece ben söylemiyorum, Yıllar önce Ferrari servis müdürlüğü yapmış bir abim dahil söylediği kelime bire-bir aynıdır.!! (İnanmayana ispatlaya bilirim hemen..)

Şimdi şöyle düşünün günlük giydiğiniz bir kundura ayakkabınız var bunların iç astarı eskidi ve tabanının köselesi delindi., naparsınız gider kunduracıya iç astar değişir ve tabanın köselesi değişir., bir güzelde boyatırsınız değil mi..? Ama gidipte iç astarı değiştirmezseniz yürürken rahat edebilir misiniz..? 

Olay aynı mantık baskı aşınmış yenisini takıyorsunuz ama onun karşılığı olan volanı değiştirmiyorsunuz neden diyee sorarım o ustaya..? Derse ki volan uzun ömürlü bir parça 2 balata eskitir., 

Madem öyle o zaman o ustaya şunu sorarım yeni balata yeni baskıya temas edicek ama balatanın tam karşılığı olan volana (daha doğrusu volant) temas eden yüzeyi ne olucak...??? 

Bu parçalar birbiriyle koordineli çalışır.!!

Her şeye rağmen ben bu şikayet edilen durumun volant kaynaklı demem yanlış olur.. 2 tane resme bakarak arıza bundan dolayı diye teşhis koymak çok yanlış bir yaklaşım olur..
Doğrusun hocam misal benim attığım fotoğrafta da içler acısı görünüyor volant. Temiz halini çekmemişim onun fotoğrafı olsa sıfır sanılır fotoğraftan , yüzeyinde sorun yok gibiydi. Konu sahibi de ben de bunu yaşayarak öğreneceğiz artık. Eninde sonunda yine bitecek baskı balata, amma erken amma geç... 

 
Soralım öğrenelim niyetine soruyorum?

Volan dişlisinin  şanzumana kavusmadığı / ayrı olduğu boş vites konumunda (rölantide ) bir titresimden bahsediyorsak ? (Araç vites konumunda sürüş esnasında ses/titreşim  yapmıyor demiş konu sahibi) 

Bu titreşimi rölantide boşa dönen volan da aramamız mantıklı değil  gibi? kavramayla /şanzımanla vites konumunda kavuşan volanın bu durumda titreşim yapması durumunda evet keşke volan ıda değistirseydik diyebilirdik ama ?

Volan rölantide çift okey boşa dönüyor ? 

Neye temas edip ses / titreşim yapabilir ki?

@forzaGilles

 
Soralım öğrenelim niyetine soruyorum?

Volan dişlisinin  şanzumana kavusmadığı / ayrı olduğu boş vites konumunda (rölantide ) bir titresimden bahsediyorsak ? (Araç vites konumunda sürüş esnasında ses/titreşim  yapmıyor demiş konu sahibi) 

Bu titreşimi rölantide boşa dönen volan da aramamız mantıklı değil  gibi? kavramayla /şanzımanla vites konumunda kavuşan volanın bu durumda titreşim yapması durumunda evet keşke volan ıda değistirseydik diyebilirdik ama ?

Volan rölantide çift okey boşa dönüyor ? 

Neye temas edip ses / titreşim yapabilir ki?

@forzaGilles
Parça dönerken yalpa yapıp titreşim mi yapıyor acaba. Ama o da düzenli bir titreşim olur.

Benimki düzensiz gibi sanki, bazen çok hissettiriyor bazen hissettirmiyor. Anlık titriyor hemen kesiliyor zaman aralıkları eşit değil gibi. Buji ile alakalı olabilir mi. Eskiyip yıprandıkça bazen ateşleme yapıp bazen yapmadığından olabilir diyebilir miyiz. Düzensiz patlama vs yapması gibi mi? Benim bujiler en son 25 bin km önce değişmiş

 
Parça dönerken yalpa yapıp titreşim mi yapıyor acaba. Ama o da düzenli bir titreşim olur.

Benimki düzensiz gibi sanki, bazen çok hissettiriyor bazen hissettirmiyor. Anlık titriyor hemen kesiliyor zaman aralıkları eşit değil gibi. Buji ile alakalı olabilir mi. Eskiyip yıprandıkça bazen ateşleme yapıp bazen yapmadığından olabilir diyebilir miyiz. Düzensiz patlama vs yapması gibi mi? Benim bujiler en son 25 bin km önce değişmiş
Zor işler ...???

Bence konu sahibi baskı balatayı değiştirdiği yerde zorlamalı bu  durumu düzeltmeye ! 

Usta dediğin ! Motor sesini dinleyip .

Kağıda notalarını dökendir.

Akordu yapması lazım doğru makamda

Biz titresimin şiddetini frekansını makamını tınısını bilmiyoruz (youtubdan bize dinleterek de olmaz bu işler)

Usta  14 saniye dinleyip !

Tamam kapat abi diyorsa !

Bulmuştur sebebini

 
@forzaGilles hocam muhakkak sıfır parça gibi değildir. 

Peki elektriksel olarak, bujiler bobinler gibi bi durum olamazmi? 

Ali hocam birde araç bittikten sonra, motorun içine fısfıs şeklinde mazot sıkıp sildiler gayet de güzel oldu. Fakat aracı çalıştırdıktan sonra fanı açınca içeriye böyle mazot mu desem, leş bi koku geliyor kısa bi süre. Polen filtrem 60 binde değişti ama dandik bi markaydı. Bu kokuyu gidermek için Ne yapabilirim. 
Mazotla motor mu temizlenirmiş kamyon mu bu..? pufff., yani o koku belli bir süre daha geçmeyecektir., Normal şartlarda moturun yıkanmasını önermem ama o kokunun geçmesini istiyorsanız., motorun akü ve elektronik kart vs. Bölgelerini güzelce poşet vs bant ile iyice izole edip şampuan köpük detay fırçasıyla ulaşılabilen yerleri üzerinden geçip yıkatmak gerekli., tabii bunu yaparken yüksek basınçlı su kullanmamak gerekli yada tabancayı uzaktan tutmalılar., 

Baştan söyleyeyim bunu oto yıkamacı falan yapamaz..!! Detail işiyle uğraşan bir yer yapabilir.,

bu tür butik çalışan yerlerde yere sabit mini lift olur aracın altındaki plastik koruyucu da sökülürse akan pis su orada birikip bir kısmı kuruma yapmaz., yapsa da bişey olmaz ama pis su akıp gitsin ki mazot kokusundan kurtulun., ama dediğim gibi bunu oto yıkqmacılar yapamaz., yaşadığınız şehir neresi bilmiyorum fakat detay işi yapan düzgün bir yer lazım..

Aşırı pahalı olacağını sanmıyorum fakat ticarethane mantığıyla çalışan yerler bunu yapamaz.. Bir de kaliteli bir polen filtresi alırsanız koku falan kalmaz..

Geçen söylemiştim 6-7 ayda bir polen filtresini değiştiririm., En son 5-10 gün önce değiştirirken baktım ki polen filtresini takıldığı bölge ışık tuttuğumda pislik içindeydi., temizlemem 1 saatten fazla sürdü., küçücük bir yer ama el girmiyor., el girse çıkarırken derisi soyuluyor., eğil kalk dinlen., tekrar eğil., telefonun feneriyle ışık tut belim koptu.. ama mis ler gibi oldu orası ayrı tabii :)  

En iyi 3 katmanlı anti-alerjik polen filtresi 80-90 lira sağlığınızdan önemli bişey değil yani.. Siz 2 katmanlı karbonlu alın 55-60 lira bişey.. Sizin taktığınız muhtemelen tek katmanlı kağıt filtre., gazete kağıdından hallice olur onlar.. 

O mazot kokusu bir süre sonra aracın içine koltuk, halı, tavan döşemesi her yere siner kokusu, bu sefer bide onla uğraşş dur.!

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Golfmk7 

-Mann Filter “karbonlu” polen filtresi (2katmanlı) (CUK26009) bunu alırsanız hangisi kargoyu ücretsiz gönderiyorsa ordan alın; 

https://m.n11.com/vw-golf-7-12-14-tsi-11-12-mann-polen-filtresi-P378733272 

https://megaparca.com/urun/volkswagen-golf-7-2012-sonrasi-polen-filtresi-15205 

-Mann Frecious Plus polen filtresi (3 katmalı hem karbonlu hem de anti-alerjik katmanlı) (FP26009) Şuan piyasadaki en iyi ürün bu; https://megaparca.com/urun/volkswagen-golf-7-2012-sonrasi-polen-filtresi-68565 

Yeni filtreyi takmadan önce filtrenin takıldığı bölgeyi boş bir zamanda hafta sonu falan biraz uğraşarak., 1-2 tane nemli mikrofiber bez, telefonun el feneri, bir de adını unuttum hanımların evde toz almak için kullandıkları anti-statik toz çeken tüylü zımbırtı (1 milyoncularda satılan) bu üçlü sizin yorulmanızı azaltır.,  O bölge dar ve içeriye doğru derinleşiyor., tahta cetvele bezi sararak., bazen de ekinizin girdiği kadar silerek ara-sıra çay molası, vs.. insanı yoruyor ama kesinlikle iş bitince yapılan işe değdiğini anlıyorsunuz., miss ler gibi oluyor.., 

Önemli.!! Pek çok insan takarken ters tarafını takıyor o zaman filtrenin verimi olmuyor., serviste değiştiren eleman zaten hiç bakmadan takar şansa kalır., doğru montaj şekli (ok aşşağı doğru bakacak);

Ekli dosyayı görüntüle 23925

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

@forzaGilles hocam bakım masrafları konusunda bu polen filtresine 170 TL demiştiniz. Şimdi verdiğiniz sitede 82TL görünüyor servise göre baya uygun. Aynı parça değil mi bu, castrol yağdaki gibi servis LLL, dışarde LL olayı yok yani? Acaba site güvenilir mi, siz alışveriş yaptınız mı hiç? 170 TL çok sırf polen için ama 80 ise kapayım bir tane baharda servise gider araç ozaman takarız. 

 

Geri
Üst Alt