Şanzıman sökülüp gözle kontrol edilmedikçe bişey söylememiz zor.. Sadece şunu söyleyebilirim;
Hocam çok da endişe etmeyin yapacak birşey yok artık. Ya tekrar işçilik+volant değişimi yapacaksınız. Ya da bekleyip sorun çıkarınca baskı balata + volant + işçilik ödeyeceksiniz.Bana nolur volan demeyin hocam :/
Volanın yüzeyini ellediğimde, nasıl desem sıfır fren diski gibi değilde kimi yeri yüksek kimi yeri alçak, hafif dalgalı bi yüzeyi vardı.
Değerli dostum çevrenizde duyduklarınızı bilmiyorum fakat baskı-balata değişiminde volanın da değişmesi gerektiği sadece ben söylemiyorum, Yıllar önce Ferrari servis müdürlüğü yapmış bir abim dahil söylediği kelime bire-bir aynıdır.!! (İnanmayana ispatlaya bilirim hemen..)@forzaGilles Hocam çok güzel yorumladınız sağolun. Şimdi gelelim mevzumuza. Gelen baskı sachstı.Dediğiniz gibi çakma parça da olabilir buraya kadar tamam. Bizim 1.2 tsi larda volan sabitmiş, baya uzun bir süre gittiğini söylediler. Şanzıman indikten sonra aracın altına eğildiğim de volanı da gördüm. Dedikleri gibi sabit.
Bu konu hakkında pek bilgi sahibi değilim. Fakat mantıken ve çevremde bu zamana kadar duyduklarım, bi aracın baskısı biter. Yeni debriyaj seti takılır. Volan duymadım desem yeridir. Hocam cidden sıkılmaya başladım. Aracın altına indiğimde volanın fotoğrafını almıştım ekliyorum.
Doğrusun hocam misal benim attığım fotoğrafta da içler acısı görünüyor volant. Temiz halini çekmemişim onun fotoğrafı olsa sıfır sanılır fotoğraftan , yüzeyinde sorun yok gibiydi. Konu sahibi de ben de bunu yaşayarak öğreneceğiz artık. Eninde sonunda yine bitecek baskı balata, amma erken amma geç...Değerli dostum çevrenizde duyduklarınızı bilmiyorum fakat baskı-balata değişiminde volanın da değişmesi gerektiği sadece ben söylemiyorum, Yıllar önce Ferrari servis müdürlüğü yapmış bir abim dahil söylediği kelime bire-bir aynıdır.!! (İnanmayana ispatlaya bilirim hemen..)
Şimdi şöyle düşünün günlük giydiğiniz bir kundura ayakkabınız var bunların iç astarı eskidi ve tabanının köselesi delindi., naparsınız gider kunduracıya iç astar değişir ve tabanın köselesi değişir., bir güzelde boyatırsınız değil mi..? Ama gidipte iç astarı değiştirmezseniz yürürken rahat edebilir misiniz..?
Olay aynı mantık baskı aşınmış yenisini takıyorsunuz ama onun karşılığı olan volanı değiştirmiyorsunuz neden diyee sorarım o ustaya..? Derse ki volan uzun ömürlü bir parça 2 balata eskitir.,
Madem öyle o zaman o ustaya şunu sorarım yeni balata yeni baskıya temas edicek ama balatanın tam karşılığı olan volana (daha doğrusu volant) temas eden yüzeyi ne olucak...???
Bu parçalar birbiriyle koordineli çalışır.!!
Her şeye rağmen ben bu şikayet edilen durumun volant kaynaklı demem yanlış olur.. 2 tane resme bakarak arıza bundan dolayı diye teşhis koymak çok yanlış bir yaklaşım olur..
Parça dönerken yalpa yapıp titreşim mi yapıyor acaba. Ama o da düzenli bir titreşim olur.Soralım öğrenelim niyetine soruyorum?
Volan dişlisinin şanzumana kavusmadığı / ayrı olduğu boş vites konumunda (rölantide ) bir titresimden bahsediyorsak ? (Araç vites konumunda sürüş esnasında ses/titreşim yapmıyor demiş konu sahibi)
Bu titreşimi rölantide boşa dönen volan da aramamız mantıklı değil gibi? kavramayla /şanzımanla vites konumunda kavuşan volanın bu durumda titreşim yapması durumunda evet keşke volan ıda değistirseydik diyebilirdik ama ?
Volan rölantide çift okey boşa dönüyor ?
Neye temas edip ses / titreşim yapabilir ki?
@forzaGilles
Zor işler ...???Parça dönerken yalpa yapıp titreşim mi yapıyor acaba. Ama o da düzenli bir titreşim olur.
Benimki düzensiz gibi sanki, bazen çok hissettiriyor bazen hissettirmiyor. Anlık titriyor hemen kesiliyor zaman aralıkları eşit değil gibi. Buji ile alakalı olabilir mi. Eskiyip yıprandıkça bazen ateşleme yapıp bazen yapmadığından olabilir diyebilir miyiz. Düzensiz patlama vs yapması gibi mi? Benim bujiler en son 25 bin km önce değişmiş
Mazotla motor mu temizlenirmiş kamyon mu bu..? pufff., yani o koku belli bir süre daha geçmeyecektir., Normal şartlarda moturun yıkanmasını önermem ama o kokunun geçmesini istiyorsanız., motorun akü ve elektronik kart vs. Bölgelerini güzelce poşet vs bant ile iyice izole edip şampuan köpük detay fırçasıyla ulaşılabilen yerleri üzerinden geçip yıkatmak gerekli., tabii bunu yaparken yüksek basınçlı su kullanmamak gerekli yada tabancayı uzaktan tutmalılar.,@forzaGilles hocam muhakkak sıfır parça gibi değildir.
Peki elektriksel olarak, bujiler bobinler gibi bi durum olamazmi?
Ali hocam birde araç bittikten sonra, motorun içine fısfıs şeklinde mazot sıkıp sildiler gayet de güzel oldu. Fakat aracı çalıştırdıktan sonra fanı açınca içeriye böyle mazot mu desem, leş bi koku geliyor kısa bi süre. Polen filtrem 60 binde değişti ama dandik bi markaydı. Bu kokuyu gidermek için Ne yapabilirim.