1.0 TSi yazılım


@mbonat Hala aynı noktadasınız ben size demedim şu motor daha dayanıksız diye. 

Bir şeyin dayanımının az olduğunu ömrünün az olduğunu ölçmek için tabiki de veriye ihtiyaç vardır.

Konu bu değil ama burada. 

1.0 motorun parçalarının 1.4 ile aynı kalitede olmayıp aynı dayanımda olabilmesi için daha dayanıklı üretildiğini nereden biliyorsunuz ?

Böyle bir veri var mı ortada ?

Madem aynı her şeyi peki neden 115 PS çıkarıyorlar. 1.5 TSi neden var. Sonuçta aynı beygirde aynı dayanıma sahip 1.0 motor varmış zaten

 

Fakat 1.4 bir araca yazılım yaptığınız vakit motorun ömrünün kısalması durumu veya olası bir arıza durumu 1.0'a kıyasla daha düşük olacaktır.
bakın siz de demişsimiz bunu. neden 1.4 daha az aşınıyor ya da daha az sorun çıkarıyor? 1.4 ün sınırı daha yüksek çünkü parçanın dayanımı daha yüksek ayarlanmış. 1.0 da ama daha az bir güce göre ayarlanmış parçalar demek istediğim bu. 1.0 kesinlikle dayanıksız değil aksine mühendislik harikası bir motor.

 
Hala aynı yerdesiniz hocam . Diyorum ki size HACİM ile dayanım doğru orantılı şeyler değildir ters orantılı şeylerde değildir.  Golf r gittiği kadar yol tutanda bir araç sunduğu beygiri pompa benzini ilede verebilen bir araç . Kaldı ki o iki aracın 0-100 aynı olması İMKANSIZ önden çeker 300 beygir araç normal asfaltta sarmadan yürüyebiliyor muymuş ?
5 sn 0-100 için 4x4 veya arkadan itiş zorunluluğu mu var ? Aracın o kadar yüklenebiliyorsa yürütebilmesi için de bir şeyler yapılabilir demekki. 

Golf GTi o kadar güçlü 4x4 mü ?

 
Konuda anlaşılmayan nokta 1.0 motora kimse dayanıksız demiyor. Kendine göre çok dayanıklı ve çok başarılı bir motor. Yazılım anlamında 1.4 ve 1.0 motoru karşılaştırıp fikrimizi söylüyoruz.

 
Hala aynı yerdesiniz hocam . Diyorum ki size HACİM ile dayanım doğru orantılı şeyler değildir ters orantılı şeylerde değildir.  Golf r gittiği kadar yol tutanda bir araç sunduğu beygiri pompa benzini ilede verebilen bir araç . Kaldı ki o iki aracın 0-100 aynı olması İMKANSIZ önden çeker 300 beygir araç normal asfaltta sarmadan yürüyebiliyor muymuş ?
dedikleriniz doğru dayanım hacimle alakalı değil ama 1.0 motora 2.0 motorda belirlediği TOLERANS kadar TOLERLANSLI PARÇA KOYMAZ!! bu yüzden sınırı düşük diyorum

 
ben dayanıksız demiyorum beni yanlış anlıyorsunuz üstteki mesajda da olduğu gibi açıklamış zaten kasttetiğim şeyi. elbette ki ona göre dayanıklı yapıyorlar parçayı ama bu motorda daha fazla sıkıştırma var bu da demekki sınırına daha yakın bunu demek istiyorum dayanıksız değil kesinlikle.
Hocam ben size katılıyorum . Sıkıştırma oranlarına bakmadım ama diyelim 1.0 tsi daha fazla kuvvet altında çalışıyor . Ben şurdayım bir parçanın sınırını o parçanın dayanıklılığı belirler . Çok güçlü bir parça çok sıkıştırırsa ve bu dayanımın altında bir kuvvetse bu parça sınıra yakın olmaz . Bir parça düşük dayanıma sahip ve o dayanıma yakın kuvvetler altında çalışıyorsa bu parça sınıra yakındır .  Yani demek istediğim şu verileri incelemeden o motor sınıra yakın demek doğru değildir .

 
bakın siz de demişsimiz bunu. neden 1.4 daha az aşınıyor ya da daha az sorun çıkarıyor? 1.4 ün sınırı daha yüksek çünkü parçanın dayanımı daha yüksek ayarlanmış. 1.0 da ama daha az bir güce göre ayarlanmış parçalar demek istediğim bu. 1.0 kesinlikle dayanıksız değil aksine mühendislik harikası bir motor.
yok hocam ben alıntı yaptım :)

 
Hocam ben size katılıyorum . Sıkıştırma oranlarına bakmadım ama diyelim 1.0 tsi daha fazla kuvvet altında çalışıyor . Ben şurdayım bir parçanın sınırını o parçanın dayanıklılığı belirler . Çok güçlü bir parça çok sıkıştırırsa ve bu dayanımın altında bir kuvvetse bu parça sınıra yakın olmaz . Bir parça düşük dayanıma sahip ve o dayanıma yakın kuvvetler altında çalışıyorsa bu parça sınıra yakındır .  Yani demek istediğim şu verileri incelemeden o motor sınıra yakın demek doğru değildir 
ben size yanlışsınız demiyorum sadece şunda anlaşamadık. sizin dediğiniz de doğru ama şöyle düşünün 2.0 tsi motorda mı daha toleranslı dayanımlı parça kullanılır 1.0 tsi da mı? 

 
dedikleriniz doğru dayanım hacimle alakalı değil ama 1.0 motora 2.0 motorda belirlediği TOLERANS kadar TOLERLANSLI PARÇA KOYMAZ!! bu yüzden sınırı düşük diyorum
Aynen öyle hocam konunun özeti bu zaten. Motorların hepsi dayanıklı ama kendine göre. Firmalar minimum maliyetle en iyisini yapmayı düşünürken neden 1.0 motoru 2.0 motorla aynı dayanıma sahip malzemeden üretsin.

Yoksa tabiki de yüksek hacimli motor daha dayanıklıdır diye bir şey yok.

1.0 motor başka bir markanın 6.0 motorundan daha kaliteli malzemeden üretilmiş olabilir.

 
5 sn 0-100 için 4x4 veya arkadan itiş zorunluluğu mu var ? Aracın o kadar yüklenebiliyorsa yürütebilmesi için de bir şeyler yapılabilir demekki. 

Golf GTi o kadar güçlü 4x4 mü ?
Fizik kanunları hocam fizik kanunları   :)  benim 1.4 aracım bile 2. vitesin sonuna kadar sarıyor . Sarmak = Kayıp ve ülkemizde o araçların yürütülmesi için genelde bir şey yapılmıyor hatta frenleri bile büyütmüyorlar .  Golf gti o kadar güçlü dediğiniz  200 küsür beygir bir araç . 

 
ben size yanlışsınız demiyorum sadece şunda anlaşamadık. sizin dediğiniz de doğru ama şöyle düşünün 2.0 tsi motorda mı daha toleranslı dayanımlı parça kullanılır 1.0 tsi da mı? 
Hocam şöyle tolerans genelde düşük tutulur ve bu parçadan bağımsızdır . Ne kadar yüksek tolerans o kadar maliyettir . 

 

Fizik kanunları hocam fizik kanunları   :)  benim 1.4 aracım bile 2. vitesin sonuna kadar sarıyor . Sarmak = Kayıp ve ülkemizde o araçların yürütülmesi için genelde bir şey yapılmıyor hatta frenleri bile büyütmüyorlar .  Golf gti o kadar güçlü dediğiniz  200 küsür beygir bir araç . 
Hocam tamam haklısınız benim aracım da aynı şekilde 2. vitesin sonuna kadar sarıyor fakat her aracın donanımı buna göre. Golf GTi gayet ortalama üstü bir araçtır. Makyajsız kasası bile 6.5 0-100 hızlanma değerine sahip ve önden çekişli. :)

 

Geri
Üst Alt