1.0 TSi yazılım


Arkadaşlar asil mesele piston çap ve uzunluk oranlari.Mesela 1.0 piston ve çap uzunluk genişlik oranlari 1.2 den büyüktür fazladir yani.O yüzden 3 silindir diye hir gormeyin😀Bence 1.5 tsi silindir piston boyutlarina gore hareket edilmeli tabi bu çok teknik bir konu😊 Saygılar.Yani 1.5 tsi in piston çapı ve piston uzunluğu 1.0 dan küçükse cok rahat yazilim vs. yaptırılabilir.
 1.0 piston kol oranı 1.02

1.2 oranı 1.06

1.4 oranı 1.07

1.5 oranı 1.15

1.4 ile 1.5 in slindir çapları aynı 1.5 in kol uzun olduğu için oran artıyor, aksine 1.5tsi 1.4 e göre yüzde 25 fazla sıkıştırma oranına sahip yani 1.4 tsi 1.5 e göre yazılıma daha uygun 

Amaa bu verilerle buna ulaşamayız çünkü bir çok parametre var.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Merhabalar hocam tartışmalardan farklı olarak yazılım lı aracımda ki tecrübelerimi anlatayım.

benim aracım 1.4 act 140 beygir (stock ) araçtı simdi yola verdiği 168 beygir bir araç oldu 45000 dir böyle geziyorum suan 108 binde yazılımı paşaoğlu attı

bugüne kadar 2 bobinim bozuldu (aynı anda gitti ) oda benim arabada normal dedi usta yazılıma vermedim açıkcası.

Aracı calıştırırken 1.30 -2 dk beklerim , kapatırken beklerim , motul ya da liqui moly yağ kullanırım , bakımlarını 8.000 de bir yaparım , yağ sıcaklığı 70-80 gelmeden basmam diyorsanız zararını görebilceğinizi sanmıyorum.

yazılım yakıt tüketimine yardımcı oluyormu bilmiyorum yağ markası değiştirerek yapmıştık . Düşüş var ama bu yazılımdan mı yağdan mı bilmiyorum.

garantiniz bittiyse canınızda cektiyse yapın derim bu mallar bizim için var nasıl keyif alıyorsanız öyle binin .

Şunu söylemem lazım bu iş yazılımla başlıyor ama diğer setup lara girmek istiyorsunuz bir süre sonra ( stage 2-3-4-5 vb.) ben neyseki basmıyorum artık yoksa turbo buyutur . down pipe falan kesin yapardım.  saygılar .

 
Benimde bu konuda en sevmediğim şey satarken yazılımı sildirip satması insanların.motorun turbonun anasını ağlatıyor zorluyorda zorluyor hani 150 ps olduya.alan arkadaş uzun sure binse s.çtı

 
Yazılım yaptırma diyemem herkes ne isterse onu yapabilir, beni de ilgilendirmez fakat 1.0 tsi motora önermem. Motorun hem hacmi düşük hem 3 silindir.

 
@Golf835 Yağ düşük sıcaklıkta dolaştığı zaman aşınmalar daha fazla oluyor. Yağ sıcaklığı düşükken basmak ömrü kısaltıyor. bu yazılım varken de yokken de önemli bir olay hocam

 
@Golf835 Almanya da bakım aralıkları daha uzun çünkü hem havası temiz hem benzini kaliteli , yollar güzel her şey iyi yani :D

bizde bu imkanlar kötü olduğu için 10 000 de yaptırıyordum . Şimdi yazılım var diye 8000 e çektim yağ kalitesi hiç bozulmadan değiştirmek istediğim için Ustalarım arabacı abilerim de hep bunu önermişlerdi  dahası da var.

2-3 sene de tüm motor sıvıları ( fren  hidroliği , motor suyu )

her 60 . 000 de triger zinciri ve şanzıman yağı.

her 30.000 buji

vs değiştiriyorum aklıma gelenler bunlar .

 
@Laylayloom E ben de yilda iki kez yag degistireyimm o zaman. ST ye o kadar sordum bana gerek yok dedi.. Her gun 20 km kullaniyorum ben; aylik 600 - 700 km yapiyorum. Bu sekilde 1 sene beklememek lazim ayni yagla :/

 
@krym abi :D  ben seni göremedim hiç denk geliriz bir gün yıkatıyorum da istanbul hep yağışlı 

 
@Furkan724 

bendede 1.0 tsi araç var ve kesinlikle yazılım attırmam. Zaten küçük motor ve 140 üzerinde basınca bile korkuyorum uzun sure basmıyorum. 1.0 motordan alınabilecek en iyi gücü zatan almıslar bunun üstünü almaya calısmak motoru elıne almak olur benım fıkrım. 

1.4 125lik aracın olsa yapsan anlarım da 1.0 için maceraya girmeye gerek yok. Ayrıca ikinci elde kimse 1.0 motora yazılım atılmıs bır aracı almak ıstemez ben olsam en basta kacacagım arac olur onuda goz onune al derım.

 
2. Elde kimse yazılımlı araç almak istemez. Bu açıdan bakarsak arabaya yazık etmeyin. 

1.0 kullanan 1.4 araç alsın. Kademe kademe yükselerek istediğiniz gücü sağlıklı şekilde elde etmeniz gerekiyor m doğrusu. 

Güçten ziyade fren de önemli. 1.0 ile 1.4 disk kalınlığı aynı değil. 

1 senedir R kullanıyorum. Yazılıma da çok musait araba ama kıyamam bu güzelliğe. 

Pist kullanımı hariç bence yazılım gereksiz bir şey. 

 
Arkadaslar muhendislikte, derslerde bile gosterirler guvenlik katsayisi vardir.Factor of safety.Vw bu durum oldukca yuksek toleransta...

Bir parca tasarlarken 100nm torka maruz kalacaksa, 150nmye dayanikli yapilir...vs

Diyeceksiniz dsg 250 torka dayaniyor, boyle bir sey yok.VCDS ve ecu tork limiti 350nmdir.Max. 250nm ye kadar kullanilan motorlarda bu sanzuman kullanilir, nasil oluyorsa yanlis ingilizce translateden dayanimi 250nm diye kaliyor.

İsterse 0.5 tsi olsun, toleranslari abartmadiginiz surece sorun olmaz.Sadece cok duzgun kalibrasyon lazim.Bunu yaklasik 70.000km buyuk turbolu, 50.000kmde de orjinal turbolu yazilimli kullanan ve sorun yasamamis birisi olarak soyluyorum.(1.6tdi)

Ha mercedes gibi mesela a45 amg fabrikadan zaten ciddi basinclarla gelir, guvenlik katsayisi limiti dusuktur, yazilimda sorun yaşayabilirsiniz...vs ama 1.0 zaten 115hp motor bir sey olmaz.

Kilit nokta, duzgun yazilim.Ben cok sahit olduğum yazilim yaptirip, geri dusene bile

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

@mehmetmert kısmet olursa ben de DDY motor kodlu düz vites A3 1.6 tdi aracıma 1449 turbo modifiyesini yaptıracağım.

 

Geri
Üst Alt