Rölanti 1000 devir sorunu


thelordof

Katılımcı Üye
 
Katılım
16 Nis 2019
Mesajlar
1,637
Tepkime puanı
596
Konum
Ankara
İsim
Samet
Araç
Tiguan Elegance 1.5TSI evo2
Yakınımla onun aracıyla bir işimizi hallederken aracının rolantide 1000 devirde olduğunu gördüm. Çok sık kullanmıyorlar bu aracı. Yağını kontrol ettim bir sıkıntı yoktu ama içindeki yağ ne marka model bilmiyorum. Fotoda görüldüğü gibi su sıcaklığı 90 derece, yağ sıcaklığı 80-81 derece idi. Klima kapalı bu arada Frene tam bastığı halde rölanti de 1000 devirde. Benim kendi aracım da rölanti de 700  devirde oluyor. İçindeki yağın marka modelini bilmediğimden şüpheleniyorum ama bilemedim. Geçen mayısta  bakımını başka bir yakınım dışarda bir yerde yaptırdı.

Düzenleme: Araç 1.2 tsi dsg polo

82467472_10219106757275505_1758013526812655616_o.jpg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Yakınımla onun aracıyla bir işimizi hallederken aracının rolantide 1000 devirde olduğunu gördüm. Çok sık kullanmıyorlar bu aracı. Yağını kontrol ettim bir sıkıntı yoktu ama içindeki yağ ne marka model bilmiyorum. Fotoda görüldüğü gibi su sıcaklığı 90 derece, yağ sıcaklığı 80-81 derece idi. Klima kapalı bu arada Frene tam bastığı halde rölanti de 1000 devirde. Benim kendi aracım da rölanti de 700  devirde oluyor. İçindeki yağın marka modelini bilmediğimden şüpheleniyorum ama bilemedim. Geçen mayısta  bakımını başka bir yakınım dışarda bir yerde yaptırdı.

Ekli dosyayı görüntüle 27246
Rejenarasyonda bu araç az gezin devir iner.

 
Bu sorun benim aracımda'da var. Araç 2016 model 1.6 tdi dsg kış aylarında ilk çalıştırmada, yaklaşık 1.000 devirde çalışıyor motor ısınsa'da, 500 km yol yapsan'da  devir normale dönmüyor. Fakat aracı bir kere stop edip çalıştırdıktan sonra normale (yaklaşık 600 devir) dönüyor. Bu durumla karşılaşan var mı acaba ben anlama veremedim.

 
@alemdar Sizin araç servis bakımlı mı? Orda mı değişmişyi yağı filtresi

 
@thelordof Evet servis bakımlı aracım daha 23.000 de bu durum uzun zamandır var. Çok uğraşacak zamanım olmadığı için ilgilenemedim araç gürültülü çalışıyor sürekli ısınmasına rağmen.

 
@alemdar Ben de yakınımın aracını anlayamadım.

 
Bu sorun benim aracımda'da var. Araç 2016 model 1.6 tdi dsg kış aylarında ilk çalıştırmada, yaklaşık 1.000 devirde çalışıyor motor ısınsa'da, 500 km yol yapsan'da  devir normale dönmüyor. Fakat aracı bir kere stop edip çalıştırdıktan sonra normale (yaklaşık 600 devir) dönüyor. Bu durumla karşılaşan var mı acaba ben anlama veremedim.
Dizel araçlarda 1000 devir rejenerasyon esnasında görülür ve kontağı açıp kapatınca devir düşer fakat rejenerasyon yarıda kalır bu işlemi sürekli tekrarlarsanız partikül filtrenizin tıkanmasına sebep olur işlem bitesiye kadar 4. vites 80km hız öneriliyor başka bir nedenden ötürü olsa neden kontağı kapatıp açınca düşsün büyük ihtimal rejenerasyonla ilgili.

@thelordof araç 1.2 tsi demişsiniz benzinli araçlarda ilk çalıştırmada normal, bir süre sonra düşmesi lazım düşmüyorsa baktırmakta fayda var sonucu iletirseniz biz de bilgilenmiş oluruz.

 
@bf417 Yakınım bir servise götürürse haberdar ederim hocam. Bir arkadaş şey dedi. Bunların kliması manuel sistem. Aracın klima panelinde sıcaklık en yükseğe çevriliydi. Klima vs kapalıydı tabi . Kapalı bile olsa en yükseğe ayarlı olsada devir 1000 oluyor dedi. Doğru mı yanlış mı bilemedim. 

Sizce aracın içinde ki yağ vw uyumlu yağ değilse böyle 1000 devirde mi olur? Acaba koyan adam başka araba markasına uyumlu yağ mı koydu? Ben sadece bugün yağ seviyesi ve yağın özelliğinin gidip gitmediğini kontrol ettim, sıkıntı yoktu. Yağın araca uyumlu olup olmadığını bilemiyorum tabi markasını vs sahibi bilmediğinden

 
@bf417 Araç bütün kış ayı boyunca bunu yapıyor. Her çalıştırmada ,rejenerasyon işlemi ile ilgili bir durum değil başka dizel araç kullanan arkadaşlarda böyle bir sorun varmı .Araç ısınınca motor devri normal devrine düşüyor mu? Yorum yaparlarsa çok iyi olur.

 
Bazen ben de de olabiliyor dizel aracım yağ sıcaklığı artınca ya da biraz devirli kullanınca  bu olay düzeliyor genel de de ilk çalıştırma esnasında oluyor ama bir problem değil arkadaşlarımın diğer dizel Golflerinde de  bunu yaşadık

 

Benim aracım 1.0 golf dsg o da 1000devire yakın duruyor N deyken bile . Anlık tüketim 0.5 acaba DSG farki olabilir mi onceki aracin 1.2 tsi manueldi ve 700 devirde duruyordu tuketim ise 0.4 du anlik

 

Geri
Üst Alt