Yağ ile ilgili olduğunu düşünmüyorum ama ben olsam içim rahat etmez tam bakım değişim yapardım devam ederse ondan sonra başka yerlere yönelmek lazım@bf417 Yakınım bir servise götürürse haberdar ederim hocam. Bir arkadaş şey dedi. Bunların kliması manuel sistem. Aracın klima panelinde sıcaklık en yükseğe çevriliydi. Klima vs kapalıydı tabi . Kapalı bile olsa en yükseğe ayarlı olsada devir 1000 oluyor dedi. Doğru mı yanlış mı bilemedim.
Sizce aracın içinde ki yağ vw uyumlu yağ değilse böyle 1000 devirde mi olur? Acaba koyan adam başka araba markasına uyumlu yağ mı koydu? Ben sadece bugün yağ seviyesi ve yağın özelliğinin gidip gitmediğini kontrol ettim, sıkıntı yoktu. Yağın araca uyumlu olup olmadığını bilemiyorum tabi markasını vs sahibi bilmediğinden
1.6 tdi aracım var ilk çalıştırmada kış aylarında 1000 devir belki biraz daha üstü çalışıyor yakıt tüketimi 1.2 lerden 2 dk içinde 0.7 lere ısındığında ise 0.4, 0.5 lere düşüyor bu her araç için normal ama uzun süre düşmüyorsa bir sorun var demektir kontrol edilmeli.@bf417 Araç bütün kış ayı boyunca bunu yapıyor. Her çalıştırmada ,rejenerasyon işlemi ile ilgili bir durum değil başka dizel araç kullanan arkadaşlarda böyle bir sorun varmı .Araç ısınınca motor devri normal devrine düşüyor mu? Yorum yaparlarsa çok iyi olur.
Bujileri kontrol ettirin bakalım arıza bulunmazsa serviste yazılım yenilesinler tdi polosu olan arkadaşın start stopu iptal edilmişti ve devir saati 1000 dv ayarlanmıştı yazılım yenilenmeyle devir düştüYakınımla onun aracıyla bir işimizi hallederken aracının rolantide 1000 devirde olduğunu gördüm. Çok sık kullanmıyorlar bu aracı. Yağını kontrol ettim bir sıkıntı yoktu ama içindeki yağ ne marka model bilmiyorum. Fotoda görüldüğü gibi su sıcaklığı 90 derece, yağ sıcaklığı 80-81 derece idi. Klima kapalı bu arada Frene tam bastığı halde rölanti de 1000 devirde. Benim kendi aracım da rölanti de 700 devirde oluyor. İçindeki yağın marka modelini bilmediğimden şüpheleniyorum ama bilemedim. Geçen mayısta bakımını başka bir yakınım dışarda bir yerde yaptırdı.
Düzenleme: Araç 1.2 tsi dsg polo
Ekli dosyayı görüntüle 27246
Tamam hocam söylerim onlara. 5 yaş 6 bin km de araçtada sorun olması üzüyor, dura dura bozuluyor sanırım parçalarBujileri kontrol ettirin bakalım arıza bulunmazsa serviste yazılım yenilesinler tdi polosu olan arkadaşın start stopu iptal edilmişti ve devir saati 1000 dv ayarlanmıştı yazılım yenilenmeyle devir düştü
Benim kendi aracımda böyle bir durum yok. Dijital klimalı araçlarda böyle durum yok mu acaba?@thelordof sıcak konumdayken haliyle içeriye sıcak hava gelmesini sağlayan su borularının vanaları da açılıyor. Bu da soğuk motor suyunun daha fazla yol almasına ve geç ısınmasına yol açar. Araba da bunun için rölantide 1k devirde calısır. Bu durum başınıza geldiğinde soğuğa alıp, gaza bas çek yapın tekrar bakın. Normal bir durumdur
Kalorifer veya klimayı hiç açmamıştık.Sorun kaloriferden mi kaynaklanıyor bilmiyorum ama arabalarla az-çok haşır-neşir olan herkes bilir ki; motor soğukken kalorifer veya klima açılmaz.!! Motorun ısınması beklenir.,
O an isterse soğuk hava ihtiyacınız olsun., isterse de sıcak hava ihtiyacınız olsun hiç farketmez yapılması gereken bir müddet motorun ısınması beklemek.. Yani bu bilinmesi gereken çok basit bir kural..