Rölanti 1000 devir sorunu


Bu sorun benim aracımda'da var. Araç 2016 model 1.6 tdi dsg kış aylarında ilk çalıştırmada, yaklaşık 1.000 devirde çalışıyor motor ısınsa'da, 500 km yol yapsan'da devir normale dönmüyor. Fakat aracı bir kere stop edip çalıştırdıktan sonra normale (yaklaşık 600 devir) dönüyor. Bu durumla karşılaşan var mı acaba ben anlama veremedim.
Hocam bu problemin bire bir aynısı bende oluyor .Daha önce yoktu. Siz sorunu çözebildinizmi
 

Bu sorun benim aracımda'da var. Araç 2016 model 1.6 tdi dsg kış aylarında ilk çalıştırmada, yaklaşık 1.000 devirde çalışıyor motor ısınsa'da, 500 km yol yapsan'da devir normale dönmüyor. Fakat aracı bir kere stop edip çalıştırdıktan sonra normale (yaklaşık 600 devir) dönüyor. Bu durumla karşılaşan var mı acaba ben anlama veremedim.
Sorunu buldunuzmu benımde aynı sorun 1 haftadır deli olcam yapamıyor kımse
 
Aynı sıkıntı bende var ara ara 1000 devire sabitliyor takipteyim
 
Hocam bu problemin bire bir aynısı bende oluyor .Daha önce yoktu. Siz sorunu çözebildinizmi
Belki en son partikül filtresi rejenerasyon yaparken bitirmeden aracı stop ettiyseniz o devam ediyor olabilir
 
Yok pdf 16.8 standart dedı usta
Arabayı çalıstırdığımda haretiket etmese sorun yok düZgün 700 devirde çalısyor bi 500m hareket ettikten sonra devir 1000 geliyor ve tekrar stop edene kadr 1000 de kalıyor araba ısındımı fanda devreye giriyor. Stop edınce fan duruyor. Tekrar çalıştırınca hareket edene kadr 700 devirde çalısıyor hareket edınce 1000 devire cıkıyor ve inmiyor (ısınıcada devir yine düşmüyor)
 
@thelordof hocam öncelikle merhaba. Konu üzerinden zaman geçti ama aynı sorun bendede mevcut 2016 1.2 tsi golf arkadaşınız bir çözüm bulabildimi acaba simdiden teşekkürler.
Soruna çare bulabildinizmi. Aynı sorun bendede oldu. Bir türlü 1000 devir altına düşmüyor.
 
Birde ben sorayım. 2003 Golf Otomatik 1.6
Herşey klima gazı koyulmasından sonra. Yazı klima ile geçrdiğimiz için fark etmedim ama klima açmadığım bir gün motoru çalıştırma ile birlikte iki fanın da çalıştığını ve araç durana kadar çalışmaya devam ettiğini farkettim. Tabi dönme dolap başladı motorcu elektrikçi derken çok parça değiştik fan kontrol ünitesi değişti klima müşürü değişti termostat değişti. Fan kontrol ünitesi klima müşürü sonrası düzeldi. sözde tabi ki Fan sorununu ararken ustanın birisi oksijen sensörü dedi düzelecekse yapalım dedik gönülsüz olarak. Değiştirdi ve sonuç hiç olmayan arıza geldi Sistem Fakir sıra 1 . Bunun yanında oksijen sensörü açık devre bazen yüksek voltaj bazen şaseye kısa devre şeklinde sürekli arıza var. Ve bu sistem fakir olayından sonra çalışan LPG sistemi çalışmaz oldu. Tüpçüye gösterdik Pc ye falan bağlamadı motor içinde test yapıp LPG Ecu arızalı dedi. O zamandan beri yaklaşık 1,5 aydır benzin kullanıyorum. Araç normalde çalıştır-yüksek devir-düşen devr şeklinde olurdu şimdi ise yine yüksek çalışıyor kısa zaman sonra 800 e düşüyor ve peşine motora güç binip 1000 devir de çalışıyor. Vites konumlarında D ve R de 700-800 bandına iniyor P ve N konumunda 1000 devire çıkıyor. EGR valfi araç bende olduğu sürece kapalıymış Kelebek temizlendi adaptasyon yapıldı vs sorun aynen devam ediyor. Yakıt sarfiyatı yüksek. Artık ustalardan yorulduğum için tesisat kontrolüne başladım bilgisayarcı olduğum için elimi yattığı kadar kısıtlı malzeme ile temizlik vs yaptım.

Sonuç oksijen sensör kablolarını kontrol ettim. Kablolar sağlam gibi gözükse de her iki sensörün de ısıtma kablolarının içten hasarlı olduğunu gördüm. İki kabloyu da onardım ama sorun hala devam ediyor. Enjektör kablolarından şüphe ettim ve onda da dışı sağlam içi yanık bir kablo olduğunu gördüm o kablo da enjektör tesisat ceryan kablosuydu. Takip ettim akü altında bir sokete bağlıydı soket veya yedek pim olmadığı için soketi temizledm ve hasarlı kablonun hasarsız bölgesine kadar kesip ek şeklinde bağladım iki enjektör soketetin de yeniledim. Araç Şase (-) bağlantılarını gördüklerimi temizledim bundan sonra anlık tüketim de durur vaziyette 1.0 L/Saat değerine geldi bir oncesi 1.4 1.6 arası oynuyordu anlık tüketim. Ama rölanti devri yine yüksek ve 1000 devirde N ve P de sorun hala gitmedi malesef. Son günlerde kapı otomatiği sıkıntısı baş gösterdi açılıp kapanmayan kapı sürekli değişiyor. Sol arka sag arka sağ ön seklinde ve bu akşam da araba calışmıyordu iç lamba yanıktı frene bastım lamba güç kaybetti park ışıklarını açtım frene bastım yine aynı hatta göstege ışıkları da kısılma oldu ve tabi teyp arabada herhangi bir elektrikli birşey açsam teyp kapanıp açılıyor araba.

Araçta elektriksel bir sıkıntı olduğu aşikar ama buna sebep olan bir şey var belki de değiştiğim parçaları arızaya düşüren birşey. Araç golf ve gören tesisat işi olduğu için sallama derdine düşüp adam akıllı ilgilenen yok ampul takmak daha cazip çünkü. Olası kalan senaryolar da aküyü boş ve yükte ölçtüm sağlam görünüyordu frene basınca bazen sık şekilde yakıt pompası tekrar açılma sesi geliyor soketinde oksit vardı temizledim kabloya uç kısmından baktım sağlam gibi ama tamamına bakmadım ihtimalle onu da yenileyeceğim ama buna sebeb olan şey ardı sıra arızalar çıkarıyor.

Biraz uzun oldu ama bilgi fikir ve yardım lazım. Olası şüpheli şarj dinamosu veya kontak diye düşünüyorum . Alternatör yüksek gerilim veriyor olabilir diye düşünüyorum. Sizin fikriniz varsa lütfen
 

Geri
Üst Alt