Rölanti 1000 devir sorunu


@thelordof şu an dijital klimalı aracımda var, manuel klimalı aracımda ikisinde de gözlemledim bilemiyorum artık.

 

Ben de aracimi aldigimdan beri benzer bir sorunu yasiyordum, forumda arastirdigimda cogu kisi normal bir durum oldugunu soylemisti. Bugun bir sey kesfettim, sizlerle de paylasayim.

Aracim 1.4 tsi. İlk calistirmada yaklasik 1 dk kadar 1100 devir civarinda titremeli calismaya baslayip kendiliginden dusuyordu. Bugun araci calistirdiktan sonra, once vitesi D’ye alip sonra freni basili tutarak el frenini indirdim, devir normale dondu. Artik yola cikmadan once bu sekilde araci hazirliyorum ama yine de ekranda “Eko Oneri” yazisi cikana kadar hareket ettirmiyorum. İlk calistirmada araci viteste bir sure bekletmenin de sanziman yagini uygun sicakliga getirdigini okumustum bir yerde.

Yanlisim varsa duzeltin. :)  

 
Konu hortlamis ama biri girerse okusun en azindan.

Tsi motorda cold start olarak aratabilirsiniz, uzun sure calismadiginde veya hava soguksa araba cold start ile çalışır. Soguk durumda sorunsuz calismak icin iceriye olagandandan biraz daha fazla yakit puskurtur. Fazla yakit ile arac zengin karisimda kalip stop etmesin diye devri 1000 devirlerde tutar ve sonra duser. Bu gayet normal, kisin her marata yaparken yazin cok uzun sure calismadiginda cok kisa sure yapabilir. Eski arabalarda(şahin-doğan) yazılısıni bilmiyorum ama okunuşu “Cigle” denen parcayi bu yuzden çekerlerdi araba calismadiginda. Bunu otomatik kendi ayarliyor su anki araclar.

Dizel cephesinde de cold start mevcut , cok soguk havada mars yaparsaniz 1200 devirde calistigina sahit oldum.Ama dizel cephesinde surekli 1000 devirde sahipse dpf rejenerasyonda yapiyor olabilir bunu forumda rahatca ogrenebilirsiniz.

Cold start kismini atlamaya calismayin, illa istemiyorsaniz stop edin tekrar calistirin yapmayacaktir ama ne gerek var atlatmaya :)  

 
@alemdar hocam sizin aracınız dizel partikül filtre temizliği yapıyordur ondan dolayı devir yüksektir. Jenerasyon işlemini başarılı bir şekilde tamamlayamadığı için sürekli aynı rejenerasyon işlemini yapmaya çalışıyordur.

 
@thelordof hocam öncelikle merhaba. Konu üzerinden zaman geçti ama aynı sorun  bendede mevcut 2016 1.2 tsi golf arkadaşınız bir çözüm bulabildimi acaba simdiden teşekkürler.

 
Bu sorun benim aracımda'da var. Araç 2016 model 1.6 tdi dsg kış aylarında ilk çalıştırmada, yaklaşık 1.000 devirde çalışıyor motor ısınsa'da, 500 km yol yapsan'da  devir normale dönmüyor. Fakat aracı bir kere stop edip çalıştırdıktan sonra normale (yaklaşık 600 devir) dönüyor. Bu durumla karşılaşan var mı acaba ben anlama veremedim.
Hocam aynısı bende de oluyor, 2016 TDI manuel aracım, bu daha önce konuşulmuştu, oluyor TDI sahiplerinde.

CPH1931 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Hocam TDI lerde oluyor onda sıkıntı yok diyorlarda TSI lerde neden yapıyor onu bulamadım.

 
Hocam TDI lerde oluyor onda sıkıntı yok diyorlarda TSI lerde neden yapıyor onu bulamadım.
Bunu problem olarak görmeyin., Evet TSI 'lar da motor ısınınca kendisi otomatik olarak normal rolanti değerine geri dönüyor., Ama TDI 'da bunu yapmamışlar., kendimiz manuel olarak motoru stop edip tekrar çalıştırmamız gerekiyor.

 
@Blackjack6206 Araç bir tanıdığımındı. Durumu takip edemedim. Ben servise götürdüğü yerden şüphelenmiştim, pek kalite kullandıklarını düşünmüyordum ki  Ocak ayında Mann filtre ve Liqui Moly yağa geçirttim. Eski çıkanlar sardes marka filtre kullanmışlar. 

Şu an sorun yok diye biliyorum.

 
@thelordof hocam ben serviste yapıyorum bakımlarımı hani bakımla alakası sanırım yok. Hani bu bir sorunmudur onuda bilmiyorum cunku servise gittim herhangi bir ariza koduda cikmadi aracı az kullanma ile alakalı olabilir. Teşekkür ederim cevap için sizle aynı konu olunca ne yaptığınızı merak etmiştim.

 
@Blackjack6206 Rica ederim.

Az kullanmadan da olabilir. Yakınım da o aralar epey az kullanıyordu.

Makinaya bağlamak dışında Yetkili servisdeki personellerde hiç bir şey demedi mi?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@thelordof yok hocam bisey söylemedi onların yanında devir normaldi çünkü hareket ettikten sonra düzeliyor devir saati bujiler yeni degisti ondan yapabilir dediler alışma süresi ile ilgili. Hatta bende bazen devir 800 den duran arabada kendi 1000 devire kendi kendine gelip duruyor sonra tekrar düzeliyordu. Enerji ihtiyacından da olabilir hocam yani kesin bisey bulamadım bu konuda.

 
@Blackjack6206 Yeni bujiden dolayı sanmam. Enerji ihtiyacından olabilir belki. 

 

Bu sorun benim aracımda'da var. Araç 2016 model 1.6 tdi dsg kış aylarında ilk çalıştırmada, yaklaşık 1.000 devirde çalışıyor motor ısınsa'da, 500 km yol yapsan'da devir normale dönmüyor. Fakat aracı bir kere stop edip çalıştırdıktan sonra normale (yaklaşık 600 devir) dönüyor. Bu durumla karşılaşan var mı acaba ben anlama veremedim.
Bende Jetta Tdi 1.6 DSG var, hiç problem yasamiyordum ta ki partikül filtresi çok sık yanmaya başlayınca. Söktürdum ve temizlettirdim tamamen yoksa sürekli git yola bas devir yap sorun olmaya başladı. Neyse temizlendi takıldı aldım arabayı ilk çalışması normal 2 dk sonra rölanti 1 civarı ve inmiyor git istediğin kadar inmiyor. Duruyorum 5 dk tekrar çalıştırıyorum normal 0.7 civarı geziyor 2 dk sonra yine 1 oluyor ve inmiyor. Bir türlü duzeltemedik, bakıyoruz makinada sorun yok ama rolanti yüksek. Soğuk sıcak vs fark etmiyor hep 1 civarında geziyor
 

Geri
Üst Alt