2019 1.5 tsi kullanan varmı


İkinci el piyasasında "genç kız öpüşürse hamile kalır" mantığı hakim.

Potansiyel alıcıların, ki burada ticari nitelikte olanlar başı çekiyor, "malı öldürme" çabası var. Ve bu da bütün araç sahiplerini had safhada paranoyak hale getiriyor. Aklı başında pek çok tanıdığım arabanın orası burası çizik göçük geziyor. Neymiş efendim boyalı çıkarsa para etmezmiş. Geçiniz. 

Şimdi de tartıştığımız Hans'ın vidayı sıkması. Ne malum robotun işini iyi yapmayıp işi Hans'a (ya da şansa) bırakmadığı. Arkadaş bir tane vidam sıkılsa ne olur, bu niye canımı sıksın ki, görünen o ki piyasada zaten tüm vidalar gevşek.  

Böyle eftikleyen alıcı gelirse de ona kapıyı gösteririm. Kusura bakmasın. 

Bence herkes bir durup bu tuhaf durumun bir ruhsal etkilenme sonucu oluğunu hatırlasın. Kaputun vidalarının sıkılması ve hatta fabrikada değişmesi aracın sağlamlığını, kullanışlılığını ve ömrünü ve dolayı ile değerini etkilemez, etkilememeli. Biz buna prim vermeye devam ettikçe alıcıların değersizleştirme eğilimi artıyor. 

Burada bir ayırım yapmak lazım, kalite kontrol sürecinde iyileştirmeye gidilen ile fabrikadan çıktıktan sonra darbe almış ve tamir görmüş aracı birbirinden ayırmak lazım. İkinci durum da müşteri mutlaka sözlü ve yazılı olarak bilgilendirilmeli ve alışverişi cazip hale getirecek bir teklif sunulmalı. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

İlk sahibi olduğum ve 5yıl kullandığım golf7 aracımın bagaj kapağındaki vidalarda iz varmış ve ben bunu aracı satarken alıcı ile gittiğimiz ekspertiz firmasında öğrendim. Ancak onlar rapora bunu SÖK TAK olarak geçtiler. Neymiş efendim kapak - plastikler - kablolar herşey orjinalmiş, sök tak olabilirmiş veya ben bunu başka bir aracın orjinal bagaj kapağıyla değiştirmiş olabilirmişim. Eksper arkadaşa tam küfür edecekken kendisine işinde ne kadar iyi bir usta olduğunu belirtip tebrik ederek oradan çıktık, periyodik bakımlarını yaptırdığım yetkili servise gittik, oradaki arkdaşlar bunun fabrikada veya servisteki usta tarafından ayar amaçlı yapıldığını bir problem olmadığını söyleyince alıcı arkadaş durumu kabul etti ve sattım. Piyasadaki adam iyi usta değil, müşteri insanımızda fiyattan ne kırarsam kardır peşinde. Alıcı arkadaş mükemmel durumdaki aracımı abuk subuk şeylerden mundar etmeye çalışsa da fiyattan cüzi bir indirim dışında bir şey yapmadım, ancak o mundar ettiği arabanın sahibi şu an kendisi. Velhasıl insanımız kötü niyetli arkadaş kimse samimi olarak arabanın temizliğinin peşinde değil.

 
@nebraska

Belirttiğiniz düzen topluma yerleşmiş durumda . Ve bu durum kolay kolay değişmez gibi...

boyasız değisensiz 15 yıllık Astra  aracı satarken 

Cuma akşam ilanı girdim 

Cumartesi pazar 1-2 kişi araca geldi baktı kusur bulamadı ! Hocam çok istiyorsunuz var mı bi ikramınız dediler maalesef yok dedim (harbiden çok istedim)

Pazartesi bir başka telefon ;

Abi aracını ilanda şimdi gördüm

Abi satmadın dimi

Abi ne olur satma

Abi annemin bilezikleri bozdurcam yarına kadar bana süre ver

Gözünü seveyim bana sat!

Yavvv dur dedim 

Araç burda halen satılmadı

Neyse ertesi gün oldu!

Araç başına geldiler Expertiz / noter 

Noter çıkışında eleman bu araba benim mi oldu inanamıyorum dedi.

Bütün bu hikayenin sebebi aracın sabıka kaydının tertemiz olmasıdır.

Şimdi gelde benim golf aracı ilan zamanı telefonda anlat ?

Fabrikada somun sıkmıslarda 

4 kapının biri fabrika aşamasında değişmiste (bu nedenle seri nosu farklı)

Doğuştan kağıt aldımda 

Diyanetten caiz raporu aldım da 

Bunlar alıcının kafasını bulandıran şeyler

Hadi expertize gittin 

Orada ünlü prof cerrah edasıyla expertizcinin araçda  Corona virüs tespit etmişcesine sağlık raporuna not düşmesi alıcıyı uyarması

Bunlar hiç benlik işler değil

Ama başa geldi çekicez !

 
@Savatage Abi bence sen sat arabayi üçe beşe bakma vallahi bak.😁

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
bu psikoloji bence normal değil hocam, bu kadar önemsemeyin.

sonuçta bir araçta sök tak olması neden önemlidir? o bölgede büyük bir kaza olmuşta gizleniyor mu vs. diye. e bunu da expertizler tespit edebiliyor. en kötü tarcanlara götürüp kapı gibi expertiz raporu alır gösterirsiniz. sırf sök tak var diye orjinal araca pazarlık yapmaya çalışana veya almaktan vazgeçen kişilere de kapıyı gösterirsiniz.

bu arada servis muhtemelen aracınızın bakım kayıtlarını görmediği için yokuş yapıyor. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
0 aldim , 100 km dir kullaniyorum 11.5 ortalam veriyor , bilekleri kesicem 

 
1.5TSI ile ilgili merak ettiğim bir şey var, bu araçlarda kuru tip DQ200 mü kullanılıyor DSG olarak? bi yerlerde okumuştum ama kesin bilgim yok 1.5TSI'da DQ380 ıslak kavrama kullanılıyor v.s. şeklinde, gerçek olabilir mi?

 
Merhaba 31.01.2020 tarihiyle 1.5 tsi highline golf almış bulunmaktayım ve 1000km'dir kullanıyorum.Motor hakkında merak ettiklerinizi sorabilirsiniz anladığım kadarıyla cevaplıcam :)

 
Merhaba 31.01.2020 tarihiyle 1.5 tsi highline golf almış bulunmaktayım ve 1000km'dir kullanıyorum.Motor hakkında merak ettiklerinizi sorabilirsiniz anladığım kadarıyla cevaplıcam :)
Yakıt tüketim görseli rica edebiliriz.

????

 
@ahmet306 Golf te aynı tip kuru şanzuman kullanılıyor, Aynı motor Audi DQ380 ıslak kavrama kullanıyor. Nedenini bilmiyorum.

 

@ahmet306 Golf te aynı tip kuru şanzuman kullanılıyor, Aynı motor Audi DQ380 ıslak kavrama kullanıyor. Nedenini bilmiyorum.
Maliyet desek...?

DQ200 izole edilmiş hidrolik kontrol ünitesi, kuru kavrama özelliği ve manüel şanzımanı andıran yapısı ile göreceli hafif, düşük maliyetli, ve başlangıçtaki sorunları giderildikten sonra güvenilirlik açısından diğer çift kavramalardan geri kalmayan bir şanzıman. Temel üretici Skoda, geçenlerde bir haberde bildirmişlerdi, Çekya Vrchlabi  fabrikasında 7 yılda 3 milyon ünite üretmişler, günlük üretim sayısı 2200 imiş, üretimin %32'sini Skoda kendi kullanırken kalanını başta Almanya ve İspanya olmak üzere  ihraç ediyormuş. 

1.5TSI ile ilgili merak ettiğim bir şey var, bu araçlarda kuru tip DQ200 mü kullanılıyor DSG olarak?
Yani özetle evet DQ200 kullanılıyor, ama bunun için üzülmemize pek gerek yok. 

Tabii güç artırımı çalışmalarında güvenli maksimum tork dayanımının 250 Nm olması bir handikap sayılabilir. 

 

Geri
Üst Alt