2019 1.5 tsi kullanan varmı


benim aracımdada 1.5 tsi motor var,130 hp ACT olandan,

gayet sessiz ve titreşimsiz bir motor,çekiş iyi ama şanzıman oranları uzun tutulmuş.

 

@Mugzy aynı durum benim aracımda da var,sağ ön çamurluk ve kaput vidalarında oynama var ve vidaların üstüne beyaz oje boyası sürülmüş,

sanki ilkokul çocuklarının sulu boya resmi gibi çok özensiz,

öyle youtube daki videolardaki gibi Hans mikro fiberle nefesini tutup sakin sakin aracı incelemiyor aslında,pat küt parçaları takıyolar,yallah tıra bindir gönder.

Doğuşoto Çankaya götürdüm aracı,ölçüm mölçüm yaptılar,detaylı falan,Bana sonra kağıt vereceklermiş,kağıt olunca araç kusursuz oluyomuştu,

tabi onlar için çok normal bir durum,kimse yoğurdum ekşi demez,e bende biliyorum aslında bir sıkıntı değil ama bizim aracımız aslında Türkiye şartlarında yatırım olarak kullanılıyor,kimse malının değerini kaybetmesini istemez,açıkcası BİLMEDEN ayıplı bir mal almak istemez ama Hans'a göre VW sadece bir vasıta,yani buzdolabı,ütü gibi bişey,amaca hizmet etsin yeter,

adamın ülkesinde bu araba 17 bin Euro,5 yıl sonra zaten 2 bin Euro,sıkıldın mı kaldır çöpe at,

Buradaki psikoloji bambaşka,

 
@ahmet306 Golf te aynı tip kuru şanzuman kullanılıyor, Aynı motor Audi DQ380 ıslak kavrama kullanıyor. Nedenini bilmiyorum.
Vw grubunun audiden başladığının bariz örneğidir 200bin para ver *"bozuldu mu, acaba ne zaman titrer, bakımı bir hafta geçirdim bir şey olur mu, çok basmayım aman bir şey olur, yokuşta az önce çok mu zorladım ya""" panik ataklar vs açık ve net bu markanın  2.0tdi tsi gibi motorlar hariç şanzımanı tırt DQ200 benim için hala çöptür. Şu an manuel kullanıyorum sattığımda otomatik almayı düşünüyorum golf 8 alıp her yıl servise 1200 bayılasım da yok, 2 yıl sonra IQ seviyesi 80 olan adamın yapabildiği işe 1200 para vermem. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Maliyet desek...?

DQ200 izole edilmiş hidrolik kontrol ünitesi, kuru kavrama özelliği ve manüel şanzımanı andıran yapısı ile göreceli hafif, düşük maliyetli, ve başlangıçtaki sorunları giderildikten sonra güvenilirlik açısından diğer çift kavramalardan geri kalmayan bir şanzıman. Temel üretici Skoda, geçenlerde bir haberde bildirmişlerdi, Çekya Vrchlabi  fabrikasında 7 yılda 3 milyon ünite üretmişler, günlük üretim sayısı 2200 imiş, üretimin %32'sini Skoda kendi kullanırken kalanını başta Almanya ve İspanya olmak üzere  ihraç ediyormuş. 

Yani özetle evet DQ200 kullanılıyor, ama bunun için üzülmemize pek gerek yok. 

Tabii güç artırımı çalışmalarında güvenli maksimum tork dayanımının 250 Nm olması bir handikap sayılabilir. 
Golf 8 1.5 ünitede hangisi kullanılıyor bilginiz var mı?

 
servis danışmanına Tiguan 1.5 tsi lardaki DSG yağlı mı kuru mu diye sorduğumda,direk yağlı diye yapıştırdı,sadece Tiguana mı özel bilmiyorum,pekte güven vermedi salladı gibi geldi bana.

 
servis danışmanına Tiguan 1.5 tsi lardaki DSG yağlı mı kuru mu diye sorduğumda,direk yağlı diye yapıştırdı,sadece Tiguana mı özel bilmiyorum,pekte güven vermedi salladı gibi geldi bana.
Tiguanda 1.4tsi da yagli kavrama idi..

 
servis danışmanına Tiguan 1.5 tsi lardaki DSG yağlı mı kuru mu diye sorduğumda,direk yağlı diye yapıştırdı,sadece Tiguana mı özel bilmiyorum,pekte güven vermedi salladı gibi geldi bana.
Kuru mu yağlı mı diye sormak doğru değil çünkü hepsi bir miktar yağ içeriyor büyük ihtimal ondan yağlı demiştir bir de çoğu zaten bilgili değil daha önce birinden doğru yanlış ne duyduysa millete cevap veriyorlar, dediğim gibi bu kadar sorunlu bir serideki şanzımana 200 ün üstünde para vermem, DQ380 şanzıman kullanan sıfır a3 alacağıma da direkt önden çekişli bmw 1 e yönelirim şahsi fikrim bu yönde. 

1.JPG.4b71877489163c9958e41745d9e27556.jpeg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Tiguanda 1.4tsi da yagli kavrama idi..
Tiguan 1.4 te de dq200 var ve kuru diye geçer aslında prensip gereği dişli mekanizmanın kuru çalışması imkansız neticede sürtünme mevcut ama dq200 1.5lt yağ alır dq380 vs 6.5 lt alır fark budur, sorun ise parça dayanımıyla ilgili tamamen kalite meselesi 

 
@bf417 tiguan 1.4 tsi dq200 yok,6 ileri dq250 yağlı dsg var,dq200 olsa 7 ileri olurdu

yeni 1.5 tsi olanlarda dq380 varmış,7 ileri yağlı dsg miş ve 60 bin km de yağı muhakkak değişmeliymiş,danışmanın söylediği bu.

 
@Sselimm yarım depo ile tasarruflu kullanacam diye de özenmiyorum. Karma 400km yapıyorum. Şuan 3000km de. 3aylık araç.

 
@Savatage  Görseli en kısa sürede atıcam tamamdır. Yakıttan bahsetmek gerekirse eğimsiz düzgün bir yolda 80 sabit 2 silindir kapatıyor ve ciddi ciddi 2.0 yakıyor.. Onun dışında şehir içi gerçekçi veri 6.8 civarı. Uzun yolda çok rahat 5.0 altına düşüyorsunuz..

 
@bf417 tiguan 1.4 tsi dq200 yok,6 ileri dq250 yağlı dsg var,dq200 olsa 7 ileri olurdu

yeni 1.5 tsi olanlarda dq380 varmış,7 ileri yağlı dsg miş ve 60 bin km de yağı muhakkak değişmeliymiş,danışmanın söylediği bu.
Bence bi yanlışlık olmalı DQ380 yağlı kavrama ve DQ200'den büyük bir şanzıman durup durup ta platformu son dk değiştireceklerini hiç sanmam ayrıca maliyetli bir şanzıman Mk8 de muhtemelen o şanzıman gelebilir ama MK7.5 de sanmam koyacaklarını danışman sallamış sanki.

 


Geri
Üst Alt