- Katılım
- 28 Nis 2018
- Mesajlar
- 3,181
- Tepkime puanı
- 3,971
- Konum
- Kayseri
- İsim
- Ahmet
- Araç
- 2013 1.2 TSI Midline Plus Manuel
Google a sordum bunu, bir sitede;Benzin dizelden ucuz kalmaya devam edecek mi çok merak ediyorum
"Türkiye'de ihtiyacın çok altında motorin üretiminin gerçekleştiriliyor olması. Aradaki Fark ithalatla karşılandığı için motorinin litresi benzine göre daha pahalı."
Bu şekilde açıklanmış.
Petder in Ekim 2022 verisine göre satılan
Benzin miktarı 399.402 m³ iken
Motorin miktarı 2.786.123 m³ imiş
7 kat fazla tüketimi yoğunlukla ticari kullanım şekillendiriyor sanırım.
"Trafiğe kayıtlı toplam taşıt sayısı Haziran ayı sonu itibarıyla 25 milyon 810 bin 799 oldu
Haziran ayı sonu itibarıyla trafiğe kayıtlı taşıtların %54,1'ini otomobil, %16,2'sini kamyonet, %15,2'sini motosiklet, %8,0'ını traktör, %3,5'ini kamyon, %1,9'unu minibüs, %0,8'ini otobüs ve %0,3'ünü özel amaçlı taşıtlar oluşturdu." (TÜİK'ten alıntı)
Sadece %54 lük otomobil sınıfına bakarsak trafiğe kayıtlı araçların
% 26,2 benzin
% 37.3 motorin
% 35.5 LPG li imiş.
Benzinli otomobil sayısı aslında LPG li araçları da sayarsak dizel otomobillere göre daha fazla fakat LPG li araçlarda benzin ihtiyacı az olduğu için otomobillerde de motorin benzine göre daha fazla harcanıyor olabilir.
Ancak 7 kat fark olmasına büyük sebep şu ki tarımda, ağır vasıtalarda, yük taşımacılığında, yolcu taşımacılığında motorin kullanan araçlar. Bu araçların sayısı ve kullanımı azalmadıkça motorin harcaması azalmayacaktır.
Konuyla dolaylı yoldan ilintili olarak şunu düşünüyorum. Elektrikli araçlara geçişte benzinli araçların yerine değil de daha çok motorin kullanımını yapan ticari araçların yerine konulmaya çalışılsa o zaman motorin tüketimi azalacağı için makul fiyat seviyelerine gelecektir belki, ama o zaman da bireysel kullanıcının motorinle ilişkisi ne derecede kalacak sorusu geliyor akla.
Uzmanı olmadığım bir konu ancak araştırana kadar bilmiyordum bu kadar büyük bir tüketim farkının olduğunu.