Akaryakıt Zam ve İndirimleri [ANA KONU]


Güzel konu, bende şöyle bir durum tespit ettim , bir yıldır ısparta, çünür shellden yakıt alıyorum. Sorun yaşamıyordum ancak geçen hafta aynı istasyondan aldığım vpover benzin hiç hoşuma gitmedi. (Daha öncede istemeden araca kötü yakıt alıp nasıl gitmediğini bilen biri olarak) bu işler biraz çetrefilli hal aldı. Kötü yakıtı üst sınırdan satmak istasyona daha çok para kazandıracaksa, Türkiyede aksine inanamam ben!
 

Güzel konu, bende şöyle bir durum tespit ettim , bir yıldır ısparta, çünür shellden yakıt alıyorum. Sorun yaşamıyordum ancak geçen hafta aynı istasyondan aldığım vpover benzin hiç hoşuma gitmedi. (Daha öncede istemeden araca kötü yakıt alıp nasıl gitmediğini bilen biri olarak) bu işler biraz çetrefilli hal aldı. Kötü yakıtı üst sınırdan satmak istasyona daha çok para kazandıracaksa, Türkiyede aksine inanamam ben!
Şu anki aracımda da bu tek tip akaryakıt olayından sonra iki defa stop etti , ilkinde enjeksiyon beyin programlaması yapıldı , ikincisi için de servis randevu tarihini bekliyorum. Tabi bu durumların akaryakıt ile alakası var mıdır bilemedim…
 
Motor yağı + filtrelerde gösterilen ultra pimpirik ayrıntı legalite takıntılarının

%1 ini araca koyulan akaryakıtta yapsakta nafile olur.

mecburen Ne çıkarsa bahtıma denecek bir durum aslında akaryakıt olayı.

Global şirket ismi shell/bp/total .....vsvsvs

Bunun hicbir anlamıda kalmaz bazen.

İstasyon sahibi "AĞA" olduktan sonra

Denetim /kontrol / legalite hepsi kağıt üzerinde kalır.

Ben istasyon sahibi "Ağa" olsam akaryakıta her türlü kokteyl karışımı seyreltmeler karıştırım deneyleri yaparım kimsenin de ruhu duymaz (gaz yağı/su/fason metanol vsvsvs)


AĞA lar kimdir ? Necidir?

herkes biliyor neci olduklarını
 
Motor yağı + filtrelerde gösterilen ultra pimpirik ayrıntı legalite takıntılarının

%1 ini araca koyulan akaryakıtta yapsakta nafile olur.

mecburen Ne çıkarsa bahtıma denecek bir durum aslında akaryakıt olayı.

Global şirket ismi shell/bp/total .....vsvsvs

Bunun hicbir anlamıda kalmaz bazen.

İstasyon sahibi "AĞA" olduktan sonra

Denetim /kontrol / legalite hepsi kağıt üzerinde kalır.

Ben istasyon sahibi "Ağa" olsam akaryakıta her türlü kokteyl karışımı seyreltmeler karıştırım deneyleri yaparım kimsenin de ruhu duymaz (gaz yağı/su/fason metanol vsvsvs)


AĞA lar kimdir ? Necidir?

herkes biliyor neci olduklarını
İşyerinde arkadaşımın birisi Ayaş yolu üzerinde bir Opet istasyonundan 1.3 cdti astra H kasa için mazot almış , mazotta su çıkmış, acaba o istasyon dahini de dizin bahsettiğiniz ağalardan mı acaba 😁
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
@metinkar
@Emre0884

Pompacı saçma sapan konuşmuş, Arkadaşlar 98 Oktan benzin zaten 10-11 sene önce piyasadan kaldırıldı, Shell V-Power veya Fuel Save yakıtların hepsi 95 Oktan, aradaki fark V-Power olan katkılı yakıt olarak geçiyor,

Eskiden;
V-Power 98
V-Power 95
Fuel Save

Pompacı biraz politikacı gibi konuşmuş, 95 Oktan pompasından koyuyorum ne demek yahu, Zaten hepsi 10 senedir 95 oktan kafa mı yapıyor bizimle,

Acaba mazotta durumlar nasıl onu da merak ediyorum, V-Power Diesel ve Fuel Save Diesel olurdu, şimdi hepsi V-Power Diesel mi oldu, yoksa Fuel Save Diesel mi oldu.?

Bizim 1 işimiz de düzgün olmaz mı bu nedir yaa..,

@apranaxi 2,5 litre ethanol çok fazla değil mi.? Normalde 1 depoya (50 Lt.ye) 150-200ml. civarı öneriliyor.
 
@metinkar
@Emre0884

Pompacı saçma sapan konuşmuş, Arkadaşlar 98 Oktan benzin zaten 10-11 sene önce piyasadan kaldırıldı, Shell V-Power veya Fuel Save yakıtların hepsi 95 Oktan, aradaki fark V-Power olan katkılı yakıt olarak geçiyor,

Eskiden;
V-Power 98
V-Power 95
Fuel Save

Pompacı biraz politikacı gibi konuşmuş, 95 Oktan pompasından koyuyorum ne demek yahu, Zaten hepsi 10 senedir 95 oktan kafa mı yapıyor bizimle,

Acaba mazotta durumlar nasıl onu da merak ediyorum, V-Power Diesel ve Fuel Save Diesel olurdu, şimdi hepsi V-Power Diesel mi oldu, yoksa Fuel Save Diesel mi oldu.?

Bizim 1 işimiz de düzgün olmaz mı bu nedir yaa..,

@apranaxi 2,5 litre ethanol çok fazla değil mi.? Normalde 1 depoya (50 Lt.ye) 150-200ml. civarı öneriliyor.


benim herhalde arabayı satıp elektrikliye geçmem lazım:)
 
@metinkar
@Emre0884

Pompacı saçma sapan konuşmuş, Arkadaşlar 98 Oktan benzin zaten 10-11 sene önce piyasadan kaldırıldı, Shell V-Power veya Fuel Save yakıtların hepsi 95 Oktan, aradaki fark V-Power olan katkılı yakıt olarak geçiyor,

Eskiden;
V-Power 98
V-Power 95
Fuel Save

Pompacı biraz politikacı gibi konuşmuş, 95 Oktan pompasından koyuyorum ne demek yahu, Zaten hepsi 10 senedir 95 oktan kafa mı yapıyor bizimle,

Acaba mazotta durumlar nasıl onu da merak ediyorum, V-Power Diesel ve Fuel Save Diesel olurdu, şimdi hepsi V-Power Diesel mi oldu, yoksa Fuel Save Diesel mi oldu.?

Bizim 1 işimiz de düzgün olmaz mı bu nedir yaa..,

@apranaxi 2,5 litre ethanol çok fazla değil mi.? Normalde 1 depoya (50 Lt.ye) 150-200ml. civarı öneriliyor.
Depo kapağında E5 E10 yazıyor. Yani %5-10 koyulabiliyor. Yazılımdan sonra koydum. Vuruntular azalıyor. Her depoya 1.5 litre koysak maliyet artıyoe ama kaliteli bir yakıt elde edebiliriz.
Şuan nereden benzin alırsanız alın 95 oktan çıkmıyor. Mümkün değil. 91-92 belki.
 
Mazot hakkında konuşursak;
Normalde bu zamana kadar B7 (EN590) mazot kullanıyorduk,

Ancak bir süredir Avrupa’da XTL Diesel, HVO Diesel diye (sentetik dizel / parafinik dizel), Blue Diesel diye bişey çıktı, (her ülkede farklı adlandırılıyor, isim olarak bir standart a geçilmemiş) yavaş yavaş tüm AB Ülkelerinde onay alıyorlar, bakalım bizim araçlara uyumlu olacak mı, ne olucak

Sağlıklı bir kaynak bulamadım., anladığım kadarıyla %30 ‘a kadar daha az partükül madde ve NOx (nitrojen-oksit) bunun neticisinde EGR ve DPF ‘ye olumlu etkisi diye açıklanmış. Fakat hiç bir sağlıklı net bilgi yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
İşyerinde arkadaşımın birisi Ayaş yolu üzerinde bir Opet istasyonundan 1.3 cdti astra H kasa için mazot almış , mazotta su çıkmış, acaba o istasyon dahini de dizin bahsettiğiniz ağalardan mı acaba 😁
Bu arada mazotta her zaman belli bir miktar su kaçınılmaz. Rafineriden çıkıp istasyon tankı dahil süreçlerde nem kaçınılmaz. Mesele tanklarda büyük miktarda su karışımının transfer ve depolama aşamasında karışmaması. Onun dışında mazot filtrelerinden hydrofhobic su itici katman bu yüzden var.
 
Mazot hakkında konuşursak;
Normalde bu zamana kadar B7 (EN590) mazot kullanıyorduk,

Ancak bir süredir Avrupa’da XTL Diesel, HVO Diesel diye (sentetik dizel / parafinik dizel), Blue Diesel diye bişey çıktı, (her ülkede farklı adlandırılıyor, isim olarak bir standart a geçilmemiş) yavaş yavaş tüm AB Ülkelerinde onay alıyorlar, bakalım bizim araçlara uyumlu olacak mı, ne olucak

Sağlıklı bir kaynak bulamadım., anladığım kadarıyla %30 ‘a kadar daha az partükül madde ve NOx (nitrojen-oksit) bunun neticisinde EGR ve DPF ‘ye olumlu etkisi diye açıklanmış. Fakat hiç bir sağlıklı net bilgi yok.
Bu arada artık satılan yakıtlar hepsi katkılı yakıt olarak satılıyor. Yani shell için konuşursak fuel save de oldu v power dizel. Tabi numune alıp test etmeden eskiden neydi şimdi ne oldu maalesef net bir bilgimiz olmuyor. En azından söylenen bu

Evet Türkiye’de %7’ye kadar biyodizel karışım kağıt üzerinde var. Ama Türkiye’de üretilen biyodizel miktarı çok az. İstasyonların ekstra masrafa girip bu biyodizelle uğraşması demek. Birkaç ay önce haber vardı biyo yakıt pahalılığı istasyonları zora sokuyor diye. Avantajları dezavantajları tartışılır.

Bu arada HVO çok iyi bir sentetik yakıt. Bitkisel yağların rafinasyonu sonucu elde ediliyor. Yurtdışında ARAL/BP ultimate yakıtlarında biyo katkı olarak bunu kullanılır. Almanya’da çoğu kişi bu yakıttan fazlasıyla memnun. TR ise yakın gelecekte gelmesi bana göre imkansız. Daha Avrupa üzerinde sayılı tesiste üretim yapılabiliyor.
 
Bu arada artık satılan yakıtlar hepsi katkılı yakıt olarak satılıyor. Yani shell için konuşursak fuel save de oldu v power dizel. Tabi numune alıp test etmeden eskiden neydi şimdi ne oldu maalesef net bir bilgimiz olmuyor. En azından söylenen bu

Evet Türkiye’de %7’ye kadar biyodizel karışım kağıt üzerinde var. Ama Türkiye’de üretilen biyodizel miktarı çok az. İstasyonların ekstra masrafa girip bu biyodizelle uğraşması demek. Birkaç ay önce haber vardı biyo yakıt pahalılığı istasyonları zora sokuyor diye. Avantajları dezavantajları tartışılır.

Bu arada HVO çok iyi bir sentetik yakıt. Bitkisel yağların rafinasyonu sonucu elde ediliyor. Yurtdışında ARAL/BP ultimate yakıtlarında biyo katkı olarak bunu kullanılır. Almanya’da çoğu kişi bu yakıttan fazlasıyla memnun. TR ise yakın gelecekte gelmesi bana göre imkansız. Daha Avrupa üzerinde sayılı tesiste üretim yapılabiliyor.
Bize düzgün (yalan dolan olmayan) B7 Diesel versinler razıyız :)

Şuan yeni üretilen Dizel araçların depo kapağında (B7 ve XTL uyumludur) yazıyor,

Bu XTL, HVO, Blue Diesel diye geçen yakıt bizim 2010-2019 yılları arasında üretilmiş dizel araçlar için uyumlu mudur.? Emin değilim

XTL denilen yeni tip mazot bana eskiden 14-15 sene önce üretilen, Türkiye’de de satışan Shell V-Power Diesel +GTL hatırlattı, pahalı olduğu için çok kısa süre piyasada kalmıştı,

Shell V-Power Diesel +GTL (Gas to Liquid)
XTL Diesel (X to Liquid)

XTL Diesel sanırm; sıvıya dönüştürülen herhangi bir kaynak malzemeden üretiliyor sanırım, sentetik dizel gibi bişey,

HVO ise dediğiniz gibi bitkisel yağlardan üretilen sentetik yakıt, temel olarak XTL ve HVO birbirine benzer yakıtlar sanırım,
2B17D2C2-468F-4D47-BE00-6B960542ED0F.png
 

Selam arkadaşlar...
bugün gittim shelle dedim doldur bakalım...
v-power olmayan pompadan başladı doldurmaya dedim " bu eski benzin mi neden v-power vermiyorsun" bana " hepsi aynı abi pompadaki yazı değişmedi sadece" dedi...
" nasıl bileceğim" dedim :) bana " bilemezsin abi bizde bilmiyoruz bize söylenen bu "

şahsi fikrim eğer depoların da eski yakıt var ise ya öğle veriyorlar ya da katkı falan yaptılar...

ben inanmadım işin gerçeği...
 

Geri
Üst Alt