Yeni araç DSG şanzıman Sorunsalı


Bende 2019 model 1.6tdi dsg var. arkadaşlar araba daha 10bin de kim ne derse desin dsg kuru kavrama sorunludur. motor soğukken 3.viteste gaza yuklenince sarsıntı oluyor.  motor ısınınca geçiyor.Neymiş efendim soğuk havalarda şanzıman yağı çalışma sıcaklığına erişmediği için olabilirmiş. Böyle bir açıklama olabilir mi . araba engelli raporuyla alınmıştır. yoksa satar geçerdim. Kimse kusura bakmasın bu dsg piyasanın en çok arıza veren şanzımanı . Kimsenin beğenmediği peauget bile tam otomatik sorunsuz şanzıman kullanıyor. adamlar eşşek gibi biniyor arabalarına ben aman bişe olmasın aman n ye al en frenin çek öle p ye al yokuşta dikkat et ani gaz ani fren yapma falan filan bu nedir yaaa. Onu düşünmekten kafam ağırdı yemin ederim. daha önce corolla sürüyordum dağ bayır arabayı sürdük 290bine kadar arabanın kaput bakımdan bakıma açıldı 2 kere de şanzıman yağı değişti.birdaha tövbe vag grubu

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

@Ayhan5353 Daha öncede yazmistim, kendimin ve cevremde toplam 1 milyon kmden fazla VAG dsg tecrübesi var: Sifir Hata-Sifir Sorun, herkes memnun

3. viteste gaza yükelnirseniz sarsinti olur, yüklendiginiz icin araba o sirada 4.5. veya 6. vitesten 3. vitese düsürür, bu da gayet normal

DSG'yi diger otomatik-yari otomatik sanzumanlarla kiyaslamak dogru olmaz, hangisi DSG'nin verdigi keyfi veriyor

Sorunsuz ama kullanmasi zevksiz istiyorsaniz CVT

Sorunlu ve kullanmasi zevksiz istiyorsaniz Robotize

DSG en iyi sanzumandir, göze cok batmasinin sebepi satis rakkamlarinin coook fazla olmasindan dolayidir

EDC ile DSG hata oranlarini satis rakkamlari ile kiyaslarsaniz DSG'nin ne kadar iyi oldugunu görürsünüz

Birde bu DSG sorunu  neden Türkiyede bu kadar cok bende merak ediyorum, avrupada herkes cok memnun, sorun cikarma olasiligi ortlama

 
@krym  hocam inanın arabayı çok seviyorum  Ama dsg nin savunulacak bir tarafı olduğunu düşünmüyorum. dsg konusunda dikkatli bir kullanıcıyımdır.DSG ıslak kavrama tork konvertörlü gibi çok sağlamdır ama sırf maliyetten dolayı koymuyor ıslak kavramayı . 3. viteste gaza çok yuklenınce değil araba özellikle soğukken 3. vitese attıktan sonra çok değil biraz gaza basınca sarsıntı yapıyor.Sizin bahsettiğiniz durum farklı yani.  Heleki yokuş çıkarken bu durum daha belirgin. motor ısınınca yapmıyor. Yakın akrabam 2.0tdi passat kullanıyor 300 bine yakın daha bir kez anahtar değmedi şanzımana yağ değişimi dışında. ama malesef dq200 oyle değil. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@krym  hocam inanın arabayı çok seviyorum  Ama dsg nin savunulacak bir tarafı olduğunu düşünmüyorum. dsg konusunda dikkatli bir kullanıcıyımdır.DSG ıslak kavrama tork konvertörlü gibi çok sağlamdır ama sırf maliyetten dolayı koymuyor ıslak kavramayı . 3. viteste gaza çok yuklenınce değil araba özellikle soğukken 3. vitese attıktan sonra çok değil biraz gaza basınca sarsıntı yapıyor.Sizin bahsettiğiniz durum farklı yani.  Heleki yokuş çıkarken bu durum daha belirgin. motor ısınınca yapmıyor. Yakın akrabam 2.0tdi passat kullanıyor 300 bine yakın daha bir kez anahtar değmedi şanzımana yağ değişimi dışında. ama malesef dq200 oyle değil. 
Yorumunuza katılıyorum Hocam.Genel olarak DSG şanzıman kötü demek yanlış olur.Sorunlu ve düzeltilemeyen serisi DQ200 demek daha doğru olur bence.Verdiginiz örnekteki gibi 2.0 motorlarda kullanılan serileri çok iyi.Tiguan larda 1.5 TSI a larda kullanılan DQ380,381 seriside sorunsuz nedense Passat dahil diğer modellerde 2.0 altındaki motorlara ısrarla DQ200 serisi kullanılması da bana çok anlamsız ve saçma geliyor. 

 
Yorumunuza katılıyorum Hocam.Genel olarak DSG şanzıman kötü demek yanlış olur.Sorunlu ve düzeltilemeyen serisi DQ200 demek daha doğru olur bence.Verdiginiz örnekteki gibi 2.0 motorlarda kullanılan serileri çok iyi.Tiguan larda 1.5 TSI a larda kullanılan DQ380,381 seriside sorunsuz nedense Passat dahil diğer modellerde 2.0 altındaki motorlara ısrarla DQ200 serisi kullanılması da bana çok anlamsız ve saçma geliyor. 
Sorunun cevabı: ucuz.

Sorunun nedeni: sanırım beklentinin karşılanma oranı.

Dq200 bilmem kaç milyon tane üretilmiş ve polonyada üretimi hale devam ediyormuş.

30bine araba satıyorlar 30bin birim o ülkenin parası.

Bu ülkede 30 bine alınan arabaları şu an yazmayalım.

Beklenti büyük çünkü 200 bin birim para saymış adam 30 saysaydım ben de sallamaz keyfini sürer sonra da hurdaya ayırırdım.

Kaput amortisörünü, torpido içi döşemeden çalıp ekonomi yapan adam başka neden çalar torsiyon çubuktan çift karvramalı şanzımandan devir daim den ondan bundan.

Adam da kar edecek daha iyisini istiyosan a3 1.5 al ondaki dq380 diyor.

Konu uzar gider sorunun kaynağı dsg değil dq200 denilen ucuz etin yahnisidir.

 
@krym avrupada gördüğüm vw lerin çoğu manuel. Tiguan dahil. Sharan dahil.  Golf polo dahil. Üstelik son modelleri. Ülkemizde olmayan 2.0tdi golf bile. Belki bu yüzden sorunsuz avrupada diyorsun. Manuel kullandıkları için.

 
@krym avrupada gördüğüm vw lerin çoğu manuel. Tiguan dahil. Sharan dahil.  Golf polo dahil. Üstelik son modelleri. Ülkemizde olmayan 2.0tdi golf bile. Belki bu yüzden sorunsuz avrupada diyorsun. Manuel kullandıkları için.
VW 2018 açıklaması Almanya'da DSG şanzımanlı araç oranı Golf'te >%40, Polo'da %30'a yakın, Tiguan'da %90 ve Passat'da %75, Arteon'da %80.

Birkaç kere araç kiraladım Almanya'da , modeller Passat, Golf ve T-Roc olmak üzere, hepsi DSG idi.  

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Hocam zaten ben özel araçlı kişilerden bahsetmek istedim. Yoksa ben de europcar dan kiraladım. Araçları vag grubu premium daha çok ve hepsi dsg. Bence vw açıklamasındaki oranlarında rent a car şirketlerin etkisi yüksektir. 

 
Bir daha dq 200 aslaa almam. Vag grubu arabar kesinlikle kalitelidir. Ama bu şanziman beş para etmez. İslak kavrama dq380. Dq250 dq500 gibi şanzimani kullanmadigi surece insanlarin bu sanzimandan daha cok çekecegi var. 

 
@ack937 

@krym avrupada gördüğüm vw lerin çoğu manuel. Tiguan dahil. Sharan dahil.  Golf polo dahil. Üstelik son modelleri. Ülkemizde olmayan 2.0tdi golf bile. Belki bu yüzden sorunsuz avrupada diyorsun. Manuel kullandıkları için.
VAG grubunun avrupada toplam satis adeti türkiyeden kat kat fazla, manueli coktur dogru ama dsg adetide türkiyeden en az 10 kat daha fazladir, yani avrupada dsg yok cogu manuel kismi dogru degil, dogru olan : Türkiyede DSG hata orani Avrupa ortlamasinin cok üstünde

Bu konuyla alakali 2 Theorie var:

1. Yol-trafik sartlari DSG'yi cok yipratiyor

2. Türkiyeye B-Ware ( Kalite standartlari sorunlu ürünleri) gönderiyorlar

Benim sahsi kanaatim yol-trafik sartlari gercekten avupadan cok daha kötü, trafigi-kasisleri sanzumani cok yipratiyor

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@ack937 

VAG grubunun avrupada toplam satis adeti türkiyeden kat kat fazla, manueli coktur dogru ama dsg adetide türkiyeden en az 10 kat daha fazladir, yani avrupada dsg yok cogu manuel kismi dogru degil, dogru olan : Türkiyede DSG hata orani Avrupa ortlamasinin cok üstünde

Bu konuyla alakali 2 Theorie var:

1. Yol-trafik sartlari DSG'yi cok yipratiyor

2. Türkiyeye B-Ware ( Kalite standartlari sorunlu ürünleri) gönderiyorlar

Benim sahsi kanaatim yol-trafik sartlari gercekten avupadan cok daha kötü, trafigi-kasisleri sanzumani cok yipratiyor
Haklısınız ama bu araçlar zorlu koşullarda 100k km belki daha fazla test ediliyor eksi 30dan çıkarıp çöl sıcağına sokuyorlar aracı kasisler bozuk yollar vs vs tüm bu şartlara dayanabilmeli ki firma araçları piyasaya sürdüğünde birer birer dökülmesin diye. Tüm dünyada tüm değişen parça arıza bilgisi vw ana merkezde toplanıyor şu an serviste bir vida dahi değişse almanyanın haberi var peki bu sorunlu parça bu kadar çok arıza veriyor ve neden değiştirilmiyor hala ısrar ediliyor bunun tek bir açıklaması var parça diğer yüksek tork dayanımlı dq380 500 vs modellere göre 3 te bir belki 4 te bir fiyata üretiliyor. Bakın yarısı demiyorum içimizde malzeme mühendisi varsa bana hak verecektir bu parça diğerinin yarı fiyatına üretilse bu kadar çok değişim adedi yüzünden parçanın üretimine son verilir.

Bundan sonraki aracımı otomatik almayı ve 2 yıl sonra da bakımlar için servise gitmemeyi düşünüyorum alacağım araçta ilk soracağım şey şanzıman kodu olacak bulamazsam da başka marka modele yönlenirim açıkcası hiçbiri babamın oğlu değil.

 
@sertan süper fikir. Benim nasılsa değişiyor şanzımanım. Standardın dışında ıslak kavramalı diğer şanzıman talep edebilir miyiz:)) araç golf 7.5 1.5 tsi

 
@sertan süper fikir. Benim nasılsa değişiyor şanzımanım. Standardın dışında ıslak kavramalı diğer şanzıman talep edebilir miyiz:)) araç golf 7.5 1.5 tsi
Şaka yapıyorsunuz herhalde. Böyle bir durumum olabileceğine ihtimal bile vermiyorum. Çok zeki olan Alman Vw mühendislerinin zekasıyla dalga geçmiş gibi olur. (Ben değil onlar öyle düşünürler) :))

 

@bf417  ((Bundan sonraki aracımı otomatik almayı ve 2 yıl sonra da bakımlar için servise gitmemeyi düşünüyorum alacağım araçta ilk soracağım şey şanzıman kodu olacak bulamazsam da başka marka modele yönlenirim açıkcası hiçbiri babamın oğlu değil.))

Kesinlikle haklısınız her harfine katılıyorum. Bu hatayı bir daha yapmam.👍

 

Geri
Üst Alt