MSE dedi:
@GG
Hocam çoğumuz maalesef araçlarımızı kredi desteği ile alıyoruz. Durumu müsait olan hocalarımız dizel almayı düşünürlerse zaten destekleriz, alma çok kötü işe yaramaz falan demiyoruz ki
1.4 TSI 150PS ACT denen şeyin kaputunun altında tamı tamına 150 alman beygiri saklanıyor. Ayrıca kendisi silindir kapatma teknolojisine sahiptir. Bu aracı diğerleriyle kıyaslamak büyük haksızlık olur
Bana verseler 1.4 TSI 122 PS aracım ile 345 km'lik Konya Adana yolunda tutturduğum 5.2 lt ortalamamı 4,6 lt'ye kadar düşürürüm diye tahmin ediyorum. 1.6 TDI'da da ancak bu kadar düşürülebilir. Tüketim değeri eşit kabul edilirse 350 km mesafede benzin-dizel litre fiyat farkından dolayı TSI ACT 10-12 TL daha fazla yakar.
1.6 TDI ile ışıkta kalkarken de TDI daha ne olduğunu anlamadan TSI ACT gözden kaybolmuş olur vs. vs.
Çok fonksiyonlu bir makine yani
Gelelim asıl mevzuya. Aslına bakılırsa 1.6 TDI DSG'yi 1.4 TSI 125PS DSG ile karşılaştırmanın çok da adaletli olmadığını düşünmeye başladım. 1.4 TSI seçeneği 125 alman beygiri ile daha performanslı bir araç ve bağımsız süspansiyonlara sahip.
Bu durumda 110 alman beygirine sahip 1.2 TSI DSG araçla kıyaslamasını yapmak isterim. Benim için Highline donanım seviyesi vazgeçilmez olduğundan fiyatta biraz oynama yapacağım
Eğer 1.2 TSI DSG Highline alınabilseydi Doğuş Otomotiv Comfortline fiyatının üzerine Highline farkı olan 8.300 TL'yi ekler öyle satardı diye düşündüm. Araç bu şekilde 83.000 TL'ye alınabilirdi ve böylelikle 1.6 TDI DSG Highline ile aralarında sadece motor farkı kalmış olurdu. Beygir yönünden de zaten aynılar karşılaştırma yapmamak için bir sebep göremedim.
Sırf motorundan dolayı fiyat farkı oldu mu 16.700 TL ? (ben highline gibi hesaplıyorum ama comfortlinelar arasında da fiyat farkı aynıdır)
Kredi de kullanmayalım.
1.2 TSI DSG Highline 83.000 TL'ye alındı 1 yıl kullanıldı %6 değer kaybetti ve 78.020 TL'den satıldı. Araç 4.980 TL değer kaybetmiş oldu.
1.6 TDI DSG Highline 99.700 TL'ye alındı 1 yıl kullanıldı %6 değer kaybetti ve 93.718 TL'den satıldı. Araç 5.982 TL değer kaybetmiş oldu
Vergi farkındaki 374 TL ile birlikte 1376 TL'ye ulaşan farkı siz daha az yakıt yaktığınıza sayabilirsiniz. Sessiz bir motordan vazgeçilmesi gibi şeyleri hesaba katmıyorum.
Ancak unutmayalım ki her ne kadar ileride geri alabilecek olsanız bile ortada 16.700 TL gibi bir para blokeli olarak kalacaktır. Ticaretle uğraşanlar 16.700 TL bende kalsın ben o parayla daha fazlasını kazanırım diyebilirler
Değerli hocam çabamı size karşı bir yarış ya da kapışma şeklinde algılamayın lütfen.
Bizlere fikir danışan hocalarımıza yaşadıkları yer, trafik durumu, aracın ödemesinin ne şekilde yapılacağı gibi birçok faktörü de hesaba katarak elimizden geldiğince en doğru şekilde tavsiyede bulunmaya çalışıyoruz.
Forumumuzda zaman geçirdikçe buranın diğer forumlara göre çok farklı olduğunu farkedeceğinize eminim.
SAYGILARIMLA.
Günaydın,
Rica ederim hocam, yarış vs gibi bir algım asla yok. Zaten konuyu farklı açılardan değerlendiriyoruz halen. Ben herhangi bir motorun, sahip olduğu otomatik silindir kapatma teknolojisinin ya da donanımının üstünlüklerini değerlendirmiyorum ki. Sorduğum soru şuydu;
Sav: Dizel araçlar benzinli araçlara göre pahalı, aradaki bu farkı çıkarmak için yılda belirli bir KM üzerinde yapılmalı ki yakıttan edilen tasarruf o fiyat farkını kapatsın.
Benim sorum: Dizel motorlu araca verdiğin ortalama fazladan yaklaşık 10 Bin TL kül mü oluyor ki ben çok yol yapmam durumunda bu farka değsin? Araca fazladan ödenen 10 Bin TL zaten aracın üzerinde duruyor?
Konu sadece ve sadece dizel ve benzinli araçların yakıt ekonomileri ve araçların değerleri. Ne donanımları, ne MTV'leri ne de kişisel olarak çektiğiniz kredi tutarı ve faiz yükü. Bunların hepsi başka tercihler. Zaten belirtmişsiniz, "benim için highline vazgeçilmez" diye, çektiğiniz kredi tutarı da size özel.
Bu hesaplar artırılabilir. Ben 69.500 TL'ye 1.2 TSI DSG Comfortline 2015 model, konfor sürüş paketi, ışık görüş paketi ve bluetooth connectivity aldım geçen hafta.
25.500 peşin ödedim, 44.000 kredi çektim, yaklaşık olarak 3.150 TL kasko ve garanti uzatmayı da krediye eklettim ve 24 ayda ayda 2.285 TL ödeyeceğim. Bana toplam faiz yükü 8 Bin TL civarında oldu.
Bunun yerine 2010 model TDI Highline bir Golf de alabilirdim, 50 Bin TL'ye, sadece 25 Bin TL kredi çekerdim, aylık aynı tutarda ödeyince 12 ayda kapatırdım ve sadece 3.000 TL bir faize katlanırdım, 5.000 TL faizden cebimde kalırdı, 12 ay sonra da ödemelerim biterdi. Ayrıca TDI yakıttan da kazanırdım.
Ya da şu da bir hesap; ben peşinat ödeyebilmek için BES'imi bozdurdum.
Aracın yıllık sabit maliyetleri; 1.500 TL kasko + 980 TL trafik sigortası + 630 TL MTV + 500 TL periyodik bakım: 3.600 TL
3.600/12: 300 TL bana aylık sabit maliyeti var.
Madem ki amortismanı da konuştuk, yıllık 6% değer kaybediyorsa bu araç aylık 0.5% yapar
70.000 TL x 0,5%: 350 TL
Demek ki hiç binmesem bile, lastiğini, yakıtını, diğer giderlerini katmıyorum bakın, bana durduk yerde 650 TL gideri var bu arabanın.
Madem ki ticaretle uğraşanlar 16.700 TL blokenin önemini iyi bilir, şu hesaba da katılacaktır; Ben şu anda 2.285 TL kredi yerine BES'e 1.600 TL yatırsam, ayda 400 TL de devlet katkıda bulunuyor (tabi ki belirli koşulları var o 25% devlet katkısı için) ayrıca bir de kendisi de değerlenecek bu paranın, toplam tutar üzerinden aylık fon getirileri oluyor, bu durumda en kötü 1.100 TL (sadece sabit giderleri, lastik bile yok) BES yerine araç tercih ettiğim için zarardayım
10 yıl sonra bu aracın 60% düşecekken ve ben 36.000 TL sabit masraf (aracın değer düşmesini katmadım) yapacağım yani aracı satsam benim sabit maliyetlere gider, şu an ödediğim 69.500 TL yok olur, oysa ki 10 yılda ayda 1.600 TL BES ödesem 120 ay x 1.600+400: 240.000 TL, buna da kendi değerlemesini de eklesek en kötü 280 Bin TL olacak bir para yerine benim elimde 0 kalacak
Başta da söylediğim gibi konu sadece ve sadece dizel - benzin yakıt sarfiyatının farkı ve araçların değeri. Sorduğum sorunun tam anlaşılamamasından kaynaklığını görüyorum.
Eminim ki 1.2 TDI DSG Highline diye bir seçenek olsaydı kesinlikle onu alırdınız
Saygılarımla.