Hocam şimdi bir soru sorayım size.GG dedi:@MSE
Hesaplarda bir hata yok hocam, ben de seni anladım. Sen konuya sadece Golf açısından bakıyorsun, o nedenle halen motor versiyonları üzerine yorum geliyor
10 Bin TL fark herhangi bir markanın herhangi bir modelinde ortalama olarak benzin ve dizel motor farkı olarak yazdım. Kapanması gereken bir fark olmamalı, baştan beri bunu söylüyorum. Dizel olanı benzinliden 10 Bin TL pahalı alıyorsam bu değer zaten aracın üzerinde, bir fark kapanması gerekmez, belirli bir KM yapmam gerekmez demek istiyordum.
Yoksa yakıt hesabına gireceksek, çok net hesap yapmam. Değil yılda 20 Bin, yılda 3 Bin dahi yapsam bugünkü teknolojilerle sıfır dizel alırım. Her halükarda KM başına yaklaşık 10 KR daha az yakacağım. Hatta daha az yol yapacaksam dizel satarken daha değerli olur, aracın modeli eskidikçe az yol yapmış dizel zor bulunuyor.
Bunun dışındaki konular tamamen kişisel tercihlerdir, aracın kaç motor olduğu, donanım seviyesi, paketleri, ACT ya da BMT olması gibi.
Benim için de donanım çok önemli, ve bütçem de imkansızdı hatta, bu nedenle Eylül 2015'te alacaktık ancak eşim Doğuş çalışanı olması nedeniyle 4% çalışan indirimi 6% Dost Drive üzerine eklenince çok cezbetti. DSG de eşimden dolayı elzemdi. Bununla da kalmadı 1,06% vade oranıyla 24 ay VDF kredi kullandık, şartlar bizi sıfır araç almaya yöneltti. Aynı araç 2016 modeli 3.000 TL zamlanmış, hadi blutetooth ve ön - arka park sensörlerini çıkaralım 2.000 TL zam yemiş oluyor, Dost Drive indiriminin de yakında 3%'e düşeceği düşünülürse daha sürmeden 5.000 TL araç üzerine koymuş durumda.
Konya'yı çok iyi bilirim, Meram'ın tepeleri hariç her yer düzlüktür
Bu arada donanımınız çok güzelmiş. Bir sonraki araç alışımda mutlaka açılır tavan ve keyless entry, donanımında yoksa led - xenon far ekleteceğim.
Kazasız belasız keyifle sürün.
Ben de yılda 10 - 12.000 km yapıyorum fakat sanki dizel daha iyi olurdu gibi geliyor , çünkü şu an aracım 9,7lt yakıyorEmrah dedi:Allah nasip ederse 3.aracım da benzinli olacak.
Yılda 10-15 bin km arası ancak yapabiliyorum.. o yüzden tercihim her zaman benzinli oluyor.
Orta yaş sendromuna girmiş olabilirim.yusuf dedi:Hocam şimdi bir soru sorayım size.@MSE
Hesaplarda bir hata yok hocam, ben de seni anladım. Sen konuya sadece Golf açısından bakıyorsun, o nedenle halen motor versiyonları üzerine yorum geliyor
10 Bin TL fark herhangi bir markanın herhangi bir modelinde ortalama olarak benzin ve dizel motor farkı olarak yazdım. Kapanması gereken bir fark olmamalı, baştan beri bunu söylüyorum. Dizel olanı benzinliden 10 Bin TL pahalı alıyorsam bu değer zaten aracın üzerinde, bir fark kapanması gerekmez, belirli bir KM yapmam gerekmez demek istiyordum.
Yoksa yakıt hesabına gireceksek, çok net hesap yapmam. Değil yılda 20 Bin, yılda 3 Bin dahi yapsam bugünkü teknolojilerle sıfır dizel alırım. Her halükarda KM başına yaklaşık 10 KR daha az yakacağım. Hatta daha az yol yapacaksam dizel satarken daha değerli olur, aracın modeli eskidikçe az yol yapmış dizel zor bulunuyor.
Bunun dışındaki konular tamamen kişisel tercihlerdir, aracın kaç motor olduğu, donanım seviyesi, paketleri, ACT ya da BMT olması gibi.
Benim için de donanım çok önemli, ve bütçem de imkansızdı hatta, bu nedenle Eylül 2015'te alacaktık ancak eşim Doğuş çalışanı olması nedeniyle 4% çalışan indirimi 6% Dost Drive üzerine eklenince çok cezbetti. DSG de eşimden dolayı elzemdi. Bununla da kalmadı 1,06% vade oranıyla 24 ay VDF kredi kullandık, şartlar bizi sıfır araç almaya yöneltti. Aynı araç 2016 modeli 3.000 TL zamlanmış, hadi blutetooth ve ön - arka park sensörlerini çıkaralım 2.000 TL zam yemiş oluyor, Dost Drive indiriminin de yakında 3%'e düşeceği düşünülürse daha sürmeden 5.000 TL araç üzerine koymuş durumda.
Konya'yı çok iyi bilirim, Meram'ın tepeleri hariç her yer düzlüktür
Bu arada donanımınız çok güzelmiş. Bir sonraki araç alışımda mutlaka açılır tavan ve keyless entry, donanımında yoksa led - xenon far ekleteceğim.
Kazasız belasız keyifle sürün.
Yılda 3.000 km yapıyorsunuz.
1.2 TSİ ve 1.6 TDİ confortline araç arasında kaldınız. Her şey aynı arada 16.000TL gibi bir fark var.
Benim babama bu soruyu sorduğumda dizel alırım diyor. İkna edemedim bir türlü
Sizde de babamı gördüm 8D
Ortalaman çok yüksekmiş, umarım sürüş tarzındandır yoksa yandıkGökhan dedi:Ben de yılda 10 - 12.000 km yapıyorum fakat sanki dizel daha iyi olurdu gibi geliyor , çünkü şu an aracım 9,7lt yakıyorAllah nasip ederse 3.aracım da benzinli olacak.
Yılda 10-15 bin km arası ancak yapabiliyorum.. o yüzden tercihim her zaman benzinli oluyor.
Hocam bu en extrem durum. Benim istanbul içi ortalamam 7.6 şu an. Toplamda 1600km falan oldu. Genelde de 2-3 km git gel yapıyorum. 16.000 km'de aracım. Uzun yolu da 5.5 - 6 litre arasında desem. Tüm ortalamam 6.4 falan oluyor. Aynı şartlarda dizel bir aracın 5.4 altına düşeceğini hiç sanmamarfkync dedi:@gokberks sayın hocam 10 kuruş demişsiniz ama :'( ben dizelle en fazla(istanbul trafiği) 6,9 yakarken tsi de aynı kullanımda hiç 9,5 un altına inmiyordu ki.aradaki yakıt fiyat farkına bakarsanız 10 kuruştan çok fazla olduğunu görürsünüz.. tşk ederim..ama dize bizim gibi fakir işi..tsi zengin motoru...yanlış anlaşılmasın tsi hayranı biri olarak yazıyorum..
Hocam 1.2 midline. Trafiksiz yol yakaladım mı 5.5 üstüne çıkmam zor benim. Şehir içi hız sınırlarına dikkat edince 5'in altında kalıyorum.arfkync dedi:@yusuf hocam 7.6 iyi bi değer istanbul için ben 7-8 aralığını anca trafiksiz istanbul sürüşlerinde yakalıyordum ki genelde yumşak kullanırdım.araç 1.2 mi ?