Eibach 35mm yaylarımızı taktık



Yukaridaki arkadasin arabasi tsi ama tdi yayi takilmis olabilir. Eibach boyle yapmiyor cunku, yapmamasi lazim. Tdi nerden baksak 100-150kg civarinda daha agir motor olarak. Yani sertlik katsayisi bir tik daha yuksek on akslardaki...

Aracinizda standart gelen fabrikasyon yay mubea uretimidir.

Aracinizda spor suspansiyon opsiyonu varsa mubea uretimidir.

Aracinizda adaptif sasi opsiyonu varsa yay mubea uretimidir.

Araciniz Rusya gibi pazarlar icin uretilmis ekstra yukseklige sahipse yaylari mubea uretimidir.

Kisaca mubea orjinal parcada ureten Dunyanin en buyuk yay ureticisidir. Aksesuar olarak satilan mavi yaylar, herhangi bir donanim seviyesinde gelmez. 2.5-3cm civarinda dusme saglar(std suspansiyonda)

Ayrica bagaj dolu mu bilemiyoruz yukariraki fotoda,(yay kodunun dogru oldugunu varsayarsak). Benim soylemek istedigim sey:

1-Vw kutusunda uretilen mubea veya dogru koda sahip eibach yada H&R hepsi kafa kismi biraz yerde olacak sekilde dusuruyor.

2-Sadece vog. ise yukaridakinden biraz daha bagaj yerde bir goruntu sergiliyor. 

Tum teknik olaylari gectim ben fabrikasyon arka kismi onden daha basik cikan nadir arac gordum... Zaten ani hizlanmalarda onden ceker bir aracin agirligi arkaya gidiyor ve tutunma azalip patinaj cekiyor(On havalaniyor). Vogtland ise resmen araba dahada cok patinaj ceksin diye onu havada bırakıyor gibi.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Hayırlı olsun, güle güle kullanın.  (y)

Eibach yaylarda ön taraf daha basık duruyor diye söyleniyordu forumda, hatta fotoğraflar da vardı o şekilde. Sizde arka daha basık gözüküyor. :)

Bagajınız dolu muydu bu fotoğrafta? 
Teşekkür ederim, hayır bagajım tamamen boş fotoğrafın çekildiği yer hafif yokuş ama etkilediğini sanmıyorum düzde de bu şekilde duruyor

9FF75703-E572-4900-93EB-C7BEB74CEA01.jpeg

 
Düzünü, yokuşunu, azını, çoğunu, bilmem bu renge pretoria, bu janta bu basıklık çok güzel oluş güle güle kullanın.

 
Eibach yayların ön 35 arka 30 mm olduğu için arka yüksekte durur vogtland yaylarda ön ve arka 35 mm olduğu için eşit durur, bazılarının bilmeden atıp tuttuğu gibi arka daha yüksek yada alçak olmaz internette milyon tane video var orjinal yaylar takiliyken çamurluk lastik arasını ölçüp yayları taktıktan sonra tekrar ölçüp sonucunu anlatan, eğer siz arka yüksek olsun derseniz eibach alacaksınız, yok eşit olsun derseniz vogtland alacaksınız bu konu göz zevkinize kalmış bir meseledir hangi yayın ne kadar düşürdüğü kataloğunda hatta kutusunda yazmaktadır, 35/35 yada 35/30 gibi basit bir uzunluk ölçü biriminin bu kadar tartışılır olması matematik eğitimi ile alakalı olsa gerek.

Diğer bir husus bu heryerde şehir efsanesi gibi dolaşan mubea yay meselesidir, bir önceki aracımda orjinal mubea vardı ve emin olun ben bu kadar berbat bir yay görmedim, sanırım vw tedariğinde daha ucuza aldığı için bu markayı tercih etmiş, büyük ihtimalle hr eibach ve vogtland uçuk rakamlar istemiştir vw den yoksa böylesi berbat bir yayı neden alıp arabaya takarlar hiç anlamam, mubea yayları milyon kere söküp vogtland yada eibach takmayı planlasam da arabayı satacağım için mecburen katlanarak kullandım ve o şekilde sattım.

 
@Serkanasn 

Teşekkür ederim, hayır bagajım tamamen boş fotoğrafın çekildiği yer hafif yokuş ama etkilediğini sanmıyorum düzde de bu şekilde duruyor

Ekli dosyayı görüntüle 30457
Ön ve arkanın eşit olduğu net görülüyor. Kafanın yerde olması istenen bir şey değildir. Kalkışlarda bir miktar ön kaldırsada araçlar yaylar sert olduğu için bu gayet absorbe edilebilir. Aracın arka kısmının havada olması istenen bir şey değildir. Performans araçlarına bakıldığı zaman popolar havada gezmez. Örn tamamen stock bir golf R veya GTİ da ön arkada saçma bir alçaklık veya yükseklik bulunmuyor. Fotoğraflarda da net görünmekte. Araçlarda sadece kalkışlar önemli değil. Viraj girişlerinde frenlemelerde veya yüksek hızlarda arka tarafın havada olmasası hiç istenmez. Hatta sırf bunun için özel ayarlamalı spoiler ve kanatlar üzerinde AR-GE çalışmaları yapılır. Aşağıya R fotoğrafı bırakıyorum. Ön ve Arka eşit.
image.png
 

 
Eibach yayların ön 35 arka 30 mm olduğu için arka yüksekte durur vogtland yaylarda ön ve arka 35 mm olduğu için eşit durur, bazılarının bilmeden atıp tuttuğu gibi arka daha yüksek yada alçak olmaz internette milyon tane video var orjinal yaylar takiliyken çamurluk lastik arasını ölçüp yayları taktıktan sonra tekrar ölçüp sonucunu anlatan, eğer siz arka yüksek olsun derseniz eibach alacaksınız, yok eşit olsun derseniz vogtland alacaksınız bu konu göz zevkinize kalmış bir meseledir hangi yayın ne kadar düşürdüğü kataloğunda hatta kutusunda yazmaktadır, 35/35 yada 35/30 gibi basit bir uzunluk ölçü biriminin bu kadar tartışılır olması matematik eğitimi ile alakalı olsa gerek.

Diğer bir husus bu heryerde şehir efsanesi gibi dolaşan mubea yay meselesidir, bir önceki aracımda orjinal mubea vardı ve emin olun ben bu kadar berbat bir yay görmedim, sanırım vw tedariğinde daha ucuza aldığı için bu markayı tercih etmiş, büyük ihtimalle hr eibach ve vogtland uçuk rakamlar istemiştir vw den yoksa böylesi berbat bir yayı neden alıp arabaya takarlar hiç anlamam, mubea yayları milyon kere söküp vogtland yada eibach takmayı planlasam da arabayı satacağım için mecburen katlanarak kullandım ve o şekilde sattım.
Mubea'dan neden memnun değildiniz? Uzun vadede jant+yay değişikliği yapmayı düşündüğüm için merak ediyorum.

 
@Ender hocam tam tersi olucak sanki 😂
Aynen Hocam farkettim ve düzelttim  (y)

doğru olan şekli;

Az ve tatlı düşüşler için 3 - 3,5 cm olanı (Tatlı ve optimal düşüş isteyenlere)

biraz daha sevenler adına 4,5 cm  olanı ( Daha Basık olması adına)

 
Hocam hayirli olsun gule gule kullanin cok guzel olmus aracinizin gorunusu. Bende 4.5 senedir defalarca isteyip orjinalligine kiyamadigim aracima hayal ettigim seyleri yapmaya basladim. 15" lyonlardan 17"durbana gectim. Simdi de 3.5 cm eibach yay bakiyorum. Sari sitede birkac firmada gordum fakat arastirdigimda firmalari guvenilir bulmadim urun orjinal cikmayabilir korkusu olustu. Dptuning ile gorustum stokta varmis siz nereden aldiniz acaba?. Yakin oldugundan servise ugradim mubea icin kisa calisiyorlarmis yakalayamadim. Onumuzdeki hafta bende nasip olursa yeni yaylarim ile yorumunuzu alirim ..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@frknyldrm mubea yaylar orjinal yaylar gibi yumuşak, böyle olunca da araca taktığınız şey spor yay değilde kısa yay oluyor, eski Amerikan araçları gibi yaylanıp salınım yapıyor, ez cümle süspansiyon spor olmuyor sadece araç yere yaklaşmış oluyor bu sebeple de virajlarda yatma ve önden kayma meselesi oluyor, başka bir sebebi yok.

 
@farukal benim aracımda 35/35 vogtland mevcut, eibach yaylar 35/30 ölçülerinde oluyor daha doğrusu kutusunda ve kataloğunda o şekilde yazıyor, yaylar takıldıktan 1 hafta falan sonra tam oturuyor biraz vakit geçsin düz bir zeminde şöyle profilden güzel bir fotoğraf daha çekerseniz daha net birşeyler söylemek mümkün olabilir😊

346710E9-F88D-4D96-A5EB-E1AC81B4655A.jpeg

 

@Serkanasn Bende eşit düşme aldım. 35-35 olarak sizinkiyle aynı duruyor. Bu duruşu seviyorum sizede çok yakışmış maşallah :)

 

Geri
Üst Alt