On 16.04.2020 at 11:52 PM, mehmetmert yazdı:
Evet C sınıfı bir araçta standart taktığı yayın top grage olduğunu düşünüyorum ve hepsinin bir standartı olduğunu düşünüyorum vw fabrikasında.Standart bir golfte en iyi konforu sunabilirken, GTI veya R modelinde daha sportif şekilde olabilecek en iyisini saatlerce değil aylarca mühendislerin denediğinden eminim. Standart bir kullanıcının pistte/sokakta/bozuk yolda en optimum şekilde üretilmiş parçalar olduğunu düşünüyorum.
Mubea için ne düşünüyorsunuz bilmem ama bu firma çoğu amerikan araçlarından avrupa araçlarına kadar birçok parça üretiyor yay sadece bunlardan birtanesi. Porsche 918 spider'ın carbon şasisinden, bilmem motorundaki valf yayından, arabanın şasi parçasından, yakıt hortumunu tutan küçücük klips şeklinde bile malzemelerin en büyük üretici ve tedarikcilerinden birisi. Ve siz diyorsunuz ki VW'e ucuz mal verdikleri için ona yaptıdıklarını düşünüyorsunuz....Bu arada firma 2.4 milyar euroluk bir firma...
Araç maliyeti nedir şeklinde bir zırvalık hakkında araştırma yapın demişiniz. Ben makine mühendisiyim, gerek işim gereği(otomobil olmasada) üretim nasıl yapılacağı ve maliyet/fiyat dengesinin nasıl olacağı hakkında fikrim olduğunu düşünüyorum.Anladığım kadarıyla diyorsunuzki bu araba alt tarafı bir golf ve bilmem kaç emekli maaşına denk adamların, ucuz olsun diye yayları 2.4 milyar euroluk bir firmaya yaptırdılar ve bu firma porschenin monokok şasinden tutalım,bugattinin motorundaki valflerin yaylarından,aklımıza gelebilecek lamborgininin bilmem neyini yapan dandik ucuz firma. Yoksa arabanın fiyatı golf fiyatı değil bugatti kadar milyon tl olurdudiyorsunuz.Ben söylediklerinizden bunu anlıyorum ? Gerçekten bunu diyorsanız bence siz biraz araştırın derim...
Diğer DSG'si patlıyor, şurası çatlıyor muhabbetlerine zaten girmeyeceğim....Bir yay ile arabanın yol tutuşunun limitlerini aşırı bir şekilde değiştiremezsiniz.İnterntte bir sürü testlerini görebilirsiniz, yada pist süresini...vs aşırı bir fark yok. Ayrıca pist kullanımı dışında, sokak kullanımında bir araba ne kadar sert ise o kadar kötü yol tutuyordur. Mesela nürburgrinde piste çıkarken çoğu firma en sert ayarlarında çıkmıyor. Mesela RSQ8'in videosunda sürekli pilotun comfort-dynamic modlar arasında geçmeye çalıştığını görebilirsiniz. Ring standart bir pist kadar düzgün olmadığı için bunu yapıyor. Yani söylemlerinize göre mubeanın konforu orjinal ile birebir aynı. Fakat yumuşak ve konforlu olduğu için size virajlarda dua ettiriyormuş. Amacım polemik yaratmak değil, zaten vogtland yol tutmuyor demedim sadece diğer tüm firmaların düşüşü o şekildeyken onda bir terslik olduğunu söyledim
Sadece demek istediğim yol tutmayan ve size dua ettiren bir arabayı Vogtland takarak en iyi tutan haline getiremezsiniz.