omerg
Üye
- Katılım
- 18 Ağu 2024
- Mesajlar
- 275
- Tepkime puanı
- 99
- İsim
- omer
- Araç
- Golf 8 1.0 eTSI Life 2021
aküye kodlama yapmamışlar mı? kodlama adaptasyon yapıldığında faturada gfs/Rehberli Diagnoz yazması gerekirdi diye biliyorum.Var hocam,
aküye kodlama yapmamışlar mı? kodlama adaptasyon yapıldığında faturada gfs/Rehberli Diagnoz yazması gerekirdi diye biliyorum.Var hocam,
Yapmamışlar sanırım. İşim bitti, ücreti ödedim aracı otoparktan teslim aldım, çalıştırdığımda direk hata verdi, tekrar danışmana gittim aracı aldılar kodlama mı yaptılar hatayımı sildiler bilmiyorun, aracı aldım çıktım.aküye kodlama yapmamışlar mı? kodlama adaptasyon yapıldığında faturada gfs/Rehberli Diagnoz yazması gerekirdi diye biliyorum.
bu servisler cidden ne iş bilmezler yaYapmamışlar sanırım. İşim bitti, ücreti ödedim aracı otoparktan teslim aldım, çalıştırdığımda direk hata verdi, tekrar danışmana gittim aracı aldılar kodlama mı yaptılar hatayımı sildiler bilmiyorun, aracı aldım çıktım.
Akü ilk montaj sonrası çalıştırılır, araç teslim edilir, normalde stop edip tekrar çalıştırıp arızayı silmek gerekiyor, çalıştırıp yukarı götürmüşler sanırım orada araç sahibi tekrar çalıştırınca hata start-stop hatası gelmiştir. endişe edilecek bir durum yok, sadece çalıştırdıktan sonra stop edip tekrar çalıştırıp arıza silinirse yetiyor, ha silmezsek ne olur, yine birşey olmaz kontağı kapatıp tekrar çalıştırın arıza gitmiş olacak. Akü kaynaklı kalıcı arıza kaydı genellikle mümkün değil.bu servisler cidden ne iş bilmezler ya
bu konu hakkında düşüncelerin neler abi @Bluedrift
Evet. Bilgisayar testi yapıp tanımlama yapılması gerek.aküye kodlama yapmamışlar mı? kodlama adaptasyon yapıldığında faturada gfs/Rehberli Diagnoz yazması gerekirdi diye biliyorum.
Servis maalesef bu şekilde. Kitabına göre kurulum yapılıp teslim edilmeli.Yapmamışlar sanırım. İşim bitti, ücreti ödedim aracı otoparktan teslim aldım, çalıştırdığımda direk hata verdi, tekrar danışmana gittim aracı aldılar kodlama mı yaptılar hatayımı sildiler bilmiyorun, aracı aldım çıktım.
Evet. Akü takıldıktan sonra akü arızası yok ve tesisat arızası yoksa direksiyon hareketi ve kısa bir sürüş ile hatalar silinir. Ama serviste bu hatalar sürüş ile silinecekse neden servis?Akü ilk montaj sonrası çalıştırılır, araç teslim edilir, normalde stop edip tekrar çalıştırıp arızayı silmek gerekiyor, çalıştırıp yukarı götürmüşler sanırım orada araç sahibi tekrar çalıştırınca hata start-stop hatası gelmiştir. endişe edilecek bir durum yok, sadece çalıştırdıktan sonra stop edip tekrar çalıştırıp arıza silinirse yetiyor, ha silmezsek ne olur, yine birşey olmaz kontağı kapatıp tekrar çalıştırın arıza gitmiş olacak. Akü kaynaklı kalıcı arıza kaydı genellikle mümkün değil.
Servise uğramışken (eco seri olmayan) Orjinal Akü 68 Ah AGM akünün fiyatını da sordum,Araç üzerindeki fabrikasyon 68 ah aküyü erken değişimle 4 buçuk yıl kullandım. Üzerine 7 sene de servisten sonradan takılan 68 ah varta'yı. Aslında bir sorun yok. Ancak şu 4 ah fark aklımı çeliyor. Fiyat serviste 68 ah varta akü 12 bin ₺ olmuş. indirim var elbet ancak söktük taktık tanıttık diyerek yine 10 bin civarlarında çıkıyor. Exide 70ah artık gelmiyor olduğunu söyledi distribütör. 72 ah agm olduğunu ve diğer markalarda olmadığı ile fark yarattıklarını düşünüyorlar. Belki de stratejik rakamlandırma da olabilir. Exide yaklaşık 8 bin ₺.
Bu arada yeni akünün 6 aydan eski olmama durumunu kurcalarken, sulu tip akülerin en çok 6 ay , kuru tip akülerin ise en çok 1 yıl olması durumunu öğrendim. Böyle olunca da biraz acaba denesem mi diye düşünüyorum. Sonuç olarak kullanmadan bilemeyeceğim.
Yine güncel bir bilgi ile bizi aydınlattığınız için teşekkür ediyorum.Servise uğramışken (eco seri olmayan) Orjinal Akü 68 Ah AGM akünün fiyatını da sordum,
Öncelikle tüm AGM tip aküler Varta marka geliyor, Ayrıca AGM tip akülerde (eco seri) olmuyor.
(eco seri olmayan) EFB tip aküler de ise %90 ihtimalle Varta marka geliyor, bazen nadir de olsa Moll veya Exide olabiliyor,
Eco seri akülerin ise aracın fabrikasyon aküsü (AGM veya EFB olması fark etmesizin) tamamı EFB tip olarak geliyor. ve Eco seri akülerin markası Moll, Exide, Banner vs.. değişkenlik gösteriyor.
Orjinal Akü Varta 68 Ah AGM yetkili servis fiyatı: 10.042 lira
10.042 lira %30 Zubizu indirimi ile 7.030 liraya geliyor, +işçilik ücreti (sök-tak / kodlama) yaklaşık 1.300-1600 lira civarı fakat biz en yüksek rakamdan yani 1.600 lira olarak varsayalım, 1.600 lira işçilik %30 Zubizu indirimi ile 1.120 liraya düşüyor,
Özetlersek serviste AGM orjinal akü (indirimli olarak) 7.030 lira akü +1.120 lira işçlik toplamda 8.150 lira oluyor.
Dışardan almak istersek;
Exide 72 Ah AGM akü 8.000 lira (Mart 2024 üretimi)
Varta 70 Ah AGM akü 6-7.000 lira arasında değişkenlik gösteriyor.
Rica ederim..Yine güncel bir bilgi ile bizi aydınlattığınız için teşekkür ediyorum.
Varta akü için dışardan birkaç yerden fiyat aldım. En uygun 6ya buldum; fakat sorduğum yerlerin hiçbirinde kodlama yapılmıyor.
acaba servistekiler cidden beklememiş akü müRica ederim..
Varta 70 Ah AGM için 6.000 lira güzel fiyat ancak akünün üretim tarihini de bilmek lazım, Satıcı eski tarihli beklemiş akü diye uygun fiyattan mı veriyor acaba diyee önlem alıp temkinli olmak lazım diye düşünüyorum,
4-5 aydan daha eski tarihli akü almayınız, Akü üreticileri rafta veya depoda beklemiş akülerin montaj öncesi 5-6 saat veya duruma göre 8-10 saat şarj edildikten sonra montajının yapılmasını önermektedir. Fakat malesef ülkemizde hiç bir akücü bunu yapmaz.
Servistekinin beklemiş veya beklememiş olduğunu öğrenmek daha kolay, eksi (-) kutup başı üzerinde yazıyor,acaba servistekiler cidden beklememiş akü mü
Teşekkür ederim.Servise uğramışken (eco seri olmayan) Orjinal Akü 68 Ah AGM akünün fiyatını da sordum,
Öncelikle tüm AGM tip aküler Varta marka geliyor, Ayrıca AGM tip akülerde (eco seri) olmuyor.
(eco seri olmayan) EFB tip aküler de ise %90 ihtimalle Varta marka geliyor, bazen nadir de olsa Moll veya Exide olabiliyor,
Eco seri akülerin ise aracın fabrikasyon aküsü (AGM veya EFB olması fark etmesizin) tamamı EFB tip olarak geliyor. ve Eco seri akülerin markası Moll, Exide, Banner vs.. değişkenlik gösteriyor.
Orjinal Akü Varta 68 Ah AGM yetkili servis fiyatı: 10.042 lira
10.042 lira %30 Zubizu indirimi ile 7.030 liraya geliyor, +işçilik ücreti (sök-tak / kodlama) yaklaşık 1.300-1600 lira civarı fakat biz en yüksek rakamdan yani 1.600 lira olarak varsayalım, 1.600 lira işçilik %30 Zubizu indirimi ile 1.120 liraya düşüyor,
Özetlersek serviste AGM orjinal akü (indirimli olarak) 7.030 lira akü +1.120 lira işçlik toplamda 8.150 lira oluyor.
Dışardan almak istersek;
Exide 72 Ah AGM akü 8.000 lira (Mart 2024 üretimi)
Varta 70 Ah AGM akü 6-7.000 lira arasında değişkenlik gösteriyor.
Bir arkadaş burdan yazmıştı. Obd 2 elm cihazı ve car scanner pro( paralı olan) ile yapılabildiğini söylemişti. Ama uygulama imkanım olmadı henüz aküyü değiştirmedim.Akü tanıtma işlemi için cep telefonu ile kullanılabilecek hangi cihazlar ya da kablolar var? Alıp tecrübe eden link paylaşabilir mi?
Benim de yapmam lazım. Sorduğum ve değiştirdiğim yer bundan bi haber. Bir arkadaş da geçtiğimiz sayfalarda araç kendi kendine kapasiteyi değiştirmiş yazmıştı. En azından kontrol etmek istedim aslında. Bir de çokça cihaz var.Bir arkadaş burdan yazmıştı. Obd 2 elm cihazı ve car scanner pro( paralı olan) ile yapılabildiğini söylemişti. Ama uygulama imkanım olmadı henüz aküyü değiştirmedim.
Takip ediyorum sizi. Gelişmeleri burdan haber ederseniz çok sevinirim.Benim de yapmam lazım. Sorduğum ve değiştirdiğim yer bundan bi haber. Bir arkadaş da geçtiğimiz sayfalarda araç kendi kendine kapasiteyi değiştirmiş yazmıştı. En azından kontrol etmek istedim aslında. Bir de çokça cihaz var.