Golf 7 Akü Değişimi



aküye kodlama yapmamışlar mı? kodlama adaptasyon yapıldığında faturada gfs/Rehberli Diagnoz yazması gerekirdi diye biliyorum.
Yapmamışlar sanırım. İşim bitti, ücreti ödedim aracı otoparktan teslim aldım, çalıştırdığımda direk hata verdi, tekrar danışmana gittim aracı aldılar kodlama mı yaptılar hatayımı sildiler bilmiyorun, aracı aldım çıktım.
 
Yapmamışlar sanırım. İşim bitti, ücreti ödedim aracı otoparktan teslim aldım, çalıştırdığımda direk hata verdi, tekrar danışmana gittim aracı aldılar kodlama mı yaptılar hatayımı sildiler bilmiyorun, aracı aldım çıktım.
bu servisler cidden ne iş bilmezler ya
bu konu hakkında düşüncelerin neler abi @Bluedrift
 
bu servisler cidden ne iş bilmezler ya
bu konu hakkında düşüncelerin neler abi @Bluedrift
Akü ilk montaj sonrası çalıştırılır, araç teslim edilir, normalde stop edip tekrar çalıştırıp arızayı silmek gerekiyor, çalıştırıp yukarı götürmüşler sanırım orada araç sahibi tekrar çalıştırınca hata start-stop hatası gelmiştir. endişe edilecek bir durum yok, sadece çalıştırdıktan sonra stop edip tekrar çalıştırıp arıza silinirse yetiyor, ha silmezsek ne olur, yine birşey olmaz kontağı kapatıp tekrar çalıştırın arıza gitmiş olacak. Akü kaynaklı kalıcı arıza kaydı genellikle mümkün değil.
 
aküye kodlama yapmamışlar mı? kodlama adaptasyon yapıldığında faturada gfs/Rehberli Diagnoz yazması gerekirdi diye biliyorum.
Evet. Bilgisayar testi yapıp tanımlama yapılması gerek.
Yapmamışlar sanırım. İşim bitti, ücreti ödedim aracı otoparktan teslim aldım, çalıştırdığımda direk hata verdi, tekrar danışmana gittim aracı aldılar kodlama mı yaptılar hatayımı sildiler bilmiyorun, aracı aldım çıktım.
Servis maalesef bu şekilde. Kitabına göre kurulum yapılıp teslim edilmeli.
Akü ilk montaj sonrası çalıştırılır, araç teslim edilir, normalde stop edip tekrar çalıştırıp arızayı silmek gerekiyor, çalıştırıp yukarı götürmüşler sanırım orada araç sahibi tekrar çalıştırınca hata start-stop hatası gelmiştir. endişe edilecek bir durum yok, sadece çalıştırdıktan sonra stop edip tekrar çalıştırıp arıza silinirse yetiyor, ha silmezsek ne olur, yine birşey olmaz kontağı kapatıp tekrar çalıştırın arıza gitmiş olacak. Akü kaynaklı kalıcı arıza kaydı genellikle mümkün değil.
Evet. Akü takıldıktan sonra akü arızası yok ve tesisat arızası yoksa direksiyon hareketi ve kısa bir sürüş ile hatalar silinir. Ama serviste bu hatalar sürüş ile silinecekse neden servis?

İşin özeti servis biraz oldu bittiye getirmiş. Burada çıkarabileceğiniz tek fayda, rehberli diagnoz adı altında bilgisayar kontrolü olmaması ve onun ücreti yansımaması..
 
Araç üzerindeki fabrikasyon 68 ah aküyü erken değişimle 4 buçuk yıl kullandım. Üzerine 7 sene de servisten sonradan takılan 68 ah varta'yı. Aslında bir sorun yok. Ancak şu 4 ah fark aklımı çeliyor. Fiyat serviste 68 ah varta akü 12 bin ₺ olmuş. indirim var elbet ancak söktük taktık tanıttık diyerek yine 10 bin civarlarında çıkıyor. Exide 70ah artık gelmiyor olduğunu söyledi distribütör. 72 ah agm olduğunu ve diğer markalarda olmadığı ile fark yarattıklarını düşünüyorlar. Belki de stratejik rakamlandırma da olabilir. Exide yaklaşık 8 bin ₺.
Bu arada yeni akünün 6 aydan eski olmama durumunu kurcalarken, sulu tip akülerin en çok 6 ay , kuru tip akülerin ise en çok 1 yıl olması durumunu öğrendim. Böyle olunca da biraz acaba denesem mi diye düşünüyorum. Sonuç olarak kullanmadan bilemeyeceğim.
Servise uğramışken (eco seri olmayan) Orjinal Akü 68 Ah AGM akünün fiyatını da sordum,

Öncelikle tüm AGM tip aküler Varta marka geliyor, Ayrıca AGM tip akülerde (eco seri) olmuyor.

(eco seri olmayan) EFB tip aküler de ise %90 ihtimalle Varta marka geliyor, bazen nadir de olsa Moll veya Exide olabiliyor,

Eco seri akülerin ise aracın fabrikasyon aküsü (AGM veya EFB olması fark etmesizin) tamamı EFB tip olarak geliyor. ve Eco seri akülerin markası Moll, Exide, Banner vs.. değişkenlik gösteriyor.

Orjinal Akü Varta 68 Ah AGM yetkili servis fiyatı: 10.042 lira

10.042 lira %30 Zubizu indirimi ile 7.030 liraya geliyor, +işçilik ücreti (sök-tak / kodlama) yaklaşık 1.300-1600 lira civarı fakat biz en yüksek rakamdan yani 1.600 lira olarak varsayalım, 1.600 lira işçilik %30 Zubizu indirimi ile 1.120 liraya düşüyor,

Özetlersek serviste AGM orjinal akü (indirimli olarak) 7.030 lira akü +1.120 lira işçlik toplamda 8.150 lira oluyor.

Dışardan almak istersek;
Exide 72 Ah AGM akü 8.000 lira (Mart 2024 üretimi)
Varta 70 Ah AGM akü 6-7.000 lira arasında değişkenlik gösteriyor.
 
Servise uğramışken (eco seri olmayan) Orjinal Akü 68 Ah AGM akünün fiyatını da sordum,

Öncelikle tüm AGM tip aküler Varta marka geliyor, Ayrıca AGM tip akülerde (eco seri) olmuyor.

(eco seri olmayan) EFB tip aküler de ise %90 ihtimalle Varta marka geliyor, bazen nadir de olsa Moll veya Exide olabiliyor,

Eco seri akülerin ise aracın fabrikasyon aküsü (AGM veya EFB olması fark etmesizin) tamamı EFB tip olarak geliyor. ve Eco seri akülerin markası Moll, Exide, Banner vs.. değişkenlik gösteriyor.

Orjinal Akü Varta 68 Ah AGM yetkili servis fiyatı: 10.042 lira

10.042 lira %30 Zubizu indirimi ile 7.030 liraya geliyor, +işçilik ücreti (sök-tak / kodlama) yaklaşık 1.300-1600 lira civarı fakat biz en yüksek rakamdan yani 1.600 lira olarak varsayalım, 1.600 lira işçilik %30 Zubizu indirimi ile 1.120 liraya düşüyor,

Özetlersek serviste AGM orjinal akü (indirimli olarak) 7.030 lira akü +1.120 lira işçlik toplamda 8.150 lira oluyor.

Dışardan almak istersek;
Exide 72 Ah AGM akü 8.000 lira (Mart 2024 üretimi)
Varta 70 Ah AGM akü 6-7.000 lira arasında değişkenlik gösteriyor.
Yine güncel bir bilgi ile bizi aydınlattığınız için teşekkür ediyorum.
Varta akü için dışardan birkaç yerden fiyat aldım. En uygun 6ya buldum; fakat sorduğum yerlerin hiçbirinde kodlama yapılmıyor.
 
Yine güncel bir bilgi ile bizi aydınlattığınız için teşekkür ediyorum.
Varta akü için dışardan birkaç yerden fiyat aldım. En uygun 6ya buldum; fakat sorduğum yerlerin hiçbirinde kodlama yapılmıyor.
Rica ederim.. :)
Varta 70 Ah AGM için 6.000 lira güzel fiyat ancak akünün üretim tarihini de bilmek lazım, Satıcı eski tarihli beklemiş akü diye uygun fiyattan mı veriyor acaba diyee önlem alıp temkinli olmak lazım diye düşünüyorum,

4-5 aydan daha eski tarihli akü almayınız, Akü üreticileri rafta veya depoda beklemiş akülerin montaj öncesi 5-6 saat veya duruma göre 8-10 saat şarj edildikten sonra montajının yapılmasını önermektedir. Fakat malesef ülkemizde hiç bir akücü bunu yapmaz.
 
Rica ederim.. :)
Varta 70 Ah AGM için 6.000 lira güzel fiyat ancak akünün üretim tarihini de bilmek lazım, Satıcı eski tarihli beklemiş akü diye uygun fiyattan mı veriyor acaba diyee önlem alıp temkinli olmak lazım diye düşünüyorum,

4-5 aydan daha eski tarihli akü almayınız, Akü üreticileri rafta veya depoda beklemiş akülerin montaj öncesi 5-6 saat veya duruma göre 8-10 saat şarj edildikten sonra montajının yapılmasını önermektedir. Fakat malesef ülkemizde hiç bir akücü bunu yapmaz.
acaba servistekiler cidden beklememiş akü mü :(
 
acaba servistekiler cidden beklememiş akü mü :(
Servistekinin beklemiş veya beklememiş olduğunu öğrenmek daha kolay, eksi (-) kutup başı üzerinde yazıyor,

Misal örneğin 1-2 sayfa öncesi servisten (eco seri olmayan) Orjinal 68 Ah AGM akü taktıran arkadaşımız Mart 2024 yılında aküyü taktırdığını ve akünün üretim tarihi 04/24 yani 2024 yılı Ocak 4. Hafta üretimi, bu demek oluyor ki taktırdığı akü 2 ay önce üretilmiş,

Servisin avantajı aküde en ufak arıza vs.. olduğu zaman (2 yıl garanti kapsamında) sıkıntı çıkarmadan değiştiriyorlar. Dışarda ise garanti olayı kağıt parçasından ibaret, bir arıza durumunda akü sökülecek fabrikaya gönderilecek, fabrika gerekli testleri yapıp karar vericek falan yalandan laf olsun diye verilen bir kağıt parçası.
 
Servise uğramışken (eco seri olmayan) Orjinal Akü 68 Ah AGM akünün fiyatını da sordum,

Öncelikle tüm AGM tip aküler Varta marka geliyor, Ayrıca AGM tip akülerde (eco seri) olmuyor.

(eco seri olmayan) EFB tip aküler de ise %90 ihtimalle Varta marka geliyor, bazen nadir de olsa Moll veya Exide olabiliyor,

Eco seri akülerin ise aracın fabrikasyon aküsü (AGM veya EFB olması fark etmesizin) tamamı EFB tip olarak geliyor. ve Eco seri akülerin markası Moll, Exide, Banner vs.. değişkenlik gösteriyor.

Orjinal Akü Varta 68 Ah AGM yetkili servis fiyatı: 10.042 lira

10.042 lira %30 Zubizu indirimi ile 7.030 liraya geliyor, +işçilik ücreti (sök-tak / kodlama) yaklaşık 1.300-1600 lira civarı fakat biz en yüksek rakamdan yani 1.600 lira olarak varsayalım, 1.600 lira işçilik %30 Zubizu indirimi ile 1.120 liraya düşüyor,

Özetlersek serviste AGM orjinal akü (indirimli olarak) 7.030 lira akü +1.120 lira işçlik toplamda 8.150 lira oluyor.

Dışardan almak istersek;
Exide 72 Ah AGM akü 8.000 lira (Mart 2024 üretimi)
Varta 70 Ah AGM akü 6-7.000 lira arasında değişkenlik gösteriyor.
Teşekkür ederim.

Genel bir analiz olsun..

3 gün önce Exide 72Ah AGM aküyü taktırmış bulunmaktayım. Daha önce de yazdığım gibi Mart üretimi olmasını, akülerin 6 aydan eski olmaması gerektiğini , agm akülerin 1 yıldan eski olmama durumunu göz önünde bulundurarak sakınca görmedim.
Fiyat olarak da 8000₺..

Sonuca gelecek olursam akü çok önemli. Eski aküyü 7 yıl kadar kullandım . Keşke 2-3 yıl önce değiştirseymişim. Bazen ışıklarda yeni araçların start stop sonrası marş sesini duyuyordum. Dizel aracım yorgun kalıyordu marş anında. Şuan inanilmaz derecede hızlı ve sarsıntısız marş basıyor. Aracın damar yolu tıkalıymış da açılmış gibi.
Bu farkı 4.5 yaşındaki araç üzerinde gelen akü sonrası serviste takılan yine aynı aküde bu farkı görmemiştim.
Exide aküyü epeyce araştırdım. Premium araçların çoğunda bu marka kullanılıyor. Zaten ilk akü üreten firma yanlış hatırlamıyorsam. Özellikle Rusya forumlarında bu aküyü çokça tercih edeni gördüm. Soğuk için başka akü ve model aramaya gerek yok.

Servisin 68 ah Varta'sını kullanmak istemedim. Zaten iki tane kullandım. 72 ah farkını zamanla görürüm inşallah. Ama belki de 2 aylık bir 68ah varta ile 7 aylık bir 72 exide eşittir. Ancak altı çizilmesi gereken servisteki akünün dışarıda satılan akülere göre marş gücünün zayıf kalması..

4-5 senelik (ya da 7 yaş üzeri hiç akü değişmemiş bir araç varsa) varta 68ah agm akü kullanıyorsanız Exide 72ah agm denemenizi tavsiye ederim. Fiyat olarak hemen hemen aynı
Aynı aracı 170.000 km kullanmış deneyimlemiş olduğumun da altını çizmek isterim.
 
Akü tanıtma işlemi için cep telefonu ile kullanılabilecek hangi cihazlar ya da kablolar var? Alıp tecrübe eden link paylaşabilir mi?
 
Akü tanıtma işlemi için cep telefonu ile kullanılabilecek hangi cihazlar ya da kablolar var? Alıp tecrübe eden link paylaşabilir mi?
Bir arkadaş burdan yazmıştı. Obd 2 elm cihazı ve car scanner pro( paralı olan) ile yapılabildiğini söylemişti. Ama uygulama imkanım olmadı henüz aküyü değiştirmedim.
 
Bir arkadaş burdan yazmıştı. Obd 2 elm cihazı ve car scanner pro( paralı olan) ile yapılabildiğini söylemişti. Ama uygulama imkanım olmadı henüz aküyü değiştirmedim.
Benim de yapmam lazım. Sorduğum ve değiştirdiğim yer bundan bi haber. Bir arkadaş da geçtiğimiz sayfalarda araç kendi kendine kapasiteyi değiştirmiş yazmıştı. En azından kontrol etmek istedim aslında. Bir de çokça cihaz var.
 

Benim de yapmam lazım. Sorduğum ve değiştirdiğim yer bundan bi haber. Bir arkadaş da geçtiğimiz sayfalarda araç kendi kendine kapasiteyi değiştirmiş yazmıştı. En azından kontrol etmek istedim aslında. Bir de çokça cihaz var.
Takip ediyorum sizi. Gelişmeleri burdan haber ederseniz çok sevinirim.
 

Geri
Üst Alt